Aiemmin opiskelun ja työn ohessa join yleensä pe-la-iltoina 6-8 annosta, yleensä olutta ja lisäksi arkena satunnaisesti 1-3 saunakaljaa tms. Alkoholinkäyttöäni en pitänyt merkittävänä ongelmana. Lähinnä masennus vaivasi.
Reilu vuosi sitten mulla todettiin vakavampi mielisairaus ja jouduin pitkälle sairauslomalle. Viime jouluun asti olin lähes täysin ilman alkoholia. Se ei vaan kiinnostanut. Vuodenvaihteessa päätin tappaa itseni ja kirjoitin itsariviestinkin. Olen yrittänyt päästä sopivaan fiilikseen juomalla runsaasti alkoholia. Yleensä olen ostanut viikossa suunnilleen yhden 24 tlk olutkeissin, muutaman pullon tai hanapakkauksen viiniä ja väkeviä päälle. Varmaan sellainen 50-60 annosta viikossa on mennyt pari kuukautta. Onko tää palstaa seuraavien mielestä paljon vai vähän? Minkälaisilla annosmäärillä voi saada maksakirroosin tms. sairauksia tai alkoholihabituksen? En koskaan ota krapularyyppyä, nukun klo 14-18 eikä krapula ole pahemmin vaivannut muuta kuin vessassa käydessä. Olen miettinyt, että pitäisikö yrittää vaihtaa kannabikseen. En viitsis juoda ympäri vuorokauden.
Ääh...en oikein itsekään tiedä, miksi tänne kirjoitan.
Kuinka paljon juot?
11
1374
Vastaukset
- teetypy
AP moi.ei aina määrät ja juomakerrat kerro ns oikeaa rajaa..jollekin yksikin annos on liikaa.ja sitten se alkoholin tuoma laatu,kyseessähän pitäisi olla nautintoaine,positiivinen asia.eipä kukaan voi muuta kuin ennustaa mahdollisia tulevia sairauksiasi mutta luulen vahvasti ettet tule niiltä säästymään jos samanlaista touhua jatkat.lääkäriä suosittelen ja rehellisyyttä.äläkä nyt enää lisää ongelmia miettimällä kannabikseen siirtymistä.
soita aamulla lääkäriaika ja kerro tilanteesi,sieltä saat parhaimman avun.muista se että kelle vaan voi käydä näin ja tästäkin selviää.hyvä kun kirjoitit tänne : ).- Nuori lääkäri
VAROITUS
ÄLÄ missään tapauksessa ota alkoholiongelmissa yhteyttä terkkariin. Saat ikuisen leiman otsaasi, joka vaikuttaa hoitoosi ja henkilökunnan suhtautumiseen loppuiäksesi. Se tulee olemaan ikuisesti tiedostoissa. Jossain vaiheessa alkavat väittämään, että mielenterveysongelmasi johtuvat alkoholista ja senkin hoitamisen kanssa on sitten niin ja näin.
Painu A-klinikalle. Se on virallinen terveydenhuolton kuuluva päihteisiin erikoistunut yksikkä, missä näihin ongelmiin erikoistunut henkilökunta. Terkkarissa tai mielenterveyspuolella eivät ole alkoholiasioiden erikoisosaajia.
A_klinikalta ei mene tietoja terkkariin ja siellä on tottakai myös mielenterveyspalveluja, koska nämä asiat siis kuuluvat yhteen usein.
Suomen A-klinikoitten osoitteet:
http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/suomen-kaikki-a-klinikkatoimet-paikkakunnittain - valitettavasti...
Nuori lääkäri kirjoitti:
VAROITUS
ÄLÄ missään tapauksessa ota alkoholiongelmissa yhteyttä terkkariin. Saat ikuisen leiman otsaasi, joka vaikuttaa hoitoosi ja henkilökunnan suhtautumiseen loppuiäksesi. Se tulee olemaan ikuisesti tiedostoissa. Jossain vaiheessa alkavat väittämään, että mielenterveysongelmasi johtuvat alkoholista ja senkin hoitamisen kanssa on sitten niin ja näin.
Painu A-klinikalle. Se on virallinen terveydenhuolton kuuluva päihteisiin erikoistunut yksikkä, missä näihin ongelmiin erikoistunut henkilökunta. Terkkarissa tai mielenterveyspuolella eivät ole alkoholiasioiden erikoisosaajia.
A_klinikalta ei mene tietoja terkkariin ja siellä on tottakai myös mielenterveyspalveluja, koska nämä asiat siis kuuluvat yhteen usein.
Suomen A-klinikoitten osoitteet:
http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/suomen-kaikki-a-klinikkatoimet-paikkakunnittainJep, terkkarissa jos mainitset sanallakaan mistään päihdeongelmasta niin palvelu, apu ja lääkereseptit loppuvat siihen paikkaan. kokemusta on. Yksityiseltä hain sitten pamit ja ja muuta apua, sitä kautta lopettaminen onnistui heti! Terkkarissa haluavat vain että tapat itsesi, jos mokaat ja menet kertomaan ongelmistasi..
- teetypy
itse olen saanut hyvää palvelua alkoholismiin minne ikinä olen mennyt.kannattaako salailu loputtomiin?
- en suosittele
Jos haluaa lääkkeetöntä "hoitoa", vittumaisen asenteen loppuelämäksesi lääkäreiltä ja pakkokommenuksen aa-nuskerhoon, niin siinä tapauksessa kannattaa ehdottomasti mainita ongelmastaan.
- teetypy
en suosittele kirjoitti:
Jos haluaa lääkkeetöntä "hoitoa", vittumaisen asenteen loppuelämäksesi lääkäreiltä ja pakkokommenuksen aa-nuskerhoon, niin siinä tapauksessa kannattaa ehdottomasti mainita ongelmastaan.
"en suosittele"kirjoitatko kokemuksesta?väitän ettet.koska tuo viestisi täyttä sontaa tai olet itse vaatinut hoitoa mitä ammattilaisen kokemuksella ei ole voitu vielä antaa terveydentilasi/asenteesi takia ja herne nenussa olet pameja eli tä sun"ainoata ja oikeata" parannuskeinoa muualta helpolla hakenut.ok!eikä ketään pakoteta raitistumaan,sen päätöksen tekee ihminen ihan itse.mikä pakkokomennus AA:han?eipä ole pakolla ikinä mua komennettu.ps:kesällä kerran kävin ja se siitä
Hookaksoota eli vettä.
Terveellistä.- Tajusitko?
Nyt ei kysytty sitä heIvetin hörhö, vaan PALJONKO juot ALKOHOLIA.
- teetypy
Tajusitko? kirjoitti:
Nyt ei kysytty sitä heIvetin hörhö, vaan PALJONKO juot ALKOHOLIA.
"Tajusitko?"oletko sinä helvetin hörhö sata varma ettei ap:n teksti muuta sisältänyt?mitäpä jos hyppäisit tiukkana luotsin jakkaralle kun noin on intoa?voisit vaikka alkaa muokata yksittäisiä viestejä sellaisiksi just sulle sopiviksi ; ).saisit myös olla secret service eli"mr"nobody..erikoispalvelu just sulle.montako tölkkiä on peräkkäin?miten istuminen onnistuu ; ).urpo!
- 345tyui
Kiitos asiallisista vastauksista! Aika paljon on näköjään tuota löylykauhajuttua täällä, kun tarkemmin katsoin.
Eilen join vain 6 olutta. Tuntui kuin olisin ollut selvin päin. Silti nukuin ip kahteen asti. Huomenna pitäisi mennä yhteen tapaamiseen jo klo 14. Onneksi juomat alkaa olla loppu, enkä jaksa hakea lisää. Mulle optimaalinen määrä on n. 10 annosta illassa. Yksi pullo viiniä ja 4 olutta on just hyvä. Vähempi ei oikein tunnu missään, yli 12 annoksesta tulee huono olo ja pahimmillaan oksennus. Varmaan hyväkin terveyden kannalta tuo pahoinvointi.- kovaa kamaa
Kyllä tuo on merkki siitä että toleranssit on katossa ja keho alkaa prakaamaan. Alkoholi ei enää nouse päähän, vaan siinä käy juuri noin että tietystä määrästä tulee vain normaali olo, ja suuremmasta määrästä tuleekin jo todella huono olo ja oksennus lentää.
Humalaa et enää saa ellet pidä vähintään kuukauden taukoa, mutta tuossa tilanteessa olisi hyvä lopettaa kokonaan tai pitää ainakin 6kk tipatonta.
Heroiinin käyttäjillä homma menee ihan samaan pisteeseen vuosien käytön jälkeen, ja onhan alkoholi luokiteltukin heroiinia vaarallisemmaksi huumausaineeksi.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1112436Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä511203Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa333740Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503159Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132488Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie532185Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985