sain sivusta seurata kun ystävä kielsi uskon..mitäs siitä seuras. vanhemmat hylkäsi lapsen! syytti kaikesta mahdollisesta ja lapsi ei ole tervetullut kotiin! itse olen vl isä ja en voi ymmärtää mikä ikinä voi olla syy että lapsi hylätään koska ei ole uskomassa? uskohan on jokaisen henkilö kohtainen..kertoo hyvät ihmiset mikä on se syy? oma lapsi on kuitenkin oma lapsi! seuroissa en ole ikinä kuullut että lapsi pitäisi hylätä sen vuoksi!
miksi lapsi hylätään?
13
224
Vastaukset
Kielsikö hän uskon vai erosi vl-herätysliikkeestä? Aivan sama koskien vanhempien suhtautumista lapseensa.
Joku viisas on sanonut:
"Silloin lapsi tarvitsee eniten rakkauttamme, kun hän vähiten ansaitsee sitä."- vl mies
eli kielsi uskon..itse aijon tukea häntä kyllä ja kutsua käymään!
- vl mies
eli erosi lestadiolaisuudesta..uskoa voi muutenkin!
- Eteenpäin katsoen :)
Olen tämän hylkäämisen, ilkeämielisyyden ja pilkkaamisen kokenut perheeni taholta sen jälkeen kun erosin firmasta 80-luvulla. Se on itselleni kipeä asia vieläkin.
Heidän mielestään häpäisin perheeni ja koska en siis kunnioittanut vanhempiani, siitä langetettiin kirous koko elämälleni. Joskus kohdatessamme äitini kysyi, että onko AIDSin oireita jo näkynyt. Tyttöystävääni haukuttiin vanhempieni toimesta huonoksi naiseksi ja hutsuksi jne jne...
Yksi syistä on todellakin se, että heidät leimattiin omalla Ry:llään huonoiksi kasvattajiksi ja heidät laskettiin siionin kermasta pykälää alemmaksi.
Asiasta on jo 30 vuotta, mutta vieläkään eivät halua puhua asiasta ja tuntemuksistani kanssani. Tuskin koskaan puhuvatkaan, sillä hehän tekivät "jumalan tahdon mukaan" enkä minä sitä "epäuskoisena" voi koskaan ymmärtää. (Tämän verran olen saanut heistä irti.)
Meidän lapsiamme rakastavien vanhempien tulee pitää mielessämme aina lastemme paras. Itse rukoilen johdatusta, että osaisin tehdä lasten tulevaisuuden kannalta oikeita päätöksiä ja osaisin aina osoittaa heille sitä rakkautta, josta itse vl-perheessä jäin paitsi.- vl-äiti
Onko/onko ollut isäsi puhuja tai rauhanyhdistyksen johtokunnan jäsen?
- Ettenpäin katsoen :)
vl-äiti kirjoitti:
Onko/onko ollut isäsi puhuja tai rauhanyhdistyksen johtokunnan jäsen?
Ovat paikallisia kellokkaita. Julmuudessaan ja rakkaudettomuudessaan ihan omaa luokkaansa. Emme ole enää tekemisissä keskenämme, ei jaksa katsoa sitä penseyttä omia lapsiaan kohtaan. Ihan hyvä näin.
- Ei ystäväsi uskoa
kieltänyt, vaan kielsi vl-lahkon, sen harhaoppisen lahkon, josta on viisainta irrota ajoissa.
Se lahko on täynnä ihmisten luomia sääntöjä, jotka eivät millään tavalla perustu Raamattuun, vain ja ainoastaan vl-ihmisten ns. syntisääntöihin.
Se lahko ei ole Jumalasta, vaan itsestään sarvipäästä, niin paljon sairasta sen lahkon sisällä on. Monet siellä ovat todellisia susia.- khgd
Jotkut todellakin kieltävät uskon, koska eivät ole koskaan uskoneet, tai ovat jo aikaisemmin luopuneet uskosta, ja ilmoittavat sen siten, että luopuvat USKONNOSTA.
Toiset taas uskovat edelleen, vaikka luopuvat USKONNOSTA.
Ja vielä sellaisiakin löytyy, jotka tullessaan uskoon, luopuvat siitä USKONNOSTA, mihin ovat aikaisemmin kuuluneet.
- Vakaumuksellinen
Mulla on sellainen käsitys, että jos ihmisen henkilökohtainen usko ja vakaumus on aitoa ja vakaalla pohjalla, niin tällaisia "vääräuskoisien vainoa" ei tarvitse harjoittaa, eikä muutenkaan pelätä muiden ihmisten uskomuksia, tai uskomatta jättämisiä. Kaikki tällainen syrjintä, vaino, karkottaminen, yms kertoo mun mielestä vain ja ainoastaan sitä harjoittavien ihmisten huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta itseään & uskoaan kohtaan.
- nhgbghbhg
Uskontojen uhrien tuki ry: 16 kriteeriä lahkon vaarallisuuden arvioinnin avuksi:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/lahkon-vaarallisuus - roote
Vanhempien ja sukulaisten olisi syytä muistaa, että jos uskosta luopunutta lasta kohdellaan halveksivasti, niin hän ei ikinä tule avaamaan rauhanyhdistyksen ovea. Jos häneen sen sijaan suhtaudutaan asiallisesti ja hillitään kiukku, niin on aina mahdollista, että hän joskus palaa juurilleen entiseen uskoonsa.
- miksi niin
Miksi pitää palata entiseen uskoonsa !?
eikö Raamatun mukainen usko riitä ilman lestadiolaislisää ?Raamatun mukainen usko ja opit ovat yhtä kaukana vl-uskosta ja vl-opeista kuin itä on lännestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012518Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1111271Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1835164Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373803Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1973614Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss563307Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092964Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky162823Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie942295Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025