aloittelemme keväällä pihan tekoa. Haluaisin pensasmustikkaa ja vadelmaa ainakin. Käykä mustikalle tai vadelmalle sellainen paikka, johon paistaa aurinko n. 9-13, loppuaika puiden oksien lomitse? Jos ei niin millainen paikka olisi paras.
Vastaukset 1
- Vaiva kannattaa
Mustikalle voi käydä, sehän kasvaa luontaisesti metsässä puiden alla. Sille käy myös vähän hapan maa, eli ei tartte istutuskalkita. Suojaa talveksi jäniksiltä.
Vattu tarttee enempi aurinkoa, vahvemman lannoituksen ja hyötyy lievästä kalkituksesta. Kattele pihalta semmonen paikka ja pistä kasvualustaan kunnon multaa Istuta riviin, että pääset leikkaamaan ja poimimaan kahta puolen. Joku tukirakenne koko riville tai yksittäistuet pensaille on hyvä laittaa heti, ettei myöhemmin tule tärveltyä juuristoa kaivellessa. Ja kate juurelle, ettei rikat pääse kasvamaan.
Tällä konstin ilo on ikuinen. Tyttärellä on talon rakentajien istuttama vatukko vuodelta 1969 ja marjoja tulee aina vaan. Syksyllä leikkaa marjoneet versot ja kesällä kippaa juurille ruohonleikkuujätteen, muuten ei ees lannota.
Oma vatukkoni 20 vuotta vanha ja hyvä on vieläkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791702
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109903En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo97666Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207644- 133618
- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37546
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä16522