Niin lähellä, mutta ei tavoitettavissa!

Neon Blaze

Noin kuukausi sitten tartuin hetkeen ja tein sen mitä ei täällä näköjään kukaan uskalla tehdä, tulin häntä sponttaanisti vastaan tervehdin kysyin onko hetki aikaa, selitin kuinka ja miksi haluan hänet omakseni!
Kohde vähintään hämmentyi, lähes lamaantui paikoilleen. Päätin jättää hänet ajatuksiinsa hetkeksi joten hyvästelin hänet ja hymyilin iloisemmin ja helpottuneemmin kuin ikinä ennen, olinhan purkanut jotain mikä oli raastanut sisustojani jo kiitettävän ajan ajan.

Tilanne ei edennyt minnekkään! muutaman päivän tauko puhumatta ollenkaan ja PAM olemme kuin mitään ei olisi tapahtunut. Palasimme normaaleihin puheväleihin.

Koitin uudestaan, tällä kertaa lievässä humalletilassa selitin, että hän on lähes ainut asia joka saa minut hymyilemään ja kuinka todella todella pidän hänestä.

Sama reaktio! hämmennys, lamaantuminen ja sanattomuus...

tästä on noin 3 viikkoa... Emme ole vaihtaneet sanaakaan sen jälkeen...
luulin että voisin päästä tästä yli, myöntää ettei tästä tulisi mitään ja aloittaa parantumisen!

Ei sydämmessäni on pienen pieni liekki joka huutaa ettei hän ole suoranaisesti torjunut minua. Tilanteesta vaikeamman tekee se että olin varma että tunteet olisivat olleet molemminpuoliset, valehtelivatko silmäni,tunteeni ja sydämmeni minulle armotta?
Vielä kryptisemmäksi asian tekee hänen reaktio, hän ei välttele muttei ota kontaktiakaan, on kuin olisin hyvänpäiväntuttu, vaikkakin voisin yhden käden sormilla laskea ne asiat joita en olisi valmis tekemään jotta näkisin hänen ujon hymynalun olevan suunnatuna minuun. Taas.

10

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valitettavasti...

Ei taida olla kiinnostunut sinusta sillä tavalla, siksi on niinku ei mitään olis tapahtunukaan.

• Blöbö

Tämä oikeastaan mielestäni kuuluisi ihastumis puolelle.

"Tilanteesta vaikeamman tekee se että olin varma että tunteet olisivat olleet molemminpuoliset, valehtelivatko silmäni,tunteeni ja sydämmeni minulle armotta?"

Ihastuksesa ihminen tuppaa maalailemaan kaiken näköisiä fantasioita ja kuvitelmia itselleen.

Hän voi olla kiinnostunut sinusta, mutta ei välttämättä ole ihastunut samalla tavalla kuin sinä, sitten kaadat hänen niskaansa omat tunteesi ja odotuksesi, oletat hänen tuntevan samoin?
      Se voi olla ahdistavaakin toisesta ihmisestä vähintäänkin saa säikähtämään.
      Kun puhuu toiselle tunteista, niitä ei kaadeta saavilla toisen niskaan kuin kylmää vettä, kummassakin saa paskahalvauksen.

Toiset ihmiset tarvitsevat enemmän aikaa omille tunteilleen ja vaikka olisivatkin ihastuneet, haluavat tuntea toisen syvemmin ennen kun toimivat.

Haluisin tietää että oletteko viettäneet aikaa yhdessä yhtään?

Ihmiset tuntuu herkästi menevän ääripäästä toiseen asioiden kanssa, joko ei sanota mitään vain "vilkuillaan" ja kuvitellaan että se jotenkin on selkeääkin kommunikointia siitä että tykkää toisesta.

Tai sitten käydään töksäyttämässä "ventovieraalle" ihmiselle että MÄ TYKKÄÄN SUSTA!
      Ja kyllä, vaikka teette töitä yhdessä / olette samassa koulussa, olette sanoneet hei toisillenne, vaihtaneet pari lausetta. HÄN on venttovieras ihminen sinulle ja sinä hänelle.

Se että olet maalaillut läheiset välit kuvitelmissasi ja fantasioissasi ei tarkoita sitä että näin olisi todellisuudessa, näin ikävä kyllä usein tapahtuu kun on Ihastunut.

Myönnettävä että ihailtavaa rohkeutesi mutta ehkä hieman tuo lähestyminen ei mennyt ihan täysin putkeen.

Kun puhutaan aloitteen tekemisestä, sillä ei välttämättä tarkoiteta suhteen aloitteen tekemistä. Jotkut ihmiset näkevät tutustumis vaiheen täysin erillisenä suhteesta. Naiset usein tuntuvat käsittävän väärin aloitteen tekemisen.
      Monet tarvitsevat enemmän kuin sen ihastumisen tunteen siihen että todella alkaa suhteeseen toisen ihmisen kanssa, sillä ei ole väliä kumpi tekee sen aloitteen siihen että alkaa tutustumaan toiseen.

Tutustumis vaihe ei välttämättä edes johda suhteeseen.
      Pitäisi aina huomioida että toinen ei välttämättä näe asioita ihan täysin samalla tavalla kuin sinä.
      Ihmiset ehkä tuntuvat ymmärtävän väärin suhteen tarkoituksen, suhde yleensä solmitaan vasta sen jälkeen kun tiedetään edes vähän millainen toinen ihminen on.

Monet tuntuvat hyppäävän yli tuon tutustumis vaiheen nykypäivänä.

Mielestäni on aika luonnollista että tuollaisessa tilanteessa toinen ottaa etäisyyttä ja mahdollisesti koittaa samalla selvitellä niitä omia tuntemuksiaan ja arvioida tilannetta. Tietenkään en voi sanoa varmaksi mitään koska en tiedä mitä olet kirjaimellisesti sanonut hänelle.

RIippuen siitä mitä olet sanonut hänelle voi olla että olet jopa anteeksi pyynnön velkaa, siitä että ei ollut tarkoitus ladata niskaasi kaikkea kerralla.
      Sinulla on selvästi vahvoja odotuksia häneltä ja tämä juuri voi pelottaa häntä ja ajaa poispäin. Eikä suoraan sanoen se ole reilua kasata toiselle odotuksia.

• Neon Blaze

Olemme tunteneet noin vuoden.
        Ja aikaa yhdessä juuh kiitettävästi, olemme jutelleet jopa tunteja putkeen...
        Eli tunnemme toisemme suhteellisen hyvin... Kyse ei ole läheskään tuntemattomasta henkilöstä ja olen juurikin lykännyt varsinaisia tunteiden ilmauksia juurikin sen takia ettei tulisi tilannetta jossa tuntisin hänet vain fantasioinnin tasolla...

• Blöbö

Kiitos että valoitit asiaa tässä hieman, eli se ei todennäköisesti johdu sitten siitä että toinen ei tunne sinua lainkaan.

On aina mahdollista se että toinen on ujo ja ei ole kuvitellut ikinä että on mahdollisuuksia siihen että voisit hänestä pitää ja tunteiden tunnustus on tullut shokkina ja nyt hän punnitsee tilannetta ja pähkäilee miten pitäisi toimia?

Mahdollisuus on sekin ettei hän välttämättä ole ajatellut sinua siinä mielessä.
      Tunnustus tuli shokkina.

Toisen tunteiden miettiminen voi myös saada ihmisen perääntymään koska ei tiedä miten voi vastata niihin itse.

Loppu pelissä me voimme kehitellä vain teorioita siitä mitä hänen päässään liikkuu.
      En kai voi oikeastaan muuta sanoa kun anna asialle aikaa, ole ystävällinen hänelle mutta anna oma tilansa jos mies ei tee mitään suoran tunnustuksen jälkeen pitkään aikaan niin on hän todennäköisesti idiootti.
      Mielestäni hänen pitäisi antaa jonkun näköinen vastaus jossain pisteessä siihen että onko hän kiinnostunut sinusta vai ei.
      Jos ei pariin / kolmeen kuukauteen kuulu miehestä mitään niin mielestäni voit vaatia suoraa vastausta häneltä.

Sitten ainakin tiedät missä mennään ja voit siirtyä eteenpäin elämässä.

• Neon Blaze

Ihan kinkkivinkkinä! Olen mies...
        Ja no nyt olen alkanut pelkämään hänen mahdollisia sanojaan, sitä mitä ne heijjastavat hänen tuntemuksistaan. Tosiaan hän on kovin ujo ja mitä enemmän sain häneen tutustua, sitä enemmän hänen muurinsa laskeutuivat ja yllätys yllätys sitä voimakkaammaksi tunteeni kasvoivat.
        Kaikki mitä halusin oli responssi joka ei olisi hiljaisuutta tai hämmennystä, pystyn ja voin uskoakseni selvitä torjunnasta mutta epätietoisuus on vain rangaistusta, hetki toisensa jälkeen.

• Blöbö

Pahoittelen erehdystäni, olen influenssassa niin voi mennä asiat vähän sekasin.
      Sama kuitenkin pätee toisinkin päin, siis se mitä sanoin.
      Vaihdat vaan mies sanan Nais sanaan.

Se taitaa olla pahinta se epätietoisuus asioista ja kun ei oikein voi jatkaa elämäänsäkkään kun se JOS kummittelee päässä.

No kuten sanoin, mielestäni sinulla on kuitenkin oikeus tietää mitä tämä ihminen tuntee sinua kohtaan. Annat hieman aikaa ja sitten pyydät että saat puhua hänen kanssaan. Yrität tehdä selväksi ettet halua painostaa mitenkään häntä mutta sinun on tiedettävä missä mennään että voit alkaa työstämään omia tuntemuksia.
      Sanot vain että sinulle on tärkeää saada joku vastaus oli se sitten mitä tahansa.

• outo sivullinen

Oletko sä missään vaiheessa suoraan kysynyt häneltä mitä hän tuntee sua kohtaan?
      Ajattelin vaan kun tuossa aloituksessa kerroit pariin kertaan kaataneesi omat tunteesi hänen niskaan, mutta oleko antanut hänelle mahdollisuutta kertoa omista tunteistaan?
      Mimmi saattaa pelästyä jos tulee hirveästi puhetta ja avautumista sun puolelta. Jutelkaa rauhallisessa paikassa kahdestaan, kysy ja kuuntele häntä.

• Neon Blaze

Kyllä vain olen, hän sanoi olevansa hämmentynyt. joten pyysin häntä miettimään mitä sanoin ja tekemään omat johtopäätöksensä. Käytännössä pallo on nyt hänellä, annoin sen hänelle. Se pelaako hän sen takaisin vai jättääkö palauttamatta on hänen asia, olen nyt jonkin aikaa sijoitellut itseni niin että hän voi halutessaan suhteellisen yksityisesti tulla puhumaan, en aio häneltä ruveta vastausta tivaamaan!
        Se eteeneekö tämä mihinkään on täysin hänen käsissään, en halua enää tulla häneltä mitään pyytämään, jos asia tosiaan on niin että olen hänen mielestä nyt outo hiippari, olkoon niin.

• pölhölästä

Hieno vastaus jälleen kerran Blöbö ainoa ongelmasi on, että näet asian hieman yksipuolisesti. Onhan se varmaan ikävää ja yllättävääkin, jos joku tunteensa lataa täpöillä (itsekin kohdannut erilaisia lähestymisyrityksiä) ja täysin odottamatta mutta asian voisi silloin ilmaista että tarvii vaikka funtsia (jos siis edes tarvii funtsia). Mutta sen jälkeen täytyis kyllä itsekin olla aktiivinen jos kiinnostusta on eikä jättää kaikkea tekemistä toiselle. Monien juttu tuntuu olevan joidenkin virhepisteiden laskemista. Ei se elämä kuulkaa niin vaan mene eikä yhteiskunta silleen pelaa.

• Blöbö

Olen samaa mieltä että aikasemmat kirjoitukset ovat olleet varsin yksipuolisia.
      Siksi on hienoa että muut ovat antaneet omia näkemyksiään myös.
      Mainitsinkin siitä että on useita teorioita asiasta ja me voimme kehitellä niitä vaikka minkä näköisiä.

Pääsääntöisesti yritin hakea ratkaisua hänen kysymykseen ja huoleen siitä että miten päästä asioissa eteenpäin, ehdotukseni oli loppu pelissä varsin suora ja ehkä hieman turhankin yksinkertaistettu. Neon Blaze ei ole tainnut missään vaiheessa kyllä itse asiassa kysyä että miten saisi hänet itselleen.

Voi toki ottaa Aktiivisemman roolin eli lähestyä häntä vähän eri tavalla, jotkut naiset saattavat tykätä siitä että mies näkee vaivaa heidän eteensä.
      Jotkut kaipaavat hieman enemmän romantiikkaa vaikka olisivat itsekkin ihastuneita, kiinnostuneita. Kaipaavat sitä että se mies tavoittelee heitä.
      Se saa heidät tuntemaan halutuksi.
      Muista, pienet asiat vievät pitkälle.

Se miten häntä kannattaa lähteä lähestymään riippuu hyvin paljon siitä vastapuolen luonteesta ja millainen nainen hän on. Poikatyttö, femiininen nainen, jotain niiden väliltä? Silti voisi todeta tähän että vaikka olisi poikatyttö, kaikki naiset tykkää romantiikasta jossain määrin.

Pyri kuitenkin teoissasi olemaan oma itsesi.
      Jos et ole hirveän romanttinen ihminen niin en suosittele antamaan sellaista kuvaa että olisit sitä koska pidemmällä tähtäimellä se ei ole hyvä asia.

Onhan sekin mahdollisuus ettei häntä kiinnosta tai hän epäröi että ryhtyäkkö suhteeseen syystä tai toisesta.
      Syitä on moninaisia.
      Monet eivät mielellään ala suhteeseen työkaverin kanssa koska se voi hankaloittaa asioita jos asiat eivät sujukkaan sitten (käsitin jostain syystä että olette työkavereita)? Vaikka ehkä niitä haluja olisikin aloittaa suhde kanssasi?

Taustalla voi olla huonoja kokemuksia aikasemmista suhteista ja niiden takia on epävarma sitten ja epäröi pistää itseään likoon.

Joskus menee vain yksinkertaisesti pitkään ennen kuin ihminen saa selkoa tunteistaan. Naiset käsittääkseni aika usein kysyvät neuvoa ystäviltään asioiden suhteen ja sieltä voi tulla moninaisia syitä miksi ei kannata, tai miksi kannattaa alkaa suhteeseen.

Voisin jatkaa vaikka kuinka näitä teorioita miksi hän epäröi vastata, tai miksi lopullinen vastaus voi olla ei.
      Sitä voisi antaa lukemattomia eri tapoja lähestyä häntä.
      Loppujen lopuksi aika turha spekuloida koska hän on ainoa joka voi sanoa mistä sukka puristaa.

En kai voi loppu pelissä sanoa muuta kun mene omalla tunteella, se mikä tuntuu parhaimmalta ja omalta itseltäsi on ehkä se paras tapa toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe