Millaiset oli hylätyn eläkkeesi perustelut?

hyätty

Oliko se henkilökohtainen jossa oli huomioitu sinut, vai yleisluontoinen?

14

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös hyätty

Lakia sovellettu heidän eduksi, siinä ei pieni ihminen paljoa paina.

• Ikävä kokemus

Työkykysi on lääp lääp alentunut, mutta sinulle on vielä työkykyä lääp lääp, kun ottaa huomioon lääp, lääp jne....

Lääp lääp on oma tulkintani perustelujen lorussa.

Todellisuudessa en kykene huolehtimaan edes itsestäni. Kotisiivouksen hoitaa tytär ja vävy, että silleen.

• Hauskuus kaukana
        Ikävä kokemus kirjoitti:

Työkykysi on lääp lääp alentunut, mutta sinulle on vielä työkykyä lääp lääp, kun ottaa huomioon lääp, lääp jne....

Lääp lääp on oma tulkintani perustelujen lorussa.

Todellisuudessa en kykene huolehtimaan edes itsestäni. Kotisiivouksen hoitaa tytär ja vävy, että silleen.

Hauska sattuma, minulla lukee ihan samoin paperissa.

• Saman kokenut
        Hauskuus kaukana kirjoitti:

Hauska sattuma, minulla lukee ihan samoin paperissa.

Hakiessaan eläkettä pitää selvittää hakemukseen tarkkaan kaikki, miten sairaus vaikuttaa työkykyyn ja mitä vielä kykenee tekemään ja mukana pitää olla täydellinen lääkärin kirjoittama B-lausunto.

Mutta työeläkeyhtiön perusteluissa lienee kaikille aika yhtenevät perustelut, kuten edelläkin viitattiin.

Työkyvytön vailla eläkettä.

• katkeraa kalkkia

Niin vaikka teksteissä mainitaan myös nämä sosiaaliset ja taloudelliset seikat, toimeentulo kaiken kaikkiaan mutta kuitenkaan niitä ei juuri huomioida päätöksenteossa. Siltä ainakin tuntuu kun täällä monivammaisena ja ikääntyneenä pitäisi töitä hakea = huono vitsi. Miksi ei totuutta katsota silmiin, ei yli viiskymppinen sairas ihminen pysty hankkimaan elantoaan työnteolla.

• Kura

juu hylkyjä pukkaa ja samaa liiba-laabaa on tekstit eikä mitään vaikutusta ole sillä montako b-lasuntoa siellä ja on kuinka monen eri asiantuntijan lausunnot on todennut työkyvyttömäksi ....Monenlaisia epäkohtia on näissäkin ,kuten sekin ,että työkyvyttömyyseläkkeellä työskentely on sallittua ...maalaisjärjellä ajateltuna ko.eläke on myönnetty turhaan jos kerran pysyy töitä tekemään ja sillä elantonsa ansaitsemaan .Itse olen hakenut kuntoutustukea joka on hylätty moneen kertaan ja olen vaan nyt palannut työhöni jossa en pysty läheskään kaikkea työhöni kuuluvaa tekemään joten ne jää sitten .Tosin työnantaja on antanut toiselle työntekijälle luvan käydä auttamassa minua ....kuinkahan kauan se on eri asia sitten .Onneksi on työpaikka missä voi olla ,koska pienellä paikkakunnalla ei muutakaan työtä näinkin vajaakuntoiselle ole tarjolla.Siihen tulokseen olen tullut ,että arpomalla ne eläkkeet jaetaan ja huonokuntoiset käytetään loppuun asti eikä puhettakaan ,että eläkkeelle pääsisi...

• niin varmaan

"...sellaisella saatavissa olevalla työllä, jota työntekijän voidaan kohtuudella edellyttää tekevän." Mistä tuon työn ja tarvittavan ansiotulon saa?

• ohi meni

Tuntuuhan se oudolta, kun tiedossa on useampikin henkilö jotka ovat saaneet eläkkeen suht heppoisin perustein. Naureskelevat sitten kuinka helppoa on.
      Kai ne tikalla siellä yhtiössä heittävät nämä päätökset. Tuntuu siltä että aika moni oikeasti työkyvytön jää rannalle ruikuttamaan.

• Ei kiva juttu

Heinäkuusta sain ensin kuntoutustukee/kansaneläkettä nyt tammikuun loppuun.Uusi hakemus ollut vireillä joulukuusta asti B-lausuntoineen- kiirehditty ainakin 10x.Olen ollut ulkomailla töissä vajaan vuoden ja sieltä hain myös..Suomen Kela ei voi tehdä päätöstään ennenkuin on saanut päätöksen ulkomailla työskentelystäni.Muistakaa hakemukseenne liittää myös U-lausunto tv joita saa Kelasta,jossa kysellään ulkomailla asumista.

• Ei kiva juttu

...niin ja nyt sit maksetaan takautuvasti heinäkuusta lähtien.. mikäli eläkettä myönnetään

• Saadun tiedon mukaan Kela voi antaa väliaikaisen päätöksen, jos eläkeasiasi käsittely ulkomailla kestää.

Voit ottaa yhteyttä asiassa myös Eläketurvakeskuksen Ulkomaisten eläkeasiain osastolle puh. 029 411 2818.

• Mitä hä ?

Pitäisi varmaan olla iloinen, kun sinulla katsotaan olevan työkykyä jäljellä.
      Valitettavan monella niin ei ole.

• Ei kiva juttu

Kelasta on sanottu ettei voi maksaa ennen Ruotsin päätöstä,Sitten kyllä mikäli ilmoitan ja suostun siihen .ettei hakemustani käsitellä Ruotsissa.

• Kela tekee omat ratkaisunsa väliaiksen päätöksen antamisesta, joten jos ovat ilmoitaneet, että eivät voi myöntää eläkettä väliaikaisella päätöksellä, niin ei asiaan työeläkepuolelta voida puuttua.

Jos haluat vielä selvittää asiaa Kelan kanssa, niin tässä linkki, josta löydät yhteystiedot Kelan kansainvälisten asioiden keskukseen http://www.kela.fi/kv-keskus .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe