Mitä tehdä :´(

Bluert

Sain juuri tietää olevani raskaana. Ehkäisy petti. En ole koskaan vahvasti halunnut hankkia lasta, mutta toisaalta olen ajatellut, etten voisi aborttiakaan tehdä. Nyt olen tämän ison kysymyksen äärellä ja tuntuu, että kaikki vaihtoehdot ovat huonoja.

Olen kolmekymppinen ja lapseton. Mieheni on hieman vanhempi ja hänellä on lapsi aiemmasta suhteesta. Mieheni on abortin kannalla, koska ei enää haluaisi elää lapsiperhe-elämää vaan haluaisi nauttia meidän kahden yhteisestä elämästä.

Olen aivan sekaisin tästä epätietoisuuden tunteesta. Jos pidän lapsen, pilaanko parisuhteemme, koska mies ei tätä halua? Jos teen abortin, kadunko sitä lopun elämääni? Joudunko ehkä yksinhuoltajaksi? Miten siitä selviäisin?

Olisi kiva kuulla mielipiteitä teiltä, jotka olette olleet samanlaisessa tilanteessa.

88

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippurimauste

Hei, hyvä kun kirjoitit tänne. Suomessa toimii Itu-projekti juuri tuollaisia tilanteita varten. Kannattaa miettiä hyvin kaikki vaihtoehdot läpi. Itu-projektiin voi soittaa ja voi vaikka sopia tapaamisiakin. Itu-projekti tekee työtä myös abortin läpikäyneiden naisten kanssa joten sinulle osataan avata myös tuota millaista abortin jälkeen saattaisi olla. Olen itsekin koulutettu vierelläkulkija ja seuraan tänään tätä palstaa niin voit myös minun kanssani pohtia. Itu-puhelin taitaa olla juuri auki niin voit halutessasi soittaa siihen. Googlettamalla Itu-projekti löydät helposti numeron.

• Bluert

Haluaisin uskoa, että minusta voisi tulla äiti "omalla" tavallani, ei niin, että koko elämä on pilalla, miten näillä palstoilla monet kirjoittaa. Pelkään, että lapsen myötä minusta tulee väsynyt ja masentunut varjo entisestä ja parisuhde kuihtuu/päättyy.

Voisiko elämä mennäkin niin, että olisin äitiydestä onnellinen, lapsi ei veisi kaikkia voimavarojani ja voisin elää ja harrastaa samoja asioita kuin ennenkin. Voisiko olla mahdollista, että lapsen saaminen olisikin positiivinen asia?

• lycka till vaa sulleki
        Bluert kirjoitti:

Haluaisin uskoa, että minusta voisi tulla äiti "omalla" tavallani, ei niin, että koko elämä on pilalla, miten näillä palstoilla monet kirjoittaa. Pelkään, että lapsen myötä minusta tulee väsynyt ja masentunut varjo entisestä ja parisuhde kuihtuu/päättyy.

Voisiko elämä mennäkin niin, että olisin äitiydestä onnellinen, lapsi ei veisi kaikkia voimavarojani ja voisin elää ja harrastaa samoja asioita kuin ennenkin. Voisiko olla mahdollista, että lapsen saaminen olisikin positiivinen asia?

Se onko lapsi elämäsi paras vai huonoin päätös, on ihan sinun itsesi päätettävissä.
        Teitpä minkätahansa ratkaisun et pysty sitä pyörtämään, eli mieti tarkkaan.

Kummassakin on puolensa ja puolensa, mutta nyt ensimmäinen lähtökohta on keskustella miehesi kanssa uudestaan ja saada hänetkin näkemään asia laajemmalta kuin hänen oman napansa kohdalta.
        Sinä yksin teet päätöksen, ja sinä myös yksin kannat seuraukset viime kädessä. Jos teet abortin, se on sinun valintasi eikä miehesi. Jos pidät lapsen, sekin on sinun valintasi ei miehesi.

Ja mitä tuohon ituprojektiin tulee, niin en suosittelisi ensimmäisenä sieltä välttämättä kyselemään. Se kun on uskovaisten ylläpitämä ja siellä.tykätään syyllistää naiset jos nämä edes kehtaavatkaan aborttia harkitakaan. Soita omalle lääkärillesi ja mene keskustelemaan ihan ammattilaisen ja osaavan ihmisen kanssa.

• Bluert
        lycka till vaa sulleki kirjoitti:

Se onko lapsi elämäsi paras vai huonoin päätös, on ihan sinun itsesi päätettävissä.

Kummassakin on puolensa ja puolensa, mutta nyt ensimmäinen lähtökohta on keskustella miehesi kanssa uudestaan ja saada hänetkin näkemään asia laajemmalta kuin hänen oman napansa kohdalta.
        Sinä yksin teet päätöksen, ja sinä myös yksin kannat seuraukset viime kädessä. Jos teet abortin, se on sinun valintasi eikä miehesi. Jos pidät lapsen, sekin on sinun valintasi ei miehesi.

Ja mitä tuohon ituprojektiin tulee, niin en suosittelisi ensimmäisenä sieltä välttämättä kyselemään. Se kun on uskovaisten ylläpitämä ja siellä.tykätään syyllistää naiset jos nämä edes kehtaavatkaan aborttia harkitakaan. Soita omalle lääkärillesi ja mene keskustelemaan ihan ammattilaisen ja osaavan ihmisen kanssa.

Olet tuossa ihan oikeassa, että mikään hengellisesti virittynyt foorumi ei ole minulle oikea kohde etsiä apua...

Onko mielestäni itsekästä, kun mieheni sanoo rehellisesti ettei halua lasta? Minä olen vain arvostanut sitä, että sanoo rehellisesti mitä on mieltä.

• pippurimauste
        Bluert kirjoitti:

Sinulla on tosi upeita ajatuksia. Kosketti todella. Sinulla tuntuu olevan vahva äidinrakkaus olemassa, jota sävyttää erilaiset pelot. Niistä huomaa että olet todella ajattelevainen ja fiksu ihminen. En voi luvata sinulle helppoa arkea tai parisuhteen jatkumista, mutta on hyvin todennäköistä että lapsen saamisen rinnalla esimerkiksi helpon arjen merkitys pienenee. Ei sekään mahdotonta ole että asiat menisivät paremmin kuin osaisit edes toivoa. Mitä sinä harrastat? Uskotko että pystyisit jatkamaan harrastustasi lapsen synnyttyä?

• pippurimauste
        Bluert kirjoitti:

Olet tuossa ihan oikeassa, että mikään hengellisesti virittynyt foorumi ei ole minulle oikea kohde etsiä apua...

Onko mielestäni itsekästä, kun mieheni sanoo rehellisesti ettei halua lasta? Minä olen vain arvostanut sitä, että sanoo rehellisesti mitä on mieltä.

Minusta on ainakin hyvä että voitte puhua noin rehellisesti ajatuksistanne toisillenne. :)

• toivon sinulle voimia!
        Bluert kirjoitti:

Mieheltäsi on hieno teko sanoa asiasta rehellisesti, mutta hänen pitää olla myös valmis kuulemaa se mitä sinä haluat asian kanssa tehtävän. Muista siis sinäkin olla rehellinen miehellesi.
        Onko miehesi esim uhannut jättää sinut jos haluat pitää lapsen? Jos on, niin kehoitan siinä vaiheessa joko menemään yhdessä terapiaan tai annat monon kuvan miehen perskannikoihin. Mutta ymmärrän myös miestäsi tuossa asiassa, hän on kokenut vauva-arjen ja se ei todellakaan ole sitä ruusuilla loikkimista ihana autuasta aina.

Nyt vaan keskustelemaan vielä kerran miehesi kanssa ihan kunnolla ja yritä saada aikaan rakentava keskustelu jossa kumpikin pohditte asiaa monelta eri kantilta. Kummankin mielipiteet ovat tärkeät, mutta vain sinä oikeasti lopussa teet sen lopullisen ratkaisun. Ei miehesi, eikä muutkaan.

• Bluert
        toivon sinulle voimia! kirjoitti:

Mieheltäsi on hieno teko sanoa asiasta rehellisesti, mutta hänen pitää olla myös valmis kuulemaa se mitä sinä haluat asian kanssa tehtävän. Muista siis sinäkin olla rehellinen miehellesi.
        Onko miehesi esim uhannut jättää sinut jos haluat pitää lapsen? Jos on, niin kehoitan siinä vaiheessa joko menemään yhdessä terapiaan tai annat monon kuvan miehen perskannikoihin. Mutta ymmärrän myös miestäsi tuossa asiassa, hän on kokenut vauva-arjen ja se ei todellakaan ole sitä ruusuilla loikkimista ihana autuasta aina.

Nyt vaan keskustelemaan vielä kerran miehesi kanssa ihan kunnolla ja yritä saada aikaan rakentava keskustelu jossa kumpikin pohditte asiaa monelta eri kantilta. Kummankin mielipiteet ovat tärkeät, mutta vain sinä oikeasti lopussa teet sen lopullisen ratkaisun. Ei miehesi, eikä muutkaan.

Olen itse todennut miehelleni, että jos päätän lapsen pitää ja hän sitä edelleen vastustaa, joudumme eroamaan. En halua liittoa, jossa tapahtuu asioita vastoin toisen tahtoa. En pakota häntä mihinkään, ennemmin kasvatan lapsen yksin, vaikka se pelottavaa onkin.

• Bluert
        pippurimauste kirjoitti:

Sinulla on tosi upeita ajatuksia. Kosketti todella. Sinulla tuntuu olevan vahva äidinrakkaus olemassa, jota sävyttää erilaiset pelot. Niistä huomaa että olet todella ajattelevainen ja fiksu ihminen. En voi luvata sinulle helppoa arkea tai parisuhteen jatkumista, mutta on hyvin todennäköistä että lapsen saamisen rinnalla esimerkiksi helpon arjen merkitys pienenee. Ei sekään mahdotonta ole että asiat menisivät paremmin kuin osaisit edes toivoa. Mitä sinä harrastat? Uskotko että pystyisit jatkamaan harrastustasi lapsen synnyttyä?

Harrastan liikuntaa ja järjestötoimintaa. Paljon on sellaisiakin "harrastuksia", jotka tapahtuu ihan kotioloissa, kuten pilatesta ja lukemista. Mulla on vakituinen työpaikka ja taloudellinen tilanteeni olisi hyvä vaikka joutuisinkin yksinhuoltajaksi. Tilanne ei siis ole täysin toivoton :)

Rakastan miestäni todella paljon ja meillä on näin kaksin eläessä oikein ihana ja toimiva parisuhde. Olisin todella surullinen sen päättyessä. En kuitenkaan halua pakottaa häntä tämän lapsen isäksi. Kyllä minua loukkaa se, ettei hän halua lasta kanssani, mutta minkäs sille voi. Hänen mielipiteensä on mikä on.

• Varo ansaa
        lycka till vaa sulleki kirjoitti:

Varo tuota katalaa abortti-asiamiestä, joka houkuttelee Sinua "heittämään kolikkoa" lapsesi hengellä. Näetkö, ettei hän anna mitään arvoa lapsellesi eikä hänen elämälleen. Tämä hylkiö koettaa houkutella lastasi kuoleman kitaan.

Itä-projekti antaa naisille ja perheille sitä palvelua, joka julkisesta terveydenhuollosta - jostakin kuuman syystä - puutttuu. Siellä ei syyllistetä, vaan asioista voi keskustella avoimesti Sinusta todella välittävien asiantuntijoiden kanssa.

• pippurimauste
        Bluert kirjoitti:

Harrastan liikuntaa ja järjestötoimintaa. Paljon on sellaisiakin "harrastuksia", jotka tapahtuu ihan kotioloissa, kuten pilatesta ja lukemista. Mulla on vakituinen työpaikka ja taloudellinen tilanteeni olisi hyvä vaikka joutuisinkin yksinhuoltajaksi. Tilanne ei siis ole täysin toivoton :)

Rakastan miestäni todella paljon ja meillä on näin kaksin eläessä oikein ihana ja toimiva parisuhde. Olisin todella surullinen sen päättyessä. En kuitenkaan halua pakottaa häntä tämän lapsen isäksi. Kyllä minua loukkaa se, ettei hän halua lasta kanssani, mutta minkäs sille voi. Hänen mielipiteensä on mikä on.

Tilanne on kyllä vaikea. Olet tosi
        rohkea ja vahva ja näet itsekin että selviät vaikka osa tukirakenteista murenisi ympäriltä. Kuulostaa että olet lapsen suhteen jo päätöksesi tehnyt. :) voit unohtaa koko itu-projektin mutta ei me niin kauheasti hengellistä väkivaltaa käytetä. ;) ei sillä pääse mihinkään eikä meille ole annettu tuomion henkeä vaan rakkauden. Löytyis kyllä vaikka mitä masu- ja mammakahvilaa mutta toivon
        sinulle parasta ilman itua tai sille mahdollisuuden antaen. Jos soittaisit nyt tällä mielellä niin luultavasti silti kaikki vaihtoehdot pohdittaisiin vielä läpi vaikka olisitkin jo päättänyt. Mutta eteenpäin. Liikunta yleensä onnistuu. Lukeminen ei onnistu niin hyvin silloin kun tahtoisit ehkäpä mutta lapset nukkuvat jonkinlaisia päiväunia, jotkut pitkiäkin. Omani nukkui pieniä pätkiä vähän joten siinä ei oikein vauva-aikana luettu mutta jotenkin olisi pystynyt silti jos oikein olisi halunnut. Imettäessä tai kun vauva vaan köllötteli. Järjestötoiminnan jatkamisesta en tiedä sanoa muuta kuin että tässähän mä aika intensiivisesti teen mitä haluan kun 1v 7kk nukkuu. Nykyään hyvät pätkät jo unta. ;) tilanteet vaan muuttuu lapsen kanssa. Johonkin ei keksi ratkaisua mutta kohta tilanne muuttuu itsestään.

• pippurimauste
        Bluert kirjoitti:

Voihan miehelläsi olla alkujärkytys päällä ja varmaan onkin. Myöhemmin selviää onko tuo hänen lopullinen päätöksensä. Oloa voisi helpottaa jos pystyisit itsestäsi nostamaan iloa pintaan, vaikka iloa siitä että selviät. Miehesi varmasti tarvitsee tilaa ajatella. En tarkoita että väkisin pitää iloita. Mietin vaan että mun miehen oloa saattais helpottaa jos hän näkisi mun voivan hyvin ja hänkin saattaisi saada uskoa tulevaisuuteen. Mutta kyllä te osaatte itse paremmin kuin mun ohjeilla. ;)

• voimia sinulle paljon!
        Bluert kirjoitti:

Olen itse todennut miehelleni, että jos päätän lapsen pitää ja hän sitä edelleen vastustaa, joudumme eroamaan. En halua liittoa, jossa tapahtuu asioita vastoin toisen tahtoa. En pakota häntä mihinkään, ennemmin kasvatan lapsen yksin, vaikka se pelottavaa onkin.

On hienoa, miten osaat nähdä asian myös tietyllä tapaa miehesiki kannalta ja toi ettet halua liittoa jossa jommankumman täytyy olla pitkin hampain suostua elämään elämää jota ei halua vaan ennemmin sitten eroat kertoo sinusta todella paljon!
        Arvostan suoraselkäisyyttäsi todella paljon!

Tottakai sinua pelottaa tuleva, ketäpä meistä ei pelottaisi? Nyt vain mietit kumman vaihtoehdon haluat.
        Kadut ehkä aborttia jos et sitä halua, mutta saatat myös katua lapsen pitämistä ja miehestä eroa. Kolikolla on aina kääntöpuolensa, mutta kumman pettymyksen kanssa olet valmis elämään hautaasi saakka?

En osaa sanoa oikeasti muuta kuin kovin paljon voimia sinulle ratkaisun tekoon! Olipa se kumpi hyvänsä, niin uskon sen olevan juuri sinulle oikea ratkaisu. Ja onhan sekin mahdollista ettei mies lähdekään pois vaan haluaa olla sinun ja vauvan kanssa, mutta ei siihenkään liikoja kannata luottaa.

• Itu-projektin toimintaa on testailtu mm. toimittajien taholta ja keksitty erilaisia elämäntilanteita, ja raportoitu sitten, mitä neuvoja sieltä oikein annetaan erilaisissa ongelmatilanteessa. Aloittaja sinun tapauksessasi

1. Jos mies haluaa aborttia neuvotaan, että "päätös on yksin naisen"
        2. Jos mies ei halua aborttia neuvotaan, että "sinun pitää kuunnella miestäsi"

Eli summa summarum: kaikki tähtää siihen tilanteesta riippumatta, että aborttia ei tehtäisi. Mutta vaikka Itu-projektin uskovaisia haluaa miellyttää ja kerätä kehuja heidän kannaltaan "oikeasta" ratkaisusta, ei Itu-Projekti mitenkään ota vastuuta toisen elämäntilanteesta,ei auta mitenkään käytännön asioissa ja juuri niissä ongelmissa, mitä avun tarvitsijalla on ja tulee olemaan vaan niistä edelleenkin joutuu ihan itse vastaamaan. Kristillinen liturgia ei auta, kun lapsi huutaa korvatulehduksessa kolmatta yötä peräkkäin.

Ja kuten täälläkin on abortinvastustajat niissä yksinhuoltajan ongelmissa pyöriville naisille tylyttäneet, että "mitäs menit levittelemään" tai "älä ulise ja valita"

Joka asioista joutuu vastaamaan, tekee päätökset. Tsemppiä aloittaja, mitä tahansa päätätkin.

• ei uskis
        Bluert kirjoitti:

Uusi elämä uskislehdessä kerrotaan ituprojektin avusta näin:

"Ryhmissä meillä on mahdollisuus myös kertoa Jumalan armosta ja anteeksiantamuksesta sekä kuolemankysymyksiin liittyvästä iankaikkisen elämän toivosta. Vertaistukiryhmän viimeisellä kerralla pidämme kirkkohetken
        läheisessä kirkossa, jossa mukana on sairaalateologi. Silloin sytytämme
        kynttilät näiden abortin kautta menetettyjen lasten muistolle ja jätämme heidät Taivaan Isän käsiin. Isän käsiin."

Ehkä toi sopii uskiksille mutta ite en tuollasta kokis tarpeellisena. kun pidän alkiota vaan soluklönttinä kuten spermamälliäkin. Olishan se erikoista siittiöille ruveta pitämän hartaushetkiä.

• mällilällilällällääää
        ei uskis kirjoitti:

"Ryhmissä meillä on mahdollisuus myös kertoa Jumalan armosta ja anteeksiantamuksesta sekä kuolemankysymyksiin liittyvästä iankaikkisen elämän toivosta. Vertaistukiryhmän viimeisellä kerralla pidämme kirkkohetken
        kynttilät näiden abortin kautta menetettyjen lasten muistolle ja jätämme heidät Taivaan Isän käsiin. Isän käsiin."

Ehkä toi sopii uskiksille mutta ite en tuollasta kokis tarpeellisena. kun pidän alkiota vaan soluklönttinä kuten spermamälliäkin. Olishan se erikoista siittiöille ruveta pitämän hartaushetkiä.

" Olishan se erikoista siittiöille ruveta pitämän hartaushetkiä."
        Ja mietihän sitä kynttilöidenkin määrää siinä vaiheessa, johan sitä koko kirkko leimahtaa liekkeihin sen kynttilämeren ansiosta.

• 3+1
        Bluert kirjoitti:

Täällähän monesti toitotetaankin sitä että miehen oikeudet pitää toteutua. Abortinvastustajat vaaatii että miehellä on oikeus vaikuttaa asiaan. Onhan se iso asia että miettii haluaako hän jälkeläisiä vai ei. Mutta nainen päättää viime kädessä koska hän kantaa, synnyttää ja hoitaa ja elättääkin lapsen aina, mies vain halutessaan ja mies voi aina häippästä heti kun ei homma enää miellytä. Vaikka lapsi on oma, ei isällä ole valvollisuutta välittää yhtään lapsesta. Siks nainen päättää. Naisen elämä muuttuu aina, miehen kuitenkin harvemmin. Myös fyysisessti nainen vaarantaa terveytensä ja elämänsä raskauden aikana. Se pitää saada tehdä vapaaehtoisesti eikä kukaan saa pakottaa naista.

http://www.terve.fi/raskaus-ja-odotus/tutkimus-abortti-naisen-kannalta-turvallisempi-kuin-synnytys

• mustamaalausta

"Ja kuten täälläkin on abortinvastustajat niissä yksinhuoltajan ongelmissa pyöriville naisille tylyttäneet, että "mitäs menit levittelemään" tai "älä ulise ja valita""

Kuten missä viimeks? Sun sakkishan se näitä pilkallisiaan latelee jos joku kehtaa tulla tänne kertomaan abortin jälkeisestä katumuksesta ym. ongelmista. Että "mitäs menit, teit ite päätöksen", "mitäs suostuit tekeen miten muut käski", "mitä sä tänne enää tuut itkemään, tehty mikä tehty" jne.

"ei auta mitenkään käytännön asioissa ja juuri niissä ongelmissa, mitä avun tarvitsijalla on ja tulee olemaan"

Sinäkös sen tiedät? Auttaako kenties sun sakkis ym. pro-choice joukot niitä jotka traumatisoitui aborteistaan loppuiäksi?

• todisteet esiin nyt!
        mustamaalausta kirjoitti:

"Ja kuten täälläkin on abortinvastustajat niissä yksinhuoltajan ongelmissa pyöriville naisille tylyttäneet, että "mitäs menit levittelemään" tai "älä ulise ja valita""

Kuten missä viimeks? Sun sakkishan se näitä pilkallisiaan latelee jos joku kehtaa tulla tänne kertomaan abortin jälkeisestä katumuksesta ym. ongelmista. Että "mitäs menit, teit ite päätöksen", "mitäs suostuit tekeen miten muut käski", "mitä sä tänne enää tuut itkemään, tehty mikä tehty" jne.

"ei auta mitenkään käytännön asioissa ja juuri niissä ongelmissa, mitä avun tarvitsijalla on ja tulee olemaan"

Sinäkös sen tiedät? Auttaako kenties sun sakkis ym. pro-choice joukot niitä jotka traumatisoitui aborteistaan loppuiäksi?

" Sun sakkishan se näitä pilkallisiaan latelee jos joku kehtaa tulla tänne kertomaan abortin jälkeisestä katumuksesta ym. ongelmista. Että "mitäs menit, teit ite päätöksen", "mitäs suostuit tekeen miten muut käski", "mitä sä tänne enää tuut itkemään, tehty mikä tehty" jne."
        Kuten missä viimeksi?

• Varo tuota tyyppiä
        Varo ansaa kirjoitti:

Varo tuota katalaa abortti-asiamiestä, joka houkuttelee Sinua "heittämään kolikkoa" lapsesi hengellä. Näetkö, ettei hän anna mitään arvoa lapsellesi eikä hänen elämälleen. Tämä hylkiö koettaa houkutella lastasi kuoleman kitaan.

Itä-projekti antaa naisille ja perheille sitä palvelua, joka julkisesta terveydenhuollosta - jostakin kuuman syystä - puutttuu. Siellä ei syyllistetä, vaan asioista voi keskustella avoimesti Sinusta todella välittävien asiantuntijoiden kanssa.

Missä kohtaa sinä perverssi alkioasiamies näet houkuttelua mihinkään suuntaan?

Hyvä aloittaja, varo tätä alkioasiamiestä, kirjoituksestaan huomaat kyllä kenen puolella nämä lampaan viittaan naamioituneet sudet ovat. Nämä ihmiset halveksuvat ja inhoavat naisia, eikä todellakaan kannata heidän puulaakiinsa mennä asioita pohtimaan.

Tee mitä sydämesi ja järkesi sinulle sanoo, et tarvitse uskovaisia tai muita kieroutuneita päättämään asioita puolestasi.

• no kerroppa
        Varo ansaa kirjoitti:

sinä harhainen sekopollanen murha-asiamies millä puolen lapsia suojeleva on, niiden elämän vaiko kuoleman, kuten sinä kalmanlöyhkäjoukkoines?

"Nämä ihmiset halveksuvat ja inhoavat naisia"

Vain niitä murhaaja-akkoja (ja ukkoja) jotka halveksuvat ja inhoavat lastensa elämää.
        Alottaja ei tosiaan tarvi syyllisyystraumaatikkoja ym. yltiöfemakoinnin sokaisemia kieromieliä viekottelemaan sinne upottavalle onnettomuuksien syöverisuolle.

• syytä varoa
        Varo ansaa kirjoitti:

No kerroppa sinä harhainen sekopollanen murha-asiamies millä puolen lapsia suojeleva on, niiden elämän vaiko kuoleman, kuten sinä kalmanlöyhkäjoukkoines?

"Nämä ihmiset halveksuvat ja inhoavat naisia"

Vain niitä murhaaja-akkoja (ja ukkoja) jotka halveksuvat ja inhoavat lastensa elämää.
        Alottaja ei tosiaan tarvi syyllisyystraumaatikkoja ym. yltiöfemakoinnin sokaisemia kieromieliä viekottelemaan sinne upottavalle onnettomuuksien syöverisuolle.

• ei mtn uskomista!
        Bluert kirjoitti:

"raskaus-ja-odotus/tutkimus-abortti-naisen-kannalta-turvallisempi-kuin-synnytys"

ja TAAS viekottelijakiihko tunkee tota monet kerrat harhaajohtavaks pro-choice tekeleeks osotettua proppissontalinkkiään :DDDD säälittävän epätoivosta...

http://www.lifesitenews.com/news/doctors-slam-abortion-safer-than-childbirth-study/

• odotellaan nyt

ensin niitä sun sakkis todisteita tälle ;))

• alahan nyt vaan ettimään
        odotellaan nyt kirjoitti:

Kerrohan, miksi sulle pitäisi olla aina ekana todistelemassa, vaikka sinulta ei saa ikinä.todisteita vaikka niitä ensin sinulta pyydettäisiinkin?
        Mikäli et siis todisteita löydä, niin eipä sullekaan kenenkään tarvi todistella mitään.

• turha livetä
        odotellaan nyt kirjoitti:

Sakkis väitti ENSIN että antaa tulla nyt vaan ;))) ja tosiaan, mikäli niitä todisteita ei näy, ei tartte sunkaan sakille todistella yhtikäs mitään :)

• Diletanttien huu haa
        sosiologi kirjoitti:

Itu-projektin toimintaa on testailtu mm. toimittajien taholta ja keksitty erilaisia elämäntilanteita, ja raportoitu sitten, mitä neuvoja sieltä oikein annetaan erilaisissa ongelmatilanteessa. Aloittaja sinun tapauksessasi

Eli summa summarum: kaikki tähtää siihen tilanteesta riippumatta, että aborttia ei tehtäisi. Mutta vaikka Itu-projektin uskovaisia haluaa miellyttää ja kerätä kehuja heidän kannaltaan "oikeasta" ratkaisusta, ei Itu-Projekti mitenkään ota vastuuta toisen elämäntilanteesta,ei auta mitenkään käytännön asioissa ja juuri niissä ongelmissa, mitä avun tarvitsijalla on ja tulee olemaan vaan niistä edelleenkin joutuu ihan itse vastaamaan. Kristillinen liturgia ei auta, kun lapsi huutaa korvatulehduksessa kolmatta yötä peräkkäin.

Ja kuten täälläkin on abortinvastustajat niissä yksinhuoltajan ongelmissa pyöriville naisille tylyttäneet, että "mitäs menit levittelemään" tai "älä ulise ja valita"

Joka asioista joutuu vastaamaan, tekee päätökset. Tsemppiä aloittaja, mitä tahansa päätätkin.

Lapsen verta haistava ja siitä villiintyvä aborttiasiamies hyökkää hurttana myös naisia auttavaa itu-projektia vastaan. Hedelmistään puu tunnetaan. Aborttiasiamiesten jäljillä löyhkää kuolema ja epätoivo.

Tämä "sosiologina" esiintyvä diletantti on erityisen kiihkeä uskossaan ja ideologiassaan. Mikä mahtaa olla niiden lasten lukumäärä, jotka hän on houkutuksillaan saatellut kuoleman portille? Mikä on lapsensa menettäneiden äitien tuskan määrä, jonka aborttiasiamies on heille tuottanut? Surkea on tämän hahmon omakin kohtalo.

• menehän nyt dilletantti
        Diletanttien huu haa kirjoitti:

Lapsen verta haistava ja siitä villiintyvä aborttiasiamies hyökkää hurttana myös naisia auttavaa itu-projektia vastaan. Hedelmistään puu tunnetaan. Aborttiasiamiesten jäljillä löyhkää kuolema ja epätoivo.

Tämä "sosiologina" esiintyvä diletantti on erityisen kiihkeä uskossaan ja ideologiassaan. Mikä mahtaa olla niiden lasten lukumäärä, jotka hän on houkutuksillaan saatellut kuoleman portille? Mikä on lapsensa menettäneiden äitien tuskan määrä, jonka aborttiasiamies on heille tuottanut? Surkea on tämän hahmon omakin kohtalo.

Mites olis dilletantti jos vaikka menisit jo unille. Alkaa juttusi taas olemaan aika, noh..outoja.

Ja näemmä ihan uskovainenkin olet kun suutut siitä, miten ituprojektia kritisoidaan täällä. :D

• pippurimauste
        ei uskis kirjoitti:

Netistä näkee helposti suunnilleen milloin näyttää miltäkin. Pikkuiset.fi - sivustolta viikosta 9 alkaen nukkeina ja muualta aikaisemmatkin viikot.

• Diletanttien huu haa kirjoitti:

Koetapas Kimmo-polo nyt rauhoittua, ennen kuin verisuoni katkeaa päästä. :D
        Tuollainen raivo ei voi olla pidemmän päälle terveellistä.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288350206729.html

"Vihalla on tunteena tarkoituksensa. Se saa usein alkunsa loukatuksi tulemisesta tai turhautumisesta, kun tavoiteltu ja päämäärään tähtäävä toiminta estyy. Vihan taustalta voi löytyä myös hätää, epäonnistumisen, kykenemättömyyden ja umpikujan tunnetta tai ahdistusta.

Vihan toistuva kokeminen tai päivittäinen ilmaiseminen vain lisää vihamielisyyttä, eikä auta vihan kanavoimisessa. Tyynnyttämisen ja rauhoittamisen opettelu on hyödyllistä, jos kärsii jatkuvasta vihamielisyydestä. Viha onkin erityisen vaativa tunne; sitä on voitava ja osattava ilmaista tarvittaessa. Toisaalta sitä pitäisi olla purkamatta hallitsemattomasti, lietsomatta lisää ja juuttumatta siihen liian pitkäksi aikaa."

http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/loyda_tunne/viha

• miten on
        Bluert kirjoitti:

Niin no kannattaa miettiä sitäkin, aiotko olla loppuelämäsi tämän miehen kanssa? Onko hänellä oikeus kieltää sinulta äidiksi tulo, koska hän on jo kerran nähnyt pienten lasten kasvatuksen varjopuolet?

• Outo Papusoppa
        pippurimauste kirjoitti:

Tilanne on kyllä vaikea. Olet tosi
        rohkea ja vahva ja näet itsekin että selviät vaikka osa tukirakenteista murenisi ympäriltä. Kuulostaa että olet lapsen suhteen jo päätöksesi tehnyt. :) voit unohtaa koko itu-projektin mutta ei me niin kauheasti hengellistä väkivaltaa käytetä. ;) ei sillä pääse mihinkään eikä meille ole annettu tuomion henkeä vaan rakkauden. Löytyis kyllä vaikka mitä masu- ja mammakahvilaa mutta toivon
        sinulle parasta ilman itua tai sille mahdollisuuden antaen. Jos soittaisit nyt tällä mielellä niin luultavasti silti kaikki vaihtoehdot pohdittaisiin vielä läpi vaikka olisitkin jo päättänyt. Mutta eteenpäin. Liikunta yleensä onnistuu. Lukeminen ei onnistu niin hyvin silloin kun tahtoisit ehkäpä mutta lapset nukkuvat jonkinlaisia päiväunia, jotkut pitkiäkin. Omani nukkui pieniä pätkiä vähän joten siinä ei oikein vauva-aikana luettu mutta jotenkin olisi pystynyt silti jos oikein olisi halunnut. Imettäessä tai kun vauva vaan köllötteli. Järjestötoiminnan jatkamisesta en tiedä sanoa muuta kuin että tässähän mä aika intensiivisesti teen mitä haluan kun 1v 7kk nukkuu. Nykyään hyvät pätkät jo unta. ;) tilanteet vaan muuttuu lapsen kanssa. Johonkin ei keksi ratkaisua mutta kohta tilanne muuttuu itsestään.

"mutta ei me niin kauheasti hengellistä väkivaltaa käytetä"

Mutta et kiellä, etteikö sitä käytettäisi? Hengellinen väkivalta on iljettävää ja väkivalta elementti ei poistu, vaikka sitä olisi vähänkin.

• Missä fokus

Oletpa vastannut näin eräälle yksinäisyyttä ja muita vaikeuksia valittavalle yhärille:

älä urputa3.2.2014 01:43
        epäkiitollinen valivalittaja"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12031639

Yksinhuoltajuuteen siis pitäis ruveta mutta sen jälkeen ei saisi valittaa, vaan hyökätään kimppuun haukkumaan, kun olet sen lapsen mennyt tyhmyyttäs synnyttämään? "Älä urputa valittaja"?

Ensin siis haukut aborttia harkitsevaa ja sen jälkeen yksinhuoltajaa joka meni sen lapsen synnyttämään. Mikä sun elämänasenteessa on oikein vialla? Miksi suhtaudut niin armottomasti naisiin? Sun täytyy olla itse mies, sillä ei nainen ole naiselle tuollainen, että haukkuu sekä abortin tehnyttä että yksinhuoltajaa joka ei aborttia tehnyt. Siis ongelma ei voi ollakaan abortissa. Missä se on?

Jos kerran yksinhuoltajan osa on sellainen ettei saa kertoa vaikeuksistaan vaan haukutaan valittajaksi niin miksi kukaan sellaiseksi viitsii ruveta, haukuttavaksi ja halveksituksi.

• kuka????

"Oletpa vastannut näin eräälle yksinäisyyttä ja muita vaikeuksia valittavalle yhärille:"

Sakkis provotrollihan se näkyy olevan .DDD

"Sun täytyy olla itse mies, sillä ei nainen ole naiselle tuollainen, että haukkuu sekä abortin tehnyttä että yksinhuoltajaa"

:DDDD juurikin toinen yh:uden kokenu ehkä tietää miten eräät osaa kaiken vääristellä...

"Jos kerran yksinhuoltajan osa on sellainen ettei saa kertoa vaikeuksistaan"

Ne palstat on muualla. Mutta näitä naurettavia yh-synkistelyjä vääntävällä sakillashan ei niillä muuta tarkotusta täällä ookaan kun muidenkin aborttitraumojen upottavalle suolle houkuttelu.

Ja olipa muuten ihan hirveetä "haukkumista" (valivalittajaks) vastustajalta kun se sakkis "yh" räkyttää ensin nälvintöjään "taukiks", valittaa "naaman vammasta rujoutta" jonka lapsi on "kiviriippa tukahduttaja" jne. sairaan liioteltuja harhoja! :D Että sekin törkyturpa (sinä?) sai siinä kyllä tasan sen mitä ryhtyi taas tilaamaan...

• Valheellista mainost
        sosiologi kirjoitti:

Itu-projektin toimintaa on testailtu mm. toimittajien taholta ja keksitty erilaisia elämäntilanteita, ja raportoitu sitten, mitä neuvoja sieltä oikein annetaan erilaisissa ongelmatilanteessa. Aloittaja sinun tapauksessasi

Löytyihän täältä ainakin yksi itu-projekti ketju.

Miten kummassa Itu-projektin sivulla Tampereen NNKY:llä kerrontaan näin:

"TUKI YLLÄTYSRASKAUSTILANTEESSA

Itu-työ tarjoaa luotettavaa neuvonta- ja keskusteluapua naisille, jotka ovat tulleet ei-suunnitellusti raskaaksi ja kokevat sen kriisiksi. Tavoitteena on antaa naiselle mahdollisuus pohtia omaa tilannettaan niin, että hän voi tehdä raskautta koskevan oman, perustellun päätöksen.

Neuvontapalvelu toteutetaan puhelinpäivystyksen ja neuvontapisteen toiminnan kautta. Tarkoituksena on kuunnella ja tukea soittajaa tämän kriisissä sekä antaa objektiivista eri vaihtoehtoihin liittyvää tietoa. Puhelinpäivystäjänä voi toimia vain tehtävään koulutettu henkilö-

.-Nevontapalvelu antaa mahdollisuuden rauhassa keskustella omasta tilanteestaan ja mahdollisista vaihtoehdoista. Perusteltu, itseohjautuvasti tehty ratkaisu vähentää myöhempiä mielenterveyteen liittyviä riskejä. Palvelu tukee naisten hyvinvointia."

http://www.tnnky.fi/itu-neuvontatyoe.html

Miten nämä voi väittää, että he antavat "objektiivista" tietoa, kun kerran toiminta perustuu uskonnollisuudelle, ja aborttikielteisyydelle. Ja jokainen, joka sinne on ottanut yhteyttä ja kertonut netissä yhteydenotostaan niin naiset on sanoneet, että nää neuvojat yrittää kaikin tavoin kääntää soittajan päätä ettei tämä tekis aborttia. Ja jos soittajan mies on aborttia vastaan niin on käsketty kuuntelemaan tätä miestä. Ja jos soittajan mies taas tahtoo aborttia niin on käsketty pitää oma pää.

Mitä "itseohjautuvaa" sellainen muka on, ja miksi toimintaa väitetään puolueettomaksi ja objektiiviseksi?

Ja miksi yhdistys valehtelee toimintaperiaatteistaan kun kerran kaikki jo sen tietää, että näkökulma on fundamentalistiuskovainen, ei suinkaan objektiivinen vaan erittäin mustavalkoisen subjektiivinen: Tee niinkuin meitä miellyttää ja kuten me näemme oikeaksi. Vastuuta ei yhdistys kuitenkaan kanna siitä että joku raukka uskoo noita puheita.

• vaikea äitiys

"Mutta ymmärrän myös miestäsi tuossa asiassa, hän on kokenut vauva-arjen ja se ei todellakaan ole sitä ruusuilla loikkimista ihana autuasta aina."

Niinpä, jos on jo kokemusta siitä mitä se lapsen kanssa oleminen oikeasti vaatii, niin on asiasta jo realistinen käsitys. Varsinainen kauhu saattaa vallata, jos lapset on ollut vaikea ja sairasteleva. Siitä on vaaleanpunaiset pumpulipilvet kaukana. Pitää olla tosi kypsä ja turvaverkot kunnossa, että voi turvautua toisten apuun kun omat voimat loppuu jossain vaiheessa. Monella ei näin ole ja siksi abortti on parempi vaihtoehto. Ei ole syytä pilata monen ihmisen elämää eitoivotulla raskaudella.

• synkistelyproppista

Kukahan älyn jättiläinen taas kaivelee ylös näitä kuukausia vanhoja alotuksia... ??

"Monella ei näin ole ja siksi abortti on parempi vaihtoehto. Ei ole syytä pilata monen ihmisen elämää eitoivotulla raskaudella."

Sillähän se juurikin monilta pilaantuukin, kun kärvistelee loppuuelämän niissä kiduttavissa ja pollan sekottavissa syyllisyystraumoissa.. siinä on lapsen sairastelut ym. arjen "ongelmat" pikku juttu ikuisen henkisen hellvetin rinnalla. Siksi lapsen elämä on parempi vaihtoehto. On omakin elämä ja mielenterveys pelastettu.

• Elämä kantaa

Onnitelut lapsestasi. Olet siinä iässä, että lapsen vastaanottamiseen on jo korkea aika. Ei ole todennäköistä, että monia tilaisuuksia enää tulisi.

Lapsesi ja miehesi lapsi elää ja kasvaa kohdussasi. Tämä on ilon asia.

Ei lapsi "ota mitään pois" vanhemmilta, päin vastoin. Lapsi tuo uuden sisällön ja onnen elämään.

Menetät miehesi joko kokonaan tai henkisesti, jos surmaat yhteisen lapsenne. Rakkauden tilalle astuu silloin, epätoivo, viha ja kuolema. Parisuhde on mennyttä.

Lapsi on usein yllätys. Ajatukseen tottumiseen menee hetki aikaa, mutta hetken kuluttua huomataan, etteivät asiat voisi olla paremmin. Oletko kuulllut ihmisistä, jotka antaisivat lapsensa pois? Lapsi on parasta, mitä elämässä osuu kohdalle.

Varjele nyt lapsesi, itsesi ja parisuuteesi. Rakasta lastasi, niin elämä antaa Sinulle runsaammin onnea kuin osaat kuvitella.

• Höpöhöpöjä

..." Lapsi tuo uuden sisällön ja onnen elämään."...

Mistä sinä tiedät sieltä tuikituntematon, mitä kunkin lapsi tuo toisen ihmisen elämään?
        Ei se välttämättä onnea tuo, onnettomuutta pikemminkin joissakin tapauksissa, sekin riski on otettava näet, kun lapsia alkaa synnyttämään.

..." Menetät miehesi joko kokonaan tai henkisesti, jos surmaat yhteisen lapsenne. Rakkauden tilalle astuu silloin, epätoivo, viha ja kuolema. Parisuhde on mennyttä." ...

Mistä sinä tiedät toisen naisen miehen menetyksistään millään muotoa, jos nainen päätyy abortoimaan raskautensa. Ja loputkin tuosta on täyttä potaskaa... Käsittämätöntä harhaista paikkansapitämätöntä soopaa. Tai sitten tuollaisen kirjoittajalle itselleen on noin onnettomasti käynnyt, kun niin on tietävinään ja kuvittelee, että kaikille kävisi samoin, joka ei pidä paikkansa lainkaan, ei alkuunkaan.

Lapsi ei takaa mitään elämän anneista, mitä lapsi tuo tullessaan; ja miten runsaasti.

• sieltähän se

"Ja loputkin tuosta on täyttä potaskaa... Käsittämätöntä harhaista paikkansapitämätöntä soopaa. "

kummallisen katkera sävy vaan tuotoksessas... no käy varottavana esimerkkinä, että tällänen mittaamaton "onni ja autuus" siitä mukavuusabortista sitten seuraa... ;)

• Miehen oikeudet

Aloittaja sanoi, että mies lähtee kälppimään jos ei aborttia tee. Mitä sekoilet? Parisuhdehan pelastuu jos miehen mielipidettäkin kuunnellaan. Aivan tarpeeksi on tässä maassa miehiä jotka on tahtomattaan isiä. Ja lapsia joilla ei isää.

Jokaisella lapsella on oikeus molempaa sukupuolta oleviin vanhempiin, sanoo kristilliset tässä homokeskustelussakin koko ajan. Mika Niikko on idolini. Mut se on persu.

• tekopyhyyden pussiss

"Jokaisella lapsella on oikeus molempaa sukupuolta oleviin vanhempiin"

Ja mitenkähän se tämän saa jos ei saa edes elääkään?? Ups, pääs taas unohtuun tää "pikku" juttu suosijasakilta siinä paatoksen hurmoksessa.

• suhteellisuus

Kumpi sulle on tärkeempää, lapsesi elämä vaiko miehes haluamiset? Mitäs jos ero tulee myöhemmin jokatapauksessa? Voisitko itse kuinka mieluusti jatkaa miehen kans joka ois painostanu sua tappamaan oman lapses, miten ois luottamuksen laita? Entä jos tämä lapsi on ainoa minkä voit koskaan saada ja oisit kuitenkin myöhemmin halunnu niitä? Oisko parempi nyt ettet tee mitään hätiköityä (aborttia) vaan annat lapsesi elää ja näin sulla on vielä monta kuukautta aikaa miettiä pidätkö lapsen. Kumpaa katuisit enemmän, lapsesi surmaamista (joka on peruuttamatonta) vaiko lapsesi elämää?
      Nykyaikana tosiaan kenenkään ei oo mahdottomuus pärjätä yksinhuoltaanakaan, yhteiskunta tukee erityisen avokätisesti yhden vanhemman lapsiperheitä. Sullahan tosin ei mitenkään rahallisesti tiukkaa kuulosta olevankaan.
      Lapsi on pieni vain vähän aikaa ja jo vuoden iässä, ellei aiemminkin hän voisi mennä päivähoitoon. Kaikkea siis voit harrastaa vielä koko loppuelämäsi, vaikka lapsi onkin elämässä mukana. Ei lapsi ole mikään este että mitään ei voi enää tehdä ja kaikki on pilalla, kuten jotkut liiottelee, nämähän on ihan järjestelykysymyksiä.
      Asioilla on tapana järjestyä itsestäänkin parhain päin, hyvin se menee!
      Lapsesi voi elää vain nyt ja tämän kerran, hän tarvitsee sinua.

Onnea odotukseen :)

• own life

Siis ootko sä ihan ok, kun tulet tälläiseltä suoli24:n provoilijoiden palstakirjoittajilta kyselemään neuvoa noinkin vaikuttavassa asiassa, joka koskee vain ja ainoastaan sinua itseäsi ja elämääsi, härregood sentään, millaista soopaa, jos olet ihan tosissasi täältä vinkkejä utelemassa, mitä tekisit. Jos todellakin on noin, niin sanonko, että olet todellakin ajattelukyvyltäsi vielä lapsen tasolla, joten parempi kun teet abortin. Ottaisin kyllä eron noin tyhmästä miehestäkin, huh, huh, jos miehesi on sut saattanut paksuksi niin ei häneltä tarvitse mitään enää kysellä, panet vaan elatusvelvolliseksi hänet, jos hän ei halua lasta, mutta sinä haluat.

• Bluert

Oletko sinä ihan ok, kun olet noin aggressiivinen? Tulin tälle palstalle, koska halusin kuulla ulkopuolisten ajatuksia. Tiedän kyllä, että hulluja näillä palstoilla piisaa ja sinä taidat olla yksi heistä ;)

Haen tältä palstalta ajatuksia, näkökulmaa. Päätöksiä en tee nettipalstan perusteella :)

• own life
        Bluert kirjoitti:

Oletko sinä ihan ok, kun olet noin aggressiivinen? Tulin tälle palstalle, koska halusin kuulla ulkopuolisten ajatuksia. Tiedän kyllä, että hulluja näillä palstoilla piisaa ja sinä taidat olla yksi heistä ;)

Haen tältä palstalta ajatuksia, näkökulmaa. Päätöksiä en tee nettipalstan perusteella :)

Ihan kuules olen terveen kirjoissa ollut tähän asti ja toivottavasti jatkossakin, mutta ehkäpä olisikin parempi lopettaa tälläisen tuuban lukeminen edes huvillaan, ja herkemmille en edes suosittelisi näitä paikkansapitämättömien huuteluja tällä osiolla milloin minkäkinlaista valetta alusta loppuun ekasta kirjaimesta viimeisimpään, ja etenkin abortin vastustajan huuhaata.

• alottajan ei kannata

välittää näistä umpikatkerista, elämänsä mukavuusaborteilla pilanneista tarumaatikoista ;)) sama töistä poispotkittu räyhä riehumassa mikä poistatti ketjun jossa jäi viekotteluineen nolosti häviölle lapsen elämän voitettua :) ja siinäpä sitä TAAS lisää todistusaineistoo kuinka täällä aivan SUORAAN käsketään aborttiin!! HYI s--tana!!

"Ihan kuules olen terveen kirjoissa ollut tähän asti"

:DDDDD illan paras VITSI tähän mennessä.... eipä oo tainnu tervettä päivää näkyä sen mukavuusabortin jälkeen... voi voi...

• valhetörkyturvalle
        alottajan ei kannata kirjoitti:

välittää näistä umpikatkerista, elämänsä mukavuusaborteilla pilanneista tarumaatikoista ;)) sama töistä poispotkittu räyhä riehumassa mikä poistatti ketjun jossa jäi viekotteluineen nolosti häviölle lapsen elämän voitettua :) ja siinäpä sitä TAAS lisää todistusaineistoo kuinka täällä aivan SUORAAN käsketään aborttiin!! HYI s--tana!!

"Ihan kuules olen terveen kirjoissa ollut tähän asti"

:DDDDD illan paras VITSI tähän mennessä.... eipä oo tainnu tervettä päivää näkyä sen mukavuusabortin jälkeen... voi voi...

"Minkä v...n mukavuusabortin jälkeen"

Etpä tietenkään, ihan vaan "tarpeellisen solumöykyn poiston", eiks je ;DDDDD naurettava niljakas kiemuraliero...

"mutuilet ja kuvittelet omassa päässäsi täällä kaikkien olevan kuin sinä itse, eli ihan oikeasti traumatisoittanut itsensä jollain ihan oikealla rikoksella, josta olet joutunut näköjään liriin loppuelämäksesi,"

Kellähän se viiraa ja pahasti kun joudut siellä mutupalleros lumoissa hekumoimaan muille mitä tahansa mikä sais näyttään sun onnettoman surkeen pohjasakkarikollisen elämäs edes vähän hohdokkaammalta xDDDD

"yrität nyt täällä palstalla saada keksittyä muista kirjoittajista vailla todellisuuspohjaa vaikka minkälaista sairasta paikkansapitämätöntä skeidaa....."

Oi voi ja nyyhyti nyyh ;DDD kuule sitä saa mitä ryhdyt siellä sairaissa orkkuräyhän kiimoissas tilaileen muille mutuharhasta haukkumaripulias suoltaen.... millonka tää uppois sinne kieroutuneen ummehtuneeseen ja traumojen pullistamaan vajukinpollaas??!! XDDDDDDDDDD

• sakkis saa mitä tila
        valhetörkyturvalle kirjoitti:

Etpä tietenkään, ihan vaan "tarpeellisen solumöykyn poiston", eiks je ;DDDDD naurettava niljakas kiemuraliero...

"mutuilet ja kuvittelet omassa päässäsi täällä kaikkien olevan kuin sinä itse, eli ihan oikeasti traumatisoittanut itsensä jollain ihan oikealla rikoksella, josta olet joutunut näköjään liriin loppuelämäksesi,"

Kellähän se viiraa ja pahasti kun joudut siellä mutupalleros lumoissa hekumoimaan muille mitä tahansa mikä sais näyttään sun onnettoman surkeen pohjasakkarikollisen elämäs edes vähän hohdokkaammalta xDDDD

"yrität nyt täällä palstalla saada keksittyä muista kirjoittajista vailla todellisuuspohjaa vaikka minkälaista sairasta paikkansapitämätöntä skeidaa....."

Oi voi ja nyyhyti nyyh ;DDD kuule sitä saa mitä ryhdyt siellä sairaissa orkkuräyhän kiimoissas tilaileen muille mutuharhasta haukkumaripulias suoltaen.... millonka tää uppois sinne kieroutuneen ummehtuneeseen ja traumojen pullistamaan vajukinpollaas??!! XDDDDDDDDDD

ja siellä edelleen ss-sakin räkytillä ummikkopuolueellisuuslappuset tiukasti vaan simmuilla ;DDDD

• yhyyyy!
        sakkis saa mitä tila kirjoitti:

ja siellä edelleen ss-sakin räkytillä ummikkopuolueellisuuslappuset tiukasti vaan simmuilla ;DDDD

Sinä se et osaa ottaa kehuja vastaan :,(

• siellä se pakkuu
        valhetörkyturvalle kirjoitti:

Katoin. Mitäs se vajukkipolla sit haluis mun tekevän? ;)

• pakkuu?
        siellä se pakkuu kirjoitti:

Luitko nyt aivan väärin:( en minä pyytänyt sinua mitään tekemään:)

• dementia riivaa?
        siellä se pakkuu kirjoitti:

" en minä pyytänyt sinua mitään tekemään:)"

Etkö? Mitä tää sit oli
        "kato ittees,"

vai joko kerkes unohtuun siinä kiihkossa? :) Vai oliko toi taas joku "ihan muu" kirjottaja ;D

• ilmeisesti ei kumpikaan
        dementia riivaa? kirjoitti:

" en minä pyytänyt sinua mitään tekemään:)"

Etkö? Mitä tää sit oli
        "kato ittees,"

vai joko kerkes unohtuun siinä kiihkossa? :) Vai oliko toi taas joku "ihan muu" kirjottaja ;D

No kyllä itseasiassa oli jos se et sinäkään ollut!:D miksi ihmeessä vastaisin itselleni että "katsoin peilistä" jos minä tuon vajukkipolla tekstin olisin kirjoittanut?:)

• kokemus...

Vastauksia kysymyksiisi:

Jos pidän lapsen, pilaanko parisuhteemme, koska mies ei tätä halua?
      - Jos miehesi ei lapsia oikeasti halua (eli ei ole kysymys vain alkujärkytyksestä) niin todennäköisesti pilaat. Monet miehet lähtevät tässä tilanteessa menemään. Siis he, jotka oikeasti haluavat että nainen tekee abortin ja jopa jollain tavalla siihen painostavat. Tätä on nähty niin paljon. Toisaalta, mies saattaa lähteä joka tapauksessa.

Jos teen abortin, kadunko sitä lopun elämääni?
      - Jos teet abortin painostuksen alla, etkä itse oikeastaan haluaisi aborttia tehdä niin tulet todennäköisesti katumaan sitä ja paljon. Jo se että ajattelet tällähetkellä sitä, että saatat alkaa katumaan kertoo siitä että et ole varma valinnastasi. Jos olet varma abortista, saatat siitä huolimatta katua, mutta on se epätodennäköisempaa. Minulla on muutama ystävä tehnyt abortin, toinen katuu ja syyllistää itseään vielä näin vuosienkin päästä (teki abortin poikaystävän painostuksen alla) ja toinen ei ole koskaan katunut yhtään (molemmat halusivat abortin)

Joudunko ehkä yksinhuoltajaksi? Miten siitä selviäisin?
      - Niin, saatat joutua.. Saatat joutua yksinhuoltajaksi vaikka tekisit lapsen niin että olet yrittänty sitä vuosia saman miehen kanssa. Kukaan ei näe tulevaisuuteen, ei missään tilanteessa. Mitä tahansa voi tapahtua. Eräs tuttavani yritti lasta pitkään miehensä kanssa, raskauden aikana mies kuoli.. Ei hänkään olisi koskaan kuvitellut joutuvansa yh:ksi mutta niin vain kävi. Pitkäkin suhde voi kaatua.

Sinun selviämisesi on vain ja ainostaan sinusta itsestä kiinni. Kukaan ei voi tuohon kysymykseen muuten vastata. Jos olet ihminen joka jää tuleen makaamaan, säälimään itseään ja surkuttelemaan niin et todennäköisesti pärjää .jos olet ihminen joka päättää pärjätä vaikka mikä olisi, niin silloin myöskin todennäköisesti pärjäät. Olet vakityössä, niin taloudellisesti nyt ainakin pärjäät. Monet ihmiset ovat yksinhuoltajia ja työttöämiä ja hekin pärjäävät.

Itse tulin raskaaksi erittäin lyhyeen suhteeseen. Mies oli ehdottomasti sitä mieltä että minun pitää tehdä aborttia. Mies hyvinkin systemaattisesti myöskin painosti tähän. Itse en kuitenkaan aborttia halunnut tehdä, ajattelin että en pysty elämään sen asian kanssa. En ole abortin vastustaja ja jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta itse en pystynyt ajattelemaan että minulla olisi hyvää syytä tehdä abortti. Mies puhui aina että tehdään se lapsi sitten myöhemmin (tätä monet miehet käyttää lauseena jolla he yrittävät saada naisen tekemään sen abortin)

Noh, koska tiesin että aborttia en pysty tekemään ja mies ei muutakun huutanut vieressä abortin pakkoa, niin erohan siinä sitten tuli. Jälkeenpäin olen ajatellut, että se niin kova painostus mitä mies piti, niin olisi johtanut eroon vaikka abortin olisinkin tehnyt. En olisi pystynyt katsomaan sellaista miestä joka suoraan sanottuna tyrannisoi ne omat ajatuksensa läpi eikä välittänyt yhtään siitä miltä minusta tuntui, ei sellainen ole rakkautta, jos toista kunnioittaa niin häntä ei painosta mihinkään.

Nyt kun lapsi hieman yli vuoden ikäinen, niin voin sanoa että vaikeaa on välillä ollut. Kyllähän ne yöheräämiset on helpompia kun on joku jonka kanssa ne jakaa. Lasta on ihana pitää sylissä, mutta olisi ihana että minuakin joku pitäisi sylissä. Lapsi on tuonut oman uuden sisällön elämääni. Olen kasvanut ihmisenä erittäin paljon. Taloudellisesti pärjään hienosti ja maksoin äitiysloman ajan asuntolainaa pois ja tällähetkellä hoitovapaalla maksan pelkkiä korkoja. Elatusmaksuja on saa, koska olin sitä mieltä että jos isä ei halua lastaan tunnustaa, niin en häntä siihen pakota. Hän on käynyt joitakin kertoja lastaan tapaamassa, mutta on sitä mieltä että ei halua olla hänen elämässään.

Itse en olisi voinut kuvitellakaan että olisin päätynyt toiseen ratkaisuun. En ole koskaan katunut sitä, että pidin lapsen, mutta ymmärrän kyllä että sellaisiakin ihmisiä on. OIkeasti jotkut ovat sitä mieltä että lapsi on pilannut heidän elämänsä (muistaakseni on eräs brittiläinen? dokkarikin tullut tv:stä jossa käsiteltiin tätä asiaa)

Kukaan ei voi sinulle sanoa että mikä olisi oikea valinta. Uskon kuitenkin että pärjäät jos vaan haluat pärjätä. Tietysti kannattaa katsastaa ne omat tukiverkotkin.

Yksinhuoltajuus on rankkaa, sitä ei voi kukaan kieltää. Ensimmäinen vuosi on raskas univelkoineen yms.. Mutta usko pois, univelkaankin tottuu.

Tiedän yhden äidin jolla oli aika kaavintaan seuraavana päivänä, hän ei sinne kuitenkaan koskaan mennyt koska uskoi ettei olisi pystynyt elämään sen kanssa. Mieti tarkkaan, koska päätöksesi kanssa elät loppuelämäsi. Isolle osalle ei jää abortista mitään "oireita" koska he ovat olleet varmoja siitä mitä tekevät. Kaikkea hyvää sinulle. Kun teet päätöksen itse ja pystyt päätöksesi takana seisomaan niin olet tehnyt oikean päätöksen, oli se sitten mikä tahansa!

• kerronpa minäkin

Nimimerkki "kokemus" tämä oli tosi hyvä kirjoitus, pohdit asiaa kummaltakin kantilta. Loppupelissä jokainen nainen itse tekee päätöksen.

Itse olen aina ollut abortin kannattaja, sen myöskin tein kun 17- vuotiaana tulin raskaaksi. Olimme poikaystäväni kanssa puhuneet että jos niin käy, se on ainoa vaihtoehto, minun ollessa sitä mieltä voimakkaammin kuin hän. Koskaan en ole ratkaisuani katunut ja suurin syy siihen on se että en pidä lapsista ollenkaan, en vaan ole äitityyppiä. Kaikkien ei tarvi synnyttää, mutta siitä ratkaisusta täytyy olla varma ettei jälkikäteen tule katumusta. Joten aloittaja, harkitse tarkasti.

• Aborttia ei kaduta

MItään katumusta ei tarvita, jos päätyy abortoimaan ei-toivotun raskautensa, ja miksi pitäisi katuakkaan; en vaan tajua, jos alun alkaenkaan ei ole ollut tarkoituksena hankkia lasta, kun on ns. vahingossa pohjaan palaminen tapahtunut jostain syystä, oli se sitten ehkäisykeinojen kutinsa pitämättömyys tai sitten yhden illan kännipano ilman ehkäisyä, jonka tarkoituksena on ollut vain seksuaalivietin tyydytys.

• monet katuu

aborttia ennemmin tai myöhemmin. Sitä kun ei tiedä miten asiat elämässä menee, ja niitä lapsia ei sitten ehkä saakaan enää kun haluaa. Ja vaikka sais niin ne muut lapset ei kuitenkaan korvaa sitä mikä ei saanut elää, vaan säilyy kipeänä muistona läpi elämän.

• Katuvainen28

Ihmiset nyt katuu monenlaisia asioita. Myös lapsen synnyttämistä katuu kun mikään ei mennytkäään kuin strömsössä meni. Varmaan hitlerin äitikin katui syvästi. Jos jotain katuu niin kannattaa vaan hyväksyä se, että tulee yhä uusia asioita mitä on mahdollisuus katua. Sitä se elämä on.

• Happy life

Enemminkin ihminen, joka ei ole ikinä edes päässyt rakastelutilanteeseen katuu katkerana kuolinvuoteellaan, että kun ei ollut mahiksia tai antoi niiden mennä ohitseen, jos nyt niitä ylipäätänsä olikaan olla kahden toisen ihmisen kanssa "silleen".
        Lapsettomuushan ei sinänsä kaduta, sillä onhan noita lapsia muidenkin tekeminä ihan tarpeeksi, ja helpommallapahan on päässyt elämässään ilman omia lapsia ja vastuuta heistä.

• pippurimauste
        Katuvainen28 kirjoitti:

Ihmiset nyt katuu monenlaisia asioita. Myös lapsen synnyttämistä katuu kun mikään ei mennytkäään kuin strömsössä meni. Varmaan hitlerin äitikin katui syvästi. Jos jotain katuu niin kannattaa vaan hyväksyä se, että tulee yhä uusia asioita mitä on mahdollisuus katua. Sitä se elämä on.

Jos joku täällä katuu aborttia niin on mahdollisuus päästä siitä vapaaksi ja saada uutta toivoa ja valoa elämään. Itu-projektilla ainakin on hyviä ryhmiä tuohon ja eiköhän yksilöllisestikin voida auttaa jos ryhmään ei halua mennä.

• pippurimauste kirjoitti:

Jos joku täällä katuu aborttia niin on mahdollisuus päästä siitä vapaaksi ja saada uutta toivoa ja valoa elämään. Itu-projektilla ainakin on hyviä ryhmiä tuohon ja eiköhän yksilöllisestikin voida auttaa jos ryhmään ei halua mennä.

Tunnut tietävän Itu-Projektin toimintamuodoista, eli oletko siellä töissä?
        Luin heidän sivuiltaan, että heillä on käytössä kristillinen työkirja

http://books.google.fi/books/about/Armahdettu_ja_vapautettu.html?id=P-OyAgAACAAJ&redir_esc=y

"Armahdettu ja vapautettu: Raamattuun pohjautuva työkirja abortin kokeneille naisille".

Selailin läpi tuon kirjan, ja siinä selvästi sanottiin, että aborttiasiaa ei voi käsitellä, eikä aborttia voi saada anteeksi ilman Jumalaan uskomista ja uskoon tuloa. Samoin täällä eräs traumaatikko kertoo, että aborttia ei ole käsitelty, jos ei ole samalla hurahtanut uskoon. Miten tämä nyt mielestäsi on?

Yritin Papuselta kysellä sähköpostitse samaa, mutta hän väisti tämän kysymyksen, ja puhui asian vierestä ja vakuutteli vain toiminnan tarpeellisuutta. Tosin otin esille (kun hän kertoi että heillä on toimintansa aikana ollut 300 asiakasta) että suurin osa ei näytä kuitenkaan toimintaa ja uskoon tuloa aborttinsa käsittelyyn tarvitsevan, jos abortin tehneitä vaikka vuodesta -70 lähtien on jo puolisen miljoonaa.

Voitko avata tätä Itu-Projektin toimintaa, se kun tuntuu olevan jotenkin salaista. Käytetäänkö siellä jotain menetelmiä, jotka ei kestä päivänvaloa?

• pippurimauste
        sosiologi kirjoitti:

Tunnut tietävän Itu-Projektin toimintamuodoista, eli oletko siellä töissä?
        Luin heidän sivuiltaan, että heillä on käytössä kristillinen työkirja

http://books.google.fi/books/about/Armahdettu_ja_vapautettu.html?id=P-OyAgAACAAJ&redir_esc=y

"Armahdettu ja vapautettu: Raamattuun pohjautuva työkirja abortin kokeneille naisille".

Selailin läpi tuon kirjan, ja siinä selvästi sanottiin, että aborttiasiaa ei voi käsitellä, eikä aborttia voi saada anteeksi ilman Jumalaan uskomista ja uskoon tuloa. Samoin täällä eräs traumaatikko kertoo, että aborttia ei ole käsitelty, jos ei ole samalla hurahtanut uskoon. Miten tämä nyt mielestäsi on?

Yritin Papuselta kysellä sähköpostitse samaa, mutta hän väisti tämän kysymyksen, ja puhui asian vierestä ja vakuutteli vain toiminnan tarpeellisuutta. Tosin otin esille (kun hän kertoi että heillä on toimintansa aikana ollut 300 asiakasta) että suurin osa ei näytä kuitenkaan toimintaa ja uskoon tuloa aborttinsa käsittelyyn tarvitsevan, jos abortin tehneitä vaikka vuodesta -70 lähtien on jo puolisen miljoonaa.

Voitko avata tätä Itu-Projektin toimintaa, se kun tuntuu olevan jotenkin salaista. Käytetäänkö siellä jotain menetelmiä, jotka ei kestä päivänvaloa?

Mä olen käynyt vain kutsuttu välittämään
        -koulutuksen eli on valmiudet olla vierellä yllätysraskaustilanteissa. Aborttiryhmistä tiedän että siellä saa surra. Monella on syyllisyydentunteita. Tavoitteena on antaa toivoa, kertoa armosta pohjana Raamattu. Parasta olisi jos kokonaan pääsisi tapahtumasta yli, saisi jälleennäkemisen toivon. Tietysti uskovana toivoo että muutkin voisi löytää saman kuin itse on saanut vastaanottaa. Se nyt vasta parasta olisikin mut sille asialle me ei oikein muuta voida tehdä kuin kertoa armosta ja vaikka rukoilla bussissa hiljaa mielessä ja jättää se asia Jumalan käsiin. Et siinä ne salaisuudet. Meidän toiveista kaikkien pelastumisesta ei siis ryhmissä tarvitse kärsiä. :p että aika samanlaista kuin voisi jostain muusta vastaavasta ryhmästä kuvitella. Jossain muussa ryhmässä käsiteltäisiin menetys mutta me toivotaan jälleennäkemistä ja uskotaan et on olemassa rakastava, armollinen Jumala. Tää perustuu ihan siihen tuttuun kuinka Jumala antoi ainoan Poikansa kuolemaan meidän puolesta ettei meidän tarvis kuolla synteihimme vaan saatas iankaikkinen elämä jos halutaan tää vastaanottaa ja tunnustaa. Jos me uskotaan Jeesukseen sinä kuka Hän on. Jeps mutta aika paljon siis ihan tunteiden läpikäymistä ja keskustelua ryhmässä.

• pippurimauste
        pippurimauste kirjoitti:

-koulutuksen eli on valmiudet olla vierellä yllätysraskaustilanteissa. Aborttiryhmistä tiedän että siellä saa surra. Monella on syyllisyydentunteita. Tavoitteena on antaa toivoa, kertoa armosta pohjana Raamattu. Parasta olisi jos kokonaan pääsisi tapahtumasta yli, saisi jälleennäkemisen toivon. Tietysti uskovana toivoo että muutkin voisi löytää saman kuin itse on saanut vastaanottaa. Se nyt vasta parasta olisikin mut sille asialle me ei oikein muuta voida tehdä kuin kertoa armosta ja vaikka rukoilla bussissa hiljaa mielessä ja jättää se asia Jumalan käsiin. Et siinä ne salaisuudet. Meidän toiveista kaikkien pelastumisesta ei siis ryhmissä tarvitse kärsiä. :p että aika samanlaista kuin voisi jostain muusta vastaavasta ryhmästä kuvitella. Jossain muussa ryhmässä käsiteltäisiin menetys mutta me toivotaan jälleennäkemistä ja uskotaan et on olemassa rakastava, armollinen Jumala. Tää perustuu ihan siihen tuttuun kuinka Jumala antoi ainoan Poikansa kuolemaan meidän puolesta ettei meidän tarvis kuolla synteihimme vaan saatas iankaikkinen elämä jos halutaan tää vastaanottaa ja tunnustaa. Jos me uskotaan Jeesukseen sinä kuka Hän on. Jeps mutta aika paljon siis ihan tunteiden läpikäymistä ja keskustelua ryhmässä.

Niin ja itse ainakin uskon että Jumalalla on valta antaa anteeksi. Tai siis tiedän. ;)

Niin ja itse ainakin uskon että Jumalalla on valta antaa anteeksi. Tai siis tiedän. ;)

Kiitos asiallisesta selvityksestä. Kyllähän tuollainen ulkopuoliseen ja näkymättömään "synninpäästäjään" turvautuminen varmaankin sopii uskonnolliselle, ts. uskovaisella kristitylle, kun kerran sitä kautta kaiken hahmottaa muutenkin maailmassa niin miksei sitten aborttiakin. Kyllähän fundamentalistisinkin uskovainen voi joutua abortin tekemään, vaikka olisi kuinka aborttikriittinen.

Kun sanot että "kertoa armosta pohjana Raamattu" tässä aborttikysymyksessä minulle kyllä tulee vaikutelma, että aborttia käytetään käännytystyön keinona, kuten muitakin kriiseja ja ongelmia. Sori, mutta tämä on minun mielipide. Syyllisyydentuntoinen ihminen kun voidaan saada masinoitua tekemään mitä tahansa. Pidän pahana heikoilla olevien ja hetkellisesti tai pysyvästi arvostelukyvyttömien ihmisten valjastamista uskonlahkojen käyttöön. Ammattiauttajan kanssa kriisiin voi löytyä ihmisestä itsestään ne omanlaiset ja persoonalliset työkalut, joita voi sitten hyödyntää tulevissakin vastoinkäymisissä.

• ........
        sosiologi kirjoitti:

Kiitos asiallisesta selvityksestä. Kyllähän tuollainen ulkopuoliseen ja näkymättömään "synninpäästäjään" turvautuminen varmaankin sopii uskonnolliselle, ts. uskovaisella kristitylle, kun kerran sitä kautta kaiken hahmottaa muutenkin maailmassa niin miksei sitten aborttiakin. Kyllähän fundamentalistisinkin uskovainen voi joutua abortin tekemään, vaikka olisi kuinka aborttikriittinen.

Kun sanot että "kertoa armosta pohjana Raamattu" tässä aborttikysymyksessä minulle kyllä tulee vaikutelma, että aborttia käytetään käännytystyön keinona, kuten muitakin kriiseja ja ongelmia. Sori, mutta tämä on minun mielipide. Syyllisyydentuntoinen ihminen kun voidaan saada masinoitua tekemään mitä tahansa. Pidän pahana heikoilla olevien ja hetkellisesti tai pysyvästi arvostelukyvyttömien ihmisten valjastamista uskonlahkojen käyttöön. Ammattiauttajan kanssa kriisiin voi löytyä ihmisestä itsestään ne omanlaiset ja persoonalliset työkalut, joita voi sitten hyödyntää tulevissakin vastoinkäymisissä.

Katuvan, surevan, masentuneen yms sielu on heikko ja parasta mahdollista riistaa uskoonkäännyttämisen kannalta. MInusta on hirvittävää että tälläisille ihmisille puhutaan ties mitä potaskaa ja käännytetään uskoon.

• pippurimauste
        sosiologi kirjoitti:

Hyvät tarkoitukset meillä on. :) en nyt tietenkään voi mainitsemasi Papusen puolesta puhua mutta minulla on hänestä sellainen mielikuva että hän vilpittömästi tuntee surua aborteista ja mielestäni vieläkin enemmän hänellä on myötätuntoa abortin tehneitä tyttöjä ja naisia kohtaan. Hän vilpittömästi haluaa auttaa näitä tyttöjä ja naisia. Olisi hienoa saada mielipide joltain askeleet- tms ryhmän käyneeltä viestiisi.

• pippurimauste
        ........ kirjoitti:

Katuvan, surevan, masentuneen yms sielu on heikko ja parasta mahdollista riistaa uskoonkäännyttämisen kannalta. MInusta on hirvittävää että tälläisille ihmisille puhutaan ties mitä potaskaa ja käännytetään uskoon.

Käännyttäminen on aika vahva sana. Ei ateistikaan mielestäni käännytä jos hän kertoo katsomuksestaan. Onhan se vähän veteen piirretty raja mikä on käännyttämistä tai sen yrittämistä ja mikä vaan jonkun asian kertomista siinä toivossa että jotain jäisi itämään. Kyllä useinkin kerron asioista joista toivon toiselle tarttuvan jotain. Vaikkapa että suosin luomukananmunia kun niillä kanoilla on parhaat olot ja vapaiden tai häkkikanojen oloissa ei ole kehumista.

• pippurimauste
        pippurimauste kirjoitti:

Käännyttäminen on aika vahva sana. Ei ateistikaan mielestäni käännytä jos hän kertoo katsomuksestaan. Onhan se vähän veteen piirretty raja mikä on käännyttämistä tai sen yrittämistä ja mikä vaan jonkun asian kertomista siinä toivossa että jotain jäisi itämään. Kyllä useinkin kerron asioista joista toivon toiselle tarttuvan jotain. Vaikkapa että suosin luomukananmunia kun niillä kanoilla on parhaat olot ja vapaiden tai häkkikanojen oloissa ei ole kehumista.

Ehkä itse näen noiden kahden välillä sen eron että käännyttäminen on aggressiivista ehkä rakkaudetontakin ja asian kertominen toivossa taas toista arvostavaa. Idussa me halutaan rakastaa sillä rakkaudella millä meitä on rakastettu ja arvostaa jokaisen oikeutta päättää itse. Ei pakolla mihinkään pääse. Olen itsekin tässä asiassa keskeneräinen ja aina ei oo menty niin toisen tilaa arvostaen. Onneksi Idussa en ole ehtinyt mokailee kun en oo työtäkään vielä tehnyt. ;) mitä nyt tässä ketjussa.

• elimellistä menoa
        pippurimauste kirjoitti:

Uskikset käy heti ihmisen kimpuun jonka ne näkee olevan heikko . Vähän kuin petoeläimet haavoittuneen eläimen kimppuun. Normaalijärkisten ja terveiden päälle ne ei uskalla tulla.

• hyeenat ja korppikot

"käy heti ihmisen kimpuun jonka ne näkee olevan heikko . Vähän kuin petoeläimet haavoittuneen eläimen kimppuun. Normaalijärkisten ja terveiden päälle ne ei uskalla tulla."

ai sillei niinkun pro-murderien femakkokiihkosakki? Pyrkimys ja lopputulos etenkin lapsen kannalta on vaan "hiukan" erilainen...

• vähäsama
        hyeenat ja korppikot kirjoitti:

"käy heti ihmisen kimpuun jonka ne näkee olevan heikko . Vähän kuin petoeläimet haavoittuneen eläimen kimppuun. Normaalijärkisten ja terveiden päälle ne ei uskalla tulla."

ai sillei niinkun pro-murderien femakkokiihkosakki? Pyrkimys ja lopputulos etenkin lapsen kannalta on vaan "hiukan" erilainen...

Tai sitte niinku tää meidän vastis?;)

Hyvät tarkoitukset meillä on. :) en nyt tietenkään voi mainitsemasi Papusen puolesta puhua mutta minulla on hänestä sellainen mielikuva että hän vilpittömästi tuntee surua aborteista ja mielestäni vieläkin enemmän hänellä on myötätuntoa abortin tehneitä tyttöjä ja naisia kohtaan. Hän vilpittömästi haluaa auttaa näitä tyttöjä ja naisia. Olisi hienoa saada mielipide joltain askeleet- tms ryhmän käyneeltä viestiisi.

"Hyvät tarkoitukset meillä on"

Ainahan ne tarkoitukset on "hyvät", mutta mikä on ns. hyvää on subjektiivinen asia. Orja ja isäntä määrittelee "hyvän" eri tavalla. Minusta toisen ihmisen käännyttäminen omaan maailmankatsomukseen käyttämällä hyväksi tämän haavoittuvaa tilannetta ei ole kovin hyvää, vaan se on uskonnollista vallankäyttöä ja manipulointia. Kukahan tuota Itu-Projektin toimintaa valvoo, vai valvooko yhtään kukaan? Minusta on sangen väärin, että valvomatonta toimintaa, missä tuputetaan ääriuskontoa heikoilla olevien ihmisten auttamisen varjolla rahoitetaan julkisin varoin. Tämä on minun mielipiteeni.

Jos nyt kriittisesti katsotaan sinunkin keskustelujasi ja niiden rakennetta tässä ketjussa mitä aloittajalle puhut, niin näkee selkeän käännytysproseduurin, mitä teille siellä kurssilla ilmeisesti opetetaan? Uskonnollisessa manipuloinnissa ei tietenkään tuputeta heti alussa uskontoa, vaan lähdetään uhrin tilanteesta ja vaikeuksista: aloitetaan käännytys "rakkauspommituksella" eli kehutaan käännytettävää rohkeiksi jne, "ymmärrän miltä sinusta tuntuu", ja ollaan muka myötätuntoisia. Pikku hiljaa kehujen lomassa aletaan ujuttamaan näitä sikiönukkien katsomisia ja annetaan abortinvastustajien materiaalia luettavaksi ja vahvistetaan koko ajan pikku hiljaa sitä kuvaa, kuinka väärin abortti oikeastaan on, ja kuinka oikeassa lahko/uskonto on. Uskontojen uhrien tuki ry:n sivulta:

"Uutta tulokasta voidaan hämmentää myös rakkauspommituksella (love bombing): kulttilaiset osoittavat yletöntä ystävällisyyttä, huolenpitoa ja imartelua häntä kohtaan. Ystävällisyyden tarkoitus on herättää luottamus. Sitten häntä voidaankin kannustaa tunnustamaan syntinsä ja kertomaan ongelmansa. Kontrolloija saa siten käsiinsä avaimet uhrinsa persoonallisuuteen ja voi nöyryyttää tätä esimerkiksi kertomalla ryhmän edessä kuinka huono ja langennut ihminen tämä on."

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/aivopesu#tunteet

Kun ihminen on saatu tuntemaan itsensä tarpeeksi huonoksi, aletaan tarjoamaan sitä pelastusta ja omaa oppia, joka on ainoa oikea syntisen tilanteen mahdollinen ulospääsy. Näinhän esim. traumaatikoksi tunnustautunut uskovainen tällä palstalla itsekin on paljastanut, ettei kuulemma muuta keinoa selviytyä abortista ole, esim. psykologipalveluita käyttämällä. Kuitenkin sairaaloissa ja mielenterveyspalveluissa on tarjolla valvottua ja korkeasti koulutettua tukea, joka perustuu yksilön omien voimavarojen tukemiseen ja löytämiseen tekipä abortin tai ei, ei sitouttamiseen ääriuskonnollisiin oppeihin.

Sellaiseen henkilöön ei tietenkään saada mitään henkistä otetta, joka ei suostu asettumaan huonon ja syntisen ihmisen rooliin, eli sellaiseen kuka on vahvoilla ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Mutta tuskin kukaan sellainen Itu-projektiin yhteyttä ottaakaan.

• pippurimauste
        sosiologi kirjoitti:

"Hyvät tarkoitukset meillä on"

Ainahan ne tarkoitukset on "hyvät", mutta mikä on ns. hyvää on subjektiivinen asia. Orja ja isäntä määrittelee "hyvän" eri tavalla. Minusta toisen ihmisen käännyttäminen omaan maailmankatsomukseen käyttämällä hyväksi tämän haavoittuvaa tilannetta ei ole kovin hyvää, vaan se on uskonnollista vallankäyttöä ja manipulointia. Kukahan tuota Itu-Projektin toimintaa valvoo, vai valvooko yhtään kukaan? Minusta on sangen väärin, että valvomatonta toimintaa, missä tuputetaan ääriuskontoa heikoilla olevien ihmisten auttamisen varjolla rahoitetaan julkisin varoin. Tämä on minun mielipiteeni.

Jos nyt kriittisesti katsotaan sinunkin keskustelujasi ja niiden rakennetta tässä ketjussa mitä aloittajalle puhut, niin näkee selkeän käännytysproseduurin, mitä teille siellä kurssilla ilmeisesti opetetaan? Uskonnollisessa manipuloinnissa ei tietenkään tuputeta heti alussa uskontoa, vaan lähdetään uhrin tilanteesta ja vaikeuksista: aloitetaan käännytys "rakkauspommituksella" eli kehutaan käännytettävää rohkeiksi jne, "ymmärrän miltä sinusta tuntuu", ja ollaan muka myötätuntoisia. Pikku hiljaa kehujen lomassa aletaan ujuttamaan näitä sikiönukkien katsomisia ja annetaan abortinvastustajien materiaalia luettavaksi ja vahvistetaan koko ajan pikku hiljaa sitä kuvaa, kuinka väärin abortti oikeastaan on, ja kuinka oikeassa lahko/uskonto on. Uskontojen uhrien tuki ry:n sivulta:

"Uutta tulokasta voidaan hämmentää myös rakkauspommituksella (love bombing): kulttilaiset osoittavat yletöntä ystävällisyyttä, huolenpitoa ja imartelua häntä kohtaan. Ystävällisyyden tarkoitus on herättää luottamus. Sitten häntä voidaankin kannustaa tunnustamaan syntinsä ja kertomaan ongelmansa. Kontrolloija saa siten käsiinsä avaimet uhrinsa persoonallisuuteen ja voi nöyryyttää tätä esimerkiksi kertomalla ryhmän edessä kuinka huono ja langennut ihminen tämä on."

http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/aivopesu#tunteet

Kun ihminen on saatu tuntemaan itsensä tarpeeksi huonoksi, aletaan tarjoamaan sitä pelastusta ja omaa oppia, joka on ainoa oikea syntisen tilanteen mahdollinen ulospääsy. Näinhän esim. traumaatikoksi tunnustautunut uskovainen tällä palstalla itsekin on paljastanut, ettei kuulemma muuta keinoa selviytyä abortista ole, esim. psykologipalveluita käyttämällä. Kuitenkin sairaaloissa ja mielenterveyspalveluissa on tarjolla valvottua ja korkeasti koulutettua tukea, joka perustuu yksilön omien voimavarojen tukemiseen ja löytämiseen tekipä abortin tai ei, ei sitouttamiseen ääriuskonnollisiin oppeihin.

Sellaiseen henkilöön ei tietenkään saada mitään henkistä otetta, joka ei suostu asettumaan huonon ja syntisen ihmisen rooliin, eli sellaiseen kuka on vahvoilla ja hyvällä itsetunnolla varustettu. Mutta tuskin kukaan sellainen Itu-projektiin yhteyttä ottaakaan.

Ei meille opeteta käännyttämistä. On mun luonteenpiirre olla varovainen ja antaa ystävällinen kuva itsestäni. Sellainen ote mulla on ja se näissä viesteissä näkyy etten halua riitaa tai loukata ketään ja näen ihmisissä hyväntahtoisuutta.

Ei meille opeteta käännyttämistä. On mun luonteenpiirre olla varovainen ja antaa ystävällinen kuva itsestäni. Sellainen ote mulla on ja se näissä viesteissä näkyy etten halua riitaa tai loukata ketään ja näen ihmisissä hyväntahtoisuutta.

Ei tätä kyllä arvoneutraaliksikaan voi sanoa:

"Kutsuttu Välittämään- koulutus Espoossa 27.2.-2.3. 2014 Albergan kartanossa yllätysraskaustilanteessa olevan tytön/naisen kohtaamiseen.

Koulutuksen sisältönä mm.

- Elämän pyhyys, yhteiskuntamme arvomaailma
        - Kriisiraskaustyön periaatteet
        - Sääli Jumalan rajojen sisällä
        - Naisten kohtaaminen käytännön tasolla
        - Tietoa eri vaihtoehdoista: raskauden jatkaminen, abortti sekä adoptio- ja sijaisvanhemmuus
        - Käytännön taidot: puhelimeen vastaaminen, raskaustestin tekeminen
        - Lääketiede: sikiön normaali kehitys, abortin toteutus Suomessa, ehkäisy

Koulutus sisältää käytännön harjoituksia ja kotitehtäviä, ja sen läpikäymisestä saa todistuksen.

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=9&lang=fi

Mukaan sotkitaan jumalat ja uskonnollisuus ja yhden opin pyhyyskäsitykset heti paikalla. Tukeminen ei selvästikään lähde siitä, että yksilö alkaisi löytää itsestään niitä voimavaroja vaan omien kriisien ratkaisu sidotaan jonkun yhden maailmankatsomuksen opinkappaleiden ehtoihin ja johonkin sovitustyöhön "mukavuusseksin" harrastamisesta.

Kirkkosanomissa Papunen tosin myönsi, ettei heihin ota yhteyttä kuin yksittäisiä naisia. Hyvä niin.

Papusen haastattelussa TV 7:lla hän valotti suhdettaan messiaanisiin juutalaisiin. Abortti nähdään jopa kaikkien ongelmien syynä Israelissa. No mikäs muukaan? :)

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=9935

• pippurimauste
        sosiologi kirjoitti:

Ei tätä kyllä arvoneutraaliksikaan voi sanoa:

"Kutsuttu Välittämään- koulutus Espoossa 27.2.-2.3. 2014 Albergan kartanossa yllätysraskaustilanteessa olevan tytön/naisen kohtaamiseen.

Koulutuksen sisältönä mm.

- Elämän pyhyys, yhteiskuntamme arvomaailma
        - Kriisiraskaustyön periaatteet
        - Sääli Jumalan rajojen sisällä
        - Naisten kohtaaminen käytännön tasolla
        - Tietoa eri vaihtoehdoista: raskauden jatkaminen, abortti sekä adoptio- ja sijaisvanhemmuus
        - Käytännön taidot: puhelimeen vastaaminen, raskaustestin tekeminen
        - Lääketiede: sikiön normaali kehitys, abortin toteutus Suomessa, ehkäisy

Koulutus sisältää käytännön harjoituksia ja kotitehtäviä, ja sen läpikäymisestä saa todistuksen.

http://www.ituprojekti.net/index.php?option=com_content&view=article&id=8&Itemid=9&lang=fi

Mukaan sotkitaan jumalat ja uskonnollisuus ja yhden opin pyhyyskäsitykset heti paikalla. Tukeminen ei selvästikään lähde siitä, että yksilö alkaisi löytää itsestään niitä voimavaroja vaan omien kriisien ratkaisu sidotaan jonkun yhden maailmankatsomuksen opinkappaleiden ehtoihin ja johonkin sovitustyöhön "mukavuusseksin" harrastamisesta.

Kirkkosanomissa Papunen tosin myönsi, ettei heihin ota yhteyttä kuin yksittäisiä naisia. Hyvä niin.

Papusen haastattelussa TV 7:lla hän valotti suhdettaan messiaanisiin juutalaisiin. Abortti nähdään jopa kaikkien ongelmien syynä Israelissa. No mikäs muukaan? :)

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=9935

Juu juurikin tuollaista sisältöä koulutuksessa oli. :) Lääkäri oli kertomassa työstään ym. ja käytiin läpi mitä voi käyttää tapaamisissa ihan plus- ja miinuslistaa ja miten paljon mikäkin plussa ja miinus painaa. Ja samanlainen lähipiiriä ajatellen vaikkapa plussat ja miinukset poikaystävää koskien ja/tai lapsia ajatellen jne. Mitä ajatuksia päässä pyörii ja mitä tunteita on jne. Me ollaan kyllä aika varovaisia ainakin minä olen. Ajattelin alkuun etten tee ehkä muuta kuin tarjoan vaikka teetä suunnilleen ja olen läsnä, kysyn kuulumisia. Mutta saa nähdä mitä teen kun jonkun joskus tapaan. Toivottavasti ainakin osaan luottaa Jumalaan ettei mun just itse tarvitse väen vääntäen ketään yrittää pelastaa kun en ees mikään Jeesus ole. :D vaan voin ihan olla ystävä ja antaa Kaikkivaltiaalle tilaa toimia. Eli kaikille osapuolille mukavampaa kuin jos luulisin että minä voin pelastaa. :)

• pippurimauste
        pippurimauste kirjoitti:

Juu juurikin tuollaista sisältöä koulutuksessa oli. :) Lääkäri oli kertomassa työstään ym. ja käytiin läpi mitä voi käyttää tapaamisissa ihan plus- ja miinuslistaa ja miten paljon mikäkin plussa ja miinus painaa. Ja samanlainen lähipiiriä ajatellen vaikkapa plussat ja miinukset poikaystävää koskien ja/tai lapsia ajatellen jne. Mitä ajatuksia päässä pyörii ja mitä tunteita on jne. Me ollaan kyllä aika varovaisia ainakin minä olen. Ajattelin alkuun etten tee ehkä muuta kuin tarjoan vaikka teetä suunnilleen ja olen läsnä, kysyn kuulumisia. Mutta saa nähdä mitä teen kun jonkun joskus tapaan. Toivottavasti ainakin osaan luottaa Jumalaan ettei mun just itse tarvitse väen vääntäen ketään yrittää pelastaa kun en ees mikään Jeesus ole. :D vaan voin ihan olla ystävä ja antaa Kaikkivaltiaalle tilaa toimia. Eli kaikille osapuolille mukavampaa kuin jos luulisin että minä voin pelastaa. :)

Itse kuulin ekaa kertaa nyt sinulta että joku ajattelisi kaikkien Israelin ongelmien johtuvan aborteista.

• epätietoinen hölmö
        pippurimauste kirjoitti:

kerrottiinko teille ohjeita miten abortin voi hakea, jos haluaa aborttia? Kun ituprojektin sivulla sanotaan että annetaan tietoa abortista?

• Katoin videon
        pippurimauste kirjoitti:

Itse kuulin ekaa kertaa nyt sinulta että joku ajattelisi kaikkien Israelin ongelmien johtuvan aborteista.

Tuossa videopätkällä se sanotaan. israelilainen pariskunta.

• epätietoinen edellee
        pippurimauste kirjoitti:

Miten suhtaudutte naiseen joka käännytyksestä huolimatta tekee abortin?

• pippurimauste
        epätietoinen edellee kirjoitti:

Miten suhtaudutte naiseen joka käännytyksestä huolimatta tekee abortin?

Tuli tieto esille että mihin otetaan yhteyttä jos abortin haluaa. Abortin tehneisiin naisiin suhtaudumme rakkaudella ja toivomme heille parasta. Ensin joku saattaa käydä pohtimassa mitä raskauden suhteen tekisi ja hän saattaa päätyä aborttiin. Joku saattaa ottaa yhteyttä sen jälkeen tai me saatetaan kysyä kuulumisia. Joku haluaa käydä aborttia läpi Itu-projektin kautta ja siinä sitten saa tosiaan surra jos surettaa, puhua jne. :) ja me tuodaan se jälleennäkemisen toivo ja voidaan kertoa että me uskotaan armolliseen ja rakastavaan Jumalaan joka antoi oman Poikansa kuolla meidän puolesta että me saatas elää jos vaan itse halutaan tää vastaanottaa ja tunnustaa, uskotaan. En tiedä kerrotaanko ryhmissä edes noin paljoa Raamatusta vai enemmän vai miten.
        Mulla ei ole kokemusta kys. ryhmistä. Tosi paljon varmaan naiset itse puhuu toistensa kanssa ja varmaan joku jo abortista ylipäässytkin saattaa kertoa miten kaikki voi vielä kääntyä paljon valoisammaksi.

Tuli tieto esille että mihin otetaan yhteyttä jos abortin haluaa. Abortin tehneisiin naisiin suhtaudumme rakkaudella ja toivomme heille parasta. Ensin joku saattaa käydä pohtimassa mitä raskauden suhteen tekisi ja hän saattaa päätyä aborttiin. Joku saattaa ottaa yhteyttä sen jälkeen tai me saatetaan kysyä kuulumisia. Joku haluaa käydä aborttia läpi Itu-projektin kautta ja siinä sitten saa tosiaan surra jos surettaa, puhua jne. :) ja me tuodaan se jälleennäkemisen toivo ja voidaan kertoa että me uskotaan armolliseen ja rakastavaan Jumalaan joka antoi oman Poikansa kuolla meidän puolesta että me saatas elää jos vaan itse halutaan tää vastaanottaa ja tunnustaa, uskotaan. En tiedä kerrotaanko ryhmissä edes noin paljoa Raamatusta vai enemmän vai miten.
        Mulla ei ole kokemusta kys. ryhmistä. Tosi paljon varmaan naiset itse puhuu toistensa kanssa ja varmaan joku jo abortista ylipäässytkin saattaa kertoa miten kaikki voi vielä kääntyä paljon valoisammaksi.

Tuo on muuten huono uutinen palstan Räyhälle, että abortin voi saada anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä. :)

Hän kun on sitä mieltä, että aborttia ei saa unohtaa, vaan sitä pitää katua ja sen pitää pilata koko loppuelämä eikä se missään tapauksessa saa kääntyä valoisammaksi.

• sosiopaatin mutut
        pippurimauste kirjoitti:

"Tuo on muuten huono uutinen palstan Räyhälle, "

Mistä lie pollassas asuvista "räyhistä" harhakoit kun oot ite pahimmasta päästä, mutta missähän sellasia taas olikaan sanottu?? Vai mutupalloko taas kerto :) missä täällä aborttia katuville, tekonsa ymmärtäneille ja syyllisyystuskansa myöntäville on vastustajat jotain pahaa toivonu? ..toisin kun sun sontissakkis tuntuu tekevän.

• tai miten ois,

niinkun tää meidän suosis? ;)

• risulikv92

Hei, olen itse tehnyt 2 kertaa abortin. Ensimmäisellä kerralla olin itse sitä mieltä että se on oikea ratkaisu kun olin masentunut ja taloudellinen tilanne oli erittäin heikko. Toisella kerralla mieheni pakotti minut aborttiin vaikka en olisi itse halunnut. Aiheesta puhuminen tekee pahaa mutta pakko puhua. Itselläni on ollut jo erittäin kauan vauvakuume mutta vielä ei ole natsannut. Syytin itseäni aivan älyttömästi, mutta pikkuhiljaa ja päivä kerrallaan eletään sen kanssa. Jos olisin nyt raskaana niin sanoisin miehelleni asian ja minulle on sen jälkeen ihan sama vaikka minusta tulisi yh. En antaisi/alistuisi enää mieheni taholle vaan pitäisin lapsen. Yrittäkää puhua asiasta ja käänny ammattiauttajan puoleen :) TSEMPPIÄ !!

• pippurimauste

Itu-projektilla on myös hyviä ryhmiä abortin käsittelyyn. Kannattaa soittaa, lähettää s-postia tai mennä käymään. Mulla on ainakin jälleennäkemisen toivo ja sellainen jos mukaan tarttuu niin sehän helpottaa kyllä. :) tässä ketjussa on paljon mun viestejä niin näet tarkemminkin mistä toivoni tulee.

• 2+2
        pippurimauste kirjoitti:

Itu-projektilla on myös hyviä ryhmiä abortin käsittelyyn. Kannattaa soittaa, lähettää s-postia tai mennä käymään. Mulla on ainakin jälleennäkemisen toivo ja sellainen jos mukaan tarttuu niin sehän helpottaa kyllä. :) tässä ketjussa on paljon mun viestejä niin näet tarkemminkin mistä toivoni tulee.

Jälleennäkemisen toivo???

Haluat nähdä uudelleen limaklöntin tai alkion? Minkä takia? Kyllähän se on jo maatunut. Miksi palvot menneitä?

• Armas Jörbä-Kynttyrä
        2+2 kirjoitti:

Jälleennäkemisen toivo???

Haluat nähdä uudelleen limaklöntin tai alkion? Minkä takia? Kyllähän se on jo maatunut. Miksi palvot menneitä?

Etkös ole kuullut siittiöriekoista, eli mällikummituksista? Kortsun nokkaan tumputettu mälli jää henkiolentona kummittelemaan mukavuusseksiä harrastaneelle onnettomalle.

Jokainen kääntymykseen tullut mukavuusseksin harrastaja elää vain mällinsä jälleennäkemisen riemussa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe