Kävin ennen katsastusta huollossa mittauttamassa pakokaasut. Sieltä annettiin sitten se kuitti jota näytetään katsastuksessa. Eilen menin katsastamaan autoani ja kaikki muu näytti olevan ok paitsi se pakokaasumittauslippu ei kelvannut!!!?? Äijä mokoma sanoi että hän ottaa ne pakokaasuarvot uudelleen (ilman eri maksua kuitenkin onneksi).
Voiko todella näin olla, että huollossa otettu testi ei kelpaa?? Tuli tunne, että äijä yritti löytää jotain vikaa että olisi saanut hylätä. Ihme touhua :(
Pakokaasun mittauksesta
17
482
Vastaukset
- tosi ärtynyt.
Katsoihan ne jarrutkin siellä huollossa. Mitä pirua se katsuri ajoi ne uudelleen jarrudynamometrissä.
- Vai niin se taas meni
Siis miks nää jutut kääntyy aina näin päin?? Eli katsastajaa haukutaan, kun huollossa ei ole osattu mitata pakokaasuja oikein. Eikö oikea paikka avautumiselle olis se huolto, mikä päästöt mittas ja varmaan otti siitä maksunkin. Katsastajakin olisi ihan hyvin voinut periä maksun mittauksesta, mutta hyvää hyvyyttään korjatessaan korjaamon tunarointeja, teki mittauksen veloituksetta. Ja siitä hyvästä sai taas vain haukut päälle.
Trafin ohjeessa on tarkat määritelmät mittaustodistuksen sisällölle. Tämä ohje tulisi olla myös mittauksia suorittavien korjaamojen tiedossa.
Eli onko se muka aikuistem oikeesti katsastajan vika, jos korjaamo ei osaa mitata päästöjä oikein?
Ja onko sekään oikein et katsastaja mittailee päästöjä ilmaiseksi korjaamon hutilointien jäljiltä? - 234424
Ei helvetti mistä näitä dorkia sikiää! Kyllä taas kannatti ilmaisen työn tekeminen...
Katsastaja on tietenkin AINA väärässä! - Markku Hetula
Nonni, taas tuli näpeille kun mentiin tekemään ILMAISTA työtä.
- 555
Kontrolli tarkastus. Korjaamon laitteethan saattavat olla väärin kalibroitu.
- K.atsastaja
Kusipää aloittaja voisi myös kertoa mikä siinä korjaamon mittauksessa oli pielessä?? Onko se niin vaikeaa? Näitä tulee lähes päivittäin vastaan, että korjaamon tekemät päästömittaukset ovat puutteellisia. Mikä siinä on niin vaikeaa, että siitä mittaustodistuksesta löytyy nämä tiedot:
- mittaustulokset (nämäkin olisi syytä tarkistaa että ovat alle raja-arvojen!) ja dieseleissä muistaa myös huomioida kierrosten nousu/lasku ajat
- päivämäärä
- mittaajan allekirjoitus ja NIMENSELVENNÖS, tämä on muuten yllättävän vaikeaa rasvanäpeille kirjoittaa
- korjaamon nimi / leima - 1+1
Eikös katsastajan kuuluisi tietää, että välillä pitää tehdä tarkistusmittauksia vaikka savut on mitattu ja hyväksytty mittaustodistus esitetty?
Näinhän aloittajan tapauksessakin on käynyt. - en katsasta autoa.
katsastajat on kusipäitä.
- aapo2
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
- palvelukouluttaja
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
"En katsasta autoa"--- asiakaspalvelussa asiakaspalvelijan tulee käyttäytyä kuten asiakkaankin, silloin on paras varmuus että asiakas ja asiakaspalvelija ymmärtävät toisiaan
- kusipäitä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
kusipäitä mitkä kusipäitä
- Kusipää
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
mikä kusipää. Ei se siittä miksi muuksi muutu
- Kusipäistä
aapo2 kirjoitti:
Miten mahtaa olla oman pääsi laita??
touhua koko katsastus.
- malmissako
Kaikkea siellä Helsingissä sattuu
- ss,ss,ooo
Kuinkas usei ne katsastusasemien mittalaitteet kalibroidaan,eräs dieselhuollon asiantuntija oli sitä mieltä, että liian harvoin, virhenäyttöjä tulee usein?
- Vain mopoilija.
Kuinkahan moni autoaan katsastuttava tietää näiden lukujen merkityksen
pakokaasumittauksen paperitulosteessa.
Haetaan lappu huollosta ja ei välttämättä ymmärretä itse katsoa arvoja paperista.
Katsastushenkilö tekee päivittäin testejä ja joku luku voi olla raja-arvoilla tai
toinen luku , suhteessa seuraavaan, on epäsuhteessa. Katsastushenkilö
voi ammattitaitonsa perusteella tarkistaa arvot konttorin testerillä.
Näin helppoa on ymmärtää pakokaasutestin merkitys moottorin kuntoa
seuratessa.- Mittarissako vika
Se kalibrointitarra on näkyvillä siinä laitteessa. Siitä voi asiakas halutessaan tarkistaa, onko asiat kunnossa. Jos laite ei esim. vian vuoksi näytä oikein, se kyllä tulee äkkiä ilmi, jos mikään auto ei yhtäkkiä läpäise mittausta. Lisäksi laite kalibroituu aina käynnistyksen yhteydessä ja hakee myös ns. nolla rajan aina ennen mittausta. Mittakammion puhdistustarpeenkin laite kertoo ihan itse. Lisäksi kalibroinnin yhteysessä on harvoin niin päin, et laite näyttää liian suuriaarvoja, vaan jostain syystä lähes aia toisin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?1072087Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K1181600- 1241510
En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1061337Paras olisi vain unohtaa
Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop751226Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava
Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän4881145- 681135
IS viikonloppu 18-19.5.2024.
Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var88953Oliko vähä sometettu taas vai?
Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a9932Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia
Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?138876