Ammattitaito(ton) automyyjä

Tosiostaja

Oletteko törmänneet samaan kuin minä: pyysin tarjousta uudesta autosta niin automyyjä katsoi autoni vaihtoarvon nettiauto.comista .. tuli valelääkäri mieleen :)

46

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaappias

Onkos tuossa mitään ihmeellistä? Jostain siihen on arvo tempaistava.

• Pöhköt myyjät

Automyyjäksi ryhdytään, kun ei pääse siivoojaksi.

• jopparna

Ja joka ei pääse siivoojaksi kuten Sinä, kirjoittelee tänne potaskaa!

• Mahti...

Tuo aloitus aika tyhmä. Tietenkin sinun autosta ois pitänyt hyvittää paljon enempi kuin markkinahinta. Sen markkina hinnan löydät itsekkin kun menet mahtihinta järjestelmään ja katsot. Voit yllättyä!

• Minä tulin

Aina netistä tarkistan hinnan. Eräs nainen tarjos pillua halvalla niin tarkistin pillun kuvasta että möikö valepillua ja mikä on päivän hinta.

• Ekakertaan panemassa

Minulla oli huonompi tuuri sain sellaista pillua jossa oli reunat aivan ruttuset ja mikä kauhistus siinä kullin mentävä reikä.

Kyllä tuli petetty olo.

• tarjouksessa

Kyllä ainakin Tohjo kaupassa on tosi tollo automyyjä. Perinnepihaan joutaisi.

• niin sa vaan on

Juu niin vertaavat. Ja niihin huonoihin yksilöihin ja paljon ajettuihin. Vaik oma puolet vähemmän ajettu. Autoliikkeet kannattaa kiertää kaukaa. Maksavat huonosti ja pyytävät yli hintoja.

• ihmettelijä

Laakkoselle ei ainakaan kannata tarjota omaa autoaan vaihdossa...

Olin ostamassa 12900€ maksavaa autoa heiltä. Huomattuani vikoja autossa, tingin hinnan 10900 euroon. Otin puheeksi vaihdokkini ja automyyjä kertoi tutkivansa että millaisen hyvityksen siitä voisi saada. Tätä ennen tietenkin olin itse selaillut nettiauto.comia ja todennut että halvin saman mallinen ja samalla moottorilla varustettu auto kuin entinen autoni, maksaa hieman alle 12000€. Ajattelin siis että todennäköisesti vaihto onnistuu päikseen. Myyjä soitti jonkun ajan päästä perään ja kertoi että vaihto kyllä onnistuu ja rahamäärä on 8900€. Ajattelin hetken että no menköön sillä ...kunnes myyjä kertoi että tuo kyseinen summa on väliraha joka minun pitäisi maksaa.

Eli siis Laakkosella olivat valmiita hyvittämään vähintään 12000 euron autosta 2000€. Kysyin myyjältä että pitääkö hän minua aivan tyhmänä ja hän kertoi etteivät voi hyvittää sen enempää autosta. Ei muuten tullut kauppoja...

Muissakin liikkeissä olen huomannut saman asian. Olin vaihtamassa erästä hieman harvinaisempaa, tehokkaalla kuusisylinterisellä moottorilla varustettua tehtaan erikoismallin autoa pois koska tarvitsin tilalle taloudellisen käyttöauton. Kaikissa, siis korostan KAIKISSA Iisalmen liikkeissä vertasivat autoani saman korimallin perusversioihin ja tarjosivat hyvitystä sen mukaan. Muutaman liikkeen kohdalla kysyin että miten he voivat edes verrata tarjoamaani yksilöä johonkin normaaliin 2,5 litraisella koneella varustettuun perusmalliin, ja kaikki vastasivat että "koska noita suuremmalla koneella olevia ei ole myytävänä nettiautossa kuin kaksi kappaletta, täytyy vertailla normaalilla koneella oleviin ja hyvitys tehdään niiden hintojen mukaan"

Eli mitä olen oppinut, Iisalmen autokauppiaat yrittävät kusettaa sen minkä pystyvät...

• haistaa vittua

Sinä juntti ole koskaan mitään autoa ollut ostamassa,tuskin edes omistat autoa jatka vain sitä kullin hieromista peiton alla ja unelmoi kuusisylinterisestä autosta!Juntti!!!!

• mahti..
        haistaa vittua kirjoitti:

Sinä juntti ole koskaan mitään autoa ollut ostamassa,tuskin edes omistat autoa jatka vain sitä kullin hieromista peiton alla ja unelmoi kuusisylinterisestä autosta!Juntti!!!!

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Tuokin Laakkos juttu aivan tuulesta temmattu. Pitäis ostajankin älytä edes sen verran, ei ne rupea ensin omaansa korjaamaan ja sitten vielä korjaamaan sen sinun lintan ja vielä päikseen!! Huh huh mikä juttu.

• volvolla

Vain ja ainoastaan hullu menee iisalmen autoliikkeisiin vaihtokaupoille!
        Kuopijjoon,kajjaaniin kannattaa keula suunnata.siellä vähemmän pyrkivät kusettamaan.

• Autokauppias eläk.

Voi ressukkaa! Kuusisylinterinen on sun elimesjatke, ei taloudellisesti kannattava ostos vaihtoautona. Autokauppa on businesta, ei tunteita, pikkupoikien leluille.

• hah hah

miten autoliike elää vaihtamalla autoja päikseen.

• märssuilija

eräässä autoliikkeessä epäilin tuontiauton kilometrejä rukatun. myyjä kimpaantui ja sanoi, että saan auton ilmaiseksi, jos pystyn todistamaan, että kilometrejä on rukattu. oli senverran kiihkeä myyjä, että en uskaltanut runkonumeroa ottaa ja alkaa selvittämään, minkälaisia huoltoja sille oli tehty. auto oli n. 100 000 ajettu, mutta näytti 500 000 ajetulta...

• kiekuu

Ovat niin olevinaan nuo automyyjät. Katsovat asiakasta päästä varpaisiin ennenkuin tulevat kysymään että mitäpä saisi olla.

Kerran nuorenpi kaveri meni ostamaan autoa, ei kuitenkaan ihan halvemmasta päästä. Myyjä ei viitsinyt tulla kyselemään että mitäpä saisi olla, luimisteli vaan liikkeen taka-osassa.

Kyllä syntyi liikettä niveliin kun soitto pomolle antoi kukkopojalle vauhtia.

• Simo...
        kiekuu kirjoitti:

Ovat niin olevinaan nuo automyyjät. Katsovat asiakasta päästä varpaisiin ennenkuin tulevat kysymään että mitäpä saisi olla.

Kerran nuorenpi kaveri meni ostamaan autoa, ei kuitenkaan ihan halvemmasta päästä. Myyjä ei viitsinyt tulla kyselemään että mitäpä saisi olla, luimisteli vaan liikkeen taka-osassa.

Kyllä syntyi liikettä niveliin kun soitto pomolle antoi kukkopojalle vauhtia.

Tuo taitaa olla aika vanha vitsi.

• Ajat muuttui
        Simo... kirjoitti:

Mutta, ennen vanhaan oli Putkolassa Kasurisen Veli. Sanoi,että asiallinenen pelihän tämä on, vaikka oli todellisuudessa loppuun ajettu.Tuli kaupat.

• Kahi...o V.
        Ajat muuttui kirjoitti:

Mutta, ennen vanhaan oli Putkolassa Kasurisen Veli. Sanoi,että asiallinenen pelihän tämä on, vaikka oli todellisuudessa loppuun ajettu.Tuli kaupat.

Ei ollut Kasurisen Veli vaan Kahis....Veli,ne jotka tietää arvaa oikean sukunimen.

• Viininpunaiset
        Kahi...o V. kirjoitti:

Ei ollut Kasurisen Veli vaan Kahis....Veli,ne jotka tietää arvaa oikean sukunimen.

Kyllä Veli oli kauppias. Minäkin olen ostanut siltä uuden mersun ja viikko väliä käytiin kaverillekkin tilaamassa. Aikaa kylläkin kulunut 30 vuotta.

• höhlä
        Simo... kirjoitti:

Tuskin vanha, mutta tulossa säkillinen uusia.

• uhygtfrdrft

Juu... yrität vaihtaa vaikka 10.000 egen auton 4000e maksavaan autoon, ni pitäs maksaa väliä. Iha haista paska touhua nykyään.

• mopetilla pyäsöö

Ylimielisessä autokaupassa on ylimieliset välirahat.

• läppäri.....

Joppareita mitä joppareita. Yksityiseltä kannattaa ostaa. Montatonnia halvempi hinta ku liikkeillä. He ottakaa kannettava..mukaan liikkeeseen ja vertaile hinta niinku hekin. Kyllä menee suut supulle joppareilla ku sanoo hintaa mitä maksasit tuosta tai tuosta. Menny jo kusetuksen puolelle nykyään nuokin touhut.

• zopparipoppari
        läppäri..... kirjoitti:

Joppareita mitä joppareita. Yksityiseltä kannattaa ostaa. Montatonnia halvempi hinta ku liikkeillä. He ottakaa kannettava..mukaan liikkeeseen ja vertaile hinta niinku hekin. Kyllä menee suut supulle joppareilla ku sanoo hintaa mitä maksasit tuosta tai tuosta. Menny jo kusetuksen puolelle nykyään nuokin touhut.

Eipä tuo aina noinkaan mene monilla yksityisillä myyjillä outoja tunnesiteitä paljon ajettuhin paskakasoihin,oikeasta arvosta ei mitään tietoa, myyvät autojaan tyyliin "kyllä tästä ********euroo täytyy saada on se sen verran hyvin palevellu meiän perhettä..."

• ijuhtffrffguhj

Ei se oo hullu kuka pyytää, vaan kuka maksaa....

• Tsemppiä vaan

Taitaa olla yleinen käytäntö. Ihan toisessa paikassa kävi samalla tavalla. Nettiautosta katsoi mitä halvin vastaava resu maksaa ja tarjosi vaihdossa samaa. Autoliikkeen "kulut" käytetyn kaupassa ovat minimissään pari kolme tonnia ja halpoja vaihdokkeja ne eivät halua oikeastaan mihinkään hintaan koska niitä ei kukaan sieltä osta. Muutaman tonnin auto kannattaa myydä itse. Ei se niin vaikeaa ole.

Ilmoitus nettiautoon ja hintapyyntö siihen keskivaiheille niin kyllä sitä joku saattaa kysyä. Sieltä näkee mitä niistä pyydetään ja pikkusen vähemmän maksetaan.

• Pommilaivue

Monikin haluaa työntää liikkeelle sen pomminsa. Sitten kehuvat sainpas menemään sen, on siinä vielä jollekkin rassattavaa.

• ihygtfrfrfygh

Oha noilla silmät päässä ja kahtovat ym. Kyl pommit ym osaa katsoa vähänkin autoista ymmärtävät. Se tos oli tarkotus, et on siis siisti sisältä ja päältä ei ruostetta ym. Huoltokirja ym aj.220 niin vertaavat ruosteiseen 400tkm ajettuun ym. Ja sen mukaan tarjoovat hinnan. Et ei mene niinkuin pitäs. Ja tähän on aivan turha tupista mitään pas..... jos ei autoista myyjä tiedä mitään niin on pikkusen väärässä paikassa töissä. Tommosia pässejäkö ne sinne palkkaa töihin nykyään.

• Giuopuyt

Yrityksen tehtävä tuottaa omistajille voittoa. Yksityisen tehtävä päästä eroon ritsastaan. Yrityksellä on vastuu myymästään ritsasta, yksityisellä ei. Molemmissa on puolensa.

• Hai, käy siekii!

Minä teen aina autokauppani Valden valinnassa.Eivät ole ikinä pettäneet, eikä takuita luvanneet.

• Arska 62

Voi teitä lapsukaisia! Olipa auto uutena kuinka kallis tahansa, niin erikoisherkuista ja tehokkaammasta moottorista ei vaihdossa ole koskaan hyvitetty käytännössä mitään. Tämä on faktaa ollut aina. Olen ostanut 30 vuoden aikana 32 uutta autoa ja tiedän mistä puhun. Perseaukiset nulikat luulevat vanhoja kotteroitaan uudenhintaisiksi!
      Laakkoseen ja ennen kaikkea Kauppisen Juhaan voi aina luottaa.

• puihin meni

Eipä voi.Meni puihin noin 15 vuotta sitten, ja en ole sen jälkeen käynyt.

• jalatmaassa2
        puihin meni kirjoitti:

Eipä voi.Meni puihin noin 15 vuotta sitten, ja en ole sen jälkeen käynyt.

Oletko itse siellä puussa vieläkin?

• puussa
        jalatmaassa2 kirjoitti:

Oletko itse siellä puussa vieläkin?

Eikun Juha Kauppinen.

• 1111

Olisikohan vaihtohinta vielä sama jos kaikki autoon uutena ostetut erkoisherkut revittäisiin pois :)

• Satoja autoja myynyt

Voi helvatan savolaiset idiootit, ette tiedä autokaupasta yhtään mitään!
      Omia linttojanne arvostatte uuden veroisiksi, ainahan se köyhää kirpaisee kun pitäisi välirahaa maksaa!
      Ettekö te tajua, että uusi auto on arvokkaampi kuin ne teidän vanhat loppuun ajetut ruostekasat!

• tgfguhjokok

Vieläkään ei mene jakeluun näköjään.

• 172

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa :)

• wwwa

Viestiketjua lukiessa voi todeta vaan kaikille Iisalmen alueen automyyjille voimia jaksaa työssään.

• korkeella corolla

Toyotat on jumalattoman kalliita. Kyllä se hyvä auto on siksi kai se maksaa.

• Hyvä huumori

Pitkästä aikaa oikein huumoripitoinen ketju, jatkakaa kirjoittelua, ihan vedet silmissä nuran täällä....

• rikas mies
        Hyvä huumori kirjoitti:

Pitkästä aikaa oikein huumoripitoinen ketju, jatkakaa kirjoittelua, ihan vedet silmissä nuran täällä....

Persaukiset räkänokat ja renkaanpotkijat huutaa, kun variksen poejat turhaan!

Minä olen aina ostanut uuden auton liikkeestä ja antanut entisen vaihdossa,
        ei tarvitse remonttia tehdä kun 5v./100 000 km. takuut ajokissa.

• volvolla

Turhan kalliita ruosteropposia toiotat.Alle kymmenvuotiaat kukkii ruostetta kuin mosset aikoinaan.tekniikka kestää jotenkuten,kori ruostuu ennenaikojaan kaikissa japskeissa.

• Kuulo männöö

Ei noit Korean ja Japsin vehkeitä kannata ostaa niissä männöö kuulo!

• tieto5

Ei Iisalmesta kannata joppareilta autoa ostaa.pimmeetä kauppaa tekee.varsinkin Yks.p.p kauppias.on eläkkeellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe