Nuori alkoholistumassa?

Jupos

Moro vaan. Täällä kirjoittelee kohta täysi-ikäinen tyttö. Aloitin juomisen joskus kun olin jotain kolmentoista tienoilla. Joskus olin maistanut alkoholia pyytäessäni vanhemmilta ja se oli vain sellainen ryyppy. Ensimmäiset "humalat" join varmaan samoihin aikoihin serkkuni kanssa. Saan juoda kavereiden kanssa ihan vanhempieni luvalla, osaan kyllä pitää sen rajan, etten "vedä joka päivä kännejä". Nyt tuntuu että en voisi olla viikkoa ilman alkoholia. Jos olen päättänyt että juon vain YHDEN kaljan, niin se helposti menee että on tarve ottaa toinenkin. Lupasin itselleni että olen juomatta ainakin nyt tämän viikon, mutta tuli kuitenkin pari olutta otettua. Pelottaa. Se on vielä huono asia, että humalassa olen alkanut tulla paljon surullisemmaksi. Ennen muutaman kaljan jälkeen olin iloinen ja osasin nauttia hyvässä seurassa olutta. Nykyisin kaikki pienikin asia saa minut surulliseksi. Esimerkiksi se, että kaverini poikaystävä soitti hänelle ja he puhuivat siellä niin onnellisesti. Itsellä ei ole "kumppania" ja se häiritseekin minua. (Minulla on surkea itsetunto) Tulin sen puhelun aikana todella surulliseksi ja aloin miettiä asioita. "Miksi olen tällainen?, Miksi kukaan ei tykkää minusta? Kaikki vihaavat minua!" Minulla on kyllä pari kaveria, joiden kanssa joskus viettää aikaa, mutta aina tulee tällaisia "suruhetkiä" että tuntuu ettei kukaan pidä minusta. Olen kuullut ja huomannut että ihmisillä yleensä kalja tuo iloisuuden tunnetta ja kaikki kaverit ovatkin todella pirteitä. Ennen se oli minullakin, mutta nyt se on mennyt niin että alan vihata itseäni ja olen surullinen. Miten voisin osata päästää alkoholista irti? Tuntuu etten vain voi olla ilman sitä. En halua alkoholistiksi! En uskalla puhua tästä kenellekään. Olen huono puhumaan yleensäkään mistään.

7

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävän neuvo

Jätä miehesi ja pakene vuorille vielä kun voit lapsirakas!

• Pankin asiakas

Kirjoituksesi herätti myötätuntoni, mutta mitään hokkus-pokkus neuvoa minulla ei ole antaa. Ehkä voisit käydä a-klinikalla juttelemassa, se voisi selvittää sinulle, että missä vaiheessa olet.
      Ota rauhallisesti, kyllä asioilla on tapana selvitä.

• Jupos

Onpa mukava saada tällaisia asiallisia vastauksia. Mutta kiitoksia 'Pankin asiakas' :lle. En ole ottanut selvää näistä A-klinikasta että voiko sinne alaikäinen mennä? No, miksi ei. Olisi kiva kuulla heidän tarinansa, jotka ovat olleet riippuvaisia, tai ainakin pieniä oireilua riippuvuuteen ja miten he ovat selviytyneet. Pelottaa mennä minnekään keskustelemaan, kun olisi kiva tietää miten sieltä edetään. :-)

• .........

A-klinikan hoitsut ovat kaiken nähneet ja tekevät työtään, joten niiden kanssa rupattelua ei tarvitse pelätä ollenkaan

• tietopankki

Olet väärällä foorumilla. Täällä keskustellaan saunomisvälineistä ja ruumiin eritteistä.

Toisekseen, kirjoituksesi perus aaprovo. Kaikki kirjoitettuna putkeen, ilman kappalejakoa ja hirmunen itkuvirsi, jossa tietenkin mukana sukulaiset.

Jos kirjoitus jotenkin todenperäisyyteen perustuva, olet ehdottomasti väärällä foorumilla. Nuorten sosiaalisiin ongelmiin löytyy netistä ääretön määrä keskustelufoorumeita. Koska jos ongelmia on, ei ne liity alkoholiin, vaan itseesi ja aikuistumiseen.

• =====
        tietopankki kirjoitti:

Olet väärällä foorumilla. Täällä keskustellaan saunomisvälineistä ja ruumiin eritteistä.

Toisekseen, kirjoituksesi perus aaprovo. Kaikki kirjoitettuna putkeen, ilman kappalejakoa ja hirmunen itkuvirsi, jossa tietenkin mukana sukulaiset.

Jos kirjoitus jotenkin todenperäisyyteen perustuva, olet ehdottomasti väärällä foorumilla. Nuorten sosiaalisiin ongelmiin löytyy netistä ääretön määrä keskustelufoorumeita. Koska jos ongelmia on, ei ne liity alkoholiin, vaan itseesi ja aikuistumiseen.

"Toisekseen, kirjoituksesi perus aaprovo. Kaikki kirjoitettuna putkeen, ilman kappalejakoa ja hirmunen itkuvirsi, jossa tietenkin mukana sukulaiset."

Podet vainoharhaisuutta, kansanomaisesti luulotautia.

• tietopankki
        ===== kirjoitti:

"Toisekseen, kirjoituksesi perus aaprovo. Kaikki kirjoitettuna putkeen, ilman kappalejakoa ja hirmunen itkuvirsi, jossa tietenkin mukana sukulaiset."

Podet vainoharhaisuutta, kansanomaisesti luulotautia.

AAperusprovon kaava:

Kaikki tosiaan kirjoitetaan putkeen hirveällä paatoksella, mielellään pitkästi.

Ollaan huolestuneita omasta, tai sukulaisten tms alkoholinkäytöstä.

Pyydetään neuvoa ja kertomuksia omista kokemuksista.

Tarkoituksena saada mahdollisimman moni kirjoittamaan omakohtaisia kokemuksia toipumisesta tuplaaan avulla, tai saada neuvoja kääntyä alannonin puoleen. Ja kun neuvoja alkaa tulemaan, aletaan keskustelemaan kerosta ja sen asioista, pian imestyy linkkejä nimenomaan kerholaisten saiteille ja puhelinnumeroita palveleviin puhelimiin.

Älä yhtää arvostele toisten mielenterveysasioita jonkun kirjoituksen perusteella. Olen rekisteröinyt nimimerkin tähän portaaliin helmikuussa 2001. Ja netissä ollut paljon kauemmin. Tätä palstaa aloin seurailemaan noin kymmenisen vuotta sitten omien alkoholiongelmieni takia. Meininki alkoi jossain vaiheessa suorastaan hämmästyttämään. AA yritti käyttää tätä omana keskustelupalstanaan. Syy, tämä ilmainen, eivät osanneet tejdä omaa foorumia. Lisäksi käyttivät tätä mainoskanavana, nimenomaan mainitsemaani peruskaavaa käyttäen. Huomattavaa oli ja on edelleenkin, ei täällä paljon muuta keskustelua ole, vaikka alkoholi asioissa suomess on valtava määrä muitakin toimijoita, siis uskonnottomia, mutta esim kirkolla maan kattavin sininauhaliitto, josta täällä ei koskaan ole mitään kirjoituksia. Ja laitampa piruuttani linkin, jos joku ei ole koskaan kuullutkaan tällä palstalla:

http://www.sininauhaliitto.fi/sininauhaliitto/sininauhaliitonnbspkonserni/

Mainiten, itse olen uskonnoton ja juuri sen takia kerholaisten valehteleminen että eivät ole uskonlahko on minusta erityisen törkeää. Sininauhaliiton kanssa en ole koskaan ollut missään tekemisissä, kuten en muunkaan uskontopropagandan kanssa. Paitsi tällä palstalla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11193
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      32
      3734
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2884
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2468
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1975
    Aihe