Kerronpa tässä nyt oman tarinani. Olen siis nyt 31v mies, jolla nykyisin tuntuu että elämässäni ei juuri tapahdu mitään nykyisin. Syynä tähän on mikäs muukaan, kuin kaverittomuus tai pikemminkin niiden vähyys ja seurustelemattomuus. Myönnän ihan suoraan että olen jokseenkin ujo ja aika huono tutustumaan uusiin ihmisiin, ja viihdyn aika paljon itsekseenkin, ja näihinkin on omat syynsä. Ensinnäkin minulla on diagnosoitu lievä aspergerin oireyhtymä, joka vaikeuttaa sosiaalista kanssakäymistä. Kouluaikana, etenkin yläasteella voin sanoa että olin koulukiusattu, vaikka kiusaaminen ei ollut läheskään pahinta laatua. Se oli lähinnä sellaista selän takana hihittelyä sekä osoittelua, suunsoittoa, syrjimistä, sekä mullistelua.
Se että elämässäni ei tapahdu mitään, nousi esille lähinnä tässä talvilomakauden ollessa parhaimmillaan, jolloin monet kaveriporukat sekä seurustelevat parit suunnistavat hiihtokeskuksiin, laivaristeilyille, kylpylöihin ja jotkut jopa ulkomaanmatkoillekkin. Kevät ja kesäkin on edessä päin, jolloin ihmiset matkustavat vieläkin enemmän, ja pelkään yksinäistä ensi kesää jo nyt, vaikka ei tietenkään pitäisi vielä etukäteen surra. Itsellä ei juuri näitä edellä mainittuja mahdollisuuksia ole, kun en seurustele eikä kavereita ole enään nykyisin kuin ihan jokunen, jotka nekin vetäytyneet omiin oloihinsa eivätkä näin ollen lähde minnekkään, eikä muutenkaan kivaa ajanviettoa kavereiden kanssa nykyisin enään ole. Näin siis tuntuu, että elämässäni ei tapahdu mitään. Lomatkin ovat ihan turhaan, kun ei kuitenkaan missään matkalla pääse käymään. Usein ärsyttää kun monet, esim töissä kyselevät loman jälkeen, että kävitkö missään, jolloin hävettää sanoa että en käynyt. Joskus tekisi mieli sanoa, että missäpä sitä yksinäinen ja vähävarainen poikamies olisi käynyt, mutta en halua kuullostaa surkimukselta. Se kun kuulee kuinka paljon ihmiset matkustelevat, ja sehän on ihan tilastotieteellinen juttu, että suurin osa ihmisitä käy vuodessa vähintään yhden yön matkoilla, ja itse ei juuri pääse käymään missään, niin se vain tuntuu jotenkin luuserimaiselta. Yksinhän ei tietysti kiva ole lähteä mihinkään kauemmas. Kateuden ja katkeruuden peikko herää henkiin aina silloin, kun näen muiden matkakuvia tai kuulrn muiden matkasuunnitelmista ja kokemuksista. Nämä kaikki usein sosiaalisessa mediassa.
Onneksi minulla kuitenkin on joitakin harrastuksia kuten salilla käynti ja miesten joogassa käyn myös ja tykkään uidakkin. Myös soittoharrastus on minulle tärkeä, kun soittelen lähinnä omaksi iloksi koskettimia ja kitaraa. Siitä olenkin tyytyväinen että minulla soittotaito ainakin on. Pystyn myös yksin lähtemään baareihin ja tanssipaikoille, enkä ajattele sillain, että mitähän muut ajattelevat minusta kun olen yksin liikkeellä, eikä siitä kukaan ole minulle siellä kuittaillutkaan.
Tosiaankin ne vähätkin kaverit joita vuosien aikana on ollut, niin ovat vetäytyneet omiin oloihinsa eikä heitä juuri saa mihinkään lähtemään, eikä uusiakaan kavereita tahdo löytyä niistä syistä jotka tuolla jo mainitsinkin ja sellainenkin asia on josta en ole vielä maininnut, että en tahdo nykyisin oikein luottaa ihmisiin. Viime vuosien aikana joitakin uusia tuttavuuksiakin on ollut, mutta nekin ovat osoittautuneet kieroilijoiksi sekä pummeiksi. On tuntunut joskus, että minä olen heille ollut vain pelkkä autonkuski tai rahanlainaaja, vaikka osaan kyllä niistäkin kieltäytyä, mutta kuitenkin. Muutenkin olen paljon kavereidenkin taholta kokenut ilkeilyä, kieroilua, pahan puhumista selän takana, ja moniakaan en vain ole osannut miellyttää. En tiedä sitten onko syy ollut aina minussa vai heissä, tai varmaan joskus kummassakin. Varmaan syynä myös se kun peruskoulun kävin erityiskoulussa, ja ne vähät kaverit ovat olleet sieltä suurimmaksi osaksi, niin heilläkin on sitten ollut erilaisia ongelmia. Vakituista seurustelukumppaniakaan en ole vielä onnistunut löytämään. Siihen tulokseen olen tullut, että en ehkä koskaan halua omaa perhettä ja mennä naimisiin, mutta kyllähän se tyttökaveri kuitenkin olisi kiva, ja kun edes sellaisen sattuisi löytämään, joka ajattelisi samoin kuin minä, ja jonka kanssa voisi aina jossain käydäkin. En kuitenkaan ole seurustelupuolella täysin kokematon, vaan niitä säätöjä on aina joskus ollut ja yhden illan juttuja, joista osaan olla iloinen että on ollut edes niitä, kun kaikilla ei ole niitäkään.
Että tällainen tarina, ja tässä muiden mielipidettä kysyn, että onko tilanteeni niin huono kuin itsestä tuntuu?
Elämässäni ei juuri tapahdu mitään
5
1917
Vastaukset
- yx vaan. . . .
Se että tapahtuuko elämässä mitään riippuu jokaisesta itsestään.
Mä annan ystävien olla rauhassa, ottakoon yhteyksiä jos siltä tuntuu.
Mut suunnittelen itse mitä tykkään tehdä, silleen ei ole koskaan tylsiä hetkiä.
Ei mun mielestä sun tilanne mitenkään kehno ole, harrastat, ulkoilet jne.- vuori2
Elämäsi vaikuttaa varsin mukavalta. Muista ettei elämä ole kilpailua siitä kenellä on hienoimmat autot, kuka matkustelee eniten, kenellä on rahaa jne. Mitä hävettävää siinä on jos loman jälkeen vastaat olleesi kotona, rentoutuneesi ja olet harrastanut liikuntaa? Jos haluat matkustella niin miksi et matkusta yksin? Monet harrastavat sitäkin vaikka kavereita olisi vaikka kuinka paljon. Voit myös osallistua matkaan, jossa on joku teema esim. jooga silloin mukana on samanhenkisiä ihmisiä etkä koe olevasi yksin. Muista hakea elämässä niitä positiivisa asioita. Jos sinulla joskus on perhettä niin uskon, että silloin haikeudella muistelet lomaviikkoa jolloin sait olla ihan yksin ja rentoutua :)
Oletko osallistunut asperger yhdistyksen toimintaan? Sieltä saisit vertaistukea ja lisää sisältöä elämääsi. Ole rohkeasti erilainen, ole rohkeasti sinä
- varmaanloinen
En kyllä näe mitään kovin huonoa tuossa tilanteessasi..
Minun elämässäni ei ole mitään muuta sisältöä kuin mielenterveystoimisto ajat 2 kertaa kuukaudessa ja kuntoutukseen liittyviä juttuja kerran viikossa ja nekin on täyttä tuskaa.
Loput ajat olen sitten neljän seinän sisällä ja harrastuksia ei ole ja kavereita ei ole ja puhelimeni ei soi koskaan. Vaikean masennuksen lisäksi on vielä bulimia.
Samaa on jatkunut jo vuosia paitsi että silloin ei ollut noita kuntoutusjuttuja vielä.
Kait sitä jollakin varmaan menee huonommin kuin mullakin - Yhteinen diagnoosi?
Sopivan asteinen diagnoosi antaa rauhan sielulle
http://www.vauva.fi/keskustelu/1426380/ketju/onko_taalla_ketaan_aikuisena__aspergerdiagnoosin_s/sivu/2
Onko samoja kokemuksia? - Löytyisikö sielunvel
Yksinäisyys pakottaa etsimään toista yksinäistä
http://www.vauva.fi/keskustelu/1426380/ketju/onko_taalla_ketaan_aikuisena__aspergerdiagnoosin_s/sivu/2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708