Plus katsastus, naurettavaa

Pettynyt Plussalainen

No niin, varasin netistä ajan Plus Katsastukseen, ideana ymmärtääkseni ajanvarauksessa on, että auto oikeasti katsastetaan suurin piirtein varattuun aikaan sillä sitä varten ainakin itse varasin sopivimman ajan jottei muut asiat kärsi kuten työ. Aikoja sai varattua netistä 15min välein joka on ihan vitsi näköjään. No, 40 min myöhässä aloittivat katsastuksen kun muita aikaisemmin ilman ajanvarauksella olevia autoja oli jonossa... Täyttä sitä itseään koko ajanvaraus Plus Katsastus Itä-Hakkilassa!!

40

19725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enntinen

      Ei tarvita kuin 1 katsuri, jolla työhalu- ja motivaatio hukassa niin aikataulut pettää. Kaksi kertaa olen varannut ajan ja molemmilla kerroilla puolituntia myöhässä, vaikka piha tyhjillään.

      • antero kanki

        voihan syy motivaatioon tai sen puutteeseen joskus löytyä muualtakin kun siitä katsastajasta itsestään, joskus on kuulemma jossain työssä ollut tälleenkin


      • Asiakaspalaute

        Plus Katsastuksen päällikkö KuningasKatsastaja antoi pettyneelle asiakkaalle aika nasevan vastineen.


      • bilika
        Asiakaspalaute kirjoitti:

        Plus Katsastuksen päällikkö KuningasKatsastaja antoi pettyneelle asiakkaalle aika nasevan vastineen.

        Pluskatsastuksessa rääkätään autoa tarpeettomasti, näin tässä jokin aika siten noin 10 vuotta vanhan auton päästömittauksen omin silmin... autoa käytettiin täysillä !!!kierroksilla pari minuuttia kerrallaan... aivan valtava kova ääni moottorista...
        eikö pienemmillä kierroksilla saada tuloksia...? kysyn asiakkaalta jonka auto oli, mitäs sanottiin, puisteli päätään ja tokas että täällä rikotaan auto.... siltähän se näytti


      • Autoilija vai?
        bilika kirjoitti:

        Pluskatsastuksessa rääkätään autoa tarpeettomasti, näin tässä jokin aika siten noin 10 vuotta vanhan auton päästömittauksen omin silmin... autoa käytettiin täysillä !!!kierroksilla pari minuuttia kerrallaan... aivan valtava kova ääni moottorista...
        eikö pienemmillä kierroksilla saada tuloksia...? kysyn asiakkaalta jonka auto oli, mitäs sanottiin, puisteli päätään ja tokas että täällä rikotaan auto.... siltähän se näytti

        bilika.

        Asia numero yksi.

        Bensiini auto kestää täysillä kierroksilla kierrättämistä paremmin, kuin diesel, jossa mittauksessa käytetään täysillä kierroksilla sen 1-2 sekunttia.

        Toisekseen.

        Bensiinimittauksen korotetun joutokäynnin mittaus tehdään yli 2000 minuuttikierroksella. Ylärajaa ei ole määritelty

        Kolomannekseen.

        Tuollainen 10-v auto joka on kylmänä ajettu halliin voi olla ikävä mitata, koska kone on kylmä ja määräaikaishuoltoja ei ole tehty ajallaan jonka takia esim tulppien ja suodattimien kunto on ihan hiinä ja hiinä että palotapahtuma olisi mahdollisimman täydellinen.

        Tämämpä takia näitä autoja joutuu lämmittämään hallissa tavallista korkeammilla kierroksilla. Eli noin 3000-4000 minuuttikierroksen välillä, jotta saataisiin mittaus suoritettua ilman suurempia viivästyksiä. Moottori ei siitä hajoa vaan jopa tykkää siitä. Sillä saadaan myös katalysaattori lämpimäksi nopeammin jolloin mitta-arvot täyttyvät helpommin.

        Eli

        Asiakas säästää aikaa, ja todennäköisemmin auto menee läpi, kun katalysaattori ja moottori ovat riittävän lämpimiä. Lisäksi jos moottorissa on pientä toimintahäikkää niin päästöt menevät katalysaattorin lämpiämisen takia helpommin läpi.

        Joten

        Asiakas ei joudu turhaan jälkitarkastukseen. Toki koneessa on päästöihin vaikuttavaa vikaa, mutta vika on hyvin pieni koska päästöt saa 1-3 lämmittämisellä läpi.

        Niin ja vielä tähän.

        En ole koskaan kuulut enkä nähnyt että katsastaja pitäisi kierroksia rajotinta vasten paria minuuttia kerrallaan.
        Todennäköisesti et ole koskaan kuullut kyseistä autoa kierrätettävän noin 4000 kierroksella. Voin sanoa että varsinkin hallissa joistan autoista lähtee ihan sairas menteli, vaikka rajoittimeen asti olisi vielä 3000 kierrosta jäljellä.


        Elikkä elikkä.

        Kysy aina ensin katsastajalta mitä hän tekee ja mistä on kyse ennen kuin alat sitä foorumeilla valittamaan.

        Lisäksi lisäksi.

        Oikea kohde reklamoida asiaa olisi katsatauskonttori.


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        bilika.

        Asia numero yksi.

        Bensiini auto kestää täysillä kierroksilla kierrättämistä paremmin, kuin diesel, jossa mittauksessa käytetään täysillä kierroksilla sen 1-2 sekunttia.

        Toisekseen.

        Bensiinimittauksen korotetun joutokäynnin mittaus tehdään yli 2000 minuuttikierroksella. Ylärajaa ei ole määritelty

        Kolomannekseen.

        Tuollainen 10-v auto joka on kylmänä ajettu halliin voi olla ikävä mitata, koska kone on kylmä ja määräaikaishuoltoja ei ole tehty ajallaan jonka takia esim tulppien ja suodattimien kunto on ihan hiinä ja hiinä että palotapahtuma olisi mahdollisimman täydellinen.

        Tämämpä takia näitä autoja joutuu lämmittämään hallissa tavallista korkeammilla kierroksilla. Eli noin 3000-4000 minuuttikierroksen välillä, jotta saataisiin mittaus suoritettua ilman suurempia viivästyksiä. Moottori ei siitä hajoa vaan jopa tykkää siitä. Sillä saadaan myös katalysaattori lämpimäksi nopeammin jolloin mitta-arvot täyttyvät helpommin.

        Eli

        Asiakas säästää aikaa, ja todennäköisemmin auto menee läpi, kun katalysaattori ja moottori ovat riittävän lämpimiä. Lisäksi jos moottorissa on pientä toimintahäikkää niin päästöt menevät katalysaattorin lämpiämisen takia helpommin läpi.

        Joten

        Asiakas ei joudu turhaan jälkitarkastukseen. Toki koneessa on päästöihin vaikuttavaa vikaa, mutta vika on hyvin pieni koska päästöt saa 1-3 lämmittämisellä läpi.

        Niin ja vielä tähän.

        En ole koskaan kuulut enkä nähnyt että katsastaja pitäisi kierroksia rajotinta vasten paria minuuttia kerrallaan.
        Todennäköisesti et ole koskaan kuullut kyseistä autoa kierrätettävän noin 4000 kierroksella. Voin sanoa että varsinkin hallissa joistan autoista lähtee ihan sairas menteli, vaikka rajoittimeen asti olisi vielä 3000 kierrosta jäljellä.


        Elikkä elikkä.

        Kysy aina ensin katsastajalta mitä hän tekee ja mistä on kyse ennen kuin alat sitä foorumeilla valittamaan.

        Lisäksi lisäksi.

        Oikea kohde reklamoida asiaa olisi katsatauskonttori.

        Minä ainakin kiitän että kierrättivät jonkin verran. Mieluummin minuutti kenkää kuin hylsy paperissa.


      • Anonyymi
        Autoilija vai? kirjoitti:

        bilika.

        Asia numero yksi.

        Bensiini auto kestää täysillä kierroksilla kierrättämistä paremmin, kuin diesel, jossa mittauksessa käytetään täysillä kierroksilla sen 1-2 sekunttia.

        Toisekseen.

        Bensiinimittauksen korotetun joutokäynnin mittaus tehdään yli 2000 minuuttikierroksella. Ylärajaa ei ole määritelty

        Kolomannekseen.

        Tuollainen 10-v auto joka on kylmänä ajettu halliin voi olla ikävä mitata, koska kone on kylmä ja määräaikaishuoltoja ei ole tehty ajallaan jonka takia esim tulppien ja suodattimien kunto on ihan hiinä ja hiinä että palotapahtuma olisi mahdollisimman täydellinen.

        Tämämpä takia näitä autoja joutuu lämmittämään hallissa tavallista korkeammilla kierroksilla. Eli noin 3000-4000 minuuttikierroksen välillä, jotta saataisiin mittaus suoritettua ilman suurempia viivästyksiä. Moottori ei siitä hajoa vaan jopa tykkää siitä. Sillä saadaan myös katalysaattori lämpimäksi nopeammin jolloin mitta-arvot täyttyvät helpommin.

        Eli

        Asiakas säästää aikaa, ja todennäköisemmin auto menee läpi, kun katalysaattori ja moottori ovat riittävän lämpimiä. Lisäksi jos moottorissa on pientä toimintahäikkää niin päästöt menevät katalysaattorin lämpiämisen takia helpommin läpi.

        Joten

        Asiakas ei joudu turhaan jälkitarkastukseen. Toki koneessa on päästöihin vaikuttavaa vikaa, mutta vika on hyvin pieni koska päästöt saa 1-3 lämmittämisellä läpi.

        Niin ja vielä tähän.

        En ole koskaan kuulut enkä nähnyt että katsastaja pitäisi kierroksia rajotinta vasten paria minuuttia kerrallaan.
        Todennäköisesti et ole koskaan kuullut kyseistä autoa kierrätettävän noin 4000 kierroksella. Voin sanoa että varsinkin hallissa joistan autoista lähtee ihan sairas menteli, vaikka rajoittimeen asti olisi vielä 3000 kierrosta jäljellä.


        Elikkä elikkä.

        Kysy aina ensin katsastajalta mitä hän tekee ja mistä on kyse ennen kuin alat sitä foorumeilla valittamaan.

        Lisäksi lisäksi.

        Oikea kohde reklamoida asiaa olisi katsatauskonttori.

        Miltä tyypiltä tulee näin paljon kirjoitusvirheitä ?


    • virveli veijo

      Onko siellä jotain kuningaskalastajia töissä?

    • Vedätys

      Ilolan Plus Katsastus väitti koko ajan, että käsijarru ei toimi ja antoi 0 lukeman sille.Sitten kun lähdin liikkeelle ja testasin ihan kevyellä nykäsyllä niin kas kummaa kun auto pysähty.Eli valehteli päin naamaa.

    • epe-

      Olisko sinunkin autossa kaksi takarengasta, joihin kumpaankin menee oma vaijeri. Jos toinen puoli on kokonaan pois pelistä, niin kyllä se toisen puolen toimiva käsijarru autosi pysäyttää.

      • Vedätys

        Juu kyllä kumpikin oli kunnossa.


      • Anonyymi
        Vedätys kirjoitti:

        Juu kyllä kumpikin oli kunnossa.

        vittu se olikin vasen eturengas joka ei pitänyt


    • maksavaasiakas

      K1 katsastuksessa on omituinen ajanvaraussysteemi. Saattaa olla 1 katsastaja hallissa töissä, aikoja on varattu useille päällekkäin. Suoranaista kusetusta. Kertoisko joku, miten katsastaja pystyy olemaan kahden auton kimpussa yhtäaikaa?

    • ketjumies

      Kannattaisko antaa palautetta kyseiselle ketjulle eikä tänne paskapalstalle?! Ei voi välillä ymmärtää teidän tyhmien ihmisten mieltä..

    • janipäiviulla

      toi aloitus taitaa olla jo mennyttä aikaa.tänään itte kävin kun niillä oli tarjous 20e joku 1e maksu.
      kaikki sujui just niinkun pitääki.
      ei mitään ylimäärästä perseilyä.
      menen uudestaankin.

    • Anonyymi

      Plus katsastus lahti holma, katsastus setä päätti tehdä pistokokeen päästöistä kun päästötodistus oli muualta, no ei siinä mitää moottori vaan oli haalea ei siis kuuma niinkuin sen pitäisi olla kun päästöjä katsotaan ja eihänse tietenkää silloin niitä läpäissyt että sellasta, onneks nykyää jälkinäytön saa käydä missätahansa asemalla.

      • Anonyymi

        No senpä takia sitä konetta joskus "huudatetaan" siellä että lämpenisi ja päästöt menisi läpi, mutta ilmeisesti siitä oli sitten valitettu niin paljon että eivät enää huudata.


    • Anonyymi

      Vaihdatko nokka-akselin ensin?

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelija tikkurilan tiskillä ainakin vaikutta siltä ettei ole halua enää elää

    • Anonyymi

      Plus-katsastus ilmoittaa hinnat siten, että niihin lisätään vielä Trafin maksu. Ihmeellistä puliveivaamista ja hämäystä. Onko edes laillista?

      • Anonyymi

        Tuo EI todellakaan pidä paikkaansa.

        Terveisin "Juuri eilen autonsa Plus-katsastusasemalla katsastuttanut"


    • Anonyymi

      NO SE OLI 100% VARMASTI ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN KERTA PLUS-KATSASTUKSESSA - KUSETUSTA OLI - EI IHME ETTEI OLLUT ASIAKKAITA EIKÄ JONOA ! TOINEN KATSASTUSPAIKKA OLISI HYVÄKSYNYT.

    • Anonyymi

      Nyt kaks autoa käyttänyt ja molemmille hylky..vein naapuriliikkeeseen eikä ollut mitään ongelmaa saada läpi! (Naureskeli "vioille") vittu enää ikikinä mene plus katsastukseen

    • Anonyymi

      Hahaha kannattaa varata aika etukäteen nii silti aikaa varaamattomat menee sun edelle, terveisin Raision plus katsastus

    • Anonyymi

      Joudut jonottamaan muiden perässä ja sun aika menee ohi jee

    • Anonyymi

      Nykyään A-Katsastus Itä-Hakkilassa en suosittele.

    • Anonyymi

      Vietin taksiautoni katsastukseen,autoni on 1-vuotta vanha ja se on hybridi auto,autoni on täysi kunnossa.Katsastaja näki että ei ollut mitään ongelmia ja etsi jotain muuta syytä että katsastuksen tulos on hylättyä.Katsastaja sanoi että " taksamittarin todistus puuttuu" ,sen takia katsastuksen tulos on hylätty.Pelkäsin että katsastuksen ei pääse läpi sen takia että taksamittari paperi on loppunut.

      • Anonyymi

        Taksamittarin sinetöintitodistus tulee esittää katsastuksessa, ja niin on ollut jo vuosikymmeniä. Se tulee myös olla myös mukana autossa luvanvaraista henkilöliikennettä suoritettaessa. Siksi ihmetyttää miksi sitä ei ollut tässä tapauksessa esittää? K33ner1en kohdalla se nyt on ihan oletettavissa, mutta sinun kohdalla se on lähinnä käsittämätöntä. Sellainen muutos tuohon on tullut, että 1.11.2022 alkaen on auton rengaskoon oltava täsmälleen sama kuin sinetöintitodistuksesta. Aiemmin riitti että autoon asennettujen renkaiden vierintäkehä ei ollut pienempi, kuin todistukseen merkittyjen renkaiden vierintäkehä. Kyllähän vilunkia voi vieläkin tehdä esim. niin että vie taksamittarin kalibroitavaksi aivan uusilla talvirenkailla, jumalattomilla rengaspaineilla, ja todella kuumana päivänä. Kun nuo kaikki toteutuvat, niin ylimääräinenkin kalibrointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Taksarit vaan taitavat olla liian tyhmiä tajutakseen tämän laajamittaisesti.


    • Anonyymi

      Taksarit ovat nykyään muusuomalaisia.

    • Anonyymi

      Hyvinkää plus katsastus, oli katsurin mukaan jarrukilvet ruostuneet, mistähän pyöreät reiät oli ilmestyneet. Edellisviikolla jarrut tehty korjaamolla. Vein auton takaisin sinne, aine vahvuus oli sama läpi jarrukilven sama... Ehkä johtui iäkkäästä autosta, en tiedä. Vai oliko huono päivä katsurilla, se ukko ei koputtele enää autoani. Ollut hyvä paikka katsastaa, paino sanalla ollut.

    • Anonyymi

      Homma ei todellakaan mennyt putkeen. Auto sai hylkäyksen katsastuksessa kuluneiden jarrujen vuoksi, vaikka jarrutusvoimat olivat reilusti sallittujen arvojen sisällä. Jarruissa ei ole mitään ongelmaa – ne on juuri hiljattain vaihdettu.

      Toinen hylkäyksen syy oli se, ettei katsastaja voinut siirtää helposti siirrettävää lastenistuinta nähdäkseen valmistenumeron. Ihan totta – istuinta ei siirretty, ja se kirjattiin hylkäyssyyksi.

      Lopuksi, kun pyydettiin selventämään havaittuja vikoja, katsastaja ei osannut tai halunnut vastata, vaan mumisi naama peruslukemilla.

      Välttäkää tätä paikkaa, jos ette halua maksaa turhasta. Tuntui siltä, että vikoja etsittiin väkisin. Auto on vain 5 vuotta vanha ja huollettu, jarrupalatkin juuri vaihdettu. Täysin turha hylkäys.

      • Anonyymi

        Niin mikä tässä oli ongelma? Jarrupalojen vaihto loppuunkuluneille levyille ei ole koskaan ollut hyvä ajatus. On vain ja ainoastaan hyvä että asia havaittiin tässä kohtaa, niin ne juuri vaihdetut jarrupalat toimivat vielä niiden uusien levyjenkin kanssa. Kulunut jarrulevy ei ole ongelma dynamometrillä eikä normaaliajossa, vaan silloin kun liike-energiaa pitää muuttaa mahdollisimman tehokkaasti lämmöksi, eli paniikkitilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä tässä oli ongelma? Jarrupalojen vaihto loppuunkuluneille levyille ei ole koskaan ollut hyvä ajatus. On vain ja ainoastaan hyvä että asia havaittiin tässä kohtaa, niin ne juuri vaihdetut jarrupalat toimivat vielä niiden uusien levyjenkin kanssa. Kulunut jarrulevy ei ole ongelma dynamometrillä eikä normaaliajossa, vaan silloin kun liike-energiaa pitää muuttaa mahdollisimman tehokkaasti lämmöksi, eli paniikkitilanteessa.

        Katsastuksesta yleensä. Olen nyt 50 vuotta harrastanut autoja ja katsastanut jos jonkinlaisia pyydyksiä. Siiloin 70 ja 80 luvuilla kun katsastajat olivat valtion virkamiehiä, niin he olivat suuria herroja ja tekivät mielivaltaisia päätöksiä ja kaupan päälle sai vielä ihan aitoa vittuilua. Nykyään ala on onneksi kilpailtua ja asiakaspalvelu sen mukaista. Kävin juuri katsastamassa 54 vuotiaan kesäautoni. Varasin ajan, se piti minuutilleen paikkansa. Katsastaja oli aidosti kiinnostunut vanhasta tekniikasta ja kyseli kovasti, kehui jopa muinaisten rumpujarrujen tehoa jotka autossa on ympäriinsä. Nosturilla kävi kaikki paikat läpi ja totesi että auto on alustaltaan uuden veroisessa kunnossa. Totesi vielä että on mukava katsastaa välillä jotain muutakin kuin sitä harmaata corollaa aamusta iltaan.


      • Anonyymi

        "Välttäkää tätä paikkaa". Siis MITÄ PAIKKAA.


    • Anonyymi

      Käytin auton katsastuksessa, katsastusmies avasi auton ikkunat, ja jätti ne auki. Lopputulos oli parkkipaikalle päivän päätyttyä mennessä, että auton sisusta oli koivun urpuja täynnä. Että näin toimii Orimattilan pluskatsastus(ennen ei avattu ikkunoita hallissa, ja siksi toiseksi kun katsoin katsastusta, niin hyvä ettei auto ollut nostettu kattoon saakka. Tämä myös Orimattilan plus katsastuksessa. Menen varmasti tekemään ko. Asiasta valituksen ko. Asemalle.

      • Anonyymi

        Koska olet ajatellut mennä?


      • Anonyymi

        Outoja juttuja... en oikein tajunnut siis etkö itse ollut mukana että olisit voinut laittaa ne ikkunat kiinni vai jätitkö auton sinne koko päiväksi... öööh jaa no se on kyllä hyvä ettei ihan kattoon saakka nosteta.


    • Anonyymi

      Menen heti huomenna kun avaavat.

    • Anonyymi

      helppo katsastus hesassa siellä saa paskankin auton läpi katsastuksesta, aivan huijari pulju

    • Anonyymi

      Toi Orimattilan Plussasta on paljon kielteisiä kommentteja tutuilla.
      Nimenvaihdon jälkeen (Kantri) homma on kusahtanut

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      467
      8391
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      119
      5760
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      252
      4713
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      49
      4565
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      61
      4075
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3900
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      167
      3692
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1667
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      90
      1128
    10. Mikä on viimeisin asia

      mitä olen sinulle kertonut?
      Ikävä
      41
      809
    Aihe