Mitä lääkkeitä?

Lääkkeen nimet kiinn

MINKÄ NIMISIÄ LÄÄKKEITÄ PSYKIATRI ON MÄÄRÄNNYT KYSEISEEN
SAIRAUTEEN?

Kuinka pitkään yhtäjaksoisesti olette käyttäneet? Millaisia mg-määriä?

Onko paras apu terapia vai lääkkeet?

14

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paras apu minulle oli ehdottomasti Temesta nimisestä bentsodiatsepiini lääkkeestä. Nykyään minulle ei enää määrätä rauhoittavia. Minulla on riippuvuus rauhoittaviin diagnoosi.

• Herapy

Terapia ylivoimaisesti. Akuuttiin hätään voi käyttää bentsoja, mutta pitkässä juoksussa ja päivittäisessä käytössä aiheuttavat addiktion ja aivovaurioita, kuten kognitiivisia vammoja (muistiongelmat jne.). Lähde hoitamaan ahdistustasi ottamalla selvää mikä ahdistaa ja puuttumalla niihin syihin, jos haluat pitkäkantoisia tuloksia ja säilyttää potentiaalisia tulevaisuudessa. Tsemiä.

• 9+3

Venlafaxin 150mg. Käytin 3 kuukautta.
      Auttoi tosi hyvin.

• 1+7

Miksi tämä on miinustettu?

• 15+10

• palstantaso
        1+7 kirjoitti:

Miksi tämä on miinustettu?

Koska nämä palstat ovat täynnä pseudotiede-hihhuleita antamassa miinusta jokaiselle jolla on positiivisia kokemuksia SSRI tai SNRI lääkkeistä.

• rillur

Rivatril 6mg

• Näin täällä

Rivatril on ihan ok lääke. 0,5 mg aamulla ja 1 mg illalla on toiminut minulla. Lisäksi minulla on abilify 30mg ja lamictal, 200mg aamulla, mutta en tiedä ovatko ne ahdistusta vai muita sairauksiani varten, nekin ovat tosi hyviä olleet tähän mennessä. Opamox on auttanut väliaikaisesti, mutta siitä en oikein tykkää, koska ahdistus tulee sen jälkeen takaisin moninkertaisena nykyisin yritän vältellä sen ottamista.

• Lisäys
        Näin täällä kirjoitti:

Rivatril on ihan ok lääke. 0,5 mg aamulla ja 1 mg illalla on toiminut minulla. Lisäksi minulla on abilify 30mg ja lamictal, 200mg aamulla, mutta en tiedä ovatko ne ahdistusta vai muita sairauksiani varten, nekin ovat tosi hyviä olleet tähän mennessä. Opamox on auttanut väliaikaisesti, mutta siitä en oikein tykkää, koska ahdistus tulee sen jälkeen takaisin moninkertaisena nykyisin yritän vältellä sen ottamista.

Mutta en siis halua suositella mitään lääkkeitä kenellekään. Minulle nämä ovat sattuneet toimimaan, mutta se voi johtua siitä, että olen käyttänyt monenlaisia lääkkeitä todella nuoresta asti. Ehkä, jos en olisi koskaan aloittanut, en tarvitsisi lääkkeitä nytkään?

• Ahdistus4

Kertokaas miksi minulle ei määrätä bentsoja vaikka minulla ei ole mitään riippuvuusongelmaa mihinkään päihteisiin tai lääkkeisiin? Mitä lääkärille oikein pitäisi sanoa, että saan bentsoja kun ne on ainut lääke joka on minulla auttanut pahaan ahdistukseen. Ei ne lääkärit usko mitään vaikka selittäis etten välttämättä elä enää kauaa ilman bentsoja.

Alkaa turhauttamaan pahemman kerran kun on mennyt jo vuosia näiden ongelmien kanssa tapellessa enkä millään saa bentsoja ainakaan julkisen sektorin lääkäreiltä. Ei tunnu auttavan vaikka kuinka lupailee käyttää maltillisia määriä ja vain silloin tällöin. Yksityisen puolen lääkäriltä onnistuin pariin otteeseen saamaan xanoria ja olen käyttänyt sitä hyvin maltillisesti ja siitä on ollut apua.

• Ahdistus4

Rivatril 2mg toimi myös hyvin kun sain kerran eräältä tutultani yhden kokeiltavaksi mutta eipä nuo lääkärit noita bentsoja jostain syystä voi määrätä sitten niin millään. Ei nuo lääkkeet ainakaan minua mitenkään erityisemmin lamauta tai huumaa mutta poistavat ahdistuksen tehokkaasti mikä on tärkein asia. Muutenhan olen ihan kuoleman partaalla enkä voi tehdä mitään kun jatkuvasti ahdistaa.

• onnellinenmies88
        Ahdistus4 kirjoitti:

Rivatril 2mg toimi myös hyvin kun sain kerran eräältä tutultani yhden kokeiltavaksi mutta eipä nuo lääkärit noita bentsoja jostain syystä voi määrätä sitten niin millään. Ei nuo lääkkeet ainakaan minua mitenkään erityisemmin lamauta tai huumaa mutta poistavat ahdistuksen tehokkaasti mikä on tärkein asia. Muutenhan olen ihan kuoleman partaalla enkä voi tehdä mitään kun jatkuvasti ahdistaa.

Optipar päivittäin opamox tarvittaessa. Terapia tietenkin myös mukana. Näillä eväillä mä pärjään. Muista myös tärkeimmät vitamiinit c,D,b,magnesium,sinkki ja omegat. Liikunta myös isossa osassa toipumisessa. Hyvää keväänjatkoa!

• 10+2
        onnellinenmies88 kirjoitti:

Optipar päivittäin opamox tarvittaessa. Terapia tietenkin myös mukana. Näillä eväillä mä pärjään. Muista myös tärkeimmät vitamiinit c,D,b,magnesium,sinkki ja omegat. Liikunta myös isossa osassa toipumisessa. Hyvää keväänjatkoa!

SSRI:t vittuun saman tien. Miksi sulattaa aivonsa?

• aero7

"MINKÄ NIMISIÄ LÄÄKKEITÄ PSYKIATRI ON MÄÄRÄNNYT KYSEISEEN
      SAIRAUTEEN?"
      Opamox, Sertralin, Medipam.

"Kuinka pitkään yhtäjaksoisesti olette käyttäneet? Millaisia mg-määriä?"
      Opamox:ia vuosina 2011 - 2013 puolikas 15mg:n tabletti tarvittaessa. 2013 keväällä vaihto Medipam:iin 5mg, niin ikään puolikas tarvittaessa. Sertralin Orion annoksella 75mg vuoden 2011 lopusta saakka.

"Onko paras apu terapia vai lääkkeet?"
      Terapiassa käyty kohta 5 vuotta, kolmella eri terapeutilla. Ei mitään hyötyä itselle. Paitsi että tuleepahan jossain edes käytyä. Benzot auttavat parhaiten, mutta ahdistus on ympärivuorokautista joten niitä olisi pakko syödä ainakin kerran päivässä, ja alkaisi tolet nousta. Sertralin helpottaa jatkuvaa ahdistusta ja pamit on nykyään ainoastaan pahimpiin hetkiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      43
      4036
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      51
      3681
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3238
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      94
      3115
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2094
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2048
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1909
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      35
      1870
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1861
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1794
    Aihe