ongelmia adoptoiudun lapsen kanssa

15 1

Voisiko joku uudensuomen älypäistä kertoa miten vauvan voi hiljentää oikealla tavalla. En jaksa kuunnella kun 2kk vanha poikani herättelee yöllä, jolloin univelka kasvaa eikä seuraavan päivän töistä tule mitään.
Olenkin yrittänyt karaistaa poikaani kasvattamalla hänestän vähemmän riippuvaisen minusta, jolloin pojastani voi kasvaa itsenäinen aikuinen. Olenkin lukenut psykologiaa ja oppinut, että vauvan on hyvä oppia mahdollisimman nopeasti pois vanhempi-riippuvaisuudesta.
Olen nyt sitten yrittänyt pari viikkoa olla huomioimatta lasta ja tulla vain välillä katsomaan, kun vauva hiljenee, ettei se ole tukehtunut mihinkään. Olen kuitenkin saanut kuulla kaikenmaailman älypäiltä, ettei tämä ole "oikea" tapa hoitaa vauvaa.
Mutta en todellakaan tiedä, miten muuten vauvan voi opettaa hiljaiseksi.
Kiitos vastanneille.

7

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulikki1

      Et tainnut tietää, ettei alle kahden kuukauden ikäisiä vauvoja voi adoptoida, joten et mitenkään voi olla tuon ikäisen vauvan adoptiovanhempi niin että vauva olisi ollut sinulla jo viikkoja. Kaikenlisäksi adoptiolapsia ei saa kaltaisesi idiootit, joten keksi ensi kerralla parempi provo tai kasva aikuiseksi.

      • dasf

        kersa on ollut "meillä" kolme viikkoa
        lisään vielä tähän että itse en olisi sitä halunnut
        mutta "rakkaalla" miehelläni on joku pakko katsoa paskanyyttejä että tuntisi itsensä mieheksi


      • kysymys??

        Tämä nyt ei kuulu millään tasolla tuon provo aloittajan viestiin, mutta pakko kysyä sinulta Tuulikki1 että eikö siis alle 2kk voi adoptoida? Vanhemmalla juu on harkinta-aika yms, mutta jos on jättää vastasyntyneen esim. synnärille, lähtee itse pois ja allekirjoittaa paperit, niin odottaako tämä vauva sitten jossain ensikodissa tms että täyttää 2kk ja hänet saa adoptoida? Vai onko laki sellainen että äiti ei voi allekirjoittaa adoptioon luovutus paperieta ennen kuin vauva on 2kk. Ihan uutena juttuna siis tuli tämä, välillä vain viereilen palstalla enkä sen pahemmin ole adoptio asiaan perehtynyt.


      • kysymys??
        kysymys?? kirjoitti:

        Tämä nyt ei kuulu millään tasolla tuon provo aloittajan viestiin, mutta pakko kysyä sinulta Tuulikki1 että eikö siis alle 2kk voi adoptoida? Vanhemmalla juu on harkinta-aika yms, mutta jos on jättää vastasyntyneen esim. synnärille, lähtee itse pois ja allekirjoittaa paperit, niin odottaako tämä vauva sitten jossain ensikodissa tms että täyttää 2kk ja hänet saa adoptoida? Vai onko laki sellainen että äiti ei voi allekirjoittaa adoptioon luovutus paperieta ennen kuin vauva on 2kk. Ihan uutena juttuna siis tuli tämä, välillä vain viereilen palstalla enkä sen pahemmin ole adoptio asiaan perehtynyt.

        Googletin itse vastauksen. Tulipahan tämäkin nyt selväksi :)


    • sirp6

      Olen pahoillani, jos lapsi väsyttää, enkä osaa neuvoa muuta kuin ota hyvä äiti yhteys saman tein neuvolaan. Saat aivan varmasti avun itsellesi ja lapselle.

      Ilman muuta on selvää, että kysymys on todella eksynyt väärälle palstalle. Adoptiovanhemmat ovat käyneet ennen lapsen saamista niin tarkan syynin, että pelkän toisen vanhemman mielihalulla lapsen adoptoiminen ei (onneksi) ole Suomessa missään nimessä mahdollista.

    • Valvonut

      2 kk ikäiselle lapselle on luonnollista herättää yöllä. Näin pientä lasta ei kannata karaistaa. Ei niin pieni ymmärrä siitä vielä mitään. Uni tasaantuu aikanaan ja niin kauan suosittelen lepoa päivällä yhdessä lapsen kanssa. Niin jaksat valvotut yöt paremmin. Tassuhoito voisi kenties olla paikallaan myöhemmin.

    • fiasko tuo on

      Aloitus ei ole totta: on liian tökerö mennäkseen läpi. Tai joku yrittää provosoida ja sanoa jotain, mutta ei kyllä aloituksellaan saa ajatustaan perille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe