Tuossa äskettäin oli keskustelua VHF:stä ja aloin harkita hankkimista ja SRC:n suorittamista.
Oletteko ostaneet VHF:iä netistä ulkomailta, vai onko siinä riskejä kanavien ym. suhteen? Aikalailla halvempia kuitenkin. Onko vinkkiä ostopaikasta?
VHF:n osto netistä
13
175
Vastaukset
- Ei riskiä
Ei ole riskiä. Käyttöjännite 12 V on kaikkialla sama, samoin kanavat.
- öööaaal
No ei ihan.
Pohjoismaiset kanavat puuttuvat.
Jossain ohjelmoivat ne pyynnöstä. - Pallonkierto
öööaaal kirjoitti:
No ei ihan.
Pohjoismaiset kanavat puuttuvat.
Jossain ohjelmoivat ne pyynnöstä.Hyvin on pärjäilty suomalaisella VHF:llä Jenkeissä ja ympäri maailman, mutta ei siis onnistu päinvastoin, vai?
- öööaaal
Pallonkierto kirjoitti:
Hyvin on pärjäilty suomalaisella VHF:llä Jenkeissä ja ympäri maailman, mutta ei siis onnistu päinvastoin, vai?
Niinkö sanoin?
Kirjoitin vain että pohjoismaiset kanavat puuttuvat.
Jos olet maailmalla pärjännyt ilman pohjoismaisia kanavia olet varmaan oikea onnistuja.
Lukutaito, ja luetun ymmärtäminen kun vielä onnistuis samalle tasolle nostaa.
- -Mika-
Ulkomailta ostetusta puuttu ne L-kanavat, eli kolme huvivenekanavaa. Ja F-kanavat eli ammttikalastajien omat kanavat. Muuta eroa ei ole.
Tai no, jenkkilässä ja euroopassa on osin eri kanavia, mutta kaikki uudemmat laitteet voi käyttäjän toimesta vaihtaa US/EU -tilojen välillä.
Itse en ole pitänyt L-kanavien puutetta mitenkään pahana asiana.
Tunnetut nettikaupat kaikkialla maailmassa on hyvä ostopaikkoja. Itse ostin ranskasta, kun oli niin hyvä tarjous: RO4800 AIS-vastaanottimella ja erilllisellä langattomalla lisäkapulalla alle kolmen sadan. - MitaanTietamaton
Meille VHF tuli turistiostoksena jenkkilän tavaratalosta. Kansainväliset kanavat löytyy, mutta ei L- tai F-kanavia, joita ei ole vielä kaivannut. AIS:in varmaan olisin ottanut, jos sellainen olisi taannoin löytynyt helpolla.
- 13+6
Jos ostat käsi-VHF:n Englannista kuten minä tein, mukana saattaa tulla englantilaisella töpselillä oleva verkkolaturi. Muutaman kympin maksaisin enemmän, jotta toimisi paremmin Suomessa. Saksasta tilattaessa tätä ongelmaa ei ole.
- SVB
Ei ne aina ulkomailla ole halvempia. Ainakin Standard Horizonin VHF:t oli SVB:llä suunnilleen saman hintaisia kuin suomessa. Osa jopa Suomessa halvempia kuin saksassa.
- -Mika-
Joo, kaikessa on aina puolensa.... Joku tavara on joskus samoissa hinnoissa tai jopa halvempi täällä, kuin vaikkapa saksassa.
Mutta joskus taas kun osuu oikeaan aikaan oikealle sivulle, voi säästää paljon. Mutta silloin pitää (usein) tehdä valintoja: Ostanko suomesta hieman kallimmalla ja saan L-kanavat vai ostanko ranskasta puoleen hintaan ja saan AIS-vastaanoton ja langattoman lisäkäyttölaitteen... tämä vaan niin kuin esimerkkinä...Mites MMSI numeron ohjelmointi, onnistuuko itse vai tekeekö ulkomainen kauppias valmiiksi pyynnöstä?
- manuaalissa ohje
spkoo kirjoitti:
Mites MMSI numeron ohjelmointi, onnistuuko itse vai tekeekö ulkomainen kauppias valmiiksi pyynnöstä?
MMSI-numeron näppäileminen on tarkoitettu itse tehtäväksi. Manuaalissa oli siihen selkeä ohje (ainakin omassa Standard-Horizon VHF-AIS:ssa).
- MMSI?
spkoo kirjoitti:
Mites MMSI numeron ohjelmointi, onnistuuko itse vai tekeekö ulkomainen kauppias valmiiksi pyynnöstä?
Mikä MMSI ? Minulla on uusi Standard Horizon vhf / ais. Olsen lueskellut
käyttöohjetta, mutta ei o oikein auennut.
T. Avusta / neuvoista suuresti kiitollinen
- -Mika-
Onnistuu itse. Joissakin sen edellisen nollaaminen on hieman hankalaa ja saattaa vaatia huoltokäyntiö (jos vaikka on ostanut käytetyn radion tai veneen mukana tulee radio). Uusissa käyttäjä voi itse ohjelmoida sen suoraan laitteen omalla näppäimistöllä. Näin ainakin useimmissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231