Muuttamassa Mikkeliin

mihin ?

Hei ! Olen muuttamassa työ perässä Mikkeliin. Kaupunki ja lähialueet ennestään aivan outoja.Olen hakemassa vuokra-asuntoa mutta mitä seutuja kannattaa välttää ja mihin kannattaa ehdottomasti muuttaa ? Miksi ?

21

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • de ja vu

Tääl on varmaan jo sata aihetta samasta aiheesta. Kokeile vaikka tuota hakua ja katso sieltä.

• hiirola

HAUKIVUORI !!!! Hyvä lähiö Mikkelissä !!!!

• anton r

Suosittelen Laajalampea. Jostain kumman syystä osa krtisisoi sitä. Mutta asuntoja tarjolla, hinnat edullisia.luonto vieressä, rauhallinen alue ja kivat ihmiset.

• rapareijo

Ainiin, muutat MYÖ perässä? Riippuu ihan, minkälainen ihminen olet. Jos et ole mikään hienohelma tai nipottaja, niin Tuppuralassa on mukava asua. Siellä ihan mukavaa porukkaa ja vähän niinkuin laidasta laitaan. Harvempaa kiinnostaa sinun asiat siellä. Tuppuralalaisilla on nimittäin omiakin asioita, mitkä pitää hoitaa :) Edulliset vuokratkin on siellä jne.

• kokki

Palvelutkin ovat lähellä siellä, ei ole pitkä matka prismaan,sittariin tai apteekkiin. Keskustaankin on mukava kävellä siltaa pitkin ja katsoa maisemia (1,5km). Graanikin on hyvä paikka, mutta hinnat ovat isommat.

• Los Monacos

Tusku.
      Pidetään mikkelin Monacona. Rikkaiden paikka jossa myös vuokralääviä alkupäässä.

• mieti vielä

Mikkelissä on monacoja suunnilleen yhtä paljon kuin kaupunginosia. Toivottavasti mielenterveytesi on vahva tai olet sen jo menettänyt, sillä Mikkelissä se on koetuksella(on toki savossa pahempiakin paikkoja). Itse olen asunut Mikkelissä 20v ja kummasti alkoi ahdistus helpottamaan kun muutin pois. Mikkelissä kiusataan itsemurhaan tai muuttoon asti (kateus) sama ilmiö näkyy myös syvemmällä savossa> samassa mitta kaavassa vaivaan en oo törmännyt isommissa kaupungeissa.

• totta puhut
        mieti vielä kirjoitti:

Mikkelissä on monacoja suunnilleen yhtä paljon kuin kaupunginosia. Toivottavasti mielenterveytesi on vahva tai olet sen jo menettänyt, sillä Mikkelissä se on koetuksella(on toki savossa pahempiakin paikkoja). Itse olen asunut Mikkelissä 20v ja kummasti alkoi ahdistus helpottamaan kun muutin pois. Mikkelissä kiusataan itsemurhaan tai muuttoon asti (kateus) sama ilmiö näkyy myös syvemmällä savossa> samassa mitta kaavassa vaivaan en oo törmännyt isommissa kaupungeissa.

Mielenterveyden täytyykin olla vahva tai vahva sosiaalinen piiri, jolta saat tukea näitä mielenvikaisia vastaan.

• mikkeliläinen_

Monikin alue on ihan hyvä: esim. Lehmuskylä, Rantakylä, keskusta, Nuijamies ym.
      Tuppuralaa ja Laajalampea monesti morkataan, mutta on niissäkin ihan ok taloja & saa kohtalaisen halvalla asuntoja sieltä.
      Peitsari ei välttämättä ole kauhean hyvä alue, mutta ei myöskään mitenkään kauhean kehno, vähän riippuu talosta yms.

Kauempaa kuten Haukivuorelta ja Ristiinasta saa asuntoja halvemmalla kuin "kaupunkiMikkelistä", mutta sieltä sitten kertyy aika paljon matkaa keskustaan (helposti 30 - 40 km / suunta).

• Oooomnia

Muuta Pieksämäelle.On halvempaa.

• hullu jussi

peitsari ok.kaikki nautinnot käsillä.tuppurala ja suksisepäntie .näissä pääsee tutustumaan oikeisiin MIkKELILÄISIIN.kultarannikko ja muutamat muut velallisia täynnä. Itse asun BULVANIASSA.

• Mietinvaanihanite

Missä on BULVANIA?

• ex mikkeli

Itse asuin 5v sitten mikkelissä,tai asuimme avovaimoni kanssa. Asuimme savilahdenkadulla aivan keskustassa oli mielestäni erittäin ok paikka asua.Vaikka olikin ydinkeskustassa ei vuokra ollut mahdoton noin 45neliöö kaksio ja vuokra tais olla 500e pintaan, en tosiaan tiedä nykyistä tilannetta on varmati keskustan kämppien vuokrat noussut. Ja tämä heitto menee vähän ohi aiheen mutta vaikka mikkeli on aika suht iso kaupunki niin ihmiset oli aika kovia puhumaan selän takana ja sekaantumaan muitten asioihin mutta missäpä ei.

• Juva kutsuu

Älä muuta Mikkeliin. Koko Mikkeliä kannattaa välttää. Verotus on huipussaan, koulut homeessa ja taksat kalliita. Kaupunki on persaukinen ja velkaa on läjäpäin.

Muuta Juvalle. Busseja kulkee puolen tunnin välein. Seutukortti toimii. Palvelut pelaa ja veroprosenttikin on alhainen. Asuntoja löytyy huomattavasti edullisemmin kuin Mikkelistä

• Kiitos ei

Asuin seitsemän vuotta Mikkelissä 2000-luvun alussa. Se riitti sitä tuppukylää. Eikä ole ikävä!
      Etsi asuinpaikka naapurikunnista Juvalta tai Hirvensalmelta. Asut edullisemmin ja laadukkaammin.

• Ikakakakakkap

Eikö Juva ole sitten tuppukylä?
      Tusku on paras. Mutta vain rikkaille.

• mikkelissäasuva

Itse muutin kaksi vuotta sitten Mikkeliin. Ensin sain asunnon Laajalammelta kerrostalosta. Alue oli ok, talo oli rauhallinen ja hyvät lenkkimaastot ym. lähellä. Talot on myös sitä -70 lukua, ei siis mitään uusia jos on kunnoista tarkka. Mutta jos ei niin hyvin kelpaa. Porukka siellä on vähän vaihtelevaa. Aamuisin linja-autoa odotellessa saattoi tulla monia lapsiperheitä vastaan, suurimmaksi osaksi kuitenkin juoppoja ja muita hihhuleita näkyi paljon. Plussaa oli siitä, että kaksi lähikauppaa ihan lähellä.

Vuoden kuluttua muutin Launialaan ja täällä olen viihtynyt paremmin. Okei, täälläkin tulee noita juoppoja välillä vastaan, mutta esimerkiksi tosi perhe ja koira painotteista porukkaa täällä. Lisäksi asunnot on paljon viihtyisämpiä ja talot myös. Alueellisesti muutenkin. Ainut miinus että Launialassa lähin "lähikauppa" on Graanin liikekeskus, jossa sijaitsee risma ja cittari. Tietty ei siihenkään ole kuin joku kilsa, puolitoista. Toisaalta on taas hyvä puoli, että isot kaupat lähellä, mutta ns. lähikauppa puuttuu.

Se nyt on totta että joka paikassa asuu myös niitä ei niin rauhallisia asukkeja, pitäisi varmaan muuttaa jollekin hienolle omakotitaloalueelle, jossa talot maksaa puoli miljoonaa jotta niiltä vältyttäisiin tai sitten jonnekin Ristiinan mehtään poissa sivistyksestä.

Mutta itse suosittelen Launialaa. Ihan keskustakin on hyvä alue, jos ei halua kulkea pitkiä matkoja. Graani myös!

• Se on Tuppurala

Täälä ei tunne ihtiään niin juopoks kun ympärillä on viiskymmentä vielä juopompaa. Ja parvekkeitten kohat kannattaa kiertää kaukaa, ettei ketään puoteta piähä. Viinakauppakii on lähellä. Vielä kun saisi tänne sossun.

• älä muuta

Jos mitenkään pystyt, niin älä muuta.
      Täällä ei ole mitään sen arvoista, että kannattaisi.

• jepulisjeps

Ainakin Lappeenranta on lähellä. Tunnin ajomatka:)

• jepsjeps...

Kannattaa muuttaa sitten Lappeenrantaan. Sieltä on vain tunnin ajomatka Mikkeliin jos haluaa joskus piipahtaa täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe