Veneen pressun pesu

Hartsa

Onko lahden lähistöllä veneen pressun pesuun ja kyllästykseen erkoistuneita firmoja?

7

2264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapee

      Mä yritin pestä autonpesuaineella. Ei lähteny lika, mutta tuli kivoja kuviota pressuun.

      Saattais lähteä puhtaaksi liottimilla, mutta ne sisältää jotain sellaista, että näyttää siltä kun kaataisi diisseliä peitolle.

      Onko kukaan kokeillut pyykkipulveria?

      • Cleaner

        Starbriten kuomupesua. Se poistaa homeen vaivattomasti. Ainetta ruiskutetaan homeisiin ja likaisiin kohtiin, annetaan vaikuttaa ohjeen mukaisesti muutama hetki ja huuhdellaan makealla vedellä pois. Ei hankaamista eikä hinkkaamista!


      • jhfdgjhklfdg
        Cleaner kirjoitti:

        Starbriten kuomupesua. Se poistaa homeen vaivattomasti. Ainetta ruiskutetaan homeisiin ja likaisiin kohtiin, annetaan vaikuttaa ohjeen mukaisesti muutama hetki ja huuhdellaan makealla vedellä pois. Ei hankaamista eikä hinkkaamista!

        Oli miten oli, niin itse pesin alunperin valkoisen, nyttemmin aika pahan näköiseksi päässeen pressun ihan kylmästi pyykinperukoneessa valkopesuaineella kahteen kertaan. Ihan hyvin kesti ja tuli kohtuullisen puhtaaksi. Ero entiseen oli kuin yöllä ja päivällä. Sitten vain kyllästysainetta pari käsittelykertaa ja hyvä tuli. Ei tietenkään uuden näköinen vitivalkoinen, mutta varsin siisti. Ja ainakain pesua edeltävään aikaan ihan kuin uusi pressu.


      • aapee
        jhfdgjhklfdg kirjoitti:

        Oli miten oli, niin itse pesin alunperin valkoisen, nyttemmin aika pahan näköiseksi päässeen pressun ihan kylmästi pyykinperukoneessa valkopesuaineella kahteen kertaan. Ihan hyvin kesti ja tuli kohtuullisen puhtaaksi. Ero entiseen oli kuin yöllä ja päivällä. Sitten vain kyllästysainetta pari käsittelykertaa ja hyvä tuli. Ei tietenkään uuden näköinen vitivalkoinen, mutta varsin siisti. Ja ainakain pesua edeltävään aikaan ihan kuin uusi pressu.

        Ei käy.

        Starbraitti on samaa kuin Kloriini. Ei pure.

        Koneella pitää olla kokoa, kun pressukin on 8 x 6 metriä ja painaa noin 30 - 50 kg.


    • Ao

      www.ccldesign.fi Hollolassa

    • Helppo homma

      Tarkoitetaanko pressu-keskustelussa varsinaista pressua eli talvisäilytyspeitettä vai veneen kuomua? Kumpikin puhdistuu painepesurilla, myös kuomu. Liian kovaa painetta ei pidä käyttää.
      Kuomu saa olla paikallaan, kun sen pesee painepesurilla ulko- ja sisäpuolelta. Pesun jälkeen olen suihkuttanut tiivistysainetta kankaaseen. Sitä myydään suihkupulloissa. Kuomu on pysynyt vuosikaudet siistinä tällä hoidolla.

    • kuomunen1111

      jos tarkoitat kuomua niin vaatii vähän vaivaa mutta säästyy rahat:levitä se johonkin tasaselle ja sitten Tolua ja vettä ämpäriin ja juuriharjalla hinkkaamaan,välillä huuhtelet ja sitten taas hinkkaamaan kunnes puhdas.Sitten vaan hommaat kuomun kyllästysainetta vaikka Biltemasta ja alat suihkimaan kuomu märäksi ja annat kuivua.Itse olen tämän tehnyt suihkutilan lattialla muutamia kertoja.Ps. ethän jätä kuomua talveksi veneeseen jos on ulkona,pysyy kuomu paljon paremmassa kunnossa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe