Meidän -98 volvossa ulisee kytkin, kun on tekemässä lähtöä. Eli kun painaa kytkimen pohjaan ja ajaa joko eteen tai taaksepäin, niin sitten alkaa pitämään kauheaa ääntä ja helpottaa sitten, kun pääsee kunnolla liikkeelle. Ajon aikana kytkin ei ulise. Painelaakerissa vikaa? Jos tarvii se vaihtaa, pitääkö samalla ostaa koko kytkinpaketti ja mitä muuta tarvitsee? Vauhtipyörän? Tuleeko kalliiksi, mistä kannattaa ostaa osat?
Myös käynnistyksessä ongelmaa. Lähtee käyntiin vaan, kun painaa kevyesti kaasupoljinta. Sitten käy kuin unelma. Mistä lähtisi vikaa etsimään? Bensansaanti huono?
Paljonko maksaa teettää vara-avain? Ajonestosirulla ilmeisesti nämä -98 mallit jo on ja ihan perusmallista avainta olen ostamassa. Pitääkö käydä volvoliikkeen kautta, kun avainkoodeja ei ole vai riittääkö kun vie johonkin suutarille vanhan avaimen autoineen ja pystyykö koodaamaan ajonestosirun myös sieltä kautta ilman koodeja?
V40 2.0T kytkin- ja käynnistysviat
3
319
Vastaukset
- turbomimmi
Vikakoodilla paljastui lambda-anturi viaksi. Pitää vaihtaa eteen ja taakse. Mistä löytyy alkuperäinen lambda? Denso taitaa olla alkuperäinen merkki? Voiko lambdavika vaikuttaa auton käynnistymiseen?
- S40
Vinkkinä että kannattaa lambdat hommata alkuperäisenä niin toimii varmasti. Joko uutena Volvo liikkeestä johon saat varata 400-500€ tai sitten esim romuttamolta toimivat voit saada 100€.
- turbomimmi
Lambdat vaihdettu, NTK:t niissä oli ennestään ja samanlaiset vaihdettu tilalle. Toimii. Käynnistysviaksi selvisi bensanpaineensäädin ja se on nyt vaihdettu uuteen. Toimii kuin unelma. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713899- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026