Heippa.
Miten pääsen eroon tästä ahdistuksesta jota koen siitä että mitä jos lihon raskauden aikana kauheesti..?
Ärsyttää itseään kun ymmärrän täysin että kiloja tulee :)
Mutta pelottaa että niitä tulee ihan hirveesti..
Toinen asia mikä huolestuttaa on se, kuinka tulen pärjäämään rahallisesti sitten kun olen äitiyslomalla.. :(
Löytyisikö teistä kanssa odottajista fiksua ihmistä kommentoimaan.
En nyt jaksaisi mitää "olisit miettinyt ennen kun tulet raskaaksi" pellejä!
Tää on ehkä ohimenevä paniikki. Koska lapsi on enemmän kun tervetullut
Tarvitsen juttukaveria :/
7
121
Vastaukset
- rv 28+2
Ystävä rakas. :) Jos et ole taipuvainen lihoamiseen nii tuskin lihot raskaana ollessasi normaalia enempää :) Älä ole niin kriittinen itseäsi kohtaan.
Sisälläsi kasvaa jotain niin ihmeellistä ettet osaa vielä käsittääkään sitä kunnes raskautesi etenee pidemmälle. Kun näet pienokaisesi ensimmäistä kertaa ultrassa niin siinä vaiheessa ei enää muutamat lisäkilot päätä huimaa :)
Toiseen kysymykseesi vastaan niin että toistaiseksi Suomessa ketään, etenkään lapsiperheitä/yh-perheitä ei jätetä taloudelliseen ahdinkoon. Eli varmasti tulet pärjäämään myös rahallisesti. Jokaisella vauvaperheellä on rahallisesti tiukkaa ellei sitten satu olemaan mikään kroisos. - Joo suomessa voi
tehdä lapsia mielin määrin, vaikka ei olisi tulojakaan. Siis huom. niin pitkään, kun rahat riittävät valtion ja kaupunkien kassoissa.
Tuskinpa ne pitkään riittävät, kun velkaa on jo suomenmaalla paljon ja kokoajan työnnetään ulkomaille rahaa ja otetaan suomeen lisää loiseläjiä, jotka luonnollisesti myös tehtailevat lapsia hyvän rahan takia.
Suomi on kohta perikadossa. - rv 28+3
Se on totta. Mutta uskoisin että viimeisenä säästetään lapsiperheen tuissa. :)
- rv 28+3
Mitähän mä oikeen kirjoitin :D Tarkotin että uskoakseni lapseperheet on kuitenkin niitä tuen saajia joilta nipistetään viimeisenä jos nipistetään.
- ..kooko..
Mukava saada tämmösiä positiivisia kommentteja.
En oikeen itsekkään tiedä, että miksi mulla tämmönen paniikki tästä nyt on..
Kun kyllähän sitä aina pärjää.. Pakkohan se on.
On mulle sanottu ennenkin että Suomessa jos ei mikään muu pelaa niin ainakin lapsiperheistä huolehtiminen toimii.. :)
Koitan aatella tän niin, että tää on ns raskauteen kuuluvaa ihmettelyä ja huolta :)- Hellevi85
Painon nousu on ollut suuri paniikinaihe minullakin, niin esikoista odottaessa kuin nyt toisenkin raskauden kanssa. Pahimmillaan käyn joka aamu puntarilla, ressaan ja huolestun heti jos paino pompsahtaa hassusti suuntaan jos toiseen. Onneksi kyseessä on vain kausittainne eli 2-4kertaa raskauden aikana muutamasta päivästä viikkoon kestävä jakso.
Itse olen kotihoidontuella nyt ja esikoisesta sain hyvän äitiyspäivärahan ja vanhempainpäivärahan. Valitettavasti nyt saan minimit, eli noin 23€/päivässä. Olen kuitenkin laskenut että pärjään lapsien kanssa ihan hyvin kun en laita säästöön lapsilisiä vaan otan ne lasten elämisen maksuihin. Esikoisesta saan hoitolisän ja asumistuen saan myös. Vaikeinta on rahakausien vaihtuessa, kotihoidontuki päättyy melkein kuukautta ennen seuraavan rahan alkua kun kotihoidontukie ei makseta vajailta kuukausilta. Kannnattaa laittaa rahaa sivuun niin selviää rahakausien vaihtumiset helpommin ja on sitten varalla rahaa jos esim synnytys venyy (esikoisen kanssa meni viikko sairaalassa) tai tulee muuta yllättävää kustannusta!
- äitipäitii
Esim. 10-15 kilon painon-nousu raskausaikana on ihan normaalia ja suotavaa. Istukka painaa, lapsivesi painaa, lisääntynyt veri painaa ja itse vauva painaa, sekä rintojen kasvu. Älä huolestu, jos raskausaikana kiloja tulisi hieman ylimääräisiäkin, sillä silloin sinulla on hieman enemmän energiaa myös, kun imetät!
Mitä tulee raha-asioihin, niin aina sitä pärjää vähemmälläkin, kun vain asenne on oikea, eikä kuluta turhuuksiin. ESim. vauvan tarvikkeet on hyvä ostaa käytettyinä, samoin kuin ne vähän aikaa päälle mahtuvat vaatteet. :)
Voimia ja onnellisuutta! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218