Näin unen joka pisti epäilemään uskontilaani.

Matrie.

Näin viime yönä unen, joka pisti kyllä epäilemään uskontilaani.
Olenko tapakristitty, vai toivovainen (toivon, että asiat olisi näin, mutten usko)

Eli uneni meni näin:
Mietin kuolevaisuuttani. Ja sitä, mihin minä päädyn, kun aika jättää. Onko ikuisuutta olemassa ja jos on, niin minkälainen se on.
Sitten pääsin yhtäkkiä ajassa taakse päin. Pääsin kyselemään suoraan Jeesukselta, että onko hän oikeasti tullut tänne vapauttamaan meidät. Tulemmeko pääsemään taivaaseen. Jeesus asetti kätensä pääni päälle ja siinä samassa minä tulin tietoiseksi kaikesta Jumalan aivoituksista. Käytin siitä ite nimitystä Jumalamoodi eli Godmode.
Näin, ettei Jeesus tullutkaan vapauttamaan meitä, vaan hän tuli vain näyttämään, että Jumalallisia voimia on olemassa, jos niihin haluaa uskoa.
Ja ne, jotka eivät niihin usko, niiden elämässä ne eivät ole todellista.
Toisinsanoen silmäni avattiin näkemään, että kaikki ihmeet yms. ovat vain ihmisen pään sisäisiä asioita, eräänlaisia harhoja.

Ja tulin tietoiseksi siitä, että on olemassa myös ikuisuus. Mutta että yksikään eläväinen ei ole ikuinen. Kaikella on aikansa. Kun silmät ummistaa viimeisen kerran, niin kaikki on sitten siinä. Mutta että meidän elämämme ei siihen lopu. Kun syntyy uutta elollista, niin tietoisuutemme siirtyy niihin. Kuitenkin niin, ettemme voi tietää aiemmasta elämästä yhtään mitään. Ei, koska meillä on uudet aivot käytössä. Jos elät hyvin, teet hyvää, sitä suurempi todennäköisyys on päästä seuraavassa elämässä älylliseen olentoon. Jos taas elät, kuin kasvi, etkä tee yhtään mitään, olet ehkä seuraavassa elämässä joku rehu tms.

Tuossa unessa mietin sitten sitä, että mitä mieltä siinä on, olenko seuraavassa elämässä kukkanen, vaikko joku superälykäs olento, jos en kuitenkaan edellisestä elämästä tiedä mitään. Päätin kuitenkin ruveta tekemään enemmän hyvää. Unesta jäi hyvä tunne (me jatkamme tätä universumia).

Herätessäni unesta mulla oli vielä hyvä ja levollinen olo. Mutta sitten aloin miettii, että olenko oikeasti uskomassa, kun tällaisia unia näen? Miksi hyvänolon tunteeni jatkui unen jälkeenkin?

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joel 2:28
      (3:1) -- Tämän jälkeen on tapahtuva, että minä vuodatan henkeni kaikkiin ihmisiin. Ja niin teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaisenne näkevät näkyjä, vanhuksenne ennusunia.
      Ap. t. 2:17
      -- Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.

Paras avaus pitkään aikaan, jos ajatellaan Raamatun sanomaa.
      Siellä mainitsemasi, ennus- unet on esillä molemmissa Testamenteissa, eli Jumalan Sana on siinä vahvistettu.
      Uskontilallesi, jos tuntisit Raamatun, tämä on Sinun uskosi oikeellisuuden sinetti, jonka Pyhä Henki vahvisti juuri näin, Raamatun mukaisesti.
      Elä epäile mitään, tässä asiassa.
      Usko ja luottamus Jumalaan herää usein niin, että alkaa miettiä olemassaolon varsinainen merkitys, eli pelastuminen Paratiisiin, joka on se Uusi Jerusalem, josta Ilmettykirja 21 luku, jakeet 1-3 kertoo.
      Tämä tuo mieleen sille ihmiselle, jonka uskoa Jumala haluaa vahvistaa, että Hänelläkin on tapa tehdä se, eli näyttää profetia, näky tai uni.
      Sinulla se oli uni, joka vahvisti sen, että myös Sinulla on Ikuisuus.
      On myös hyvin merkittävää se, ettei Jumala puhu ihmisille, vaan Jeesus.
      >>Eli Jeesus asetti kätensä pääni päälle ja siinä samassa minä tulin tietoiseksi kaikesta Jumalan aivoituksista. Käytin siitä ite nimitystä Jumalamoodi eli Godmode.** Näin He menettelevät, kädet pään päälle, vaikka lestadiolaiset sille nauraa. Antaa nauraa, väärä heillä on reki.

>>>Näin, ettei Jeesus tullutkaan vapauttamaan meitä, vaan hän tuli vain näyttämään, että Jumalallisia voimia on olemassa, jos niihin haluaa uskoa.** Hallelujah. Juuri tämä on se järjestys. Häneen uskovat ja usko on ensimmäinen, jonka kautta meille tulee ne voimat; Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaiken, mitä itse tekee. Hän näyttää Pojalle vielä suurempiakin tekoja, sellaisia, että hämmästytte. ( Joh 5;20).
      >>>Ja ne, jotka eivät niihin usko, niiden elämässä ne eivät ole todellista.** Kuka niille muut nauraa kun pakanalliset lestadiolaiset?
      Sinä et.

>>>Ja tulin tietoiseksi siitä, että on olemassa myös ikuisuus. ** Jumalahan on ikuisuus?
      Sitten; >>Mutta että yksikään eläväinen ei ole ikuinen. Kaikella on aikansa. Kun silmät ummistaa viimeisen kerran, niin kaikki on sitten siinä. Mutta että meidän elämämme ei siihen lopu. Kun syntyy uutta elollista, niin tietoisuutemme siirtyy niihin. ** Kysymyksessä on todella ylösnousemusruumis, sama mikä Jeesuksella.
      Joh 11,25,26; Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"
      Tuo miettiminen, oletko jotain muuta kun Sinä, on turhaa ja vahingollista.
      Muuttuiko Jeesus, Muuttuiko Mooses, muuttuiko Hanok. Ei, vaan sielusi on se joka jää elämään iankaikkisuudessa, sinun ylösnousemusruumiissasi.

>>Päätin kuitenkin ruveta tekemään enemmän hyvää. Unesta jäi hyvä tunne (me jatkamme tätä universumia).** Siellä Uudessa Jerusalmissa ei ole pahaa, vain hyvää.
      Saa..tana on heitetty ikuiseen tuleen.

>>Herätessäni unesta mulla oli vielä hyvä ja levollinen olo. ** Se on sitä Jeesuksen rauhaa, jonka Hän on luvannut.
      >>Mutta sitten aloin miettii, että olenko oikeasti uskomassa, kun tällaisia unia näen? Miksi hyvänolon tunteeni jatkui unen jälkeenkin?** Josko olet vaikka uudestisyntynyt, jatka samaa rataa.

Kes.

• yks.

Unet ovat hourauksia, elleivät ole Jumalan tahdosta.

Minä olen taas nähnyt mm. sellaisen unen, jossa Jeesuksella oli kirkas kruunu, josta sanottiin, että se on kulumaton. Ei ole koskaan kulunut eikä tule kulumaan. Siinä unessa verrattiin sitä valtaan, joka on iankaikkinen. Hänen valtansa ei koskaan tule murenemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      34
      4301
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      49
      2283
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      47
      1395
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      85
      1220
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1178
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1146
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      50
      1090
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      955
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      59
      891
    10. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      889
    Aihe