Kannabis herättää paljon tunteita, puolesta ja vastaan. Ajankohtaisen kakkosen teemaillassa aiheesta käydään tänään kaksi tuntia suoraa keskustelua. Vieraiden joukossa nähdään muun muassa sisäministeri Päivi Räsänen (kd.), professori Jaakko Hämeen-Anttila, muusikko Juju ja rikosylikomisario Thomas Elgren. Mukana on myös pitkäaikainen viihdekäyttäjä(YLI 40 VUOTTA KÄYTTÄNYT) Sirkka Linder.
Kannabis-ilta tänään kello 9 telkkarista
33
373
Vastaukset
- Naurettavia pellejä
Heh, pikkasen hitaalla käy nuo kaikki puolesta puhujat :D
"Jos kannabis kielletään, kielletään hiihtokin." :D
"Se vapauttaa ja siitä saa ideoita.." :D
Oikein, että tuollaisille käy heikosti elämässä, syrjäytyvät ja masentuvat ja menettävät kaiken. Ei armoa eikä sääliä. - ja tässä kanssa
Se vanhempi naisopettaja sanoi että kannabista käyttänyt on rauhallinen "kuin enkeli"
Tietääköhän se opettaja sen, että kannabis ensin rauhoittaa, mutta pitkällä aikavälillä lisää rauhattomuutta.
http://www.droginfo.com/pdf/guidefi.pdf- ai täsä
Tarkotax sää et kannabis tekee aggressiivisuutta.
Niihä joku jäppinen täsää sano
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6538637 - ja tässä kanssa
ai täsä kirjoitti:
Tarkotax sää et kannabis tekee aggressiivisuutta.
Niihä joku jäppinen täsää sano
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6538637Kyllä tarkoitin.
- dsy
Yleensäkin päihteiden kieltäminen ei ole aina ollut tehokas keino vähentää päihteistä aiheutuvia ongelmia. Tehokas keino olisi tietoisuuden lisääminen valistuksella. Huumeen käyttö voi vaikuttaa siihen ettei saa työpaikkaa. Monien ammattien työhaastatteluiden yhteydessä tehdään huumausainetesti. Myös vakituisessa työssä olevalle voidaan tehdä huumausainetesti. Positiivinen testitulos voi olla irtisanomisperuste.
Tietoisuuden lisäämisellä henkilö tietää mitä hän tekemässä ja tietää eri vaihtoehdot mihin se voi johtaa. Tietoisuuden lisäämisellä niin, ettei jälkeenpäin voi sanoa mä en tiennyt tota. Valinta on ihmisellä. Oikean tiedon jakaminen vähentää huumeiden käyttöä tai niistä aiheutuvaa haittaa.- Enemmän huumetestejä
Huumetestejä pitäisi tehdä enemmänkin työpaikoilla.
Jos kieltäydyt --> potkut.
Jos tulos on positiivinen --> potkut ja rikosrekisteri yms.
Tyhmä pitää olla, jollei ota opiksi ja rikkoo lakia.
- 8116171818181
Ohjelman loppuhuipennus oli paras.
- olix se tää
Olix tää oli se loppuhuipennus.
Jos sä haluut mut, saat mut ja mun purkin :/
Se on mää ja mun purkkii,
Ja se on mää ja mun purkkii (3x)
Herään, avaan silmät, nään purkin tutul paikal
Tekis mieli aamupalaa mutku sauhut mieles aina
Purkki puoliks täys kohta olo tuolis tyhmä
http://www.youtube.com/watch?v=LUH0PPs-F78 - 8116171818181
olix se tää kirjoitti:
Olix tää oli se loppuhuipennus.
Jos sä haluut mut, saat mut ja mun purkin :/
http://www.youtube.com/watch?v=LUH0PPs-F78Kyllä.
- mun ruohopurkki
8116171818181 kirjoitti:
Kyllä.
Biisin sanat:DD
Seuraavaks ku katon purkki onki sitte puoliks tyhjä
Purkin avaaminen saa tän ilman tuoksuu
Alkaaki jo oleen aika sloulaa järjen juoksuu
Helpotuksen olo ku oli saanu taulun ne on ne päivän parhaat eli aamupaukut
Miten mä voisinkaan kuvailla tätä ja sitten viel ettei tuu kellekkä hätä
Se kannabis piikki tekee sust mädän ja jäkätijäkätijäkätijäkää
Kaikki on kuultu ja kaikki on nähty
Poltan syön ja juon niin että mul tulee ähky
Voisin tehä siit vaimon mutta siat mua vainoo
Mä elän mun purkil enkä varmaan oo ainoo
Mä ja mun purkki sovitaan liian hyvin yhteen
Jos haluut mut sun nurkkii, nii se purkki tulee kylkee
Se on mää ja mun purkkii
Ja se on mää ja mun purkkii (7x)
Tekis mieli iltapalaa, mutku sauhut mieles aina
Moi kaikki mä oon Juju, mä oon kannabisti
Olin puhuus siitä suoraan vaik oon lain mukaan vaa nisti
Täs on ongelma mikä poistuu vaan laillistamalla
Tätä ei voi kauaa enää pitää maan alla
Pajapaikkoi joka puolel, jopa vaik sun talkkaris
Se on suomen laki mikä tekee susta narkkarin
Oon yhä loukus ja etin sitä täydellist tussuu
Oon yhä koukus ja etin sitä täydellist lussuu
Oon yhä nousus mut en musiikillisesti
Tänä kesänä mä vaihan räpin regefestii
Laita kädet yhteen, eikä nyrkkiin
Vaihtakaa se rööki siihen purkilliseen yrttii
Laittakaa ne kädet yhteen, eikä nyrkkiin
Vaihtakaa se holi siihen purkilliseen yrttii
Ja se on mää ja mun purkkii (4x)
En tarvii muutakun mun purkin
En tarvii kuuta, vaan sen purkin
En tarvii duunii, no tuskin
Mä vaan tarviin mun purkin
(2x)
Ja se on mää ja mun purkkii (4x) - 8116171818181
mun ruohopurkki kirjoitti:
Biisin sanat:DD
Seuraavaks ku katon purkki onki sitte puoliks tyhjä
Purkin avaaminen saa tän ilman tuoksuu
Alkaaki jo oleen aika sloulaa järjen juoksuu
Helpotuksen olo ku oli saanu taulun ne on ne päivän parhaat eli aamupaukut
Miten mä voisinkaan kuvailla tätä ja sitten viel ettei tuu kellekkä hätä
Se kannabis piikki tekee sust mädän ja jäkätijäkätijäkätijäkää
Kaikki on kuultu ja kaikki on nähty
Poltan syön ja juon niin että mul tulee ähky
Se on mää ja mun purkkii
Ja se on mää ja mun purkkii (7x)
Tekis mieli iltapalaa, mutku sauhut mieles aina
Moi kaikki mä oon Juju, mä oon kannabisti
Olin puhuus siitä suoraan vaik oon lain mukaan vaa nisti
Täs on ongelma mikä poistuu vaan laillistamalla
Tätä ei voi kauaa enää pitää maan alla
Pajapaikkoi joka puolel, jopa vaik sun talkkaris
Se on suomen laki mikä tekee susta narkkarin
Oon yhä loukus ja etin sitä täydellist tussuu
Oon yhä koukus ja etin sitä täydellist lussuu
Oon yhä nousus mut en musiikillisesti
Tänä kesänä mä vaihan räpin regefestii
Laita kädet yhteen, eikä nyrkkiin
Vaihtakaa se rööki siihen purkilliseen yrttii
Laittakaa ne kädet yhteen, eikä nyrkkiin
Vaihtakaa se holi siihen purkilliseen yrttii
Ja se on mää ja mun purkkii (4x)
En tarvii muutakun mun purkin
En tarvii kuuta, vaan sen purkin
En tarvii duunii, no tuskin
Mä vaan tarviin mun purkin
(2x)
Ja se on mää ja mun purkkii (4x)Mutta minullapa on levy, jolla on kummatkin esitetyt biisit. (sekavuudesta selvyyteen)
- mun ruohopurkki
8116171818181 kirjoitti:
Mutta minullapa on levy, jolla on kummatkin esitetyt biisit. (sekavuudesta selvyyteen)
Naaraskasvi ja rakkauslaulu, koiras kun tuottaa huonosti satoa. :DD
Kuuntele sanat äläkä ota huumorilla
- Vetäkööt yliannostuk
En yhtään ihmettele että kannabiksen käyttö on yleistynyt kun sitä touhotetaan joka paikassa koko ajan ja puolesta puhutaan jatkuvasti. Yllätys että aina joku vihreä on puolustamassa pössyttelyä.
Samaa positiivisuutta kun tekee nuorille tarkoitettu radiokanava yleX jota sattumoisin kuuntelin tänään ja eilen kun työmaalla ei muukaan kanava kuulunut puhuivat juontajat kumpanakin päivänä myönteiseen sävyyn pössyttelemisestä.
Juontaja kommentoi: "Sirkkakin oli ihana pullan tuoksuinen mummo"
Kaikkea muuta kun pullantuoksuisen tuosta zombiesta aisti ja näki kyllä päällepäin että tupruteltu on koko ikä. Onneksi tuollainen haaska laitettiin sentään varoittavaksi esimerkiksi nuorille mitä siitä voi seurata. Jos kannabiksen käyttö on yhtä ihanaa kun murtomaahiihto niin eikö se hiihto olisi terveellisempää kysyisin tältä Sirkalta?
Ruoho radio valistakoon pössyttelyn puolesta vihervasuri tapojansa mukaillen mutta sen sanon että yhtälailla voisin sallia kokaiinin, heroiinin yms laillistamisen. Loppuisi rikollisuus jos sitä jaettaisiin ilmaiseksi ja päästäisiin yliannostuksien takia roskaväestöstä. Vetäköön elimistöönsä yliannostuksen. Helpompi koko yhteiskunnalle.- sivistykää
Kannabista ei voi "vetää yliannostusta", muuten ihan hyvä idea. Kannabis kun ei aiheuta myrkytystilaa elimistössä toisin kuin esim alkoholi tai tupakka.
- ettekste tiedä
sivistykää kirjoitti:
Kannabista ei voi "vetää yliannostusta", muuten ihan hyvä idea. Kannabis kun ei aiheuta myrkytystilaa elimistössä toisin kuin esim alkoholi tai tupakka.
Kumoan tässä väitteen ettei hamppuun voi kuolla.
Näitä on lisääkin, mutta eiväthän hampparit tietysi tähän usko.
Riippuvuusasteen voi muuten helposti päätellä siitä innosta millä tosiasioita torjutaan.
Abstract
We report six cases of possible acute cardiovascular death in young adults, where very recent cannabis ingestion
was documented by the presence of tetrahydrocannabinol (THC) in postmortem blood samples. A broad
toxicological blood analysis could not reveal other drugs. Similar cases have been reported in the literature, but
the toxicological analysis has been absent or limited to urine samples, which represent a much broader time
window for cannabis intake. This paper presents six case reports, where cannabis alone was detected in blood.
Further, an overview over previously published cases, clinical trials and possible patho-physiological mechanisms
are presented.
(Acute cardiovascular fatalities following cannabis use
Forensic Science International, Volume 124, Issue 2, Page 200
L.Bachs)
En ole juuri nyt koneella paikassa jossa olisi lukuoikeuksia noille sivuille.
Mutta näethän sinä itsekin että se on Elsevierin julkaisuja. Sinne ei pääse helpolla, eikä varsinkaan
humpuukilla.
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0379073801006090
http://www.fcf.usp.br/Ensino/Graduacao/Disciplinas/Exclusivo/Inserir/Anexos/LinkAnexos/cannabis2.pdf - copy
ettekste tiedä kirjoitti:
Kumoan tässä väitteen ettei hamppuun voi kuolla.
Näitä on lisääkin, mutta eiväthän hampparit tietysi tähän usko.
Riippuvuusasteen voi muuten helposti päätellä siitä innosta millä tosiasioita torjutaan.
Abstract
We report six cases of possible acute cardiovascular death in young adults, where very recent cannabis ingestion
was documented by the presence of tetrahydrocannabinol (THC) in postmortem blood samples. A broad
toxicological blood analysis could not reveal other drugs. Similar cases have been reported in the literature, but
the toxicological analysis has been absent or limited to urine samples, which represent a much broader time
window for cannabis intake. This paper presents six case reports, where cannabis alone was detected in blood.
Further, an overview over previously published cases, clinical trials and possible patho-physiological mechanisms
are presented.
(Acute cardiovascular fatalities following cannabis use
Forensic Science International, Volume 124, Issue 2, Page 200
L.Bachs)
En ole juuri nyt koneella paikassa jossa olisi lukuoikeuksia noille sivuille.
Mutta näethän sinä itsekin että se on Elsevierin julkaisuja. Sinne ei pääse helpolla, eikä varsinkaan
humpuukilla.
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S0379073801006090
http://www.fcf.usp.br/Ensino/Graduacao/Disciplinas/Exclusivo/Inserir/Anexos/LinkAnexos/cannabis2.pdfAcute cardiovascular fatalities following cannabis use
Liliana Bachs
Corresponding Author Information
email address
, Henning Mørland
National Institute of Forensic Toxicology, P.O. Box 495, Sentrum, N-0105 Oslo, Norway
Received 17 July 2001; received in revised form 1 October 2001; accepted 24 October 2001.
Abstract
Full Text
PDF
Images
References
.
Abstract
We report six cases of possible acute cardiovascular death in young adults, where very recent cannabis ingestion was documented by the presence of tetrahydrocannabinol (THC) in postmortem blood samples. A broad toxicological blood analysis could not reveal other drugs. Similar cases have been reported in the literature, but the toxicological analysis has been absent or limited to urine samples, which represent a much broader time window for cannabis intake. This paper presents six case reports, where cannabis alone was detected in blood. Further, an overview over previously published cases, clinical trials and possible patho-physiological mechanisms are presented.
- niinnäin
Niin tai näin mutta hyötyä on enemmän
http://www.magneettimedia.com/luonto-ei-ole-vaarassa-marihuanan-10-terveyshyotya/- Vain sairauksiin
Kaikki 10 hyötyä oli vain sairauksiin tarkoitettu, ei viihde käyttöön mitään hyötyä. Huonosti on asiat jos kannabiksesta hakee "ideoita" ja sosiaalisuutta. Sekaisin on ilmeisesti hyvä olla, mutta selvipäin ei?
- Lysergi
Vain sairauksiin kirjoitti:
Kaikki 10 hyötyä oli vain sairauksiin tarkoitettu, ei viihde käyttöön mitään hyötyä. Huonosti on asiat jos kannabiksesta hakee "ideoita" ja sosiaalisuutta. Sekaisin on ilmeisesti hyvä olla, mutta selvipäin ei?
Miten yhtään mistään edes voisi olla "hyötyä viihdekäyttöön", eihän viihdekäyttö ole järkevä meediumi hyötyjen mittaamiseen. On kylläkin aineita, jotka ovat vähemmän haitallisia kuin toiset ja näin ollen soveltuvat paremmin viihdekäyttöön. Ja viihdekäyttö on asia jota ihmiset tulevat aina harrastamaan, siksi olisikin järkevää sallia ne vähemmän haitalliset vaihtoehdot, VARSINKIN sellaiset joista on viihdekäytön ohella myös aivan oikeaa hyötyä.
- Hiihtäjä
Kannabisilta oli asiallisin tähän asti, mitä on tullut asian tiimoita meillä
täällä esitetty. Ainut miinuspuoli oli entinen päihteiden sekakäyttäjä joka
oli nuoruudessaan käyttänyt monia päihteitä. Käytön oli aloittanut jo 12
vuotiaana joka ei missään tapauksessa ole normaalia. Tämäntyyppisiä ihmisiä suomessa esiintyy väestön keskuudessa vain 0,1%. Joten eipä ollut ihme, ettei päänuppi kestänyt kun kysymyksessä olikin vielä varhaisnuori. Ei sitä kannabistakaan ole tarkoitettu
käytettäväsi lapsille vaan se on aikuisten juttu niinkuin alkoholikin.- räsänen on hihhuli
Tarkoitat vissiin sitä silmälasipäistä? Niin, sehän lisäksi sanoi kannabiksen aiheuttaneen paljon vainoharhoja ja ahdistusta ennen kun psykoosiin joutui. Jos se aiheuttaa tälläisiä oireita niin ei kannata käyttää... Sitten joukossa oli vielä eräs uskovainen hihhuli joka kertoi vastustavansa kannabista koska se on "laiton huume"
- 7+2
Ensin ollaan kieltämässä alkoholi ja tupakka mutta sitten pitäisi sallia kannabiksen käyttö. Täysin käsittämätöntä tämä keskustelu! Jos se nuppi vaan on saatava sekaisin niin juokaa viinaa se sentään on laillista!
- ggfdf
räsänen on hihhuli kirjoitti:
Tarkoitat vissiin sitä silmälasipäistä? Niin, sehän lisäksi sanoi kannabiksen aiheuttaneen paljon vainoharhoja ja ahdistusta ennen kun psykoosiin joutui. Jos se aiheuttaa tälläisiä oireita niin ei kannata käyttää... Sitten joukossa oli vielä eräs uskovainen hihhuli joka kertoi vastustavansa kannabista koska se on "laiton huume"
Jos aloittaa 12 vuotiaana säännöllisen Cannabiksen käytön niin ei voi
olla välttymättä sivuvaikutuksista. Jos samanikäinen joisi viinaa niin
asiat olisivat paljon huonommin. - tässäkin8
ggfdf kirjoitti:
Jos aloittaa 12 vuotiaana säännöllisen Cannabiksen käytön niin ei voi
olla välttymättä sivuvaikutuksista. Jos samanikäinen joisi viinaa niin
asiat olisivat paljon huonommin.sehän lisäksi sanoi kannabiksen aiheuttaneen paljon vainoharhoja ja ahdistusta ennen kun psykoosiin joutui
- SuperSkunk
tässäkin8 kirjoitti:
sehän lisäksi sanoi kannabiksen aiheuttaneen paljon vainoharhoja ja ahdistusta ennen kun psykoosiin joutui
Paljonkohan tyyppi pössytteli päivittäin ja kuinka kauan? Jos viinaa juot
viikon varmasti alkaa ihminen saamaan juoppohulluuskohtauksia. Cannabista
tulee käyttää kohtuudella niinkuin kaikkea muutakin tässä elämässä.
- TYYRIS.T
Kieltolaki on vanhentunut. Hyvä että sen jo tajuavat tavalliset ihmiset ja poliisitkin.
- ettekste tiedä
En usko, että hampun laillistaminen tai dekriminalisointi vähentäisi laittomien päihteiden käyttöä. Jos päihteitä on tarjolla, niitä myös käytetään.Tämä koskee myös lapsia kun vanhemmat kasvattavat kotona hamppua jota sitten on lapsillekin aina saatavilla. Päivänselvää että helppo saatavuus lisää käyttöä.
Laillistaminen myös houkuttelisi sellaisiakin käyttäjiä, jotka eivät missään tapauksessa laittomiin aineisiin koske.
Sitäpaitsi kotikasvattajat tottakai myyvät tuotteitaan muille, ja ovat näin itsekin rikollisia.
On varmaa, että kovat huumeet ovat edelleen tarjolla vahaan tapaan, vaikka kannabis olisikin tavalla tai toisella laillista - onhan alkoholikin nykyään laillista, ja niinpä vain kannabista ja kumppaneita on kaupan ja tarjolla, vaikka ovatkin laittomia.
Rikollisuus ei vähene, jos kaikkien huumeiden käyttäminen dekriminalisoitaisiin. Jostakinhan ne huumeet hankitaan, ja rikollisilta tottakai. Huumekauppa on edelleen rikos.
Ja mitä kotikasvatukseen tulee niin kotikasvatushan ei ikää kysele. Siinä ei ole edes mahdollista pitää minkäänlaista valvontaa ja saatavuus on aina taattu lapsillekin.
Alkoholinkin osalta pitää paikkansa sekin ettei verotuloilla saatava hyöty kata lähellekään haitoista johtuvia kustannuksia. - SeniorPotamo
Myös tällainen Eurooppalainen kansalaialoite on nyt vireillä kannabiksen laillistamisen puolesta ja vaatii vain alle 10000 nimeä:
http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/initiatives/ongoing/details/2013/000008/en
Aloitetta voi halutessaan kannattaa täällä: https://ec.europa.eu/citizens-initiative/REQ-ECI-2013-000023/public/
Suomen aloitehan ei tähtää laillistamiseen, joten on hieman erilainen aloite tämä.- Ei mene läpi
Sama se, ette kuitenkaan saa Suomessa 50000 kirjoitusta, kun ne jotka kirjoittaa sen, nimi julkistetaan ja leimataan narkkariksi.
Sitä paitsi, aloite ei tule menemään läpi eduskunnassa :)
Paljon kivempaa on ilmiantaa kavereita poliisille ja kuunnella kannabisnarkkien vitutusta kun ovat menettäneet työnsä, elämänsä ja leimautuneet huumenarkeiksi ;)
- phyiii
Kannabiksen laillistaminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Täällä on paljon alkoholisteja ja laillinen alkoholi ylläpitää tätä ongelmaa. Miten sitten käy kun kannabiskin laillistettaisiin....
Toisaaltaa itsekin juon alkoholia silloin tällöin kohtuudella, enkä haluaisia luopua tästä. Periaatteessa se olisi epäreiluakin jos näiden alkoholistien takia tämä vietäisiin minulta pois. Kannabis on myös joillekkin tapa rentoutua ja itse vertaan sitä alkoholiin. Valtio saisi myös hyvät verotulot mikäli kannabis laillistettaisiin. Suurin ongelma ovat kuitenkin henkilöt jotka jäävät näihin aineisiin koukkuun ja pilaavat niillä elämänsä.
Olen itse muutaman kerran polttanut kannabista ja voin sanoe että en tule enää polttamaan eli laillistamine ei ainakaan omaan käyttämättömyyteen vaikuttaisi. En saanut aineesta minkäänlaista olotilaa muuta kuin fyysisen pahoinvoinnin. Tälläkin hetkelle pelkkä hajun ajatteleminenkin etoo.- Sippikort
"Olen itse muutaman kerran polttanut kannabista ja voin sanoe että en tule enää polttamaan eli laillistamine ei ainakaan omaan käyttämättömyyteen vaikuttaisi. En saanut aineesta minkäänlaista olotilaa muuta kuin fyysisen pahoinvoinnin. Tälläkin hetkelle pelkkä hajun ajatteleminenkin etoo."
Kännissä kokeilit varmaankin? Aika yleistä on että tulee paha olo, kun kännissä ekaa kertaa kokeilee kannabista. - Anti-Alkoholisti
Sippikort kirjoitti:
"Olen itse muutaman kerran polttanut kannabista ja voin sanoe että en tule enää polttamaan eli laillistamine ei ainakaan omaan käyttämättömyyteen vaikuttaisi. En saanut aineesta minkäänlaista olotilaa muuta kuin fyysisen pahoinvoinnin. Tälläkin hetkelle pelkkä hajun ajatteleminenkin etoo."
Kännissä kokeilit varmaankin? Aika yleistä on että tulee paha olo, kun kännissä ekaa kertaa kokeilee kannabista.On sanomattakin selvää että tuo pahainen alkoholisti on kokeillut kannabista umpihumalassa ja näin tärvellyt mielikuvansa tuosta harmittomasta jumalan yrtistä, jolla hän olisi muutoin voinut korvata kohtuuttoman alkoholinkittauksensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794