Talo pilareiden päällä(metalli)

kysymys2014

Eli millainen tämä perusta on, eli olen kuullut, huhua että talo voidaan jopa rakennetaan galvanoitujen pilareiden päälle puurossilliseksi????
Eikö tälläisessä ole edullinen perustaminen??

7

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanh.ins..

      Ruuviperustuksesta on kyse. Aika vähän käytetty ok-taloissa. Hankala menetelmä.

      Jos paaluttaa pitää, niin teräsbetoni tai putkipaalut ovat suositelvampiakin.

      Pieniä rakennelmia voi perustaa ruuvien avulla.

    • kysynpävaan

      Mutta onkos nämä juuri tälläisiä jotka jäävät maapinnan yläpuolelle näkyviin, onkos se niin, että tavalliset paalut eivät?

    • Nirsk narsk

      Maan ollessa pehmeää tarvitsee paalut lyödä tai kaivaa syvälle talon kannattamiseksi. Talo tehdään sitten maanpinnan tasaan tai alemmaksikin. Tällainen rakenne imee kosteutta maasta.

      Pilarit näkyvät elleivät ole jonkin talon alla olevan rakenteen suojassa. Jätä sitten kunnollinen varastotila talon alle (maanpinnan tasoon). Pääset huoltamaan alapohjaa seisaaltasi ja tuuli vie maasta nousevan kosteuden.

      Alapohjaan 4 mm jyrsijäverkko. Rautakauppojen 6 mm on liian harva.

      • kysynpävaan

        Tehdäänkö pilari rakenteista niin korkeita, että seisoo mahtuu alapohjassa??


      • perustajamies

        Onko kokemuksia ruuvipaalu rakentamisesta, siis lähinnä kustannuksista mitä on tullut maksamaan perustukset ja onko ollut edullisempi kuin tavallinen perusta??


      • kysymysvaan
        perustajamies kirjoitti:

        Onko kokemuksia ruuvipaalu rakentamisesta, siis lähinnä kustannuksista mitä on tullut maksamaan perustukset ja onko ollut edullisempi kuin tavallinen perusta??

        Onko kokemuksia , että kuinka nämä kestää routimista ja ajan kulumista??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe