Pistokkeita Norskin koneissa?

norwayhighway

Otsikossahan se kysymys olikin. Kanarialle olen lähdössä ja mietiskelin että saiskos penkeistä virtaa kannettavaan, kun niiden koneissa WiFikin on.

17

4040

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28+3

      Ei ole norskin konessa sähkötuoleja ja pistokokeitakaan ei harrasteta.

    • Älä sit pety

      Jokos Wi-Fi löytyy kaikista koneista, ei ollut omalla lennolla koko ominaisuutta. Norwegianin kotisivukin jämähtänyt vuoteen 2012 kun vasta osassa asennettuna. Ehkä ne tekee sivupäivitykset lentokoneesta wifillä?!

    • Kauko Karjalasta

      Onko muka jonkun firman lentokoneissa sähköpistokkeita olemassa???? Junassa tämän toki ymmärrän, mutta että ilmassa monelle sadalle matkustajalle..hmm.

      • no miksei.

      • nyt kyllä epäilen
        no miksei. kirjoitti:

        FInnairilta löytyy laajarungoista näin:

        http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/on-the-aircraft/entertainment-and-working-onboard

        "Airbus A330-300- ja useimmissa A340-300-koneissa jokaisessa istuimessa on ilman erillistä virtasovitinta toimiva tietokoneen pistorasia. Businessluokassa tilavat istuimet, väljä jalkatila ja pöytätasot muodostavat henkilökohtaisen ja rauhallisen tilan."

        Kyllä sitä sähköä riittää vaikka kaikki iskisivät laturit pistokkeisiin.

        kymmeniä kertoja olen A330-340 koneilla lentänyt mutta en ole kyllä pistorasiaa istuimissa nähnyt...mikä tämä juttu nyt oikein on ja miten esim. britit sitä käyttää vai onko emoilla vielä adapterit taskussa odottamassa...kai tämä on joku vitsi?
        Kokemukset vain turistipuolelta. Kirjoittaja tarkoittaa varmaan usb liitintä?


      • 13+10
        nyt kyllä epäilen kirjoitti:

        kymmeniä kertoja olen A330-340 koneilla lentänyt mutta en ole kyllä pistorasiaa istuimissa nähnyt...mikä tämä juttu nyt oikein on ja miten esim. britit sitä käyttää vai onko emoilla vielä adapterit taskussa odottamassa...kai tämä on joku vitsi?
        Kokemukset vain turistipuolelta. Kirjoittaja tarkoittaa varmaan usb liitintä?

        En ota kantaa mihin se pistoke on sijoitettu Finnairin laajarunkokoneissa, mutta muilla yhtiöillä se sijaitsee yleensä penkkien välissä, penkin rungossa, jalkatilassa. Ei sitä välttämättä sieltä helposti huomaa. Pistoke on universal tyyppiä, joten siihen käy lähes mikä virtajohto vaan.
        Mitä tulee tablettien ja läppäreiden virrankulutuksen, niin ainakin omaa iPad ei tarvi ladata pidemmälläkään lennolla, mutta pari vuotta vanhan läppärin akunkesto on ehkä vaan 2-3 tuntia.


      • 7+6
        13+10 kirjoitti:

        En ota kantaa mihin se pistoke on sijoitettu Finnairin laajarunkokoneissa, mutta muilla yhtiöillä se sijaitsee yleensä penkkien välissä, penkin rungossa, jalkatilassa. Ei sitä välttämättä sieltä helposti huomaa. Pistoke on universal tyyppiä, joten siihen käy lähes mikä virtajohto vaan.
        Mitä tulee tablettien ja läppäreiden virrankulutuksen, niin ainakin omaa iPad ei tarvi ladata pidemmälläkään lennolla, mutta pari vuotta vanhan läppärin akunkesto on ehkä vaan 2-3 tuntia.

        Samassa paikassa se on Finnairinkin laajarunko-Airbuseissa. Antaa muistaakseni 110V, joka kelpaa käytännössä kaikille elektronisille laitteille. Mitään valtavia virtamääriä siitä ei saa, mutta jaksaa se juuri ja juuri jopa ladata vähällä virralla toimeen tulevia laitteita.


      • ei tarvitse epäillä
        nyt kyllä epäilen kirjoitti:

        kymmeniä kertoja olen A330-340 koneilla lentänyt mutta en ole kyllä pistorasiaa istuimissa nähnyt...mikä tämä juttu nyt oikein on ja miten esim. britit sitä käyttää vai onko emoilla vielä adapterit taskussa odottamassa...kai tämä on joku vitsi?
        Kokemukset vain turistipuolelta. Kirjoittaja tarkoittaa varmaan usb liitintä?

        Siellä ne on. Kirjoittaja tarkoittaa, mitä kirjoittaa. Normipistoke menee suoraan.

        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Airbus_A340-300.php
        "Every seat has an in-seat 110V AC power port."

        http://www.seatplans.com/airlines/Finnair/classes/Economy-30
        "There is in-seat power, even in economy, in the form of a plug socket on the leg between the seats."

        http://www.businesstraveller.com/tried-and-tested/airlines/finnair/flight-check-hong-kong-london
        " On the plus side, there was a plug socket on the leg between the seats, so I could work during the flight."


    • 13+10

      On toki! Ja eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Se pistoke ei vie paljoa tilaa. Lähes jokaisella yhtiöllä pistoke löytyy mannertenvälisten lentojen C ja F luokasta. Y luokassa pistoke löytyy uudemmista konemalleista.

      • kjuyhhghhhh

        Polttoaineenkulutusta tuo lisäisi jos teoriassa kaikki käyttäisivät ja lataisivat läppäreitään samanaikaisesti. Virtalähde ottaa 90W * 200 matkustajaa = 18 kW. Toisaalta kyse oli tunnissa muutamasta litrasta. No tuskin siellä olisi edes teoriassa noin montaa läppäriä käytössä enää nykyaikana, eikö nuo ole jo siirtyneet tablettien käyttöön.


      • pieni havainto
        kjuyhhghhhh kirjoitti:

        Polttoaineenkulutusta tuo lisäisi jos teoriassa kaikki käyttäisivät ja lataisivat läppäreitään samanaikaisesti. Virtalähde ottaa 90W * 200 matkustajaa = 18 kW. Toisaalta kyse oli tunnissa muutamasta litrasta. No tuskin siellä olisi edes teoriassa noin montaa läppäriä käytössä enää nykyaikana, eikö nuo ole jo siirtyneet tablettien käyttöön.

        kai se tabletti myös toimii sähköllä...ja jopa tarve ladata useamminkuin kannettavan.


      • fggrtgrtytyutyt
        pieni havainto kirjoitti:

        kai se tabletti myös toimii sähköllä...ja jopa tarve ladata useamminkuin kannettavan.

        Tabletin virrankulutus on huomattavasti pienempi kuin läppärin. Läppärin 5 mAh akku voi tyhjentyä parissa tunnissa kun tabletti kestää päivän. Myös latureiden ottama teho on aivan toista luokkaa, läppärissä 90W, tabletissa saattaa olla 20W.

        Halpisläppäreissä on sähkösyöpömmät prosessorit kuin älypuhelimissa ja tableteissa.


      • dgrtrtyty56756756776
        fggrtgrtytyutyt kirjoitti:

        Tabletin virrankulutus on huomattavasti pienempi kuin läppärin. Läppärin 5 mAh akku voi tyhjentyä parissa tunnissa kun tabletti kestää päivän. Myös latureiden ottama teho on aivan toista luokkaa, läppärissä 90W, tabletissa saattaa olla 20W.

        Halpisläppäreissä on sähkösyöpömmät prosessorit kuin älypuhelimissa ja tableteissa.

        Siis tossa piti lukea 5000 mAh


    • Anonyymi

      Niin että finnairin A-330-300 airbussissa on usb pistokkeet? Entä saman lafkan 321.sissä? Epäilen että ei ole. Ei niin väliksi kylläkään..

      • Anonyymi

        Finnairilla ainoastaan laajarunkokoneissa. Tai siis a350 on ainoastaan USB virta saatavilla economyssä. Norwegianilla näyttää olevan myös laajarunkokoneiden economyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finnairilla ainoastaan laajarunkokoneissa. Tai siis a350 on ainoastaan USB virta saatavilla economyssä. Norwegianilla näyttää olevan myös laajarunkokoneiden economyssä.

        A330 koneessa normaali pistorasiat istuimissa jalkatilassa.


      • Anonyymi

        Finnairin A330-pistorasioihin ei näköjään kannata luottaa, ainakaan busineksessa. 110V/60HZ pistorasia jäi pois päältä kun siihen kytki iPadin laturin, jonka pitäisi toimia myös 110V (115V) virralla, ainakin toimi jenkeissä ok. USB:n teho ei myöskään riittänyt lataamaan iPadia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1642
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      884
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      766
    7. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    8. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      673
    Aihe