Mitä nyt pitäis tehdä? Olin äimistynyt, sillä tililläni piti olla n. 8e rahaa... kun oli tarkoitukseni ostaa pikkuostos kaupasta niin myyjä ilmoitti ettei katetta. Sitten kiiruhdin kotia verkkopankkiini ja säikähdin ja totesin että näyttää -11,5e. Sitten minulla lukee jokin tilinylityskorko maksu ja vain muutaman sentin ovat veloittaneet. Saan seuraavan kerran palkan viikon päästä, niin mitä tässä ensiviikon aikana voi tapahtua? Kaikista eniten minua ihmetyttää homma, kun minulle on ilmestynyt -20e että olisin muka käyttänyt kortilla vaikka ei pidä paikkaansa. Tämän -20e käytön takia minulla onkin miinuksen puolelle mennyt. Minä aina pidän huolen, että en käytä korttia enempää kuin siellä on varaa.. Sentakia minä ihmettelinkin kaupassa miksi ei katetta ollut... Miten tuo asia olisi paras selvittää/hoitaa ja miten ne ottaa sen ylimenneen rahasumman pois minun tililtäni, sitten kun saan palkan? Toimiiko se kenties automaatilla?
Nordea tilinylitys :O
9
9073
Vastaukset
- Näin on käynyt
Katso nyt ensin kuka sen 20 euroa on sinulta laskuttanut. Laskuttajan nimihän näkyy nettipankissa. Huom! Laskuttajan nimi ei välttämättä ole ollenkaan sama kuin se nimi jolla sinä kyseisen yrityksen tunnet. Varsinkin pienempien liikkeiden kohdalla on usein näin.
Sitten katsot kaikki ne kuitit jotka sinulla on vielä jäljellä ja tarkistat löytyykö sieltä vastaava kuitti. Tokihan kortilla maksaessasi otat kuitin, säilytät sen ja heität pois vasta kun olet tarkistanut että summa todella on mennyt tililtä?
Tuossa on lähes 100 % varmasti käynyt niin että olet maksanut tuon 20 euron ostoksen joskus taannoin mutta se on veloitettu vasta nyt. Joskus ostoksen ja tiliveloituksen välillä voi olla viikkojakin (harvinaisempaa tosin, mutta useita päiviä voi aivan hyvin mennä).
Tilanne korjaantuu automaattisesti heti kun tilille tulee rahaa. Mutta varaudu siihen että tuon muutaman sentin koron lisäksi veloittavat myös useita euroja maksua luvattomasta tilinylityksestä.- äimistynyt....
Meinaatko, että tuona tulevana perjantaina 14 päivänä tilanne korjaantuu automaattisesti, eli tililtä saattaa ehkä tuon 11,5e lisäksi lähteä ehkä 10-20e veloitusta, mutta muuten homma olisi siis ok? Saanko ensiviikolla mahdollisia kirjeitä asiasta, tai muuten puheluja joltain tästä? Anteeksi jos kuulostaa tyhmältä, mutta "panikoin" ... turhaan(ko)?
"haluaa mielenrauhan asiaan" - äimistynyt....
Eli vaatiiko tämä minulta nyt mitään toimenpiteitä, vai täytyykö minun vain odottaa tuonne 14 päivään ja katsoa paljonko on tililtä lähtenyt?
- Näin on käynyt
äimistynyt.... kirjoitti:
Meinaatko, että tuona tulevana perjantaina 14 päivänä tilanne korjaantuu automaattisesti, eli tililtä saattaa ehkä tuon 11,5e lisäksi lähteä ehkä 10-20e veloitusta, mutta muuten homma olisi siis ok? Saanko ensiviikolla mahdollisia kirjeitä asiasta, tai muuten puheluja joltain tästä? Anteeksi jos kuulostaa tyhmältä, mutta "panikoin" ... turhaan(ko)?
"haluaa mielenrauhan asiaan"Kyllä se korjaantuu automaattisesti heti kun tilille tulee rahaa. Parasta tietysti olisi jos saisit jostain sen 12 euroa lainaksi ja laittaisit tilille niin että se palautuisi mahdollisimman nopeasti plussan puolelle. Mitä nopeammin sen parempi, mutta kun kyse on noinkin pienestä summasta niin tuskin Nordea viikossa alkaa siitä kirjeitä lähetellä.
Ei tosin ole huono idea soittaa asiakaspalveluun ja kertoa että olet tietoinen tilanteesta, ja että saat palkan tilille 14. päivä.
- Ohjeuudelleen
Kuules nyt äimistynyt. Jos asia sinua todellakin kiinnostaa, niin tässä ohje uudelleen, nappasin sinulle vastanneen viestistä:
Katso nyt ensin kuka sen 20 euroa on sinulta laskuttanut. Laskuttajan nimihän näkyy nettipankissa. Huom! Laskuttajan nimi ei välttämättä ole ollenkaan sama kuin se nimi jolla sinä kyseisen yrityksen tunnet. Varsinkin pienempien liikkeiden kohdalla on usein näin.
Sitten katsot kaikki ne kuitit jotka sinulla on vielä jäljellä ja tarkistat löytyykö sieltä vastaava kuitti. Tokihan kortilla maksaessasi otat kuitin, säilytät sen ja heität pois vasta kun olet tarkistanut että summa todella on mennyt tililtä?
Tuossa on lähes 100 % varmasti käynyt niin että olet maksanut tuon 20 euron ostoksen joskus taannoin mutta se on veloitettu vasta nyt. Joskus ostoksen ja tiliveloituksen välillä voi olla viikkojakin (harvinaisempaa tosin, mutta useita päiviä voi aivan hyvin mennä).
Ja toimi nyt tämän ohjeen mukaan, niin saat yösi nukuttua. Ja jatkossa kerää edes vähän pesämunaa, ettei koirat kintuille pissi. - olisko näin
Ettei olisi tilinhoitomaksuja.Minulla menee kahdelta tililta 14€/kk tilinhoitomaksuja.Jokainen korttinosto,automaatin käyttö vaikka saldon kysely maksaa kuukausimaksu nettipankista sekä jos maksaa laskuja ei nekään ihan ilmaisia ole vaikka itse maksat verkkopankissa.
Syytä katsoa ettei mene kokoajan miinukselle sillä tutulta viietioin verkkopankkitunnukset kun joka kuukausi oli tili miinuksella vaikk avain muutaman euron.- ei olis näin
sinulta ei kysytty. eli piä se pääs kii köyhä manne
- Miten pitää toimia
ei olis näin kirjoitti:
sinulta ei kysytty. eli piä se pääs kii köyhä manne
Miten pystyy maksamaan tulorajan yrityksen.Kun sitä on kertynyt jo yli sataa euroa miinukselle.
- Köyhempi- manne..
Nettipankin tiliotteesta selviää kaikki viimeisten kuukausien tapahtumat, niitä pankin maksuja tuppaa tulemaan yllättäen ennalta ilmoittamatta. Köyhempikin manne on sen verran varoissa, ettei tartte ainuttakaan luottokorttia. Jos ei rahalla saa niin sitten ei osteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474