Ei unohdeta: Putin on ollut KGB-agentti

...ja yhä pelaa sellaisen lailla. Hän tuntuu olevan askeleen EU:ta ja USA:ta edellä, kuin olisi oppinut heidän tempuistaan. Hän tuntuu olevan taitava narusta vetäjä, joka ennakoi vastapuolensa siirrot.

Ja sillä aikaa kun länsi uhoaa että ei noin saa tehdä ja siirtää ilmavoimiaan lähemmäksi Ukrainaa, Putin on korostanut ettei halua sotaa vaan järjestystä, mutta varaa itselleen oikeuden ylittää sotimisen rajan, jos on pakko.

Provosointi (kuten on tehty) ei välttämättä tässä tilanteessa tarkoita hyvää.

13

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onpa kova pala

Onko Venäjä ottanut huomioon, että myös Janukovitshin oma puolue Alueiden puolue Ukrainassa on tuominnut Janukovitshin? Parlamentti erotti Janukovitshin.
      Ukrainan suvereniteettia pitää kunnioittaa!

• politiikan kotrolli

Mä luulen, että Ukrainan kansalaiset ovat länsimaisen demokratian kannalla. Pitävät sitä parempana kuin itämaista ohjattua demokratiaa. Vaikuttaa siltä, että nyt Ukrainassa venäjänmielisinä esiintyvät ovat tällä hetkellä Venäjältä heille luvatun hetkellisen palkkion vuoksi toimivia. Todellisuudessa pitävät kuitenkin länsimaista yhteisten asioiden hoitoa pitkän päälle parhaana.

• Juuri niin

Ukrainalaiset osaa itsekin arvioida, mikä on heille hyväksi. He osaa arvioida maansa kehitystä suhteessa esim. Puolaan. Vielä 20 vuotta sitten maat olivat yhtä köyhiä. Puola valitsi lännen ja EU:n. Kaiken seurauksena Puolan BKT on nyt viisi kertaa suurempi kuin Ukrainan. Puolalaiset voi nauttia monista Länsi-Euroopan etuisuuksista.

• Koroljov

"Mä luulen, että Ukrainan kansalaiset ovat länsimaisen demokratian kannalla."

Ukraina on konkurssitilassa. Venäjä tahtoi auttaa. Länsi ei sitä sallinut. Niinpä demokraattisesti valittu presidentti ja hallitus pantiin viralta. Se oli laiton teko, vieläpä väkivaltainen teko, mutta lännen näkökulmasta "demokratiaa", koska se palveli läntisiä intressejä. Niin kuin Suomen punakapina v. 1918 palveli Leninin gangsterien ja Neuvosto-Venäjän intressejä. Kiovan juntan oligarkit eivät olisi saavuttaneet mitään ilman lännen yllytystä ja tukea.

"Pitävät sitä parempana kuin itämaista ohjattua demokratiaa."

Mitä se sitten on, että länsimaiden tukeman aseistetun opposition väkivaltaisella vallankaappauksella kumotaan demokratia kokonaan?

"Vaikuttaa siltä, että nyt Ukrainassa venäjänmielisinä esiintyvät ovat tällä hetkellä Venäjältä heille luvatun hetkellisen palkkion vuoksi toimivia."

Itse asiassa juuri Ukrainan länsimieliset toimivat niin kuin toimivat juuri siksi, että esim. USA on käyttänyt opposition lahjomiseen miljardeja dollareita. Russofobia rahoitetaan lännestä käsin.

• Koro on Koro vaik...
        Koroljov kirjoitti:

Ukraina on konkurssitilassa. Venäjä tahtoi auttaa. Länsi ei sitä sallinut. Niinpä demokraattisesti valittu presidentti ja hallitus pantiin viralta. Se oli laiton teko, vieläpä väkivaltainen teko, mutta lännen näkökulmasta "demokratiaa", koska se palveli läntisiä intressejä. Niin kuin Suomen punakapina v. 1918 palveli Leninin gangsterien ja Neuvosto-Venäjän intressejä. Kiovan juntan oligarkit eivät olisi saavuttaneet mitään ilman lännen yllytystä ja tukea.

Mitä se sitten on, että länsimaiden tukeman aseistetun opposition väkivaltaisella vallankaappauksella kumotaan demokratia kokonaan?

"Vaikuttaa siltä, että nyt Ukrainassa venäjänmielisinä esiintyvät ovat tällä hetkellä Venäjältä heille luvatun hetkellisen palkkion vuoksi toimivia."

Itse asiassa juuri Ukrainan länsimieliset toimivat niin kuin toimivat juuri siksi, että esim. USA on käyttänyt opposition lahjomiseen miljardeja dollareita. Russofobia rahoitetaan lännestä käsin.

"Ukraina on konkurssitilassa. Venäjä tahtoi auttaa. Länsi ei sitä sallinut"
        - sulla on taas menny sanat Venäjä ja länsi väärin päin

"Niin kuin Suomen punakapina..."
        - eikö olis viisaampi jättää nuo "punakapinat" toisiin ketjuihin ja pysyä asiassa

"Mitä se sitten on, että länsimaiden tukeman aseistetun opposition väkivaltaisella vallankaappauksella kumotaan demokratia kokonaan?"
        - mites se tosiaan olikaan noiden demokratioiden kanssa, millasia ne on ollu Venäjän (NL) vaikutuspiirissä ja toisaalta länsi-Euroopan vaikutusalueelle
        - Putinin "suojeluksessa" minkä tahansa maan demokratia voi kehittyä vain huonompaan suuntaan

"Russofobia rahoitetaan lännestä käsin."
        - russofobiaa ei nyt tarvi rahoittaa mistään käsin, se leviää aivan itsestään
        --->Putin pitää siitä huolen

• G17
        Koroljov kirjoitti:

Painu jo vittuun täältä, desantti.

• kukahan siellä mölyä

Obama vaikuta takapirulle melakoisa ja EU.. Raha latovat palkaksi! Kaappauksella pikkulikki on valtaan nyt tullut, ei vaalilla!

• juu ja ei tai siis

En nyt sanoisi että Putin olisi varsinaisesti askeleen edellä länsimaita. Tietyllä tapaa kyllä, mutta lähinnä se johtuu/näyttää siltä koska länsimaat (ilmeisen virheellisesti) ajattelee Putinin toimivan rationaalisesti ja samalla tavalla kuin "normaalit" vallanpitäjät.

USA:n ja EU:n pitäisi suhtautua Putiniin aivan kuten Staliniin ja muihin Neuvostoajan johtajiin niin heti aukeaa se ajatusmaailma paljon paremmin.

• mikä aukee

Obama ja Eu tunkemassa Venäjän tontille, ketkuillen?

• Koroljov
        mikä aukee kirjoitti:

Obama ja Eu tunkemassa Venäjän tontille, ketkuillen?

Aivan sama kuin jos Venäjä masinoisi amerikkalaisvastaisen vallankaappauksen Meksikossa tai Kanadassa! Nyt on astuttu tiettyjen rajojen ylitse. Sulun asettamisen aika on tullut.

• täytyy vastustaa?
        Koroljov kirjoitti:

Aivan sama kuin jos Venäjä masinoisi amerikkalaisvastaisen vallankaappauksen Meksikossa tai Kanadassa! Nyt on astuttu tiettyjen rajojen ylitse. Sulun asettamisen aika on tullut.

"amerikkalaisvastaisen vallankaappauksen"

????

Mikäs aate tuo on?

Kun kommunismi on aatteena kuopattu, niin täytyy kehitellä
        tarkemmin määrittelemätön "aate": amerikkalaisvastainen

Kiinnostais kovasti tietää, että minkälainen tuo aate on, jonka
        innoittamana Koro noita "vallankumouksia" Amerikan
        naapurivaltioihin haaveilee ?

Ehkä jotain kansainvälistä terrorismia ?

• urbanovitsi

Ryssä on ryssä, vaikka hänet voissa paistaisit!

• mitä sinulle?

Aivoton sossupummi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe