What to do? riippumaton taakka

hehelinä

Hei tarttisin vähän neuvoo jos jollain ois jotain viisasta antaa?

Oon nuori opiskelija ihminen ja oon ihan piipussa henkisen jaksamisen kanssa. Itellä on asiat ihan ok hyvin muuten, mitä nyt raha kämppä koulujutut sen verran kireellä et loma ei tuskin onnistu...
Mistä nyt sitten kiikastaa: Mulla on ihan käsittämättömät määrät muiden ihmisten ongelmia hartioilla! sairastavia, syrjäytyneitä pelkotiloista kärsiviä ihmisiä, ihmisiä joilla on huono itsetunto ja ne ei oo kehenkään muuhun uskaltanu luottaa ku muhun ja semmosta... Muuten tä ei mua haittaa ja mielelläni heitä kuuntelen ja autan, mut nyt on omat aivot niin ylibuukattu että ei pysty keskittymään oikeen mihinkään, ja velvollisuudet ja omat asiat ei pysy enää ootteessa, koko kroppa on menny ihan kipsiin ja oon niin väsynyt että ei osaa ajatella että mistä sitä alottais ja miten sitä pystyis potkimaan itteensä liikeelle ja rupee tulemaan itseinhoa ja masennusta ku sitä valuu pikkuhiljaan enemmän ja enemmän kasaan..

1. Elikkäs miten pystyis nätisti irrottautumaan näistä "potilaista" ilman että aiheuttaisin lisäjuttuja? kun joukossa on perhettä ja tosi läheisiä ihmisiäkin

2. Miten ois hyvä lähtee purkamaan uupumusta ja keräämään energiaa, ja onko tässä kyseessä pitkä- vai lyhytaikaisesta prosessista?

3. Mimmosilla keinoilla ja itsensä psyykkauksilla olis hyvä lähtee liikkeelle tekeen tervehdyttäviä juttuja (liikuntaa, epäterveellisten addiktioruokien vaihtamista terveelliseempään)? ku jotenkin ajatuskin jo väsyttää että jotain pitäisi tehdä ja tulee vastustus siihen että jotain Täytyy tehdä.. :/

Kiitos vastauksista!!! :)

0

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
        Ikävä
        50
        2234
      2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
        Ikävä
        82
        922
      3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
        Ikävä
        11
        904
      4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
        Ikävä
        24
        889
      5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
        Rakkaus ja rakastaminen
        68
        863
      6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
        Maailman menoa
        51
        831
      7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
        Ikävä
        118
        819
      8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
        Imatra
        9
        753
      9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
        Ikävä
        49
        749
      10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
        Ikävä
        22
        733
      Aihe