Cisco-modeemin asetukset

Cisco Kid

Tuoreen modeemin kaappausuutisen siivittämänä tarkistin oman modeemini asetuksia ja tietoja.
Joskus on yhteydessäni jäätymistä, mutta modeemin valoista ei ilmene katkomista. Vikahan voi olla selaimessa tai sivustossa jne.
Harhauduin myös tuolle DNAn sivulle ja siellä oli ohje
”Jos netti pätkii, niin kannattaa tarkistaa, että kaapelimodeemissa ei ole IP Flood Detection päällä.”
http://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/cisco-epc3825-firmware/

Poistin blokkauksen ”Block IP Flood Detection”.
( Ping-arvo putosi puoleen, mutta nopeuteen ei vaikutusta ).
Ei sattunut tilannetta, että yhteys olisi jäätynyt, mutta 4stä koneen käynnistyksestä 3 oli sellaista ettei löytänyt yhteyttä verkkoon ollenkaan. Minulla 2 selainta käynnistyy järjestelmän kanssa ja n. 50 sivustoa, joten upeat rivistöt keltaisia kolmioita ilmestyi.
Tätä ei ole tapahtunut aikaisemmin tämän yhteyden n. 3v käyttöaikana.
Modeemi oli valmiiksi päällä konetta käynnistäessä.

Ehkei jäätymiseni liity tuohon IP Flood Detectioniin, mutta sen blokkaus on kuitenkin virallinen linja, jos yhteys pätkii ja linkistä löytyy väittämä, että se olisi uusimmassa päivityksessä pois päältä ( minulla on uusin päivitys ).
Pakkohan oli palauttaa tuo blokkaus, jotta sain yleensäkään yhteyden, mutta onkohan tuolle ilmiölle jotain selitystä, kun ohje on mielestäni ristiriitainen ja haitallinen.

Kaapeliyhteys DNA Cisco EPC3825

2

386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toni.
      • toni.

jos painat siellä modeemin takana olevaa reset painiketta vaikka kynällä yli 10 sekunttia modeemi menee tehdas-asetuksille kaikessa ja tuo Block IP Flood Detection palaa takaisin, mutta itse otan sen pois kun alkaa tökkimään ja nyt ollut monta kuukautta noin ja netti toimii hienosti

tuo resetin painaminen laittaa modeemin takaisin tehdas-asetuksille ja sieltä häviää sitten kaikki viritykset salasanoja myöten joten käytä sitä harkiten, yhteys palaa tähän koneeseen 10 sekunnissa, joskus voi mennä sekin aika mitä ohjeissa sanotaan

eilen hetken voimistelin spotifyn kanssa mutta nyt ei estä modeemin palomuuri, norton sallii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      93
      1114
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe