Sanon mielipiteitä paljon.
Olen suorasanainen, mutten kiusaa.
Olen rehellinen ja avoin.
Olen aktiivinen, näyn kaikkialla Youtubessa ja muuallaki.
Olen ehkä hieman outo tai radikaali mielipiteitteni kanssa.
Teenkö väärin vai onko hyvä asia kun olen oma itteni??
Olen todella laajalti vihattu Youtubessa,
ja mm eräs tyyppi teki sellaisen kanavan kuin TappakaaMrJuha82, mut tiettävästi nettipoliisi poisti sen kanavan tai lakkautti sen toiminnat.
Mutta se että vaikka mua vihataan, niin mua myös rakastetaan paljon Youtubessa.
Yli 250 tilaajaa, vaikken vloggaa ollenkaan.
Youtubessa olen törmänny lähes joka päivä ilkeisiin kommentteihin joita mulle lähetetään joko videossa, seinälleni tai yksityisenä viestinä.
Siellä tulee homottelua, ylipainosta nauramista, tyhmäksi haukkumista ja vaikka mitä, jopa tappouhkauksia pahimmillaan.
Olen laajalti vihattu Youtubessa
121
3562
Vastaukset
- yks vainottu :(
Jätä kiusaajat omaan arvoonsa. He ovat kadotetut :(
- kertoo siitäkin
Täysin tyypillistä käytöstä se on, joka kohdistuu sinuun.
Olet ehkäpä liiankin rehellinen ja näkyvä netissä, joten olet ns. helppo maalitaulu.
Useimmiten tuo kertoo kyllä enemmän siitä, että ei ole ihan kaikki kotona näillä sinuun vihamielisesti suhtautuvilla tyypeilläkään. - tolloja maa täys
Ihan aiheessta. Olet typerä vanhempien nurkissa asuva peräkammarin poika ja typerys. Ei susta oo kellekään mitään iloa. Sun ikäset siedettävät ja sosiaaliset jäbät on jo parisuhteessa.
- MrJuha82
Olen ollu toki työelämässäki.
En varma teenkö mitä tulevaisuudessa.
En ainakaan normipäiviä kuten muut, sillä siihen on syytkin.
Hermot ei kestä, se on yksi painava syy.
Pystyn keskusteleen vieraitteni kanssa asioista kuin asioista, kuten politiikka, uskonto, ruoka, urheilu jne, mikä kertoo sen etten oo ihan tyhmä.
Olen ollut elämäni aikana 3:ssa eri työpaikassa.
Viimeisenä vuojdesta 2004 vuoteen 2010 eräässä firmassa, jossa toimin ostoedustajana isäni kanssa.
Jos joskus vielä palaan työhön, niin ehkä jotain sellaista pientä.
Mattokauppias??
- olet pösilö
Jatka toki Juha valitsemallasi tiellä. Tuskin löytyy seuraa.
- MrJuha82
En mä kyllä kaipaakaan seuraa toisaalta.
Pärjään yksinkin.
Käy meillä joitain vieraita, joijen kanssa pidetään hauskaa, mut ei mitään varsinaisia ystäviä, vaan enemmän isän tuttuja, joijen kanssa keskustellaan.
Pystyn keskustelemaan kaikista aiheista(ruoka, politiikka, urheilu, syvällisemmät asiat jne, uskonto jne).
Se kertoo sen, etten oo ihan pösilö =)
Sain vain makiat naurut sun ja ton toisen foolin kirjoituksista trol trol trollololl
- MrJuha82
Ehkä nuo kaksi tyyppiä ei osaa lukea.
Sanoin että olen kyllå vihattu Youtubessa, MUTTA OLEN RAKASTETTU myös yhtälailla.
Yli 260 tilaajaa kertoo aika paljon totuuden siitä, että mua rakastetaan.
=)
Vihaajani lienevät joitain alaikäisiä jonneja. - tolloja maa täys
Mut asut mamman luona?
- MrJuha82
Asun isäni kanssa ja jaamme kotihommat ja hoidan ite kaikki maksut mm.
En ole passautettuna vaan hoidan hommia sen mitä mielenterveyteni jaksaa.
Ite oon käyny koulut ruoanlaittoon ja osaan tehä mm Jauhelihalasagnea, että elä sie tuu siinä höpöttämään omiasi.
Pystyisin helposti asumaan yksinäni, sillä tulisin toimeen eläkkeelläni hyvin ja jos siinä sivussa tekisin jotain pientä hommaa, mutta en oikein uskalla olla ihmisten ilmoilla töissä, koska oon ujo ja arka sekä hiljainen erakko.
Ammattikoulussa keskiarvoni oli 4.0 ku 5.0 oli paras numero.
Lukiota kävin vuojen mut jätin kesken, koska mua kiusattiin siellä.
Myös Amis jäi kesken kiusaamisen takia.
En oo koulutettu ollenkaan enkä mee kouluihin enkä ehkä töihinkään, ellen tee isäni kanssa kahdestaan jotain pientä esim mattokauppiaana toiminen tai se edellinen seitsemän vuojen kestoinen hommamme, jossa toimimme ostoedustajina kahdestaan eli semmosia elintarvikkeita välitettiin eteenpäin.
Se oli hyvä duuni, siivo ja mukava työ, jossa käsiteltiin isoja summia rahaa.
Työssä piti olla myös rehellinen ja hyvä asiakaspalvelussa.
Se onnnistui meiltä hyvin, vaikka ite olin aika tuppisuu. - MrJuha82
MrJuha82 kirjoitti:
Asun isäni kanssa ja jaamme kotihommat ja hoidan ite kaikki maksut mm.
En ole passautettuna vaan hoidan hommia sen mitä mielenterveyteni jaksaa.
Ite oon käyny koulut ruoanlaittoon ja osaan tehä mm Jauhelihalasagnea, että elä sie tuu siinä höpöttämään omiasi.
Pystyisin helposti asumaan yksinäni, sillä tulisin toimeen eläkkeelläni hyvin ja jos siinä sivussa tekisin jotain pientä hommaa, mutta en oikein uskalla olla ihmisten ilmoilla töissä, koska oon ujo ja arka sekä hiljainen erakko.
Ammattikoulussa keskiarvoni oli 4.0 ku 5.0 oli paras numero.
Lukiota kävin vuojen mut jätin kesken, koska mua kiusattiin siellä.
Myös Amis jäi kesken kiusaamisen takia.
En oo koulutettu ollenkaan enkä mee kouluihin enkä ehkä töihinkään, ellen tee isäni kanssa kahdestaan jotain pientä esim mattokauppiaana toiminen tai se edellinen seitsemän vuojen kestoinen hommamme, jossa toimimme ostoedustajina kahdestaan eli semmosia elintarvikkeita välitettiin eteenpäin.
Se oli hyvä duuni, siivo ja mukava työ, jossa käsiteltiin isoja summia rahaa.
Työssä piti olla myös rehellinen ja hyvä asiakaspalvelussa.
Se onnnistui meiltä hyvin, vaikka ite olin aika tuppisuu.Mut saimme eniten kehuja tällä lähialueella, jossa toimi muutama muu samassa duunissa.
Olimme pidettyjä hyvän luonteemme takia.
Isäni kyllä puhuttelee kaikki ihmiset.
Ite muistan hymyillä, sekin riittää pitkälle.
Sitten tuli se burn out mulle ja muutenkaan en tykkää olla vierailla töissä, sillä siellä on suurempi riski joutua kiusatuksi, mitä en hyväksy ja mitä en toisaalta pelkää, mutten halua toimia semmosessa työilmapiirissä. - MrJuha82
En jaksa keskustella kanssasi.
Olet ite tyhmä ja turha koska kiusaat.
Huoh sinulle.
Vielä jos saan muistuttaa, ni sain Mensan ÄO-testistä korkean luvun eli 128 mikä on keskitasoa korkeampi luku.
ÄO = älykkyystesti
Ihan turhaan siinä höpötät omiasi, jonninjoutavaa jorinaa, tyhjänpäiväistä höpinää. - älykäs vai viisas
MrJuha82 kirjoitti:
Huoh sinulle.
Vielä jos saan muistuttaa, ni sain Mensan ÄO-testistä korkean luvun eli 128 mikä on keskitasoa korkeampi luku.
ÄO = älykkyystesti
Ihan turhaan siinä höpötät omiasi, jonninjoutavaa jorinaa, tyhjänpäiväistä höpinää.Entä se sosiaalinen älykkyys?
- votelo
MrJuha82 kirjoitti:
Huoh sinulle.
ÄO = älykkyystesti
Ihan turhaan siinä höpötät omiasi, jonninjoutavaa jorinaa, tyhjänpäiväistä höpinää.ÄO on kylläkin yhtä kuin älykkyysosamäärä eikä älykkyystesti.
- MrJuha82outolintu
votelo kirjoitti:
ÄO on kylläkin yhtä kuin älykkyysosamäärä eikä älykkyystesti.
Tiedän. Ihan kuin en tietäisi.
Kirjoitusvirhe.
- tolloja maa täys
No miks mä esim oisin sun kaa? Ystävä tai rakastettu? Mitä sä tarjoisit mulle?
- MrJuha82
Jonninjoutavia jorinoita sinulta yhdeltä toiselta tässä ketjunavauksessa.
Täysin naurettavaa.- MrJuha82
Olin kerran myös elektroniikka-alalla töissä eikä mulla ollu koulutusta siihen, mut menestyin hyvin silti.
Tein sitä 2 vuotta mut kyllästyin siihen rumbaan ko jännitin liikaa siellä, ku siellä oli porukkaa.
Meni hermot siihen jännitykseen.
En menny aina syömään muijen kaa vaan jatkoin töitä, koska kärsin introverttiluonteestani. - tolloja maa täys
Avuton sä oot. Jos oisit kelpo mies, et tirsuais täällä vaan sulla ois jo perhe. Luuletko tosiaan et sun juttus kiinnostaa sen enempää. Mut jatka toki tätä virtuaalihössötystäs.
- jänöjussi
MrJuha,mitä sinä vastailet tälläisen törkyturvan kysymyksiin.Mitä sinun asiat hänelle kuuluu?
- MrJuha82
Pitää vähän näpäyttää hänelle =)
- jänöjussi
Minäkin huomasin erään numeronikkaajan joka käytti todella törkeää kieltä joistakin palstalle kirjoittajista.Pottuiltiin takaisin niin on tainnut häipyä jonnekin muualle raivoaan purkamaan.Ja tosiaan monet käyttää noita numeroita,ei pidä sotkea.
- Anshelm von Weltheim
Siihen on ihan syy, miksi sinua vihataan. Sinulla on huonoja ja vääriä mielipiteitä.
- Arkajalkainen
Olen lukenut Youtubesta monia kommenttejasi, ja minusta vaikutat kaikin puolin fiksulta ihmiseltä.
- lerche ja tolonen
Juhalla samat intressit ainakin suomikitaristien suhteen :)
- etolenormallii
Olet hieman yksinkertainen tapaus. Kommenttisi ovat lapsellisia ja antaa kyllä oudon käsityksen. Etkö itse huomaa? Normaali tajuaa lopettaa, hullu jatkaa.
- vuytm
Ota huomioon, että Juha on aika paljolti yksin kaikkia häntä vastaan olevia. Tässäkin ketjussa.
Siinä saattaa olla vaikeaa olla aina kovinkaan asiallinen kun olettamuksena on, että yksin puolustaa itseään ja silti sataa paskaa niskaan.
Minä en puolustele Juhaa, mutta pistin vain tällaisen seikan merkille ja koitan ymmärtää eri osapuolia tässäkin jupakassa.
- satunnainen vieraili
Jos sulla on sielun sisäinen palo sanoa asiat ulos, ja teet sen tuollaisessa julkisessa puljussa, johon voi anonyymisti pistää mitä vaan ja täälläkin, niin ei kun antaa tulla.
Maailma on täynnä porukkaa joka lähtöön, ja saat varautua sitten siihen että sataa päälle kaiken näköistä.
Kaikki ihmiset ei ole fiksuja älykkäitä. Vastauksena voi tulla ihan ööääliöjuttuja.
Jos meinaat jatkaa ja pistää edelleen mielipidettä kannattaa kovettaa herkkyyttään hieman kestämään sen paskan mitä tulee. Oikeastaan ihan kaikkea ei kannata edes lukea, ja varsinkaan ruveta vastauksia rustaamaan.
Ihmisillä on niin paha olla monellakin tavalla. Ja joillakin sitä pahaa oloa helpottaa kirjoittaa täällä ja muualla somessa, vaikka sitten mitä sattuu. Ihan kuin joitakin helpottaa potkia kukkaruukut torilta kumoon.- jeps..
nm.satunnainen vieraili pisti tohon viisaasti. Samaa mieltä.
- omalla vastuulla
Ei oo pakko olla julkkis, jos ei taho. Se on selvä, että julkisuudesta joutuu maksamaan. Joskus kovankin hinnan. Nyt viimeksi Esa Saarinen.
- All in one
Tapa ittes juha! Lässytät tyhmää paskaa jokaiseen suomirock-videoon ja olet ihan vitun idiootti.
- olen oikeassa
No kannattaako käydä ölisemässä jokaiseen YouTube-videoon turhaa paskaa? Tulee varmaan vitun isona yllärinä että kun lähtee Internetin maailmaan juttelemaan ni siellä sataa paskaa niskaan jos on paskoja mielipiteitä.
"Timo Rautiainen(sen kaikki kokoonpanot, parasta metallimusaa tekevä mies koko maailmassa, ei kuitenkaan korkeemmalla, koska metal ei mun suurin juttuni,mut arvostan paljon tätä äijää)"
Vittu ihan oikeesti.- ööäää
aika heikkoa on metallimusiikin tuntemus jos ei muuta tiedä kuin rautiaisen ja sekään ei ihan pudasta metalli musiikkia enemmän hard rock kamaa kannattas ottaa asioista enemmän selkoo ennen kun laukoo "viisauksiaan"
- Anonyymi
ööäää kirjoitti:
aika heikkoa on metallimusiikin tuntemus jos ei muuta tiedä kuin rautiaisen ja sekään ei ihan pudasta metalli musiikkia enemmän hard rock kamaa kannattas ottaa asioista enemmän selkoo ennen kun laukoo "viisauksiaan"
Lopetin kommentoinnin somessa, mutta tässä vielä uusi päivitetty listani parhaimmista =
1.Ludvig Van Beethoven
2.Morton Subotnick
3.Queen
4.King Crimson
5.Metallica
6.Black Sabbath
7.The Beatles
8.Iggy Pop
9.Paul Anka
10.Velvet underground
11.Bruce Springsteen
12.Lou Reed
13.Megadeth
14.CMX
15.Lyijykomppania
16.Absoluuttinen nollapiste
17.The Police
18.The Ramones
19.Juice Leskinen
20.Abba
21.Eva Dahlgren
22.Tina Turner
23.Amy Winehouse
24.Roxette
25.Sting
26.Bob Dylan
27.Jimi Hendrix
28.Lydia Lunch
29.Apocalyptica
30.Nirvana
31.ACDC
32.Michael Jackson
33.Wigwam
34.Johan Sebastian Bach
35.Pierre Henry
36.Anton Vivaldi
37.Verdi
38.Ella Fitzgerald
39.The Scooter
40.Scatman
41.KISS
42.Iron Maiden
43.Scorpions
44.Thomas Helmig
45.Motörhead
46.Rammstein
47.The Clash
48.Grasshoppers
49.REM
50.Celine Dion - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopetin kommentoinnin somessa, mutta tässä vielä uusi päivitetty listani parhaimmista =
1.Ludvig Van Beethoven
2.Morton Subotnick
3.Queen
4.King Crimson
5.Metallica
6.Black Sabbath
7.The Beatles
8.Iggy Pop
9.Paul Anka
10.Velvet underground
11.Bruce Springsteen
12.Lou Reed
13.Megadeth
14.CMX
15.Lyijykomppania
16.Absoluuttinen nollapiste
17.The Police
18.The Ramones
19.Juice Leskinen
20.Abba
21.Eva Dahlgren
22.Tina Turner
23.Amy Winehouse
24.Roxette
25.Sting
26.Bob Dylan
27.Jimi Hendrix
28.Lydia Lunch
29.Apocalyptica
30.Nirvana
31.ACDC
32.Michael Jackson
33.Wigwam
34.Johan Sebastian Bach
35.Pierre Henry
36.Anton Vivaldi
37.Verdi
38.Ella Fitzgerald
39.The Scooter
40.Scatman
41.KISS
42.Iron Maiden
43.Scorpions
44.Thomas Helmig
45.Motörhead
46.Rammstein
47.The Clash
48.Grasshoppers
49.REM
50.Celine DionOhoh Absoluuttinen nollapiste liian korkealla, mutta kuuluu anyway top50;iin. Maailman parhaiten kätketty tuntemattomuus = Absoluuttinen nollapiste. Sitähän kutsutaan mm nimikkeellä nörttimusa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohoh Absoluuttinen nollapiste liian korkealla, mutta kuuluu anyway top50;iin. Maailman parhaiten kätketty tuntemattomuus = Absoluuttinen nollapiste. Sitähän kutsutaan mm nimikkeellä nörttimusa.
Niin Rautiaisen Timohan vaikutti Lyijykomppaniassa, joka löytyy myös listaltani.
- jänöjussi
T.Rautiaisen varsinkin luulisi arvostavan Mr.Juhaa siitä,että antaa kuitenkin mielipiteitä omalla nimellään eikä räksytä törkeyksiä nimimerkin takaa.Mikä pakko Mr,Juhan arvioita on on lukea.
- utelias fani
Kysymyksiä Juhafriikille: 1. poliittinen vakaumus? 2. seksuaalinen suuntautuneisuus? 3. Parasta Pohjanmaalla? 4. Keräätkö, tai oletko joskus kerännyt postimerkkejä? 5. Oletko koskaan käynyt Hyvinkäällä?
- MrJuha82outolintu
1.olen poliittisesti sitoutumaton, mutta jos pakko valita vasen vai oikea, niin vasen, mutta ehkä sittenki keskusta on paras
2.Olen hetero
3.Pohjanmaalla parasta? Ehkä rehelliset ihmiset
4.En oo keräilly
5.En oo käyny
- 453333333
Tämä taitaa olla vain tapa yrittää saada lisää julkisuutta youtubessa. Ihan fiksu kikka, mutta näkyy ihan läpi.
Varsinkin kun en ole itse aktiivisena youtubettajana ja sen käyttäjänä koskaan sinusta edes kuullut tai nimikerkkiäsi edes nähnyt.
Jos olet valmis jakamaan mielipiteesi julkisesti, sinun tulee olla myös valmis ottamaan muiden mielipiteet vastaan. Turha sitä on valitella, kun muut sanovat pahasti takaisin, sellaista se julkisten mielipiteiden jakaminen on. - indeed may I say
yksinkertaisesti tämmönen on juha typerää ja tyhmää etc.
Ajattelin aluksi että olet ihan ok sälli mutta viimeaikaiset kirjoittelusi kyllä laitto pakan uusiksi. En lähde sinua nimittelemään mutta edelleenkin totean että sun toiminta on vaan boring and very stupid. - Tämmöstä1
Vanha keskustelu mut vastaan silti. Juha, ei kannata välittää kiusaajista/trolleista. He ovat toidennäköisesti semmosia joilla ei ole omaa elämää, minusta sul on iha asiallisia ja hyviä mielipiteitä :)
Olen itsekkin törmmännyt tuohon samaisenn asiaan tosin vain yksityisviesteissä. - pikhu
On kyllä ymmärrettävää, että ihmiset ärsyyntyvät kommenteistasi. Kommentoit jokaiseen suomalaiseen videoon varsin turhia ja hiukan yksinkertaiselta vaikuttavia kommentteja, etkä lisäksi ymmärrä huumoria tai sarkasmia lainkaan vaan vastaat ilmiselviin trollauskommentteihin valovuoden pituisilla elämäntarinoilla. Suosittelen lämpimästi muunkin elämän kuin YouTuben hankkimista.
- MrJuha82outolintu
En kyllä loukkaannu kommenteista enää nykyään, enkä edes vastaa nykyään läheskään kaikille.
Välillä vastaan, muttei se tarkoita sitä, että oisin pahoittanu mieleni.
Pitää olla vahva! - Anonyymi
Nimeenomaan, ei pidäkkään loukkaantua, kannattaa olla vahvaa tekoa, joskus kommentit saattavat mietityttää, kunnes ne unohtuu tai si niistä ei välitä enää, en mäkään vastaa enää kaikille, riippuukin, jos on mukava/miellyttävä ja minkä kans saa jutun aikaseks tai se kehittyy ni si vastaan yleisemmin, oon mää lukenu myös trollaaviakin kommentteja, musta se on vaan tyhmää laittaa semmosia, lapsellista suoraan sanottuna.
- kuun_despootit
Katos tää video ja kommentoi siihen niin susta tullaan tulevaisuudessa tykkäämään kun olit eka joka löysi tän superhyvän meemin:
https://www.youtube.com/watch?v=6_JxuFbDNgw
https://www.youtube.com/watch?v=xRElTvaPMlo - 10plus16
Ei helvetti! :D
- hyvä_pasi
Pasi Viheraho on äijä!
- heksari
Oon tehny joitakin kertoja tota Viherahon gourmeeta, en tosin oo aina laittanu ihan samoja juttuja siihen. Pihvin ja Lauantaimakkaran voi ihan hyvin jättää poiskin.
- MrJuha82outolintu
Minusta kirjoitettiin ylioppilaslehti Jylkkäriin.
Päätoimittaja sano, että Jylkkärin lukijat ovat olleet kiinnostuneita mun kommenteistani youtubessa, niin sen takia hän teki haastattelun minusta facebookissa.
Se haastattelu on painettu Jylkkäri-lehteen. - MrJuha82outolintu
Ja nykyään en ole enää herkkänahkainen ollenkaan.
Se, että oon ottanu paskaa niskaan paljon, on kovettanut ja kasvattanut luonnetta paljon.
Käykääpä lukemassa tuo haastatteluni Jylkkäri-lehdestä!
Siinä saatte tietää mm työni, että mitä työtä teen ja miksi kommentoin youtubessa.
Se avaa silmiänne minusta, millainen ihminen olen ja mitä muutakin teen kuin istun koneella. - MrJuha82outolintu
Tässä linkki Jylkkärin sivuille;
www.jylkkari.fi - rv3rv35v3
Johtuu varmaan siit että luulet tietäväsi kaiken kaikesta, ja haukut esim. musiikin mistä et pidä capslock päällä täysin pystyyn.
- MrJuha82outolintu
Missä oon tehny näin? Mun mielestä kaikki musa on vähintään keskitasoa.
Harvassa on paska musa.
En pidä Cheekin tai Irwinin musaa paskana kokonaiskuvassa.
On siellä Irwinilläki paskaa, samoin Alatalolla, mutta yleensä ihan ok kamaa ja esinm Irwinin Las Palmas on 4/5 kamaa jokseenki.
Musiikkia voi kritisoida.
Saa sanoa mielipiteensä.
Ja saa pitää mielipiteitä faktoina, jos etenkin on aihetta siihen.
Esim Mv-lehti on propagandaa ja vihanlietsontaa(jos haluaa kuunnella fiksua maahanmuuttokriitikkoa, niin valitsekaamme Jussi Halla-Ahon, joka on maahanmuuttokriitikko, mutta myös hyväksyy jonkunlaisen maahanmuuton eli hän ei ole rasisti).
Yksinkertainen musiikki ei ole niin hyvää kuin monimutkaisempi musa.
Tästä ovat samaa mieltä kanssani monet musakriitikot.
Joskus mielipide ei ole fakta, kuten esim ruoka-arvostelut, niin ruokajutut ovat täysin makuasioita, toki sielläkin ammattilaiset osaavat homman paremmin kuin amatöörit. - MrJuha82outolintu
Täytyy myös muistaa se, että mulla on myös paljon faneja.
Mua sekä vihataan että rakastetaan netissä.
Maineeni kaksijakoinen.
Usein vihaajat ovat finninaamaisia teinejä, jotka harrastavat nettikiusaamista.
- Keissa
Minäkin arvostan rehellisyyttä ja että saa olla oma itsensä. Kuitenkin on hienotunteista monesti pitää mielipiteensä vain mielessään kuin möläyttää ne avoimesti päin kasvoja, esim. että toinen on lihava, laiha, lemuaa tai käyttäytyy eitoivotulla tavalla. Jokainen meistä on erilainen, olemme itsetunnoltamme erilaisissa kasvuvaiheissa. Jos sanoo toiselle suoraan epäkorrektisti vaikka ei loukkausmielessä, niin pahoittaa läheisen mielen, saa ärsyyntymään tai jopa raivostumaan. Ja on totta että kaikki palstoilla ja sosiaalisessa mediassa liikkuvat eivät ole terveitä.
Jos ampuu suoraan ja kohti, niin saa kantaa seurakuset ja ei passaa ainakaan itse ottaa nokkiinsa.- MrJuha82outolintu
En oo koskaan sanonu kellekään "olet ruma" mut oon voinu sanoa "ei oo hyvä laulaja, mutta hyvä rumpali" tai oon voinu sanoa "MV-lehti on paska, koska itse maahanmuuttokriitikko Halla-Aho on tuominnut lehden kirjoitukset.
"Olet paska ihminen, koska kiusaat" noin olen sanonut useinkin, myönnän.
- näio
Kanavahan on ollut poistettuna jonkin aikaa.
- Hördu
Never heard!
- väke_
Miksi kanava on poistettu?
- Anonyymi
Poistin itse. Lopetin kokonaan julkisen kommentoinnin. RYM;n sivustolla pisteytän levyjä, mutten kommentoi enää.
Oma kommentointi tuli tiensä päähän. Pitihän se toi elämänkoulu käydä loppuunsa. Aikansa kutakin. - Anonyymi
Olet hyvä jätkä, Juha (jos todella luet). Pidä yllä, vaikket somejulkisesti.
Me ei koskaan juuri tsättäilty enemmälti, vaikka jotain kommentteja kommentoitiinkin; oma linjani kun on pidättyvämpi, tai vähemmän henkilökohtainen, enkä ole ollut niin aktiivinenkaan. Näin silti tietysti kommenttejasi aina siellä täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me ei koskaan juuri tsättäilty enemmälti, vaikka jotain kommentteja kommentoitiinkin; oma linjani kun on pidättyvämpi, tai vähemmän henkilökohtainen, enkä ole ollut niin aktiivinenkaan. Näin silti tietysti kommenttejasi aina siellä täällä.Voisimme jutella kyl yksityisesti esim facebookissa. Sopiiko? Mun oma facebook-kanava = Jupi-Juha Pohjola. Jos et löydä niin voisitko kertoa oman nimesi , kiitos? Oletko sitten ollenkaan facebookissa? Rateyourmusic.com sivuille rekisteröityminen ei maksa mitään. Voisit rekisteröityä sinne ja voisimme siellä jutella yksityisesti, sopiiko tämmöne ehdotus? Rateyourmusic.com on maailmanlaajuisesti hyvin iso musiikkisivu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me ei koskaan juuri tsättäilty enemmälti, vaikka jotain kommentteja kommentoitiinkin; oma linjani kun on pidättyvämpi, tai vähemmän henkilökohtainen, enkä ole ollut niin aktiivinenkaan. Näin silti tietysti kommenttejasi aina siellä täällä.Saanx kyssyy "mitä nimimerkkiä käytit/käytät youtubessa"??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisimme jutella kyl yksityisesti esim facebookissa. Sopiiko? Mun oma facebook-kanava = Jupi-Juha Pohjola. Jos et löydä niin voisitko kertoa oman nimesi , kiitos? Oletko sitten ollenkaan facebookissa? Rateyourmusic.com sivuille rekisteröityminen ei maksa mitään. Voisit rekisteröityä sinne ja voisimme siellä jutella yksityisesti, sopiiko tämmöne ehdotus? Rateyourmusic.com on maailmanlaajuisesti hyvin iso musiikkisivu.
Kiitos - kenties törmätäänkin joskus jossain musiikillisen tai muun mielipiteenvaihdon merkeissä vielä.
En toistaiseksi käytä noita mainitsemiasi palveluita. Enkä viitsi nyt julkaista nimmareitani tässä, rajaan ne sinne ja pidän kiinni anonymiteeteistä. Ei nimillä ole niin väliä, siellä ne kommentit ovat muun joukossa kuitenkin.
Jossain Youtubessakin on kyllä niin idioottimaista kommentointia enimmäkseen, että on siihenkin nähden aika surkuhuvittavaa, millaista haloota ja viharyöppyä sinun omaperäiset juttusi ja mielipiteesi muka jotenkin "vääränlaisina" saivat aikaan. Ei syynä mikään tyhmyys ole, todellakaan. Ei ihmisiä tyhmyys vaikuta haittaavan ollenkaan, päin vastoin se on oikeinkin suosittua... - Anonyymi
Tässä onkin sinulle yksi kiva tangobiisi, pääsee, Top 7:ään listallasi, Suurlähettiläiden jälkeen: https://www.youtube.com/watch?v=xjlgUx7_aN0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poistin itse. Lopetin kokonaan julkisen kommentoinnin. RYM;n sivustolla pisteytän levyjä, mutten kommentoi enää.
Oma kommentointi tuli tiensä päähän. Pitihän se toi elämänkoulu käydä loppuunsa. Aikansa kutakin.Juha sä olet loistava tyyppi kommentoit tai et. Vaikka on itsekin tullut sulle sanottua kaikenlaista mitä olen myöhemmin katunut niin en voi nyt muuta kuin anteeksi pyytää kaikkea sitä turhanpäiväistä kiukuttelua. Oli mulla hauskaakin lukea sun viestejäsi. Joskus ne jopa piristi päivääni. Otin ne vain toisinaan liian vakavasti. Toivottavasti sulla menee tästä lähtien ja aina hyvin. Olet sen ansainnut:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos - kenties törmätäänkin joskus jossain musiikillisen tai muun mielipiteenvaihdon merkeissä vielä.
En toistaiseksi käytä noita mainitsemiasi palveluita. Enkä viitsi nyt julkaista nimmareitani tässä, rajaan ne sinne ja pidän kiinni anonymiteeteistä. Ei nimillä ole niin väliä, siellä ne kommentit ovat muun joukossa kuitenkin.
Jossain Youtubessakin on kyllä niin idioottimaista kommentointia enimmäkseen, että on siihenkin nähden aika surkuhuvittavaa, millaista haloota ja viharyöppyä sinun omaperäiset juttusi ja mielipiteesi muka jotenkin "vääränlaisina" saivat aikaan. Ei syynä mikään tyhmyys ole, todellakaan. Ei ihmisiä tyhmyys vaikuta haittaavan ollenkaan, päin vastoin se on oikeinkin suosittua...Tuolla rateyourmusic.com sivuilla käytän nykyään nimimerkkiä Steelesman10. Rekisteröityminen on ilmaista noilla sivuilla. Maailman parhaat musasivut kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jossain Youtubessakin on kyllä niin idioottimaista kommentointia enimmäkseen, että on siihenkin nähden aika surkuhuvittavaa, millaista haloota ja viharyöppyä sinun omaperäiset juttusi ja mielipiteesi muka jotenkin "vääränlaisina" saivat aikaan. Ei syynä mikään tyhmyys ole, todellakaan. Ei ihmisiä tyhmyys vaikuta haittaavan ollenkaan, päin vastoin se on oikeinkin suosittua...Oon nykyään aika paljon muuttunut ulkonäöllisesti, kun paino pudonnut ja samalla kasvot kaventuneet. Näytän aika paljon nörttimieheltä nykyään ja kun mulla kasvot kapenee, niin pienien poskipäiden takia näyttää ettei poskia ole ollenkaan. On mulla uusi kuva itsestäni tuolla rateyourmusic.com sivuilla juuri sen Steelesman10-kanavan profiilissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä onkin sinulle yksi kiva tangobiisi, pääsee, Top 7:ään listallasi, Suurlähettiläiden jälkeen: https://www.youtube.com/watch?v=xjlgUx7_aN0
Top-listani on hieman päivittyneet, mutta tietyt nimet porskuttaa sielä kärjessä, mutta nykyään Sibelius on pudonnut alemmas, koska minusta sen musa on aika pateettista iskelmää noin niinku pääsääntöisesti, mutta onhan sen Finlandia upea teos ja yksi maailman näyttävimpiä teoksia. Pakko myöntää tämä. Nykyään listani kärkipäästä löytyy kaksi naisedustajaa, kun joku oli joskus haukkunut listaani heterolistaksi, josta puuttuu naisia. Kaija Saariaho on kärkipäässä, joka säveltäjä. Sen tyyli tonaalinen. Maija Vilkkumaa on myös top10;ssä ja eikä Litku Klemetti ole kaukana top10;stä . Karita Mattila pääsee top10;iin eli kyseessä on se oopperalaulaja. Lapissa asuva musaguru (en muista nimeä) pääsee myös Top10;iin ja hän on nainen sukupuoleltaa. Tekee joikubiisejä tai semmosia saamelaistyylisiä biisejä. Mittatikkuna nykyään listoja tehdessä on se, että listalla pitää olla tasapuolisesti miehiä ja naisia, koska kummatkin osaa tehdä musaa, naiset ei vain ole yhtä rock kuin miehet, mutta ei tarkoita että ne ois huonompia. Ellinoora ja Ellips on myös Top20;ssä. Ellips on se Haloo Helsingin Ellin toinen bändi. Vanhan kaartin muusikot yllättyi Ellipsin levystä muute! Ylistäviä sanoja. "Täähän on melkein osittain progea"! Tommosia ylistyssanoja! "Paljon laatubiisejä, vähän huteja, ei yhtäkään keskitason biisiä tolla levyllä". Sai myös ylistävät kehut musakriitikoilta. Mittatikkuna listoja tehdessä nykyään on tärkeetä myös eri musagenret, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sannoo, ettei oikein kotimainen tanssi-iskelmä nappaa. Siellä kärjessä on edelleen niitä tuttuja nimiä, kuten CMX, Absoluuttinen nollapiste, Juice LEskinen&Slam, Peitsamo&Ankkuli, Kauko Röyhkä&Narttu, J.Karjalainen&Mustat lasit ja esim Leif Segerstam Kolmas nainen ja Dingo. Klamydia on myös korkealla , pääsee top20;iin listoillani. Klamydian ceedee on esim niije tuotannosta aivan mieletön punklevy ja sama pätee Tres hombresiin, los celibatosiin, pää kii painajaiseen ja masturbaatio ilman käsiä-levyihin. Uusi Maustetytöt on tosi hyvä bändi ja on päässyt jo top20;iin. Vaalalaiset nuoret naiset, jotka ottaneet vaikutteita mm Leevi And The Leavingsin kasarin alun musiikista. Marginaalista löytyy semmone progebändi kuin Kairon irse , se on todella hyvä ja toinen loistava marginaalissa oleva bändi on naisista koostuva Maria&Marsialaiset, joka tekee pätevää rokkia. Sanni The Kid tekee loistavaa, todella riisuttua musaa ja on hänenki musa marginaalissa ja varmasti pysyykin siellä, mikä ei tarkoita tietenkään sitä, että se ois automaattisesti huonompaa silloin. Juice vaikka onkin mestari, niin sillä myös aika paljon sekundaa tuotannossa. Peitsamolla sama. Kumpikin pääsee ylimmällä tasolla koviin suorituksiin. CMX tekee aina laatua. En muista yhtäkään keskitason CMX-rallia. En muista. Ei taida ollakaan. Abso sama homma kuin CMX. Maija Vilkkumaalla on myös paljon laadukkaita levyjä. Joet muuttaa suuntaa(2010) sai muistaakseni huonoimmat arvosanat kriitikoilta. Kriitikot aina pitäneet Vilkkumaan levyistä. Mulla on melkein kaikki Maijankin levyt. Yhteensä kaikenkaikkiaan levyjä taitaa olla joku 500 kpl eri formaattimuodoissa. Tasapuolisesti kuuntelen kaikkea. Kuuntelen myös ulkomaalaista musaa. MEtallica on yksi suosikkini samoin kuin King Crimson ja Queen. The Velvet underground. Ruotsalaiseen musaan oon myös tutustunut. Täytyy sanoa, että terapeuttista musaa on, koska aika duurimenoa. Kent on hyvä ruottalaisbändi. Vanhan kaartin ruotsalaisnimet kuten Eva Dahglren, Mikael Wiehe, Ulf Lundell, Monica Törnell, Py Bäckman ja Tomas Ledin on kyl hyviä. Lundell on aika tasaisen kova. Pugh Rogefeldlt on myös hyvä ruottalaisnimi. Pelle Almgren tekee hyvää alternativerokkia samoin kuin Kent-yhtye. Abba on tietty kova nimi. Roxette myös. Maailmalla paremmin menestyneet ruottalaisorkesterit. Ruottalainen musa ei ole aina toki duuria. Dahlgrenilla on aika paljon myös mollia samoin kuin Kentillä. Paras lastenlaulu on minusta Inger Nilssonin Peppi pitkätossu. Korvamato haha! Klassiselta puolelta ei löydy paljoa ruotsalaisia , ei kovin tunnettuja ainakaan, mutta klassinen musa myös kiehtoo ja mulla on paljon klassisia levyjä itseasiassa. Mussorsgky aika hyvä, mutta vielä kovemmassa fanituksessa on puolalaissäveltäjä Khrysztof Penderecki, jonka taiteeseen oon hurahtanut suorastaan eli hurahtanut tarkoittaa rakastunut. Naissäveltäjä Gloria Coatesin klassiseen myös rakastunut. Penderecki ja Goates tekee aika pelottavaakin klassista paikoin. Karlheinz Stockhausen on myös kova, hänkin tällainen enemmän avant-garde säveltäjä kuten Penderecki ja Coates.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stratovariuksen laittaisin Top20;iini. Suurlähettiläitä en laittaisi Top20;iin. Löytynyt myös mielenkiintoisia avant-garde folkmuusikoita. Erityisesti avant-garde folk on hyvää. Jos se menee kovin polkkaan, jenkkaan tai iskelmään se folk, niin ei oikein mun juttu. Löysin kirpparilta jonkun semmosen folkmuusikoiden levyn. En nimee muista edes. noloa, mut on ollu suht kovassa kuuntelussa. Yksi biisi on siinä ylitse muiden, joka on juuri enemmän semmosta avant-gardemenoa. Kiinnostaisi kyllä kovasti löytää avant-garde haitarimusaa. Juuri se levy, joka mulla, on soitettu pitkälti haitarien ja kosketinsoittimien kautta, on siinä pari muutakin instrumenttia ehkä. Haitarimusa liittyy usein iskelmään, mutta voihan haitarilla vetää vaikka metallimusaa. Proggressiivinen tai avant-garde haitarimusa kiinnostaa! Jos teiltä löytyy suosituksia niin kertokaa minulle nimiä! Jazz/fuusiojazz/proggressiivisen musan nimet Jukka Tolonen, wigwam ja Pekka Pohjola , ainakin Wigwam on top10;ssä.
1.CMX 2.Kaija Saariaho 3.Leif Segerstam 4.Juice Leskinen&slam 5.Absoluuttinen nollapiste 6.Wigwam 7.Kolmas nainen 8.Maija Vilkkumaa 9.Karita Mattila 10.Joikunainen lapista 11.J.Karjalainen&Mustat lasit 12.Röyhkä&Narttu 13.Peitsamo&Ankkuli 14.Lyijykomppania 15.Sibelius 16.Litku Klemetti 17Maustetytöt 18.Ellips 19.Pekka Pohjola 20.Klamydia
Top10 ruotsalaiset; 1.Abba 2.Roxette 3.Pelle Almgren 4.Kent 5.Inger Nilsson 6.Eva Dahlgren 7.Monica Törnell 8.Pugh Rogefeldt 9.Lisa Ekdahl 10.Ulf Lundell - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Stratovarius ei päässy Top20:iin, mutta lähellä top20 sijalukua. Wigwam ei ole jazzia vaan progea. Pohjola sekoittaa jazzia, fuusiojazzia ja progea musaansa. Tolonen enemmän kitaraprogea, jossa jazzmaisia kitarakuvioita kylläkin. Wigwam on enemmän progea. Eppu normaali pääsee lähelle top20. Niije suomirokki on minusta tylsempää kuin Kolmannen naisen suomirokki. Eput teki muutaman huippulevyn alkuaikoina (aknepop, maximum jee jee ja Akun tehdas), ja noiden kolmen levyn jälkeen tuli myös tietenkin hyviä levyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stratovariuksen laittaisin Top20;iini. Suurlähettiläitä en laittaisi Top20;iin. Löytynyt myös mielenkiintoisia avant-garde folkmuusikoita. Erityisesti avant-garde folk on hyvää. Jos se menee kovin polkkaan, jenkkaan tai iskelmään se folk, niin ei oikein mun juttu. Löysin kirpparilta jonkun semmosen folkmuusikoiden levyn. En nimee muista edes. noloa, mut on ollu suht kovassa kuuntelussa. Yksi biisi on siinä ylitse muiden, joka on juuri enemmän semmosta avant-gardemenoa. Kiinnostaisi kyllä kovasti löytää avant-garde haitarimusaa. Juuri se levy, joka mulla, on soitettu pitkälti haitarien ja kosketinsoittimien kautta, on siinä pari muutakin instrumenttia ehkä. Haitarimusa liittyy usein iskelmään, mutta voihan haitarilla vetää vaikka metallimusaa. Proggressiivinen tai avant-garde haitarimusa kiinnostaa! Jos teiltä löytyy suosituksia niin kertokaa minulle nimiä! Jazz/fuusiojazz/proggressiivisen musan nimet Jukka Tolonen, wigwam ja Pekka Pohjola , ainakin Wigwam on top10;ssä.
1.CMX 2.Kaija Saariaho 3.Leif Segerstam 4.Juice Leskinen&slam 5.Absoluuttinen nollapiste 6.Wigwam 7.Kolmas nainen 8.Maija Vilkkumaa 9.Karita Mattila 10.Joikunainen lapista 11.J.Karjalainen&Mustat lasit 12.Röyhkä&Narttu 13.Peitsamo&Ankkuli 14.Lyijykomppania 15.Sibelius 16.Litku Klemetti 17Maustetytöt 18.Ellips 19.Pekka Pohjola 20.Klamydia
Top10 ruotsalaiset; 1.Abba 2.Roxette 3.Pelle Almgren 4.Kent 5.Inger Nilsson 6.Eva Dahlgren 7.Monica Törnell 8.Pugh Rogefeldt 9.Lisa Ekdahl 10.Ulf LundellOhoh Dingo unohtui, mutta joo siis Dingo jossaki top12-15 tietämillä. Klamydia putoaa top21-sijaluvulle. Se ei ole huono sijaluku, kun ajattelee kuinka paljon Suomesta löytyy musiikkia koko suomalaisen musahistorian ajalta. Haha!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juha sä olet loistava tyyppi kommentoit tai et. Vaikka on itsekin tullut sulle sanottua kaikenlaista mitä olen myöhemmin katunut niin en voi nyt muuta kuin anteeksi pyytää kaikkea sitä turhanpäiväistä kiukuttelua. Oli mulla hauskaakin lukea sun viestejäsi. Joskus ne jopa piristi päivääni. Otin ne vain toisinaan liian vakavasti. Toivottavasti sulla menee tästä lähtien ja aina hyvin. Olet sen ansainnut:)
Ei oo kyl aikomusta mulla palata sosiaaliseen mediaan kirjottamaan, vaikka tässä ketjussa kirjoitinkin joitakin viestejä. Ei ole tarkotus palata. Ehkä silloin tällöin, joskus voin jotakin kirjottaa, jos joku kysyy jotakin. Tuskinpa kuitenkaan kuin aika satunnaisesti voin vastata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oon nykyään aika paljon muuttunut ulkonäöllisesti, kun paino pudonnut ja samalla kasvot kaventuneet. Näytän aika paljon nörttimieheltä nykyään ja kun mulla kasvot kapenee, niin pienien poskipäiden takia näyttää ettei poskia ole ollenkaan. On mulla uusi kuva itsestäni tuolla rateyourmusic.com sivuilla juuri sen Steelesman10-kanavan profiilissa.
En ole oikeastaan koskaan ulkonäköösi kiinnittänyt huomiota. Huomasin toki, että jotkut paistit haukkuivat sitä ajoittain.
Mutta törmätään jos-kun törmätään. En itse käytä mitään musiikkisivustoja tahnatuubin lisäksi. Ei siellä mielestäni missään nimessä kannata omana itsenään olla läsnä, sikäli valintasi on varmaan hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Top-listani on hieman päivittyneet, mutta tietyt nimet porskuttaa sielä kärjessä, mutta nykyään Sibelius on pudonnut alemmas, koska minusta sen musa on aika pateettista iskelmää noin niinku pääsääntöisesti, mutta onhan sen Finlandia upea teos ja yksi maailman näyttävimpiä teoksia. Pakko myöntää tämä. Nykyään listani kärkipäästä löytyy kaksi naisedustajaa, kun joku oli joskus haukkunut listaani heterolistaksi, josta puuttuu naisia. Kaija Saariaho on kärkipäässä, joka säveltäjä. Sen tyyli tonaalinen. Maija Vilkkumaa on myös top10;ssä ja eikä Litku Klemetti ole kaukana top10;stä . Karita Mattila pääsee top10;iin eli kyseessä on se oopperalaulaja. Lapissa asuva musaguru (en muista nimeä) pääsee myös Top10;iin ja hän on nainen sukupuoleltaa. Tekee joikubiisejä tai semmosia saamelaistyylisiä biisejä. Mittatikkuna nykyään listoja tehdessä on se, että listalla pitää olla tasapuolisesti miehiä ja naisia, koska kummatkin osaa tehdä musaa, naiset ei vain ole yhtä rock kuin miehet, mutta ei tarkoita että ne ois huonompia. Ellinoora ja Ellips on myös Top20;ssä. Ellips on se Haloo Helsingin Ellin toinen bändi. Vanhan kaartin muusikot yllättyi Ellipsin levystä muute! Ylistäviä sanoja. "Täähän on melkein osittain progea"! Tommosia ylistyssanoja! "Paljon laatubiisejä, vähän huteja, ei yhtäkään keskitason biisiä tolla levyllä". Sai myös ylistävät kehut musakriitikoilta. Mittatikkuna listoja tehdessä nykyään on tärkeetä myös eri musagenret, mutta rehellisyyden nimissä täytyy sannoo, ettei oikein kotimainen tanssi-iskelmä nappaa. Siellä kärjessä on edelleen niitä tuttuja nimiä, kuten CMX, Absoluuttinen nollapiste, Juice LEskinen&Slam, Peitsamo&Ankkuli, Kauko Röyhkä&Narttu, J.Karjalainen&Mustat lasit ja esim Leif Segerstam Kolmas nainen ja Dingo. Klamydia on myös korkealla , pääsee top20;iin listoillani. Klamydian ceedee on esim niije tuotannosta aivan mieletön punklevy ja sama pätee Tres hombresiin, los celibatosiin, pää kii painajaiseen ja masturbaatio ilman käsiä-levyihin. Uusi Maustetytöt on tosi hyvä bändi ja on päässyt jo top20;iin. Vaalalaiset nuoret naiset, jotka ottaneet vaikutteita mm Leevi And The Leavingsin kasarin alun musiikista. Marginaalista löytyy semmone progebändi kuin Kairon irse , se on todella hyvä ja toinen loistava marginaalissa oleva bändi on naisista koostuva Maria&Marsialaiset, joka tekee pätevää rokkia. Sanni The Kid tekee loistavaa, todella riisuttua musaa ja on hänenki musa marginaalissa ja varmasti pysyykin siellä, mikä ei tarkoita tietenkään sitä, että se ois automaattisesti huonompaa silloin. Juice vaikka onkin mestari, niin sillä myös aika paljon sekundaa tuotannossa. Peitsamolla sama. Kumpikin pääsee ylimmällä tasolla koviin suorituksiin. CMX tekee aina laatua. En muista yhtäkään keskitason CMX-rallia. En muista. Ei taida ollakaan. Abso sama homma kuin CMX. Maija Vilkkumaalla on myös paljon laadukkaita levyjä. Joet muuttaa suuntaa(2010) sai muistaakseni huonoimmat arvosanat kriitikoilta. Kriitikot aina pitäneet Vilkkumaan levyistä. Mulla on melkein kaikki Maijankin levyt. Yhteensä kaikenkaikkiaan levyjä taitaa olla joku 500 kpl eri formaattimuodoissa. Tasapuolisesti kuuntelen kaikkea. Kuuntelen myös ulkomaalaista musaa. MEtallica on yksi suosikkini samoin kuin King Crimson ja Queen. The Velvet underground. Ruotsalaiseen musaan oon myös tutustunut. Täytyy sanoa, että terapeuttista musaa on, koska aika duurimenoa. Kent on hyvä ruottalaisbändi. Vanhan kaartin ruotsalaisnimet kuten Eva Dahglren, Mikael Wiehe, Ulf Lundell, Monica Törnell, Py Bäckman ja Tomas Ledin on kyl hyviä. Lundell on aika tasaisen kova. Pugh Rogefeldlt on myös hyvä ruottalaisnimi. Pelle Almgren tekee hyvää alternativerokkia samoin kuin Kent-yhtye. Abba on tietty kova nimi. Roxette myös. Maailmalla paremmin menestyneet ruottalaisorkesterit. Ruottalainen musa ei ole aina toki duuria. Dahlgrenilla on aika paljon myös mollia samoin kuin Kentillä. Paras lastenlaulu on minusta Inger Nilssonin Peppi pitkätossu. Korvamato haha! Klassiselta puolelta ei löydy paljoa ruotsalaisia , ei kovin tunnettuja ainakaan, mutta klassinen musa myös kiehtoo ja mulla on paljon klassisia levyjä itseasiassa. Mussorsgky aika hyvä, mutta vielä kovemmassa fanituksessa on puolalaissäveltäjä Khrysztof Penderecki, jonka taiteeseen oon hurahtanut suorastaan eli hurahtanut tarkoittaa rakastunut. Naissäveltäjä Gloria Coatesin klassiseen myös rakastunut. Penderecki ja Goates tekee aika pelottavaakin klassista paikoin. Karlheinz Stockhausen on myös kova, hänkin tällainen enemmän avant-garde säveltäjä kuten Penderecki ja Coates.
"ja esim Leif Segerstam Kolmas nainen ja Dingo"
Tämä voisi olla kyllä kiinnostava kombo.
Mutta eikö Leif ole kapellimestari, ei niinkään säveltäjä (kuten muut musiikin "tuottajat" listallasi)?
Hyvä että tuo Metallica-suosituksenikaan ei ehkä sitten ihan metsään mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Stratovarius ei päässy Top20:iin, mutta lähellä top20 sijalukua. Wigwam ei ole jazzia vaan progea. Pohjola sekoittaa jazzia, fuusiojazzia ja progea musaansa. Tolonen enemmän kitaraprogea, jossa jazzmaisia kitarakuvioita kylläkin. Wigwam on enemmän progea. Eppu normaali pääsee lähelle top20. Niije suomirokki on minusta tylsempää kuin Kolmannen naisen suomirokki. Eput teki muutaman huippulevyn alkuaikoina (aknepop, maximum jee jee ja Akun tehdas), ja noiden kolmen levyn jälkeen tuli myös tietenkin hyviä levyjä.
""Eppu normaali pääsee lähelle top20. Niije suomirokki on minusta tylsempää kuin Kolmannen naisen suomirokki."
Miksi niin?
Hanuriavantgardea en valitettavasti osaa suositella. Mutta ainahan voi kuunnella perinteisesti Haetarirockia: https://www.youtube.com/watch?v=DfSnCM7Zy_M
Musorgsky, Peitsamo ja Dingo on kovia kyllä. CMX melko paperia minusta, ei listalle. Sibeliusta en iskelmäksi sanoisi; kannattaa kuunnella muita kuin nykyisiä Finlandia-sovituksia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ja esim Leif Segerstam Kolmas nainen ja Dingo"
Tämä voisi olla kyllä kiinnostava kombo.
Mutta eikö Leif ole kapellimestari, ei niinkään säveltäjä (kuten muut musiikin "tuottajat" listallasi)?
Hyvä että tuo Metallica-suosituksenikaan ei ehkä sitten ihan metsään mennyt.Segerstamilla on myös omia sävellyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Eppu normaali pääsee lähelle top20. Niije suomirokki on minusta tylsempää kuin Kolmannen naisen suomirokki."
Miksi niin?
Hanuriavantgardea en valitettavasti osaa suositella. Mutta ainahan voi kuunnella perinteisesti Haetarirockia: https://www.youtube.com/watch?v=DfSnCM7Zy_M
Musorgsky, Peitsamo ja Dingo on kovia kyllä. CMX melko paperia minusta, ei listalle. Sibeliusta en iskelmäksi sanoisi; kannattaa kuunnella muita kuin nykyisiä Finlandia-sovituksia?Peitsamo-Kivi metsässä = upea sävellys/sanoitus. Sen sanoitukset voi olla välillä kryptisia. CMX;n Yrjänän lyriikka vertauskuvainnollista ja voi tulkita esim kahdella tapaa vähän kuten Juicella. Juicen lyriikka voi olla parhaimmillaan kolmiulotteista, enemmänkin. Popedalta löytyy nyt muistan kaksi biisiä, joissa moittii rasistisia suomalaisia eli täryjyrä ja serkkuni on rasisti. Täryjyrässä huomaa biisin lopussa kun mies roudaa Suomeen mukaansa afrikkalaisnaisen, niin heti Pispalassa Tampereella jäävät katujyrän jyräämäksi eli semmoset tervetuliaiset tuli. Serkkuni on rasisti kertoo siitä polttopullojen heittelijästä, joka vetää kamaa kehoonsa. Liimatuubi on sen uninalle. Klamydian Kuuban miehet Suomessa en ole varma mitä hakee sillä sanoituksella. Voi olla kritiikkiä suomalaisten ahdasmielisiä käsityksiä kohtaan , mutta voi tarkottaa myös sitä, että biisin sanoittaja kritisoi löysää maahanmuuttopolitiikkaa. Todennäköisesti meinaa jälkimmäistä Klamydian porukan tuntien. Eihän ne kuitenkaan ole rasisteja se Klamydian porukka. Ei ole. Eikä homokammoisia , koska sen Veskun mielipiteen kuulee yhdeltä livelevyltä. Ryssä mun leipääni syö-biisi tosin jo nimen puolesta ois voitu jättää pöytälaatikkoon, koska ryssä-sanaa ei voi käyttää. Se on ollut poissa käytöstä jo tietääkseni hyvinkin kauan, ellen muista väärin. Jaatinen-biisissä muistaakseni kritisoitiin ilmastovouhotusta, mutta Vesku sitten yhdessä biisissään taas kehui vihreitä arvoja "luonto kostaa". Vesku tosin ei ole mikään vihreitten äänestäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niin?
Musorgsky, Peitsamo ja Dingo on kovia kyllä. CMX melko paperia minusta, ei listalle. Sibeliusta en iskelmäksi sanoisi; kannattaa kuunnella muita kuin nykyisiä Finlandia-sovituksia?Yrjänän sanoitukset käsittelee uskontoa aika paljon minusta. Sehän on toiselta ammatiltaan teologi. Sanoituksista voi löytää myös toivoa, vaikka aika melankolisilta näyttää ne lyriikat ekana, mutta niistä voi löytää toivoa. Sama pätee Yö-yhtyeen sanoituksiin eli ekana tulee mieleen että ne on surullista lyriikkaa vailla toivoa, mutta osassa Yön sanoituksista löytyy kyllä toivoa. Varmaan osittain Yön kohdalla menee niin että surullista ja osassa toivoa ja positiviisuutta. Enemmän Jussin lyriikat taitaa olla niitä surumielisempiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niin?
Musorgsky, Peitsamo ja Dingo on kovia kyllä. CMX melko paperia minusta, ei listalle. Sibeliusta en iskelmäksi sanoisi; kannattaa kuunnella muita kuin nykyisiä Finlandia-sovituksia?Klamydia-Suomineidon elätit . Koko sanoitusta en huomaa, mutta googlettamalla voisi löytyä tietoa biisin lyriikasta. Siinä Klamydian väki joko kritisoi sosiaalituilla eläviä tai sitten moittii sitä porukkaa, joka moittii sosiaalituilla eläviä. En ole varma asiasta, koska en ole lukenut koko sanoitusta. Veroparatiisiin -biisissä Klamydian väki kyllä kritisoi korkeaa verotusta.
Itse oon sitä mieltä, että ei kiitos Suomeen ainakaan USA;n veromallia, jossa tosi minimitason verot. - Anonyymi
Et vastannut kysymykseen, mikä tekee Epuista tylsempää kuin Kolmannesta Naisesta? :-)
Popedan sanoitukset on kyllä välillä semmoisia aika kryptisiä, etten tiedä, vaatisiko niiden ymmärtäminen jotain erityistä mielentilaa. Kenties Klamydian kohdalla voi olla samoin - itselleni vieraampi bändi.
CMX on vaikuttanut sellaiselta teennäis-väkinäiseltä yleensä. Onko Yrjänä todella valmistunut teologiksi? Vähän joltain omanlaiseltaan pastorilta on tietysti usein pyrkinyt vaikuttamaan.
Mutta ei huolta, aion vielä itse tutkia CMX:ääkin, pieni mahdollisuus muuttaa mieltä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen, mikä tekee Epuista tylsempää kuin Kolmannesta Naisesta? :-)
Popedan sanoitukset on kyllä välillä semmoisia aika kryptisiä, etten tiedä, vaatisiko niiden ymmärtäminen jotain erityistä mielentilaa. Kenties Klamydian kohdalla voi olla samoin - itselleni vieraampi bändi.
CMX on vaikuttanut sellaiselta teennäis-väkinäiseltä yleensä. Onko Yrjänä todella valmistunut teologiksi? Vähän joltain omanlaiseltaan pastorilta on tietysti usein pyrkinyt vaikuttamaan.
Mutta ei huolta, aion vielä itse tutkia CMX:ääkin, pieni mahdollisuus muuttaa mieltä...En osaa tarkemmin selittää, se vain kuulostaa tylsemmältä, pateettisemmalta se niije suomirokki verrattuna Kolmanteen naiseen. Kyllä sitä niinku kuuntelee, mutta jos kuuntelen Eppuja, niin kuuntelen sellaisia levyjä kuin Aknepop, Maximum jee jee, Akun tehdas Tie vie. Aku ja köyhät pojat ihan jees, esim kymppiraita on todella hyvä, mm hienoa bassonsoittoa. Avausraita rakkaus on kuumaa on myös asiaa. Rupisia riimejä-levyt ihan asiaa. Coctail bar on levy, jonka jälkeen alkoi minusta Eppujen pieni alamäki. Coctail bar on näitä Eppujen varhaisimpia levyjä. Ensin tekivät sen Aknepopi, sen jälkeen tuli Maximum jee jee, sitten Akun tehdas ja sitten Coctail bar.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei huolta, aion vielä itse tutkia CMX:ääkin, pieni mahdollisuus muuttaa mieltä...Suomineidon elätit-biisin sanoituksen kävin lukemassa. Ihan helppo päätellä mistä kyse siinä. Siinä Vesku ruotii poliitikkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei huolta, aion vielä itse tutkia CMX:ääkin, pieni mahdollisuus muuttaa mieltä...Kokeileppa semmosia CMX-biisejä kuin = 1.Kaikkivaltiaan peili 2.Aivosähköä 3.Härjät 4.Marian ilmestys 5.Metallipurkaus (liveveto kannattaa mieluummin kuunnella) 6.Katariinanpyörä 7.Vallat ja väet 8.Ei yksikään 9.Vanha talvitie 10.Kuoleman risteyksestä kolme virstaa pohjoiseen 11.Elementa 12.Iäti 13.Pedot 14.Eteläisen tähtitaivaan kartoitus 15.Sika ja perkele 16.Lintu 17.Pilvien kuningas 18.Talviunia 19.Rautakantele 20.Hautalinnut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei huolta, aion vielä itse tutkia CMX:ääkin, pieni mahdollisuus muuttaa mieltä...Tässä on se livebiisi! Ei välttämättä paras liveveto, mutta levyllä kertsi ei kuulosta yhtä hyvältä kuin tässä vedossa.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5hq3-iRv2k
- Anonyymi
Niin. Maailma on osaks tyhmä paikka, valitettavasti kiusaamista on, se ei oo reilua peliä ollenka, musta kiusaamiseen sais tulla tosi tiukka laki, heti vankilaan semmoset, raaasti vaan ja sitä mukaa tiukentas vaan kiusaajien oloja että oppisivat sen että pitäs ihmisiä pitää arvossa, eikä kiusata, kiusajille oma vankila ja koulu. oon tätä mieltä ainaki.
- Anonyymi
Oletko aloittaja Olli Hakalan tai MdW:n kiivaimpia kannattajia ja tukijoita? Jotka tavoittaa ilmaherruuden yläpeukuin.
- Anonyymi
Eiku sillä on kaksi otsaa, joilla ajatella joka tapauksessa toisin kuin te.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku sillä on kaksi otsaa, joilla ajatella joka tapauksessa toisin kuin te.
Poliittisissa väännöissä yleensä ajattelen "otsallani" näin, että Halla-Aho on osittain oikeassa, mutta en pidä siitä kuinka hän puhuu tiettyyn sävyyn sosiaaliturvasta, kunnes viime aikoina kääntänyt kelkkansa sosiaaliturvapointissa, mutta voiha se olla ovelaa äänten kalastelua. Tietääkseni Halla-Aho ei haluaisi ylläpitää kovin korkeaa sosiaaliturvaa. En ole tietenkää satavarma, mutta siinä hän on oikeassa, että maahanmuuttoasioissa pitää olla jonkun verran tarkkana, mutta toisaalta ei saisi mennä nollatoleranssilinjallekaan, mutta oon ymmärtänyt Halla-Ahon kannattavan maltillista työperäistä maahanmuuttoa ja halukas myös auttamaan niitä pakolaisia, jotka on oikeasti hädässä kuten esim naiset ja lapset. On vain minua hieman korvennut sen Halla-Ahon puheet sosiaaliturvasta. Siksi yleensäkään en ole perussuomalaisten fani. Itse olen sosiaalitukien varassa. Eläkeläinen. Jos pitää äänestää, niin tietyssä tilanteessa jos on rahaa valtiolla enemmän niin silloin demareita, ja jos on hankalampi taloustilanne niin keskustaa. Toisaalta demarien mahdollisesti holtiton rahankäyttö ihan missä tahansa taloustilanteessa ei ole kovin viisasta. Siitä on näyttöjä suomalaisessa poliittisessa historiassa. Demarien takia tuli esim lama 1990-luvulla kun ennen 1990 demarit oli vallassa ja käytti rahaa leväperäisesti. Sitten kepu-kokoomushallitus leikkasi vähävaraisilta, mikä oli tietenkin väärin. Leikkasi niiltä enemmän kuin rikkailta. Kumpaakin voi syyttää. Juice Leskinen oli minusta nero. Hän osasi kritisoida monia. Hän oli hippi. Ei ollu demarimielinen eikä kepumielinen eikä kokoomuslainen eikä perussuomaleinkaan. Hän oli omanlaisensa. Joskus nuorempana sitä kiihtyi somessa vähän liikaa ja väänsi asioista vähän liikaa antamatta periksi. Ikä tuo perspektiiviä lisää. Poliittisesti kannatan eniten semmosta systeemiä, jota ei oikeastaan ole. Vihreätkin voi vetää överiksi ehkä. Ehkä ei. Toisaalta ne loisi uusia työpaikkoja , eettisesti parempia niiden tilalle, joita ne ehkä tuhoaisi. Veisikö ne karjateollisuuden kokonaan pois Suomesta? En usko että kokonaan. Demarien velanotto voi olla haaste. Kokoomuksesta ei oikein kaikki tykkää kuten tiedetään syyt. Kepu jakaa mielipiteitä myös. Toinen kepusiipi oikeistolaisempaa ja toinen ei ole. Perussuomalaiset on vähän jämähtänyt vanhakantaisuuteen, homokammoisuutta esim ja sosiaaliturvaan nihkeesti suhtautuu. Entinen persu Jari Lindtröm kehitti muuten työttömien aktiivimallin, jonka nyt demarit purkaa pois. Onko kuitenkaan nyt hyvä asia, kun tämä hallitus käyttää taas rahaa enemmän? Se riippuu kuinka paljon ne tuhlaa rahaa. Pitäs olla sillai hallittua se rahankäyttö.
- Anonyymi
No Halla-Ahossa olet mennyt todennäköisesti aika pahasti miinaan. Se on varmaan totta, mitä sosiaalituista totesit, joskin sivuseikka ennakkoluulojen lietsomisilla valtaa kahmivaan populismiin nähden. Mutta kylmä oikeistolainenhan "Mestari Jussi" on vaikka Soiniinkin verrattuna. Totaalisia paskanpuhujia molemmat tietty silti.
Kaiken voi varmaan viedä överiksi? Pitkälti Suomi on kuitenkin maailmantalouden armoilla, siihen hallitukset joka tapauksessa suhteutuvat (vaikka esittelevät usein itseään ja toimiaan siitä riippumatta). Ei taas tietty toisaalta tarkoita sitäkään, ettei taloutta tai talousnäkemyksiä pitäisi haastaa; etteivät nekin olisi poliittisia... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Halla-Ahossa olet mennyt todennäköisesti aika pahasti miinaan. Se on varmaan totta, mitä sosiaalituista totesit, joskin sivuseikka ennakkoluulojen lietsomisilla valtaa kahmivaan populismiin nähden. Mutta kylmä oikeistolainenhan "Mestari Jussi" on vaikka Soiniinkin verrattuna. Totaalisia paskanpuhujia molemmat tietty silti.
Kaiken voi varmaan viedä överiksi? Pitkälti Suomi on kuitenkin maailmantalouden armoilla, siihen hallitukset joka tapauksessa suhteutuvat (vaikka esittelevät usein itseään ja toimiaan siitä riippumatta). Ei taas tietty toisaalta tarkoita sitäkään, ettei taloutta tai talousnäkemyksiä pitäisi haastaa; etteivät nekin olisi poliittisia...No siis Halla-Ahossa tarkoitinkin lähinnä sitä maahanmuutto/pakolaiskritiikkiä, jossa se on osittain oikeassa(esim Ruotsissa on karannut käsistä se koko homma, kun vuosikausia siellä oli liian löysä linja ja nyt siellä on jo jonkun aikaa näkynyt ongelmia sen seurauksesta), mutta muuten en kyllä kannata hänen näkemyksiään kuten esim tuo sosiaaliturvan mahdollinen leikkaaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken voi varmaan viedä överiksi? Pitkälti Suomi on kuitenkin maailmantalouden armoilla, siihen hallitukset joka tapauksessa suhteutuvat (vaikka esittelevät usein itseään ja toimiaan siitä riippumatta). Ei taas tietty toisaalta tarkoita sitäkään, ettei taloutta tai talousnäkemyksiä pitäisi haastaa; etteivät nekin olisi poliittisia...Enkä siis kannata mitään rajat kiinni-systeemiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaiken voi varmaan viedä överiksi? Pitkälti Suomi on kuitenkin maailmantalouden armoilla, siihen hallitukset joka tapauksessa suhteutuvat (vaikka esittelevät usein itseään ja toimiaan siitä riippumatta). Ei taas tietty toisaalta tarkoita sitäkään, ettei taloutta tai talousnäkemyksiä pitäisi haastaa; etteivät nekin olisi poliittisia...Enkä äänestäisi Halla-Ahoa.
- Anonyymi
Ymmärsin kyllä, mutta sillä halla-aholaisella ajatuksella ns. kriittisemmästä maahanmuuttokeskustelustahan uitellaan (ja on uiteltu) keskusteluun käytännössä ihan jotain muuta kuin kriittisyyttä. Kuten vaikka (älyllis-tiedollista) epäkriittisyyttä, muukalaisvihaa ja valtapelejä.
Ei sillä, etteikö pitäisi olla kriittinen, ja parantaa keskustelujakin. Mutta Halla-Ahon fraasit, agendat ja keinot ovat hänen omiaan. Eivätkä fraasit ole samaa kuin todelliset agendat, tai keinot seurausvaikutuksineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsin kyllä, mutta sillä halla-aholaisella ajatuksella ns. kriittisemmästä maahanmuuttokeskustelustahan uitellaan (ja on uiteltu) keskusteluun käytännössä ihan jotain muuta kuin kriittisyyttä. Kuten vaikka (älyllis-tiedollista) epäkriittisyyttä, muukalaisvihaa ja valtapelejä.
Ei sillä, etteikö pitäisi olla kriittinen, ja parantaa keskustelujakin. Mutta Halla-Ahon fraasit, agendat ja keinot ovat hänen omiaan. Eivätkä fraasit ole samaa kuin todelliset agendat, tai keinot seurausvaikutuksineen....En oikein näe, että nykyinen maahanmuuttokeskustelu suuntineen toisi asioihin ratkaisuja. Sitä ei ole tarkoitus väittää, etteikö ongelmia olisi; niitähän erittäin paljon on, ja aivan liian moniulotteisia vallitseville yksinkertaistuksille ja poliittiselle aaltoilulle.
Sitä toki sopii toivoa, että nykyinen säntäily toimisi askelena johonkin oikeisiin suuntiin. Mitään takeita tai edes näkymiä tästä ei kuitenkaan liiemmin ole.
Todetaan nyt vaikka loppuun omasta puolestani, etten itsekään pidä esim. nykyaikaisesta / hiljattaisesta "monikulttuurisuuden" ajatuksesta juurikaan. Syyt ja tarkemmat ajatukset tämän osalta ovat kuitenkin aika totaalisen erilaisia kuin jollain perussuomalaisilla tai muilla nyk. oikeistopopulisteilla. Eikä aikaansaannoksissaan muutenkaan paljon positiivista näe; jos synkkää olivat näkymät ennen heitä, niin myötään on vielä synkempää...
Toivoa sopii, että asiat kääntyvät vielä hyväksi. Erilaiset idiotiat kumoilevat toisiaan, tai jotain...
- Anonyymi
Ei oo aikomusta palata someen kirjottamaan, vaikka tässä topicissa tänään vastailinkin kysymyksiin. Varmaankin vain satunnaisesti voin vastailla joillekin tulevaisuudessa. Ei ole aikomusta palata someen, ei ainakaan siis aktiiviseen somettamiseen. Luen kyllä päivittäin somea. Katson tubevideoita. Käyn rymin musasivustolla. Pelailen jääkiekko-ja roolipelejä tietokoneella. PC-tietokone minulla. Ei ole putkinäyttöinen vaan littunäyttö, moderni. Yksi suosikkipeli on jääkiekkomanageripeli, jossa itse jääkiekkoa ei pelata vaan tietokone automaattisesti pelaa/simuloi ne, mutta joudut itse rakentamaan joukkueet, luomaan pelisysteemin ja kun rakennat joukkuetta , joudut olemaan tarkka rahankäytössä, ettei tietty budjetti ylety ettei seura joudu konkurssiin. Siksi usein leikkaankin korkeimmista palkoista kun pelaan sitä peliä. Semmone enemmän älypeli. Voi olla jolleki tylsä peli, mutta minulle ei. Tykkään numeroista! Pelaan tietty myös NHL-pelejä, joissa siis pelataan sitä jääkiekkoa. Sitten joskus pelannut niitä vanhoja räiskintäpelejä, muttei oikein minun juttu ole ne räiskintäpelit. Päivät kuluu kotiaskareissa myös kun siivoan taloani jne. Kävelylenkit kuuluu arkeen myös. Ei ihan joka päivä jaksa kun on tuota masennusta. Pitää niinku mennä oman vointinsa mukaan näissä asioissa. Tiskaaminen on lempiharrastukseni!
- Anonyymi
mut harmi mulki o asperger ja mailmaloppu o tulossa ois ollu hauska tavata sut ees netis
- Anonyymi
Liikaa mielipideidä. Err.
Liian paljon tunnedda. Örr.
Liika leveä hartimus. Arrgh.
Liika suomi-työläinen t. antti r. - Anonyymi
Hei
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 525941
- 515414
- 533778
- 143715
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1043588- 313156
- 592904
- 592786
- 572456
- 451903