Kuukausi ennen jäiden lähtöä lienee aika nostaa taas veneen myyntiilmoitus takaisin markkinoille ja lisätä myyntihintaan kevätlisä.
Joko kannattaisi laittaa vene myyntiin?
21
534
Vastaukset
- aikainen lintu...
Olet pahasti myöhässä ehdin jo ostaa.
- Odottelen vielä 1 kk
Voit huoleti pistää ainakin 25 % lisää syksyn hintaan . Ainakin venemessuilla myyjä tiesi kertoa, että nyt se 3 vuotta patoutunut veneiden vaihtotarve purkautuu ja siitä seuraa sellainen itseään ruokkiva nouseva hintakierre.
- Kysyntäpurkautuuhaah
Kertooko venekauppiaat samaa mitä moottoripyöräkauppiaat aina tähän aikaan vuodesta: Kun kysyntä purkautuu helpoituksesta ähkäisten kesken kevättä ja kauden aloitusta niin ennakkotilaajille riittää ja muut saavat tilauksensa vasta syyspuolella, mahdollisesti nousseeseen hintaan.
- Kohta loppuu!
Kysyntäpurkautuuhaah kirjoitti:
Kertooko venekauppiaat samaa mitä moottoripyöräkauppiaat aina tähän aikaan vuodesta: Kun kysyntä purkautuu helpoituksesta ähkäisten kesken kevättä ja kauden aloitusta niin ennakkotilaajille riittää ja muut saavat tilauksensa vasta syyspuolella, mahdollisesti nousseeseen hintaan.
Kyllä nyt venemarkkinalla ihan varmasti suurin huoli on, jotta mahtaako niitä uusia ja käytettyjä veneitä ihan varmasti riittää kaikille. Jos veneet loppuvat kesken, niiden hinta nousee pian todella rajusti.
;-) :-) ;-) - Paineita on!
"3 vuotta patoutunut veneiden vaihtotarve purkautuu"
Sitäkö se olikin? Ihmettelinkin, miksi kaikkien venekauppiaiden varastot ja rahtisatamat ovat juuri nyt täynnä uusia veneitä, joita tuhannet hätätyöntekijät varustelevat ja kiillottavat kiireellä luovutuskuntoon.
Käytettyjen puolella on ilmeisesti sama tilanne. Nettiveneestä ainakin kertoivat, että ennen vaihtotarpeen purkautumista eivät pysty ottamaan enää yhtään uutta ilmoitusta veneenvaihtajilta, koska palvelin on ääriään myöten täynnä.
Ilmiö näkyy myös venevarusteiden kaupassa. Eilenkin olisi tarvittu poliisia ohjaamaan liikennettä Maritimiin. Jono oli lähes kilometrin mittainen.
Täytyy toivoa, että tilanne helpottaa, kun paineet on purettu. - Hinta nousee?
Patoutuneen vaihtotarpeen purkautuminen aiheuttaa itseään ruokkivan nousevan hintakierteen.
Vai niin.
Kumman hinta nousee enemmän, uuden vai vanhan haisevan lasikuituraadon? Molempia on ainakin Helsingissä kaikki rannat täynnä.
- Kontti_69
Pistä reilusti hintaa - kauppa käy kuumana!
- kiirekiireostamaan
Kuulin että ihan jo ennen jäiden lähtöä menee parhaat. Ja kun talouskasvukin on taas alkanut reippaana, niin kyllä saa ihminen olla tarkkana ettei ilman jää.
- Paha tilanne
Finngulfit alkavat olla jo loppu. Viimeisistä 33-jalkaisista tarjotaan jo reilusti 200 000 euroa, iästä ja kunnosta riippumatta.
Monilla muillakin laatumerkeillä alkaa olla ongelmia mm. muottien kestävyyden kanssa. Myös työvoimapula alkaa veneveistämöissä ja venevälittäjillä olla jo aika paha. - Ojhgkjhgkjh
Paha tilanne kirjoitti:
Finngulfit alkavat olla jo loppu. Viimeisistä 33-jalkaisista tarjotaan jo reilusti 200 000 euroa, iästä ja kunnosta riippumatta.
Monilla muillakin laatumerkeillä alkaa olla ongelmia mm. muottien kestävyyden kanssa. Myös työvoimapula alkaa veneveistämöissä ja venevälittäjillä olla jo aika paha.Pitää paikkansa, olen kuullut, että FG 33:sta on maksettu jopa 700.000 euroa vaikka pyynti oli vain 100.000€
- Arvo nousee
Ojhgkjhgkjh kirjoitti:
Pitää paikkansa, olen kuullut, että FG 33:sta on maksettu jopa 700.000 euroa vaikka pyynti oli vain 100.000€
Laatuvene on aina hintansa väärti. FG:n arvo myös nousee 5--7 % vuodessa, eli on hyvä sijoitus.
- LOPPUU
Nyt kannattaa myydä
Kohta tulee niin paljon veneitä myyntiin ainakin Helsingissä
kun talvisäilytyspaikat loppuu tai muuttuu yksityisien bisneksiksi
pitkin etelärannikkoa - Myyjä 2
Minä otan omani pois myynnistä. Taas koko talven persaukiset ovat sitä ihastelleet nettiveneessä mutta ovat niin köyhiä ettei kukaan edes soittanut. Tännekin joku tyhjätasku linkitti ilmoituksen.
Laitan syksyllä taas, viitisen prosenttia voi nostaa hintaa, kallistuu uudetkin veneet koko ajan. Tämä minun vene ei yhtään uutta häpeä, olen niin hienosti muunnellut sitä.- Remontti-tero
Totta, tee-se-itse -miesten pieteetillä virittelemät venhot ovat todella haluttuja! Omalle työlle kannattaa laittaa ihan kunnon hintalappu.
- Auto seuraavaksi
Remontti-tero kirjoitti:
Totta, tee-se-itse -miesten pieteetillä virittelemät venhot ovat todella haluttuja! Omalle työlle kannattaa laittaa ihan kunnon hintalappu.
Minä sain juuri veneen valmiiksi. Seuraavaksi rakennan itselleni auton. Teen urheiluauton, koska niistä saa parhaiten pätäkkää, kun myy.
- TC itse
Auto seuraavaksi kirjoitti:
Minä sain juuri veneen valmiiksi. Seuraavaksi rakennan itselleni auton. Teen urheiluauton, koska niistä saa parhaiten pätäkkää, kun myy.
Mulla on tekeillä kaksi avaruusasemaa ja yksi yliäänennopeudella toimiva matkustajasukellusvene. Siitä odotan paljon hilloa
- kukamasmukamas
Ei kukaan halua loppuun kaluttua 35:stä, jossa on laittamista enemmän kuin karjalaisessa kylässä. Pistä romuksi ja myy kelvolliset varaosat, jos niitä on.
- Ostakkee poes!
Ilman muuta, tässä mallia ensiluokkaisesta myynti-ilmosta. Tässä on tekemisen meininkiä, yritystä ja jäätävää myyntiasennetta. It´s all about the ilmoitus:
http://www.nettivene.com/purjevene/sunwind/542480- Syyswind
Nyt mie romahan, Kaveli, just kerkesin kämmentää samanmoisen ! Eikä olt ku kolme rauhaa halavatumpi....
- sy Snoopy
Jos sulla on rahat loppu ja voudit koputtelee ovelle, laita vene ihmeessä myyntiin.
www.snoopy.fi - ForSale
Tuossa helmikuun tsadin venebåtskinäyttelyn jälkeen heti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922147Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n422105Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501845Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861261
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311080Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561023- 67946
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910