Dacia katsastustilastoissa

Dacian katsastaja

www.trafi.fi/filebank/a/1394109628/8249fe13511d11f3a7e39f3b303db089/14358-Kov2010_13.pdf

Siellä Daciat ovat viimeisten joukoissa, vaikka vähällä ajolla ovat olleetkin. Eikä muuten emoyhtiö Renault juuri parempi ole.

69

4118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opettavainen tarina.

      Niinpä niin - taas on kerrottava tämä vanha opettaivainen tarina:

      Kalle ostaa uudenkarhean VW:n. VW:stä hajoaa puolen vuoden jälkeen vaihteisto. Maahantuoja korvaa puolet. Kalliiksi tuli, mutta sattuuhan noita. Sen jälkeen Kalle ajaa tyytyväisenä, kunnes käynnistyksessä alkaa kuulua epämääräistä helinää.
      Lopulta jakoketju hyppää paikaltaan ja edessä kallis moottoriremontti. Maahantuoja korvaa kolmanneksen, koska auto ei ole aivan uusi. Tuhansiin euroihin nousevien korjauskulujen jälkeen Kalle kyllästyy ja päättää katsastaa ja myydä auton. Katsastuksessa katsuri kehuu autoa loistokuntoiseksi.

      Kille ostaa Dacia/Renaultin. Hän ajaa yllätyksekseen monta vuotta erittäin tyytyväisenä pienin kuluin. Ensimmäiseen katsastukseen viedessä huomataan pieni kämmi. Huollossa käsijarru oli jäänyt vahingossa säätämättä ja Dacia hylätään katsastuksessa. Säätö maksaa 20 euroa ja auto näytetään uudelleen jonka jälkeen auto menee lävitse.

      Mitä tästä opimme?? Sen että Kallen volkkari on katsastustilastojen mukaan huomattavasti luotettavampi auto kuin Killen Dacia. Mutta kumpi auto on taustat tietäen oikeasti tullut halvemmaksi pitää ja tarjonnut huolettomampaa kyytiä??
      Tämä tarina kertoo sen, kuinka paljon katsastustilastot ketään oikeasti kiinnostaa, kun arvioidaan autojen todellisia, kuluttajan kukkarolle käyviä vikoja.
      Katsastustilostojen viat ovat aivan joutavaa muutaman euron diibadaabaa oikeisiin tyyppivikoihin verrattuna.

      • myötähäpeän kovin

        toinen opettavainen tarina, kun uhkaava moite kohdistuu omaan automerkkiin joka on suomalaiselle herkkä asia, niin koita siirtää huomio johonkin muuhun asiaan, kuten vaikka toiseen automerkkiin tms.
        Nolo, niin noloa, että hävettää sun puolesta.


      • äläpä lässytä.
        myötähäpeän kovin kirjoitti:

        toinen opettavainen tarina, kun uhkaava moite kohdistuu omaan automerkkiin joka on suomalaiselle herkkä asia, niin koita siirtää huomio johonkin muuhun asiaan, kuten vaikka toiseen automerkkiin tms.
        Nolo, niin noloa, että hävettää sun puolesta.

        Jos topicci aloitetaan vertailemalla Daciaa toisiin merkkeihin, on saletti että samalla linjalla myös jatketaan.
        Mitä nyt tulee moitteisiin omaan automerkkiin, tuo Loganhan nyt on vaan yksi Dacia-malli. Huomattavasti suositumpi Duster onkin jo tilastossa parempi kuin 5-sarjan BMW tai likimain kaikki Mersun mallit.
        Ja tuossakin nuo Dacian moitteet koskevat lähinnä muutaman euron palloniveliä tai kuluneita renkaita, joten ompa hirveää.
        Vaikuttaa, että et tainnut edes ymmärtää tapasi mukaan "opettavaista tarinaa" ja siinä esiintyvää sarkasmia.
        Ilman muuta voita hankkia katsastustilaston parhaan auton ja uskotella ajavasi autolla, johon ei koskaan tule mitään vikoja.


      • ballo nivelet
        äläpä lässytä. kirjoitti:

        Jos topicci aloitetaan vertailemalla Daciaa toisiin merkkeihin, on saletti että samalla linjalla myös jatketaan.
        Mitä nyt tulee moitteisiin omaan automerkkiin, tuo Loganhan nyt on vaan yksi Dacia-malli. Huomattavasti suositumpi Duster onkin jo tilastossa parempi kuin 5-sarjan BMW tai likimain kaikki Mersun mallit.
        Ja tuossakin nuo Dacian moitteet koskevat lähinnä muutaman euron palloniveliä tai kuluneita renkaita, joten ompa hirveää.
        Vaikuttaa, että et tainnut edes ymmärtää tapasi mukaan "opettavaista tarinaa" ja siinä esiintyvää sarkasmia.
        Ilman muuta voita hankkia katsastustilaston parhaan auton ja uskotella ajavasi autolla, johon ei koskaan tule mitään vikoja.

        Ne on todellakin muutaman euron pallonivelet, ihme kun eivät kestä juuri mitään.


      • muutaman
        ballo nivelet kirjoitti:

        Ne on todellakin muutaman euron pallonivelet, ihme kun eivät kestä juuri mitään.

        Onneksi ne vanhoista Clioista perityt heikoiksi tiedetyt pallot on vain vanhakoppaisessa Loganissa, joka onkin jo Suomessa väistynyt täysin uuden mallin tieltä, jossa etuakselisto on jo jykevämpää vuosikertaa..
        Dusterkin onkin jo tässä suhteessa parempi.
        Mutta silti mielummin kuitenkin vaihtasin muutaman euron pallot vaikka joka toiseen katsastukseen, kuin muutaman tonnin moottorin tai vaihteiston.

        Tämä keskustelu on oikeastaan aika hyvä osoitus Dacian yllättävän hyvästä huolettomuudesta, kun keskustelu pyörii parin pallonivelen ympärillä.

        Liekkö sitten esim. Toyota rav 4:sessa muutaman euron ajonvakautusjärjestelmä, kun on listattu yleisimpien hylkäyssyiden joukkoon....??


      • laatu peli
        muutaman kirjoitti:

        Onneksi ne vanhoista Clioista perityt heikoiksi tiedetyt pallot on vain vanhakoppaisessa Loganissa, joka onkin jo Suomessa väistynyt täysin uuden mallin tieltä, jossa etuakselisto on jo jykevämpää vuosikertaa..
        Dusterkin onkin jo tässä suhteessa parempi.
        Mutta silti mielummin kuitenkin vaihtasin muutaman euron pallot vaikka joka toiseen katsastukseen, kuin muutaman tonnin moottorin tai vaihteiston.

        Tämä keskustelu on oikeastaan aika hyvä osoitus Dacian yllättävän hyvästä huolettomuudesta, kun keskustelu pyörii parin pallonivelen ympärillä.

        Liekkö sitten esim. Toyota rav 4:sessa muutaman euron ajonvakautusjärjestelmä, kun on listattu yleisimpien hylkäyssyiden joukkoon....??

        Jos pallot paukkuu ja sähköt surisee täytyy olla todella laadukas peli kyseessä...


      • äläpä lässytä. kirjoitti:

        Jos topicci aloitetaan vertailemalla Daciaa toisiin merkkeihin, on saletti että samalla linjalla myös jatketaan.
        Mitä nyt tulee moitteisiin omaan automerkkiin, tuo Loganhan nyt on vaan yksi Dacia-malli. Huomattavasti suositumpi Duster onkin jo tilastossa parempi kuin 5-sarjan BMW tai likimain kaikki Mersun mallit.
        Ja tuossakin nuo Dacian moitteet koskevat lähinnä muutaman euron palloniveliä tai kuluneita renkaita, joten ompa hirveää.
        Vaikuttaa, että et tainnut edes ymmärtää tapasi mukaan "opettavaista tarinaa" ja siinä esiintyvää sarkasmia.
        Ilman muuta voita hankkia katsastustilaston parhaan auton ja uskotella ajavasi autolla, johon ei koskaan tule mitään vikoja.

        Joo on ehkä parempi sijoitus, mutta mersussa kilsoja 130 000 km, kun Daciassa 30 000 km.


      • Eivät kestä??
        mersumies_ kirjoitti:

        Joo on ehkä parempi sijoitus, mutta mersussa kilsoja 130 000 km, kun Daciassa 30 000 km.

        Eli ne Mersut eivät sitten kestäkkään kilometrejä aivan niin paljoa kuin omistajat leuhkivat, kun eivät läpäise ensimmäistä katsastustakaan vasta 130 thkm ajettuna???
        Taitaa Mersujn kestävyys olla vain legendaa ja omistajien luoma illuusiota?? Niidenhän piti olla sisäänajettuja vasta 300 thkm ajettuna?? Vähän kuulostaa liioittelulta, kun ensimmäinen katsastuskin tuottaa ongelmia.


      • Autot pitää katsasta
        myötähäpeän kovin kirjoitti:

        toinen opettavainen tarina, kun uhkaava moite kohdistuu omaan automerkkiin joka on suomalaiselle herkkä asia, niin koita siirtää huomio johonkin muuhun asiaan, kuten vaikka toiseen automerkkiin tms.
        Nolo, niin noloa, että hävettää sun puolesta.

        Aloituksessa verrattiin Daciaa, kaikkiin muihin merkkeihin, mitä vikaa on jos verrataan muutamaan VW konsernin autoon. Todella pitkiä ois tän palstan kirjoitukset jos kaikki merkit samaan ahdettas.


    • loganisti

      Vikoja varmasti on muissakin, mutta en voi millään hyväksyä sitä, että ensimmäisessä katsastuksessa 3-vuotiaana hylätään sadasta Dacia Loganista 16.

      • Bemaristi.

        Niinpä niin. Yleisin hylkäysyy on ohjauksen nivelet. Kuinkahan kalliita ne Cliosta lainatut alapallot ovat vaihtaa verrattuna moniin muihin tyyppivikoihin, joita autoissa esiintyy, mutta eivät välttämättä näy katsastustilastoissa??
        Toiseksi yleisin syy on kuluneet renkaat. Sekin on varmaan auton syytä, että kuljettaja tarjoaa autoa katsastukseen sakkorenkailla??

        Jos tilastoa katsoo hiukan tarkemmin, eikä poimi vain sitä iänikuista Logania, huomataan että ylivoimaisesti myydyin Dacia - eli Duster - hylätään vain n.5 kertaa sadasta.
        Se on parempi tulos kuin esim. E,A, tai B-sarjan Mercedeksellä tai 5-sarjan Bemarilla!!!! Pitäsisikö se hyväksyä, että 3X kalliimpi auto hylätään ensimmäisessä katsastuksessa useammin kuin Dacia??


      • sitäsuntätä
        Bemaristi. kirjoitti:

        Niinpä niin. Yleisin hylkäysyy on ohjauksen nivelet. Kuinkahan kalliita ne Cliosta lainatut alapallot ovat vaihtaa verrattuna moniin muihin tyyppivikoihin, joita autoissa esiintyy, mutta eivät välttämättä näy katsastustilastoissa??
        Toiseksi yleisin syy on kuluneet renkaat. Sekin on varmaan auton syytä, että kuljettaja tarjoaa autoa katsastukseen sakkorenkailla??

        Jos tilastoa katsoo hiukan tarkemmin, eikä poimi vain sitä iänikuista Logania, huomataan että ylivoimaisesti myydyin Dacia - eli Duster - hylätään vain n.5 kertaa sadasta.
        Se on parempi tulos kuin esim. E,A, tai B-sarjan Mercedeksellä tai 5-sarjan Bemarilla!!!! Pitäsisikö se hyväksyä, että 3X kalliimpi auto hylätään ensimmäisessä katsastuksessa useammin kuin Dacia??

        Pisti silmään että tuossa tilastossa Mercedeksen E-sarjan yleisin hylkäyssyy olleen renkaat. Samaten Mercedeksen B-sarjassa toiseksi yleisin syy näyttää olevan myös renkaat!
        Mihinkäs tämä maailma on menossa kun halvoille autoille naureskellaan ja mersut jää katsastuksessa kiinni sakkorenkaista. Minä kun luulin että mersuissa on aina hyvät renkaat alla. Vai olisiko siihen sittenkin olemassa jokin toinen syy jota ei ääneen haluta sanoa...lol


      • kukkaron nyörit
        sitäsuntätä kirjoitti:

        Pisti silmään että tuossa tilastossa Mercedeksen E-sarjan yleisin hylkäyssyy olleen renkaat. Samaten Mercedeksen B-sarjassa toiseksi yleisin syy näyttää olevan myös renkaat!
        Mihinkäs tämä maailma on menossa kun halvoille autoille naureskellaan ja mersut jää katsastuksessa kiinni sakkorenkaista. Minä kun luulin että mersuissa on aina hyvät renkaat alla. Vai olisiko siihen sittenkin olemassa jokin toinen syy jota ei ääneen haluta sanoa...lol

        Tästä päästäänkin sujuvasti siihen perusasiaan, että onko tuollaisilla katsastustilastoilla ja niistä revittävillä otsikoilla oikein mitään virkaa, kun omistajien nuukuus renkaissa voi jo pudottaa automallin tilaston kärjestä häntäpäähän.


      • sitäsuntätä
        sitäsuntätä kirjoitti:

        Pisti silmään että tuossa tilastossa Mercedeksen E-sarjan yleisin hylkäyssyy olleen renkaat. Samaten Mercedeksen B-sarjassa toiseksi yleisin syy näyttää olevan myös renkaat!
        Mihinkäs tämä maailma on menossa kun halvoille autoille naureskellaan ja mersut jää katsastuksessa kiinni sakkorenkaista. Minä kun luulin että mersuissa on aina hyvät renkaat alla. Vai olisiko siihen sittenkin olemassa jokin toinen syy jota ei ääneen haluta sanoa...lol

        Pitääkö renkaita osata käyttää?


      • pienet määrät
        Bemaristi. kirjoitti:

        Niinpä niin. Yleisin hylkäysyy on ohjauksen nivelet. Kuinkahan kalliita ne Cliosta lainatut alapallot ovat vaihtaa verrattuna moniin muihin tyyppivikoihin, joita autoissa esiintyy, mutta eivät välttämättä näy katsastustilastoissa??
        Toiseksi yleisin syy on kuluneet renkaat. Sekin on varmaan auton syytä, että kuljettaja tarjoaa autoa katsastukseen sakkorenkailla??

        Jos tilastoa katsoo hiukan tarkemmin, eikä poimi vain sitä iänikuista Logania, huomataan että ylivoimaisesti myydyin Dacia - eli Duster - hylätään vain n.5 kertaa sadasta.
        Se on parempi tulos kuin esim. E,A, tai B-sarjan Mercedeksellä tai 5-sarjan Bemarilla!!!! Pitäsisikö se hyväksyä, että 3X kalliimpi auto hylätään ensimmäisessä katsastuksessa useammin kuin Dacia??

        Johtuisiko siitä että Dacioita on niin paljon vähemmän kuin bemaria ja marsua?


      • Ei johdu siitäkään
        pienet määrät kirjoitti:

        Johtuisiko siitä että Dacioita on niin paljon vähemmän kuin bemaria ja marsua?

        Ei. Katsastustilastot tehdään prosenttilaskuna, eli hylkäykset suhteutetaan prosenttina katsastettujen autojen kokonaismäärään.
        Mersuja ja Bemareita rekisteröidään uutena toki enemmän, mutta Dacioitakin on rekisteröity kolmen viimeisen vuoden aikana noin 2000 kpl. Kyllä silläkin rekisteröintiluvulla saadaan luotettava käsitys auton menestymisestä missä tahansa tilastoissa.


      • vikaa ei vikaa

        Mitä väliä sillä, hyväksytkö sen että muutama Dacia hylätään katsastuksessa. Toisaalta kuka katsastusmies antaa itselleen "anteeksi" jos tarkistaa Dacian samoilla kriteereillä kuin esim. MB, BMW, Volvon, jne, vikaa pitää löytyä ja sillä selvä,


    • olen hämmentynyt

      Ja tämä vaikka puhutaan riisutusta autosta jonka piti olla tae ettei tule ongelmia?!

      • laatumerkit hylkyyn

        Ei kai alustan pallonivelet tai renkaat sitä tiedä, kuinka riisuttu auto niiden päällä kulkee??

        Eikös Mersun ja BMW:n omistajat aina kehu kuinka ne kestävät ilman ongelmia vaikka miljoona kilometriä. Muutaman kerran täälläkin on kuultu, kuinka Mersu on sisäänajettu siinä vaiheessa kun Dacia on paalissa. Katsastustilastojen mukaan asia ei taida pitää paikkaansa, kun ovat jo ensimmäisessä katsastuksessa hylätty useammin kuin joku 13 tuhannen euron Dacia??


      • laatumerkit hylkyyn kirjoitti:

        Ei kai alustan pallonivelet tai renkaat sitä tiedä, kuinka riisuttu auto niiden päällä kulkee??

        Eikös Mersun ja BMW:n omistajat aina kehu kuinka ne kestävät ilman ongelmia vaikka miljoona kilometriä. Muutaman kerran täälläkin on kuultu, kuinka Mersu on sisäänajettu siinä vaiheessa kun Dacia on paalissa. Katsastustilastojen mukaan asia ei taida pitää paikkaansa, kun ovat jo ensimmäisessä katsastuksessa hylätty useammin kuin joku 13 tuhannen euron Dacia??

        Laatuautoilla ajetaan vähintään tuplasti enemmän kilsoja vuodessa. Kukapa toisaalta Dacialla sellaisia määriä kestäisi ajaakaan. Jos pallonivel X kestää ajoa 80 000 km, niin Daciassa se kestää 5 vuotta, mutta BMW:ssä ja mersuissa 2 vuotta, koska kilometrejä tulee enemmän. Täytyy myös huomioida auton paino, joka on Daciassa noin puolet siitä mitä mersuissa ja bemareissa. Eli toisin sanoen ei näillä tilastoilla ole mitään käytännön arvoa, ennen kuin kilometrit otetaan huomioon.


    • Jätöksiä karttava

      Luoja varjelkoon kaikkia Dacian omistajia.No onhan se nyt selvää että halvalla ei voi saada muuta kuin p askaa koska laatu maksaa ja sehän on jo markkinatalouden laki ja jokaisen pitäisi tajuta tuollainen yksinkertainen asia vaikka ei olisikaan käynyt mitään kauppakorkeakoulua.

      Kyllä nämä Karpaattien kuonasta kasatut Dacia raadot on juuri sillä oikealla paikalla katsastustilastoissa mihiun ne kuuluvatkin !

      Vaikka olisi kuinka "opettavainen tarina" yrittämässä vähätellä totuutta niin asia on juuri niin mitä katsastustilastot osoittavat !

      Shit is shit !!

      • Dacia on ok.

        Totuutta tässä yrittää vähätellä ihan muut kuin Dacia-kuskit. Hymyssä suin ovat etenkin Duster-kuskit, jotka ovat varsin tyytyväisiä siihen, että katsastustilastossa Duster pärjää paremmin kuin likimain kaikki Mersumllit tai esim kymmeniä tuhansia maksava BMW:n 5-sarja.
        Lukittavalla nelivedolla oleva Duster sentään ostetaan usein aika kovaan käyttöön, metsästysautoksi, perävaunun veturiksi ja mökkiteille, joka kompensoi tehokkaasti vähempiä ajokilometrejä verrattuna saksanseisojiin.

        Hauska seurata, että joku provo tekee aloituksen katsastustilastoista ja sitten alkaa itkeminen, kun tarkemmin lukemalla selviääkin että Daciat eivät yhtä mallia lukuunottamatta niin huonosti menestykkään.

        "Halvalla ei voi hyvää saada" kuuluu usein niiden suusta, jotka selvästi tuntevat maksaneensa jostain liikaa. Niin se näyttää olevan nytkin. ;)
        Autoissa hinta ei välttämättä vaikuta peruskestävyyteen. Hinnan karsiminen näkyy ihan muissa asioissa.


      • nuhapumppuja
        Dacia on ok. kirjoitti:

        Totuutta tässä yrittää vähätellä ihan muut kuin Dacia-kuskit. Hymyssä suin ovat etenkin Duster-kuskit, jotka ovat varsin tyytyväisiä siihen, että katsastustilastossa Duster pärjää paremmin kuin likimain kaikki Mersumllit tai esim kymmeniä tuhansia maksava BMW:n 5-sarja.
        Lukittavalla nelivedolla oleva Duster sentään ostetaan usein aika kovaan käyttöön, metsästysautoksi, perävaunun veturiksi ja mökkiteille, joka kompensoi tehokkaasti vähempiä ajokilometrejä verrattuna saksanseisojiin.

        Hauska seurata, että joku provo tekee aloituksen katsastustilastoista ja sitten alkaa itkeminen, kun tarkemmin lukemalla selviääkin että Daciat eivät yhtä mallia lukuunottamatta niin huonosti menestykkään.

        "Halvalla ei voi hyvää saada" kuuluu usein niiden suusta, jotka selvästi tuntevat maksaneensa jostain liikaa. Niin se näyttää olevan nytkin. ;)
        Autoissa hinta ei välttämättä vaikuta peruskestävyyteen. Hinnan karsiminen näkyy ihan muissa asioissa.

        Siitä mopedista ei veturiksi ole!Nuha pumppu, töitä teettää vaunua vedettäessä.


      • kakaroita ootta
        nuhapumppuja kirjoitti:

        Siitä mopedista ei veturiksi ole!Nuha pumppu, töitä teettää vaunua vedettäessä.

        90-luvun isoissa Land-Cruisereissa ja Pajero turrbo-dieseleissä oli hiukan vähemmän tehoa ja vääntöä, kuin uudessa Dusterissa 1,5 pikkudieselissä on nyt.
        Likimain samat teholukenmat olivat myös 90-luvun diesel Volvoissa ja Mersuissa.
        Niinpä vaan niitäkin pidettiin varsin vankkoina vetoautoina. Asuntovaunut ja hevoskärryt tulivat perässä pitkin Suomen teitä ja jopa Eurooppaa. Miten se Duster nyt sitten olisi yhtäkkiä tehoiltaan huonompi veturi??


      • JR31

        Katsastustilastoilla taas ei ole mitään tekemistä siinä ,paljonko autoilu maksaa per/km joten ihan turhia tilastoja.Lisäksi pitäisi olla kolari tilastot, ja niistä aiheutuneet kulut.Lisäksi useimmat laskevat pajonko kilometrejä vuodessa tulee,ja paljonko siihen kannattaa rahaa sijoittaa. Tietenkin ne joille raha ei merkitse mitään on asia erikseen. Mutta suurimmalle osalle ihmisistä auto on vain väline siirtyä paikasta toiseen, ja kuljettaa ne lasten tarvikkeet ,tai lasten lapset sinne minne tarvitaan. Eli auto ei ole mikään Status esine vaan ihan tarve kalu liikkumiseen ja päivittäisten asioiden hoitamiseen..Asia on erikseen niillä jotka joutuvat työn puolesta käyttämään autoa,kuka haluaisi esim 6-8 tuntia päivässä viettää jossakin meluisassa pelti laatikossa.


      • +++++++
        nuhapumppuja kirjoitti:

        Siitä mopedista ei veturiksi ole!Nuha pumppu, töitä teettää vaunua vedettäessä.

        kuka vessaa mukaNAAN VETÄÄ.


    • Stepforward

      Mitä sillä on väliä, jos pallot poksahtavat noilla kilometreillä! Pari kolme vuotta ja uusi Dacia, taas. Muutama tonni välirahaa ja menoks.
      Ne jotka ajaa 50000km/v ostaa jonkun siihen määrään sopiva kipon. Sopii mulle.
      Toukokuussa tulee just tilattu Stepway, kaupunkiajoihin. Kankealle ukolle sopivan hintainen, korkea kuljetin. Ja pieni kiuas ei haittaa nurkka-ajossa. Tallissa lämpimänä ja siistinä pysyy noi muutamakyt tuhatta kilsaa. Arvonalennus on melko mitätön ja takuukin riittää mun ajovuodet.

    • Dusteri kiinnostaa

      Dusteri oli tiastossa heti Civikin takana, ei huono saavutus. 1.2Tce maksaa 18000€ ja on etuvetona oletettavasti melko huoleton peli ajella. Renun koneet kestää nykyään ihan hyvin ja auton lähtöhinta on niin halpa ettei se putoa mitenkään mahdottomasti. Nettiautossa halvin pyyntihinta on 13900€ 2012 vuosimallin autolle. Samassa ajassa joku 50k€ premium maasturi pudottaa hintaansa enemmän kuin mitä Dusteri maksaa uutena.

      • Hirveä rakkine

        Höpäjä mitä höpäjät. Pasha on pashaa eikä muuksi muutu !


      • pashoja ovat

        Kuka tarvii mitään nuhapumppua?Ei, ei ole 2,0 vastaava 0,9-1,2l rellu.Relluun en luota enää ikinä, ei, ei esson baaria 2kpl koettu.


      • käytä vaihteita ja
        pashoja ovat kirjoitti:

        Kuka tarvii mitään nuhapumppua?Ei, ei ole 2,0 vastaava 0,9-1,2l rellu.Relluun en luota enää ikinä, ei, ei esson baaria 2kpl koettu.

        Ota Esson baarissa pari vähemmän, niin sujuu kirjoituskin jouhevammin.


      • idiotismi jyllää
        Hirveä rakkine kirjoitti:

        Höpäjä mitä höpäjät. Pasha on pashaa eikä muuksi muutu !

        Ompa hyvä perusteltu vastaus. Onnittelut siitä.


      • ajetaan autolla
        käytä vaihteita ja kirjoitti:

        Ota Esson baarissa pari vähemmän, niin sujuu kirjoituskin jouhevammin.

        Mitä se kenelleen kuuluu jos joku ajaa Dacialla. Hyvä että tiellä näkee järkiautoilijoita, joille ei Auto ole mailman tärkein asia, vaan asiallinen kulkupeli.


    • Ärtynyt tarkkailija

      Pikkuinen ego tarvitsee pönkitystä, vaikkapa autolla, tai automerkillä.
      Psykologi vahvistaisi näiden alemmuuskomplesista kärsivien omanarvontunnetta edullisemmin. Muutenkin: ovat nuoria tai lapsellisiksi jääneitä miehiä. Varttuneempi väki ja myös naiset leuhkivat harvemmin autoilla, tai arvostelevat muiden kulkuneuvoja. Osoittaa kypsyyttä ja avarakatseisuutta.
      Ne, jotka ajelevat alemman statuarvon autoilla eivät piittaa naapurien mielipiteistä so. omaavat hyvän itsetunnon ilman statuspönkkää.

    • Erik II

      1110tkm ajettu Dacia Duster huomautuksitta leimasta läpi. Katsuri jolle oli ensimmäinen Dusteri tutki hyvin tarkoin ja teki havaintoja. K-arvo erinomainen, tehtaan tekemä ruostesuojaus erinomainen verrattuna muihin uusiin autoihin, tilava yms.

      Ja lopuksi sanoi itsekkin harkinneensa Dusteria VAG:n tilalle. Ja aikoi näkemänsä perusteella mennä koeajolle heti.

      • lattarauta

        Minäkin kävin juuri katsastamassa 200km ajetun dacian, eihän se läpi mennyt.Sisämelu oli liian suuri, korjattava vaihtamalla ämpärimuovi sisusta pois.Ollut enemmän korjaamolla kuin liikenteessä.Kävi ensin vaihtamassa ylleen tuulipuvun, että sai oikean tuntuman.Tehtaan ruostesuojaus lahottanut koko pohjan.Lopuksi katsuri sanoi harkitsevan ostavansa kantti ladan Egyptistä.


      • Mölökiintiötäynnä
        lattarauta kirjoitti:

        Minäkin kävin juuri katsastamassa 200km ajetun dacian, eihän se läpi mennyt.Sisämelu oli liian suuri, korjattava vaihtamalla ämpärimuovi sisusta pois.Ollut enemmän korjaamolla kuin liikenteessä.Kävi ensin vaihtamassa ylleen tuulipuvun, että sai oikean tuntuman.Tehtaan ruostesuojaus lahottanut koko pohjan.Lopuksi katsuri sanoi harkitsevan ostavansa kantti ladan Egyptistä.

        @Lattarauta
        Olisit voinut jättää tämänkin teineilyn ihan vaan omaksi tiedoksesi. Ei kannattaisi julkisesti ja vieläpä kirjallisesti todistaa typeryyttään. Tuulipukuslogan on aika vanhaa tavaraa. Yittäisit edes jotain hauskaa. Pysy poissa tältä foorumilta, jollet omaa mitään tuoreempaa tai mieluummin rakentavaa!


      • kyllä kyllä.

        Se on totta. Tämä on helppo todeta, kun näkee millaisia vanhoja romutuskuntoisia paskaläjiä suomen teillä tulee tämän tästä vastaan.
        Ja tilanne huononee kun kaikenmaailman suharit saavat alkaa katsastamaan autoja tulevaisuudessa.


      • nauratti kovin
        Mölökiintiötäynnä kirjoitti:

        @Lattarauta
        Olisit voinut jättää tämänkin teineilyn ihan vaan omaksi tiedoksesi. Ei kannattaisi julkisesti ja vieläpä kirjallisesti todistaa typeryyttään. Tuulipukuslogan on aika vanhaa tavaraa. Yittäisit edes jotain hauskaa. Pysy poissa tältä foorumilta, jollet omaa mitään tuoreempaa tai mieluummin rakentavaa!

        Samat sanat sinulle, yhtä p@ska juttu sinulla!


      • Mölökiintiötäynnä
        nauratti kovin kirjoitti:

        Samat sanat sinulle, yhtä p@ska juttu sinulla!

        @nauratti kovin
        Mikään kirjoituksessani ei ollut tarkoitettu vitsikkääksi. Jos se Sinusta siltä näytti, niin voit toki osoittaa kohdan. Epäilen kuitenkin lukutaitoasi. Nyt tämä suunsoitto saa omalta osaltani päättyä tähän.
        Hyvää perseilykevättä vaan kaikille "asiantuntijoille"!


      • esax
        lattarauta kirjoitti:

        Minäkin kävin juuri katsastamassa 200km ajetun dacian, eihän se läpi mennyt.Sisämelu oli liian suuri, korjattava vaihtamalla ämpärimuovi sisusta pois.Ollut enemmän korjaamolla kuin liikenteessä.Kävi ensin vaihtamassa ylleen tuulipuvun, että sai oikean tuntuman.Tehtaan ruostesuojaus lahottanut koko pohjan.Lopuksi katsuri sanoi harkitsevan ostavansa kantti ladan Egyptistä.

        102100km ie yhtaan vikaa,katsastus lapi tanaan


      • esax

        dacia logan mcv diesel 102100km ja katsastus lapi ilman yhtaan vikaa


    • Erik II

      Siis tietysti 110tkm ajettu... näpyttely erhe ;-)

    • Minkä takia

      Tämä "katsatusmies" ei kiinnittänyt huomiota esim. Dusteria huonommin menestyneihin autoihin, oho sieltähän löytyi Saksalaisia "laatu merkkejä"

      • Erik II

        Miksi olisi?? Johan hän oli VAGgineesta luopumassa...


      • Napoleonin kosto
        Erik II kirjoitti:

        Miksi olisi?? Johan hän oli VAGgineesta luopumassa...

        Siellähän ne olivat Mersut ja isot Bemarit Dusterin takana katsastustilastossa
        Eipä kovin vakuuttavaa kun halpamaasturi pesee kalliit premiumit jo ensimmäisessä katsastuksessa luotettavuudellaan. Välivuoden jälkeisessä toisessa katsastuksessa samalla vauhdilla eroa on vielä enemmän.


    • Pois alta äkkiä !

      Minulle sanoi taannoin yksi tuttu katsastusmies että oikeastaan jokainen Dacia pitäisi hylätä ja napata vielä kilvet pois ! Ovat kuulemma niin kamalia pommeja ettei niitä saisi olla yhtään yleisessä liikenteessä vaarantamassa muiden tienkäyttäjien turvallisuutta !

      • täältä tähän

        Onko tämä sinulle hyvää terapiaa? Helpottaako? Ehkä sinun pitäisi kuitenkin vinkkinä kirjoitella jollekin palstalle missä käsitellään erilaisia ongelmia. Toki jos tämäkin helpottaa sinua niin parempihan sekin on kuin ei mitään.


      • Ärtynyt tarkkailija

        @ Pois alta äkkiä . Voisit sitten antaa katsastusmiehen nimen ja sposti-osoitteen. Tulisi hieman uskottavampi Sinun todistuksestasi.


      • Leima kunnossa
        Ärtynyt tarkkailija kirjoitti:

        @ Pois alta äkkiä . Voisit sitten antaa katsastusmiehen nimen ja sposti-osoitteen. Tulisi hieman uskottavampi Sinun todistuksestasi.

        Milloin näitä Dacioita on alettu myymään Suomessa ? Ilmeisesti ei vielä löytynyt kaupasta vuonna 2010 kun ei näy tuossa tuoreessa A-katsastuksen tekemässä hylkäysraportissa.

        Toinen vaihtoehto on että Dacian omistajat eivät ole selvinneet ajokeillaan katsastuskonttorille asti !

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/huippumerkkejakin hylkayslistan hannilla/201403657732?ext=ltr&utm_source=email&utm_medium=12-3-2014&utm_campaign=uutiskirje


      • joke3
        Leima kunnossa kirjoitti:

        Milloin näitä Dacioita on alettu myymään Suomessa ? Ilmeisesti ei vielä löytynyt kaupasta vuonna 2010 kun ei näy tuossa tuoreessa A-katsastuksen tekemässä hylkäysraportissa.

        Toinen vaihtoehto on että Dacian omistajat eivät ole selvinneet ajokeillaan katsastuskonttorille asti !

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/huippumerkkejakin hylkayslistan hannilla/201403657732?ext=ltr&utm_source=email&utm_medium=12-3-2014&utm_campaign=uutiskirje

        Ehkä se ettei uutta autoa tarvitse katsastaa kolmeen vuoteen.


      • Fiataddic
        Leima kunnossa kirjoitti:

        Milloin näitä Dacioita on alettu myymään Suomessa ? Ilmeisesti ei vielä löytynyt kaupasta vuonna 2010 kun ei näy tuossa tuoreessa A-katsastuksen tekemässä hylkäysraportissa.

        Toinen vaihtoehto on että Dacian omistajat eivät ole selvinneet ajokeillaan katsastuskonttorille asti !

        http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/huippumerkkejakin hylkayslistan hannilla/201403657732?ext=ltr&utm_source=email&utm_medium=12-3-2014&utm_campaign=uutiskirje

        @ Leima kunnossa.
        Entäpä auton kunnossapito. Huolto ennen katsastusta ja leima, se on siinä.
        Itse olen näin menetellyt, mikäli kulkuneuvoni on tullut katsastusikään. Yksikertainen totuus. Pidetään autosta huolta.


    • esax

      102100km ja katsastus lapi tanaan,ei yhtaan vikaa

      • ukm 65

        Aikaisin olet ollut katsastuksessa onnea.


      • Montako yritystä ?

        "katsastus lapi tänaan" Kuinka monta yritystä teit jos tänään vihdoin meni läpi ?


    • Mikäs ihme tämä on ?

      On ne vaan aika karua luettavaa nuo Dacian katsastustilatot !

      Muistin virkistämiseksi hiukan Logan faktaa !

      .http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/12/11/naista-autoista-loytyi-vahiten-vikoja-ja-naista-eniten/201243619/304

      4–5-vuotiaista autoista puolestaan ykköseksi nousi Toyota Prius, joissa merkittäviä vikoja löytyi neljästä prosentista. Kakkosena oli Mazda 2 ja kolmosena Toyota.

      Viimeiseksi jäi Dacia Logan, toiseksi viimeiseksi Renault Kangoo ja kolmanneksi viimeiseksi Renault Laguna.

      Loganin sijoitus ei oikeastaan yllätä yhtään ! Silti foorumilta voi lukea Dacian omistajien kommentteja että "yhtään vikaa ei ole vielä ollut" jne... !

      Ainakin voi todeta että "omena ei kauas puusta putoa" kun samaan kastiin pääsevät Kangoo ja Laguna !

      • Totuus ei pala tules

        Miksei kukaan Dacian omistaja ole ilmestynyt oikaisemaan "vääristeltyjä tilastoja "

        Ei ehdi vai ? Aivan.Kaikki ylimääräinen aika menee myyntiilmoituksen tekemiseen !

        No hyvällä tuurilla siitä voi päästä eroon mutta ei siitä kukaan maltaita maksa vaikka moni niin kuvitteleekin !


      • Dacia Vitoko ?
        Totuus ei pala tules kirjoitti:

        Miksei kukaan Dacian omistaja ole ilmestynyt oikaisemaan "vääristeltyjä tilastoja "

        Ei ehdi vai ? Aivan.Kaikki ylimääräinen aika menee myyntiilmoituksen tekemiseen !

        No hyvällä tuurilla siitä voi päästä eroon mutta ei siitä kukaan maltaita maksa vaikka moni niin kuvitteleekin !

        Eihän se tonokeille kelpaa, mutta mersulle rellu on hyvä auto, kun Kangoota myydään mercedes Citan-nimellä pakuna. Korkeat on laatukriteerit, kun VW ei kelvannut yhteistyökumppaniksi.


      • sss;ooo
        Dacia Vitoko ? kirjoitti:

        Eihän se tonokeille kelpaa, mutta mersulle rellu on hyvä auto, kun Kangoota myydään mercedes Citan-nimellä pakuna. Korkeat on laatukriteerit, kun VW ei kelvannut yhteistyökumppaniksi.

        Katsastus kerran vuodessa, jos sillon hiukan pientä huoltoa niin pikku juttu, 360 onnellista päivää jää vielä Dacian omistajalle jälelle, että repikää siitä ongelmaa, toisen merkin omistajat. hehe sanon minä.


      • Laaduton kärry
        sss;ooo kirjoitti:

        Katsastus kerran vuodessa, jos sillon hiukan pientä huoltoa niin pikku juttu, 360 onnellista päivää jää vielä Dacian omistajalle jälelle, että repikää siitä ongelmaa, toisen merkin omistajat. hehe sanon minä.

        sss;ooo Kovin olet vähään tyytyväinen.No,ei siinä mitään.Jokainen taaplaa tyylillään !


      • Dacia kyytiläinen
        Laaduton kärry kirjoitti:

        sss;ooo Kovin olet vähään tyytyväinen.No,ei siinä mitään.Jokainen taaplaa tyylillään !

        Olen tässä talven mittaam käynyt pariin otteeseen Kanarialla Dacia farkut melkeimpä
        yleisempiä autoja takseina,itsekin pariin otteeseen käytin sellaista katsoin mittariin
        toisella ajettu 385000 km ja toinen 270000 km ajettu ei ne ihan mitään heittopusseja voi olla kun tuollaisia kilsoja ajetaan Las Palmasin sokkeloita.Että silleen

        Menkääpä kasomaan


      • Mahdoton yhtälö !
        Dacia kyytiläinen kirjoitti:

        Olen tässä talven mittaam käynyt pariin otteeseen Kanarialla Dacia farkut melkeimpä
        yleisempiä autoja takseina,itsekin pariin otteeseen käytin sellaista katsoin mittariin
        toisella ajettu 385000 km ja toinen 270000 km ajettu ei ne ihan mitään heittopusseja voi olla kun tuollaisia kilsoja ajetaan Las Palmasin sokkeloita.Että silleen

        Menkääpä kasomaan

        Hispaanot ruuvaa mittaria väärään suuntaan kun ne on sen verran tyhmepiä kun saksalaiset !


      • ,,,sss,,,,oo
        Mahdoton yhtälö ! kirjoitti:

        Hispaanot ruuvaa mittaria väärään suuntaan kun ne on sen verran tyhmepiä kun saksalaiset !

        Jos oikein olen ymmärtänyt niin kaikki Daciat on menneet läpi katsastuksessa, ennemin tai myöhemmin,eivät siis poikkea muista autoista siinä suhteessa.


      • Horst Morgensats
        Mahdoton yhtälö ! kirjoitti:

        Hispaanot ruuvaa mittaria väärään suuntaan kun ne on sen verran tyhmepiä kun saksalaiset !

        Espanjalaisia Dacioita ei sentään takahikiän tyhmät raappahousut raijaa tänne ilmaa pilaamaan niin kuin niitä "oikeaan suuntaan" ruuvattuja saksalaisia.


    • Viedäänkö käsistä ?

      Dacia lanseeraa uuden mallin syksyllä. KMA=Köyhän miehen auto. ! Tässä uudessa mallissa on 2-sylinterinen 0.5 litran bensiinimoottori voimanlähteenä ja vaihteisto on 3-vaihteinen synkronoimaton vaihdelaatikko.Peruutusvaihteen saa tarvittaessa lisävarusteena.

      Hinta tulee olemaan kilpailukykyinen joka taas merkitsee sitä että tämä uutuus tulee kipuamaan myyntitilaston ykköseksi !. :D

      • äläpä naljaile.

        Turha puhua pienistä moottoreista noin alentavasti. Fiatin 875 kuutioinen 2-sylinterinen twin-air turbo voitti pari vuotta sitten tullessaan "vuoden moottori" - tittelin ja siitä otetaan parhaimmillaan kokoonsa nähden mukavat 105 heppaa parhaan väännön löytyessä jo alhaisilla kierroksilla. Liikuttaa Fiatin pikkuautoja todella kepeästi. Ja löytyy nykyään myös 500C tila-autostakin.


    • Näin se menee !

      Työkaveri kävi katsastamassa Daciansa perjantaina.Tai paremminkin yritti katsastaa ensimmäistä kertaa käyttöönoton jälkeen mutta ei ollut edes lähellä että olisi leiman saanut.Huollot tehty ajallaan.

      Katsastusmies oli merkannut pöytäkirjaan seitsemään kohtaan kehoituksen korjata viat kuukauden sisällä.Kilpien lähtökin oli ihan viittä vailla.

      Autolla on ajettu 26000 km joten näkyy tuo Dacian loistava laatu olevan maineensa veroinen !

      • vai niin

        Taisi työkaverisi yrittää katsastaa sihteerinsä, mutta sai pakit. Yrittää nyt nöyryytettynä laittaa homman Dacian piikkiin.


    • Laatua..?

      Siellähän se näytti olevan Fordin ja Volkkarin kanssa kilpasilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe