Moi!

Koira unelma:)

Olen harkinnut koiraa ja nyt se on tullut mahdolliseksi. Voin vaatimuksistani himan joustaa;)

-koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu:
Aamu pissitys noin. 15-30min, koulun jälkeen noin. 1h, iltapäivällä noin. 1h-2h ja iltapissitys noin 15-30min. Viikonloppuna ja muutenkin vapaa ajalla enemmän liikuntaa ja virikkeitä:)

-aiemmat koira kokemukset:
Ensimmäinen koira olisi mutta hoidossa on ollut koiria sekä useilla tutuilla on koiria. Mutta koulutuksesta juurikaan ei ole kokemusta. (sillä haluaisin helpon rodun)

-harrastus toiveet:
Ykkös lajina olisi agility mutta haluaisin harrastaa myös tokoa ja palveluskoira lajeja. Näyttelyt myös kiinnostaa sekä haluaisin vaeltaa koiran kanssa.

-toivottu luonne:
Haluaisin harrastaa koiran kanssa aika paljon joten koiran pitäisi olla miellyttämis haluinen, helosti motivoitava ja innokas oppimaan. Koiran pitäisi myös kiintyä omistajaa ja pysyä aika lähellä vapaanakin. Kaikkien vastaan tulijoiden naamaa ei silti tarvi nuolla mutta toki tuttuja ihmisiä saa pusutella;) Saalistus viettiä ei saa löytyä koska meillä asuu myös hamstereita ja marsuja.

-turkki toivomukset ulkonäkö
Toivoisin turkin olevan aika helppo hoitonen. Sellainen joka ei kuole kuumuuteen paksun turkkinsa vuoksi mutta kuitenkin karvaa pitää olla:D Olen valmis harjaamaan ainakin kerran viikossa ja pesemään muutaman kerrran kuukaudessa. Kuitenkin haluaisin koiran kanssa vaeltaa joten turkkiin ei kaikki risut saa jäädä. Muuten toivoisin koiran olevan keskikokoinen noin 40-50cm

-perhe:
Perheeseemme kuuluu vanhemmat ja kaksi 9-15 vuotiasta tyttöä.


Muuta en keksi, mutta lisäilen jotain jos mieleen tulee:)

6

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikkapa tämmöisiä

      ^^ Mihinköhäs tuo ylempi nyt oikeen liittyy? :D Ehkä sitten olet provo, jolloin olen aika urpo kun vastaan, mutten kyllä näe että mikä tuossa nyt provoa on :)

      Olet siis itse nuori vielä, ovathan vanhempasi hoksanneet, ettet voi ottaa täyttä vastuuta koirasta itse? Muutenkin koirahan on koko perheen projeksti.

      Koira, joka tykkää tokosta ja agilitystä ja vaeltamisesta on väistämättä energinen, johon liittyy semmoinen juttuu, että ne myös tylsistyvät herkästi. Näin ollen tekemistä täytyy koiralle löytyä.

      Esim bordercollie oisko?
      Toinen on villakoirat, kun nillä pitää semmosta lyhyttä kotitrimmiä. Ne ovat ainakin oppivaisia.
      Sitten vaikka semmoinen kuin ihan kultainennoutaja. Noutajana pysyy hyvin vierellä vaikka olisi irtikin, mikä on vaelluksella plussaa. Nillä on paljon lonkkavikoja, joten sukutauluja olisi hyvä tutkia, koska millään D tai E lonkilla ei mitään esteitä hypitä. Myös arkuutta esiintyy nynyään, joten sitäkin pitää vanhemmissa katsoa.

      Ylipäätäänhän harrastuskoiralla on terveyskysymykset paljon suuremmassa osassa, kuin sohvakoiralla.

    • huoh..

      Anteeksi vain mutta koira ei ole lasten harrastus kaveri vaan minun. Olen ihan täysi ikäinen.

      • vaikkapa tämmöisiä

        Nyt kun luin tuon aloituksen niin eihän siinä mainitakaan että olisit itse yksi noista tytöistä, jotenkin luin sen niin kun mainittiin, että koiraa ulkoilutetaan koulun jälkeen jne :D No mutta hyvä vaan, usein kun lukee näitä, että yläasteikäisille hankitaan koira ja vanhemmat luulevat lapsosen itse huolehtivan koiran kokonaan.


    • Minä

      Niin siis laitoin sen koska tytötkin vievät koiraa (ja toki minä) mutta minä sen kanssa harrastaisin:)

      • provontunnistaja

        Muistathan, että koko perheen on harkittava koiran hankintaa, ei vain sinun. " Olen harkinnut koiraa ja nyt se on tullut mahdolliseksi."

        Provo mikä provo


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3427
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1359
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1104
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1009
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      986
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      43
      973
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      48
      880
    Aihe