Voisiko joku uudensuomen älypäistä kertoa miten vauvan voi hiljentää oikealla tavalla. En jaksa kuunnella kun 2kk vanha poikani herättelee yöllä, jolloin univelka kasvaa eikä seuraavan päivän töistä tule mitään.
Olenkin yrittänyt karaistaa poikaani kasvattamalla hänestän vähemmän riippuvaisen minusta, jolloin pojastani voi kasvaa itsenäinen aikuinen. Olenkin lukenut psykologiaa ja oppinut, että vauvan on hyvä oppia mahdollisimman nopeasti pois vanhempi-riippuvaisuudesta.
Olen nyt sitten yrittänyt pari viikkoa olla huomioimatta lasta ja tulla vain välillä katsomaan, kun vauva hiljenee, ettei se ole tukehtunut mihinkään. Olen kuitenkin saanut kuulla kaikenmaailman älypäiltä, ettei tämä ole "oikea" tapa hoitaa vauvaa.
Mutta en todellakaan tiedä, miten muuten vauvan voi opettaa hiljaiseksi.
Kiitos vastanneille.
ongelmia adoptoiudun lapsen kanssa
7
348
Vastaukset
- Tuulikki1
Et tainnut tietää, ettei alle kahden kuukauden ikäisiä vauvoja voi adoptoida, joten et mitenkään voi olla tuon ikäisen vauvan adoptiovanhempi niin että vauva olisi ollut sinulla jo viikkoja. Kaikenlisäksi adoptiolapsia ei saa kaltaisesi idiootit, joten keksi ensi kerralla parempi provo tai kasva aikuiseksi.
- dasf
kersa on ollut "meillä" kolme viikkoa
lisään vielä tähän että itse en olisi sitä halunnut
mutta "rakkaalla" miehelläni on joku pakko katsoa paskanyyttejä että tuntisi itsensä mieheksi - kysymys??
Tämä nyt ei kuulu millään tasolla tuon provo aloittajan viestiin, mutta pakko kysyä sinulta Tuulikki1 että eikö siis alle 2kk voi adoptoida? Vanhemmalla juu on harkinta-aika yms, mutta jos on jättää vastasyntyneen esim. synnärille, lähtee itse pois ja allekirjoittaa paperit, niin odottaako tämä vauva sitten jossain ensikodissa tms että täyttää 2kk ja hänet saa adoptoida? Vai onko laki sellainen että äiti ei voi allekirjoittaa adoptioon luovutus paperieta ennen kuin vauva on 2kk. Ihan uutena juttuna siis tuli tämä, välillä vain viereilen palstalla enkä sen pahemmin ole adoptio asiaan perehtynyt.
- kysymys??
kysymys?? kirjoitti:
Tämä nyt ei kuulu millään tasolla tuon provo aloittajan viestiin, mutta pakko kysyä sinulta Tuulikki1 että eikö siis alle 2kk voi adoptoida? Vanhemmalla juu on harkinta-aika yms, mutta jos on jättää vastasyntyneen esim. synnärille, lähtee itse pois ja allekirjoittaa paperit, niin odottaako tämä vauva sitten jossain ensikodissa tms että täyttää 2kk ja hänet saa adoptoida? Vai onko laki sellainen että äiti ei voi allekirjoittaa adoptioon luovutus paperieta ennen kuin vauva on 2kk. Ihan uutena juttuna siis tuli tämä, välillä vain viereilen palstalla enkä sen pahemmin ole adoptio asiaan perehtynyt.
Googletin itse vastauksen. Tulipahan tämäkin nyt selväksi :)
- sirp6
Olen pahoillani, jos lapsi väsyttää, enkä osaa neuvoa muuta kuin ota hyvä äiti yhteys saman tein neuvolaan. Saat aivan varmasti avun itsellesi ja lapselle.
Ilman muuta on selvää, että kysymys on todella eksynyt väärälle palstalle. Adoptiovanhemmat ovat käyneet ennen lapsen saamista niin tarkan syynin, että pelkän toisen vanhemman mielihalulla lapsen adoptoiminen ei (onneksi) ole Suomessa missään nimessä mahdollista. - Valvonut
2 kk ikäiselle lapselle on luonnollista herättää yöllä. Näin pientä lasta ei kannata karaistaa. Ei niin pieni ymmärrä siitä vielä mitään. Uni tasaantuu aikanaan ja niin kauan suosittelen lepoa päivällä yhdessä lapsen kanssa. Niin jaksat valvotut yöt paremmin. Tassuhoito voisi kenties olla paikallaan myöhemmin.
- fiasko tuo on
Aloitus ei ole totta: on liian tökerö mennäkseen läpi. Tai joku yrittää provosoida ja sanoa jotain, mutta ei kyllä aloituksellaan saa ajatustaan perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328467Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571133Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?67682Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627- 37619