Hyvä lonkkalääkäri?

oudhhhd

Mulla ollut lonkkakipua jo kesäkuusta asti. Aina kun liikun, kipu alkaa uudelleen. Vamma saanut alkunsa suunnistaessa. Muistan hetken kun mietin, että nyt lonkassa meni jotain rikki... Sellaista karheaa rousketta lonkasta kuuluu, on tehnyt limapussin tulehduksen ja ärsyttää pakaraa :(

Missä olisi hyvä lonkkalääkäri? Sellaista kaivataan nyt todella!!

8

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarleena35

      Paras lonkkalääkäri on Esko Kaartinen, ottaa vastaan Eiran sairaalassa.

    • Toipumassa

      Jos lonkassasi kuuluu rousketta, siinä saattaa olla nivelrikko. Limapussin tulehdus tuskin korvin kuultavaa rahinaa aiheuttaa!

      Itse olen juuri toipumassa lonkan tekonivel-leikkauksesta, joka tehtiin tammikuulla. Mullakin oireena oli jossain vaiheessa pakarakipu, joskin aivan ensimmäisenä kipu tuntui nivusessa. Viimeisen puolen vuoden aikana lonkka sitten alkoi rutista varsinkin kiertoliikkeissä.

      Turha täällä vaivaan syytä on arvuutella. Mene lääkäriin ja pyydä tavallista röntgenkuvaa, josta mahdollinen kuluma kyllä selviää!

      • Kiinnostunut......

        Mulla on molemmat lonkat kiusanneet, viime viikolla maneettikuvat.
        Ortopedin mielestä nyt ei voi muuta tehdä kuin pitää lihaskuntoa yllä ja tramalia kipuihin.
        Paikoitellen ottaa kuuleman pinnat kiinni.
        Kipu tuntuu lähinnä nivusissa ja toisinaan polvessa.
        Kuinka pitkään meni sulla ennen tekoniveltä ja minkälaista töitä teit?
        Itse olen rakennuksilla betonihommissa.
        Miten jatko?


    • riitta2

      Mulla leikattu jo oik.lonkka, tehty osteotomia (lonkkanivelen asennonkorjausleikkaus) 2009 ja nyt on oireita joten tänä vuonna laitetaan tekonivel, näkyi siis ihan luukuvassa ja lisäksi otetaan magneettikuva niin varmistetaan ettei 3 ruuvia ole tulehtunut.
      Kipu tuntuu just nivusessa se on nivelrikon oire, lisäksi mulla on pahoja limapussintulehduksia, mulla on niitä 4 jotka kaikki on tulehtuneet.
      Kortisonia laitettu tänä vuonna 2 kertaa.
      Vas. lonkka tähystämällä poistettu repeämä ja kysta 3 vuotta sitten, ei onneksi ole niin huono kuin toi toinen.
      Jos ortopedi sitä mieltä että pärjäät tramalilla niin vaihda lääkäriä tai usko häneen, aika oudolta kuulostaa jos sanoo että nivelpinnat ottaa kiinni ja silti ei tarjoa mitään hoitoa kuin lääkkeitä. Tilannehan vaan pahenee, eihän se itestään parane.

      • Kiinnostunut....

        Juu kipuja on mutta ne häiritsevät pahiiten yöllä.
        Olen samaa mieltä ortopedin kanssa että vielä pärjään työssä kipulääkityksen turvin.
        Myöhemmin 1-2 vuotta niin jos pääsis osa-aikaiselle niin pärjäis vielä muutaman vuoden ennenkuin kivut olisivat sietämättömät.
        Nivusten lihastreeni tuntuu auttavan jonkin verran tosin nyt on tullut myös sitä lepoa.

        Kun toimin yrittäjänä niin joudun suunnittelemaan etukäteen asioita joten leikkaukseen en ryntää suinpäin.
        Kyselen sillä taudin etenemistä (rappeumataudistahan on kyse) jotta osaan hahmottaa vähän tulevaisuutta, kyllähän työterveyslääkäri ja ortopedi antavat ympäripyöreitä vastauksia niinkuin tilanne varmaankin on.

        AC niveletkin ovat myös rappeutuneet, kipuilevat ja rutisevat.
        Olen samaa mielä ortopedin kanssa että kipujen kanssa mennään toistaiseksi ja kun ei enään pärjätä niin leikataan ja siihen loppuu raskas työ.


      • omanivel

        Oikeassa ortopedi oli, sillä jos vain pärjää mahdollisimman pitkään omalla nivelellä niin se on hyvä. Ja kovin nuorille ei mielellään laiteta tekoniveltä, ellei ole ihan pakko, sietämättömän kivut, ei pysty liikkumaan juurikaan jne. Minulla on todettu myös kulumaa, kipuja on, mutta pystyn kävelemään ja lenkkeilemään suht pitkiä matkoja. Totta, että lihasvoimalla ja sitä kehittämällä pärjää pitkään. Itse pyrin siihen, ja toivon, että pääsisin vielä 10v omalla lonkkanivelellä. Koskaanhan ei tiedä, mutta vaikka kepin turvin, ellei totaalista romahtamista tule. Se on sitten asia erikseen.


      • Onko_järkeä
        omanivel kirjoitti:

        Oikeassa ortopedi oli, sillä jos vain pärjää mahdollisimman pitkään omalla nivelellä niin se on hyvä. Ja kovin nuorille ei mielellään laiteta tekoniveltä, ellei ole ihan pakko, sietämättömän kivut, ei pysty liikkumaan juurikaan jne. Minulla on todettu myös kulumaa, kipuja on, mutta pystyn kävelemään ja lenkkeilemään suht pitkiä matkoja. Totta, että lihasvoimalla ja sitä kehittämällä pärjää pitkään. Itse pyrin siihen, ja toivon, että pääsisin vielä 10v omalla lonkkanivelellä. Koskaanhan ei tiedä, mutta vaikka kepin turvin, ellei totaalista romahtamista tule. Se on sitten asia erikseen.

        Toivot kituuttavasi mahdollisimman pitkään omilla lonkilla.
        Mietippä vähän sitä että mitä menetät kun liikkumisesi on rajoitettua.
        Miten lihaskunnollesi käy.
        Mitä kipulääkkeet aiheuttavat pitkäaikaskäytössä.

        Itse käytin opiaatteja 4 vuotta, liikkuminen alkoi olla hankalaa.
        Mitta tuli täyteen 51 vuotiaana ja lähdin leikkaukseen jossa molemmat lonkkanivelet uusiksi.
        Nyt liikkuvuus kuin normaalilla 53 vuotiaalla.
        Kipulääkkeet jätin pois 3 vkoa leikkauksen jälkeen.

        Pystyn nauttimaan lapsenlapsien seurasta.


    • OmaTapaus

      Ei tekonivelille. Ei ratkaise ongelmaa. Itselläni flippasi si-nivel lonkalta, kipu oli nivusissa, lantiolla, myös alaselkälyönnit alkoivat, lantio naksui kävellessä enemmän tai vähemmin, istuminen oli tuskaa tai seisominen pitkään. Miten parannuin oli se että opiskelin itse painamaan nivelen takaisin, kävin kyllä osteopaatilla ja fyssarilla ja ne painoi sen takaisin, mutta se flippasi aina uudelleen, koska kireät lihakset vetävät sen väärään asentoon, ja kropan lihasepätasapaino ihan vinksallaan. Rullasin kireyden pois joka meinaan tekee kipeää alkuun, sitten opiskelin tarkkaan itse mitä lihaksia voin vahvistaa ja nyt vasta 3v jälkeen olen todella hyvässä kunnossa. Lääkärit ei tiedä mitään, osteopaatti ja fyssarit antaa vääriä ohjeita tai ei lainkaan. Paras tapa on itse opiskella. Voin antaa neuvoja lisää jos vaan kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe