Hyvää Naistenpäivää kaikille!

bessie*

Onko teillä mitään päivään liittyviä suunnitelmia tai 'perinteitä' ja tapoja? Minulla on tapana huomioida päivä mm. pukeutumisessani. Ehdottomasti aina hame tai mekko naistenpäivänä, ehkä vähän kiharaisempi kampaus yms..

Poikkeuksellisesti menen lapsenvahdiksi tänään, yleensä viikonloppuisin käyn vain päivällisvieraana jos sitäkään .Katsotaan ja suunnitellaan sitten yhdessä tyttöjen kanssa mitä tehdään vai tehdäänkö mitään.

30

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten sää voit suunnitella mitään menoja tänään jos olet lapsenlikkana, vai puhuitko et aikasempina vuosina olette suunnitelleet ja menneet jonnekin.

Koskaan ole edes kuullut että naistenpäivänä olis jotain perinteitä. Ihan samanlainen päivä ku muutkin.

• ihmejut

Mikset sanonut suoraan, ettet tykkää aloittajasta?

• ihmejut kirjoitti:

Omapa on mielikuvasi, elä sen kanssa.

• ihmiiii
        ihmejut kirjoitti:

miten kysymyksesi kuuluu aloituksen aiheeseen?

• bessie*

Mitään erityisempiä menoja ei yleensä ole ollut suunnitelmissa aikaisempinakaan vuosina, tai no, joinakin vuosina on ollut ja toisina taas ei. Mutta kai lähes 30 vuotta olen 'viettänyt' päivää vähintäänkin pukeutumalla. Eli en ole suunnitellut mitään menoja täksikään päiväksi/illaksi, mutta tässä sitä nyt istuskellaan pampulat päässä ja kaunis kokoalushame päällä ja olisiko pikkuisen feministinenkin fiilis päällä.

Varmaan useimmilla on jonkinlaisia omiakin 'perinteitä' eri juhlapäiviin liittyen. Olen parissa kolmessa työpaikassa, joissa 'hameessa naistenpäivänä' tapaa ei ennestään ole ollut, ehdottanut sitä ja ihan yllättynyt miten innostuneena se on otettu vastaan.

Mielelläni minä yleensäkin näen vähän vaivaa tehdäkseni silloin tällöin arjesta pientä juhlaa.
        Onpa hieno aurinkoinen päivä.

• bessie* kirjoitti:

Mitään erityisempiä menoja ei yleensä ole ollut suunnitelmissa aikaisempinakaan vuosina, tai no, joinakin vuosina on ollut ja toisina taas ei. Mutta kai lähes 30 vuotta olen 'viettänyt' päivää vähintäänkin pukeutumalla. Eli en ole suunnitellut mitään menoja täksikään päiväksi/illaksi, mutta tässä sitä nyt istuskellaan pampulat päässä ja kaunis kokoalushame päällä ja olisiko pikkuisen feministinenkin fiilis päällä.

Varmaan useimmilla on jonkinlaisia omiakin 'perinteitä' eri juhlapäiviin liittyen. Olen parissa kolmessa työpaikassa, joissa 'hameessa naistenpäivänä' tapaa ei ennestään ole ollut, ehdottanut sitä ja ihan yllättynyt miten innostuneena se on otettu vastaan.

Mielelläni minä yleensäkin näen vähän vaivaa tehdäkseni silloin tällöin arjesta pientä juhlaa.
        Onpa hieno aurinkoinen päivä.

Päivästä tulikin hieno jos verrataan sitä yön ja aamun kamalaan tuuleen ja räntäsateeseen.

Mää olen ollu sellasissa töissä missä ei oikein ole sitä naisellisuutta voinut tuoda esille ja nyt eläkkeellä ollessa niin ei sitä tuu esille tuotua lainkaan. Kotona nököttää eikä uloskaan viitti mennä.

Jäi toivottamatta sulle hyvää naistenpäivää niin tulkoon se nyt tässä.

• kiharapää

Hohhoijaa taas.

• Ostin ensimmäisen oman tietokoneeni 90-luvun puolivälillä tai hieman sen jälkeen olis voinut olla '96 tai '97 juuri paikallisen elgigantenin naistenpäivätarjouksesta, hyvällä alennuksella kaikille naisille. Naistenpäivä oli täällä ainakin aika uusi juttu silloin ja minä olin ottamassa vasta ensimmäisiä babyaskeleitani tietokoneiden ja nettikommunikaation maailmassa.

Ei ole mitään perinteitä muuten, mutta täällä on upea auringonpaiste ja 10 lämmintä ja monilla on kevään grillipremiääri juuri tänään.

• Jospa naistenpäiväkunniaksi edes yritettäisiin olla sovussa täälläkin. (Ei erityisesti Bessielle tai Nittaminaxille tarkoitettu, vaan arvostelijoille ja väliin solkkaajille joita ilmestyi heti eripuraisuutta kylvämään)
        Gloria Steinem sanoi aikanaan että kunnia naistenasian saavutuksista ei kuule millekään erityiselle ryhmälle tai feministille vaan kaikille niile ihmisille jotka ovat ajaneet ihmisoikeuksien asiaa.

• töytyr

Ei oo suunnitelmia.
      Olin 2000 vaihteessa Virossa töissä, siellä oli viinapullo naistenpäivä aamuna pöydässä jokainen otti paukut ja hipsi töihinsä.
      Nyt ei ole paukkuja.

• Taas on siis aika alkaa riisua tela-ketjut.
      Tai pukea ne päälle.
      Ja miesten aika laskea tykkinsä piippu alas.
      Menen siis lämpimään suihkuun.
      On siten jotenkin miehisenpää.
      Enemmän jatkuvuutta, tavallaan kuin onnen-toivotus.
      Ja, tietenkin jään seuraamaan tätä aloitusta.
      Lutusten naisteni taistelua naisellisuuksistaan.

H.

• ...

Perinteitä on.

Rakas vaimoni ostaa aina naistenpäiväksi kuoharia, jonka juomisessa olen tietysti apuna. Kaheleita tällaiset teennäiset juhlapäivät.

Paitsi. Aikanaan itänaapurissa naistenpäivä todellakin oli merkittävä asia, jota juhli kaikki, etenkin miehet. Naiset jonottivat ruokaa viikkotolkulla kaupoissa. Kokkasivat, leipovat, tälläytyivät pyhäreleisiin, kävivät kampaajalla ja juhlameikki. Sitten naisilla olikin erikiva syöttää ja ruokkia naistenpäivää juhlivia miehiä illemmalla >:/

=DW=

• "..."

Ettet vain itsekin olisi katsonut Ammu-Gaalaa?
        Jo nuoresta kiinni pitäen.
        Oppinut väärän-puoliseen käsi-kynkkään.

H.

• Ei ole perinteitä, meillä vietetään naistenpäivää joka päivä, samoin miesten ja lastenpäivää. Ja vanhusten.
      Eläköön ihminen ja eläimet kans.

Ihan ulkoiluhousut ja pitkähihainen t-paita (musta) ylläni päivää vietän.
      Kunhan tilaan ja saan sen muhkurat kasaavan alushameen, niin laitan mekon.

Illalla saunaan ja nautin Rooibos-juoman seuraksi voileivän, yleensä syön myös omenan. Se on perinne joka päivä.

• "Anceli"

Asu-valintasi viittaa aikuisen naisen päivään.
        Etten sanoisi sen olevan 60 miehen houkuttelua.
        Tee-leipä miehellekin, poskin Omenaisin,
        silloin nainen on suloisin, muhkuraisin.

"Katso, mies menee tuolla suolla
        sieltä kotiin hän tulee kyllä

Hän mies, minä nainen
        miten vertainen voisin ollakaan

Hän syö kaiken, siitä minä juovun
        tuolle suurelle kaikesta luovun"

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Asu-valintasi viittaa aikuisen naisen päivään.
        Etten sanoisi sen olevan 60 miehen houkuttelua.
        Tee-leipä miehellekin, poskin Omenaisin,
        silloin nainen on suloisin, muhkuraisin.

"Katso, mies menee tuolla suolla
        sieltä kotiin hän tulee kyllä

Hän mies, minä nainen
        miten vertainen voisin ollakaan

Hän syö kaiken, siitä minä juovun
        tuolle suurelle kaikesta luovun"

YH.

H.

Taidan olla perinteinen ihminen/nainen, katos kun lähes kaikki päivät vietän samankaltaisissa asuissa.
        Mutta kyllä minä mekonkin vielä laitan, usko pois.
        :)

Maista sinäkin Rooibosta, se on hyvää.
        Ei sisällä kofeiinia, joten yöt nukkuu hyvin,
        ellei välillä satu heräämään,
        ja jotain outoa miettimään.

YP.

• kn du vissla johanna

Ei ole perinteitä. En juo, enkä syö perinteitä.

Onpahan orkideakauppiailla vientiä.

• Hei kun keikuskelen

Minulla ei ole mitään suunnitelmia. En ole koskaan noteerannut Naistenpäivää, enkä Ystävänpäivää, enkä oikeastaan yhtikäs mitään nimettyjä päiviä.
      Jotenkin ne tuntuu lapsellisilta jutuilta.

Päälläni on leopardikuvioiset leggingsit ja musta pitkähkö pusero, jossa epätasainen helma. Villasukat tietysti kans. Hiukset suihkulähdemäisesti kuminauhalla sitastu tonne pään ylimpään kohtaan.

Oon yrittänyt patistaa itseäni imuroimaan, vaan en ymmärrä, miten laiska saataankaan olla nyt. Ihan vetelyystilassa olen.

Ruuaksi söin n. 60 senttiä maksavan sapuskan. Hiton hyvää. Ja sitä on tehtynä niin paljon, että voisin syödä sitä yli viikon joka päivä. En kuitenkaan syö, nakkaan pakastimeen ja syön myöhemmin.

Kummeli-elokuvaa voisin mennä katsomaan. Tänään tai huomenna.

Oon istunut tuola ulkona auringossa ja pälpätellyt puhelimessa, krapsutellut kissiä ja pikkusen lukenut runokirjaa.

• bessie*

Vähän vaikea olisi olla noteeraamatta, ei silti että haluaisinkaan.
        Melkeinpä järjestään työpaikoilla miehet - sekä työkaverit että esimiehet, johtajat ja omistajat - huomioivat päivän. Viisainta on siis etukäteen vähintään maljakolla varautua. Tapaan varautua tuomaan kukat kotiin, joten jopa kylmälaukun olen joskus ottanut mukaan, pakkaselta kukkia suojaamaan.
        Ja onhan se kohtelias ja arvostava asennekin jostain kaivettava, jos kellä sitä ei muka valmiiksi ole.

Aniharvoin käyn pankissa sisällä, mutta jopa parikin kertaa on sattunut asiaa pankkiin naistenpäivänä. Ensimmäinen kerta oli hyvinkin yli 20 vuotta sitten ja pankki taisi olla jo Nordea. Ruusu tuli heti oven suussa jokaiselle naiselle. Sama ihan tässä muutama vuosi sitten. Samoin monessa muussakin paikassa. Muistaakseni 4 ruusua on suurin määrä jonka kanssa olen tullut kotiin ihan tavalliselta kauppa- ym. asiointireissulta.

Mitään erityisen suurta numeroa en tästäkään päivästä tee, mutta hieman asian viereen mennäkseni; olen ehdottomasti sitä mieltä että esim. tasa-arvoa (joka ei edes ole mikään itsestäänselvyys ja kaikkien kohdalla toteutuva olotila) on puolustettava, ylläpidettävä ja vaalittava jatkuvasti. 'Saavutetut edutkin' voi helposti menettää.
        Naisten muistaminen ja arvostuksen osoittaminen 'perinteisellä' kukkien antamisella yms.. on mielestäni tarpeen juuri tänä päivänä, mm. siksi että osa naisista on ruvennut käyttäytymään tavallaan kuin miehet ja se ei suinkaan edistä tasa-arvoa miehen ja naisen välillä, päinvastoin.

• Hei kun keikuskelen
        bessie* kirjoitti:

Vähän vaikea olisi olla noteeraamatta, ei silti että haluaisinkaan.
        Melkeinpä järjestään työpaikoilla miehet - sekä työkaverit että esimiehet, johtajat ja omistajat - huomioivat päivän. Viisainta on siis etukäteen vähintään maljakolla varautua. Tapaan varautua tuomaan kukat kotiin, joten jopa kylmälaukun olen joskus ottanut mukaan, pakkaselta kukkia suojaamaan.
        Ja onhan se kohtelias ja arvostava asennekin jostain kaivettava, jos kellä sitä ei muka valmiiksi ole.

Aniharvoin käyn pankissa sisällä, mutta jopa parikin kertaa on sattunut asiaa pankkiin naistenpäivänä. Ensimmäinen kerta oli hyvinkin yli 20 vuotta sitten ja pankki taisi olla jo Nordea. Ruusu tuli heti oven suussa jokaiselle naiselle. Sama ihan tässä muutama vuosi sitten. Samoin monessa muussakin paikassa. Muistaakseni 4 ruusua on suurin määrä jonka kanssa olen tullut kotiin ihan tavalliselta kauppa- ym. asiointireissulta.

Mitään erityisen suurta numeroa en tästäkään päivästä tee, mutta hieman asian viereen mennäkseni; olen ehdottomasti sitä mieltä että esim. tasa-arvoa (joka ei edes ole mikään itsestäänselvyys ja kaikkien kohdalla toteutuva olotila) on puolustettava, ylläpidettävä ja vaalittava jatkuvasti. 'Saavutetut edutkin' voi helposti menettää.
        Naisten muistaminen ja arvostuksen osoittaminen 'perinteisellä' kukkien antamisella yms.. on mielestäni tarpeen juuri tänä päivänä, mm. siksi että osa naisista on ruvennut käyttäytymään tavallaan kuin miehet ja se ei suinkaan edistä tasa-arvoa miehen ja naisen välillä, päinvastoin.

"bessie*"

Ei mun työpaikassa ole ainakaan koskaan ruusuja nakeltu naistenpäivänä.
        Me ei kai olla ansaittu semmosia huomionosoituksia :)

Mutta ajattele, jos sinä meet kylmälaukku käsitaipeessa roikkuen, kuin käsilaukkua pidellen, työpaikallesi ja oottelet ja oottelet ja vilkuilet kelloa, että Koskahan joku tulee ojentamaan ruusun, niin jos sit ei kukaan sitä ruusua tuokaan, niin ikävää kiikuttaa tyhjää kylmälaukkua takaisin kotiin.:)

Tottahan toki monet pitävät Naistenpäivää tärkeänä, eihän sitä muuten vietettäisikään. Minä itse en kuitenkaan piittaa koko päivästä mitään.
        Jos joku tulis antamaan mulle naistenpäivänä ruusun, niin ajattelisin, että hän antaa siksi, koska on menossa naistenpäivä. Se ei tuntuisi läheskään samalta, kuin jos joku antaisi minulle ruusun ihan tavallisena päivänä ja sanoisi "Tässä sinulle ruusu ku oot niin mukava" Tai sanoisi jotain muuta kivaa. Silloin sydämmeni läpättäisi lämpimästi :)

Naiset ovat Tärkeitä Jokaisena päivänä. Kuten tietysti miehetkin.
        Ja Ystävänpäiväkin on turha päivä.

• konnarinna
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"bessie*"

Mutta ajattele, jos sinä meet kylmälaukku käsitaipeessa roikkuen, kuin käsilaukkua pidellen, työpaikallesi ja oottelet ja oottelet ja vilkuilet kelloa, että Koskahan joku tulee ojentamaan ruusun, niin jos sit ei kukaan sitä ruusua tuokaan, niin ikävää kiikuttaa tyhjää kylmälaukkua takaisin kotiin.:)

Tottahan toki monet pitävät Naistenpäivää tärkeänä, eihän sitä muuten vietettäisikään. Minä itse en kuitenkaan piittaa koko päivästä mitään.
        Jos joku tulis antamaan mulle naistenpäivänä ruusun, niin ajattelisin, että hän antaa siksi, koska on menossa naistenpäivä. Se ei tuntuisi läheskään samalta, kuin jos joku antaisi minulle ruusun ihan tavallisena päivänä ja sanoisi "Tässä sinulle ruusu ku oot niin mukava" Tai sanoisi jotain muuta kivaa. Silloin sydämmeni läpättäisi lämpimästi :)

Ei ole minullekaan koskaan tarjoeltu ruusuja naistenpäivänä, vaikka allakan mukaan sitä jo töissäollessanikin on vietetty.
        Yli 100 vuotta vanha perinnehän se on.
        Mies ei päiviä tiedosta.
        Siksipä en mainitse päivästä hänelle sanaakaan.
        Jos satun hänet käskyttämään kauppareissulle, tuo vielä hädissään sieltä nuuntuneen ruusupuskan.
        Heh!

Minulle riittää, kun tiedän saavani rakkautta roimasti joka päivä.

• Hei kun keikuskelen
        konnarinna kirjoitti:

Ei ole minullekaan koskaan tarjoeltu ruusuja naistenpäivänä, vaikka allakan mukaan sitä jo töissäollessanikin on vietetty.
        Yli 100 vuotta vanha perinnehän se on.
        Mies ei päiviä tiedosta.
        Siksipä en mainitse päivästä hänelle sanaakaan.
        Jos satun hänet käskyttämään kauppareissulle, tuo vielä hädissään sieltä nuuntuneen ruusupuskan.
        Heh!

Minulle riittää, kun tiedän saavani rakkautta roimasti joka päivä.

"konnarinna"

Nuutuneilla ruusukimpuilla ei tee yhtikäs mitään.
        Ja vielä, jos olisivat semmosia ruusuja, lyhytvartisia, joissa pienen kipenön kokoisia ruusuja, joita pitäisi tarkkailla suurennuslasin kera.
        Minä tykkään semmosista yli-pitkistä varsista, joissa jättimäisen valtaisa kukka.

Jos mulla olis täälä mies, niin en minäkään häntä muistuttaisi Naistenpäivästä.
        Vaikka en naistenpäivästä piittaakaan mitään, niin jos se mies unohtaisi naistenpäivän, eikä toisi minulle kukkia, niin ottais julmetusti päähän.

Siinä olisi hänellä selitettävää, että Miksi Minä en saanut kukkia, vaikka melkein Kaikki muut naiset saivat ympäri maailman. :)

(Pienet loukkaantuneet nyyhkytyskyyneleet takaavat, että seuraavana Naistenpäivänä mies ei taatusti unhoita omaa kultavaimoaan)
        :)

• bessie*
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"bessie*"

No juu, en minäkään muista että missään olisi nakeltu, toisissa paikoissa voi olla vain kimppu taukohuoneessa ja toisissa taas oikein runonpätkien kera ojennettu henkilökohtaisesti.

Tuo kylmälaatikko ei nyt niin kovin isossa roolissa ole koskaan ollut juuri naistenpäivänä, mutta kun muulloinkin olen sitä tottunut ennakoivasti mukanani kuljettamaan, niin totta kai silloinkin. Itseasiassa se on musta kankaalla päällystetty kylmälaukku, ei mikään styroxlaatikko. Olen aika tarkka siitä, ettei kylmäketju katkea kesäkuumilla, siksi on tullut tavaksi. Alun perin juuri tämän tavallista laukkua muistuttavan kylmälaukun olen hankkinut Eestin matkoja silmällä pitäen.
        Usein on ainoa tuomiseni upea leikkokukkakimppu, jollaista en Suomesta Suomen hinnoilla raaskisi ostaa. Silloin tällöin tuon myös jotain minkä haluan säilyvän kylmänä.

Naistenpäivän 'juhliminen' pukeutumalla on vain yksi osa asiaa, ja minulle luontainen joka tapauksessa.
        Se, että arvostan miesten huomaavaisia eleitä juuri naistenpäivänä, ei tarkoita ettenkö aina arvostaisi jonkun juuri minulle antamia ruusuja jopa niin että sydämessä tuntuu.
        Ja juupa juu, kaikki ihmiset ovat tärkeitä 24/7 ja 365/1, samaa mieltä.

• Pirre*

Kiitos samoin bessie*!

Voin sanoa suoraan ettei mitään, ihan tavallinen lauantai tämä minulle on, senverran eroa viime lauantaista, että kävin taas ulkomailla het aamusta, kävin ostamassa halappoo penssoo nuapurmuasta.

• konnarinna

Että ihan ulukomailla? Mitä muuta sieltä kannattaa ostaa? Vaiko mitään?

• Pirre*
        konnarinna kirjoitti:

Että ihan ulukomailla? Mitä muuta sieltä kannattaa ostaa? Vaiko mitään?

Karkit on siellä halpoja, säilöttyjä kurkkuja olen ostanut ja erilaisia siemeniä kesää silmälläpitäen, sekä tietysti valuuttakaupasta tupakkaa, en itselleni mutta pyynnöstä eräälle köyhälle tarvitsijalle. Jotkut tuo sieltä limpparia, erilaisia perunalastuja ja sensemmoista meille turhaa.

Polttoainamatkailuni on vasta aluillaan, neljästi vasta olen siellä niillä asioilla käynyt, enkä oikein ole ehtinyt tutustua vielä kunnolla paikalliseen tarjontaan, mutta kesällä aion käydä vähemmällä kiireellä joku kerta ja koluan sen paikallisen tarjonnan, joka ilm. on melko sanoisinko köyhä, ainakin siinä rajan välittömässä läheisyydessä.

• ...
        Pirre* kirjoitti:

Karkit on siellä halpoja, säilöttyjä kurkkuja olen ostanut ja erilaisia siemeniä kesää silmälläpitäen, sekä tietysti valuuttakaupasta tupakkaa, en itselleni mutta pyynnöstä eräälle köyhälle tarvitsijalle. Jotkut tuo sieltä limpparia, erilaisia perunalastuja ja sensemmoista meille turhaa.

Polttoainamatkailuni on vasta aluillaan, neljästi vasta olen siellä niillä asioilla käynyt, enkä oikein ole ehtinyt tutustua vielä kunnolla paikalliseen tarjontaan, mutta kesällä aion käydä vähemmällä kiireellä joku kerta ja koluan sen paikallisen tarjonnan, joka ilm. on melko sanoisinko köyhä, ainakin siinä rajan välittömässä läheisyydessä.

Sivusta.

Tupakkaa saa tuoda rajallisen määrän ainoastaan omaa käyttöä varten. Sama alkoholissakin. Voit pitää pileet, missä tarjolla tupakkia ja alkoholia, mutta et edes voi lahjoittaa sellaisia tuotteita kenellekään.

Kuollut lainkirjainhan tuo monesti on. Mutta mm. moottoripyöräjengit, monet jobbarit ja tavallisetkin ihmiset olleet käräjillä asiasta ja saaneet sanktioita, verot voi olla muuten melkoiset pikku lahjasta ja ne on eri asia kuin sakot, jotka tulee joka tapauksessa käryn käydessä.

Pensaa saa tuoda tietenkin tankillisen,Mutta sen lisäksi, ennen ainakin, tullissa hyväksyttiin jerrykannullinen varapensaa laillisesti.

Asioista kyllä tarkat määräykset. Eihän niitä ihmiset oikein noudat. Kiinijäämisriski pieni ja sanktiot myös pienet. Tullin kundit ikäänkuin naureskelevat loispummituristeille. jotka kävelevät syyllisen näköisinä tullin läpi, ja ovat piilottaneen taskumattipullollisen viinaa ylimääräisenä vaatteisiinsa. kaikki perustuu siihen, tullilla aivan liian paljon tärkeämpääkin tekemistä, kuin tehdä ruumiintarkastuksia eläkeläisille, ei ne joka tapaukseen ehdi puuttumaan. Mutta kun puuttuvat, se menee sitten pitkän kaavan mukaisesti.

=DW=

• konnarinna
        Pirre* kirjoitti:

@Pirre

Kun olet ihan käynyt paikan päällä, oletko tarkastellut vastaantulevia naisia sillä silmällä.
        Ovatko he kaikki täällä ihailtuja pitkäsäärisiä, korkeakorkoisia kaunottaria, turkiksissaan ja kultasormus jokaisessa sormessaan?
        Kuinka halpaa bensa siellä on, ei silti, ei kannata meikän sinne asti sitä lähteä hakemaan. ;)

Jännää, joku tiutautilhi sirkuttaa pensaassa, kevät on tullut.

• Pirre*
        konnarinna kirjoitti:

@Pirre

Kun olet ihan käynyt paikan päällä, oletko tarkastellut vastaantulevia naisia sillä silmällä.
        Ovatko he kaikki täällä ihailtuja pitkäsäärisiä, korkeakorkoisia kaunottaria, turkiksissaan ja kultasormus jokaisessa sormessaan?
        Kuinka halpaa bensa siellä on, ei silti, ei kannata meikän sinne asti sitä lähteä hakemaan. ;)

Jännää, joku tiutautilhi sirkuttaa pensaassa, kevät on tullut.

No jaa..ei siellä näy hienohelmoja, eikä paljon muita kuin meitä bensan hakijoita, ei ainakaan näin talvi aikaan, on niin syrjäinen kylä tämä Värtsilä, en ole käynyt vielä Sortavalassakaan asti.

Bensa on noin puolet meijjän hinnoista, vuoden viisumi tietysti maksaa 150 mutta senyt ei paljoa vuoden bensamäärässä lisää hintaa, ja tietysti säästö riippuu ajokilometreistä :)

• Pirre*
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Tupakkaa saa tuoda rajallisen määrän ainoastaan omaa käyttöä varten. Sama alkoholissakin. Voit pitää pileet, missä tarjolla tupakkia ja alkoholia, mutta et edes voi lahjoittaa sellaisia tuotteita kenellekään.

Kuollut lainkirjainhan tuo monesti on. Mutta mm. moottoripyöräjengit, monet jobbarit ja tavallisetkin ihmiset olleet käräjillä asiasta ja saaneet sanktioita, verot voi olla muuten melkoiset pikku lahjasta ja ne on eri asia kuin sakot, jotka tulee joka tapauksessa käryn käydessä.

Pensaa saa tuoda tietenkin tankillisen,Mutta sen lisäksi, ennen ainakin, tullissa hyväksyttiin jerrykannullinen varapensaa laillisesti.

Asioista kyllä tarkat määräykset. Eihän niitä ihmiset oikein noudat. Kiinijäämisriski pieni ja sanktiot myös pienet. Tullin kundit ikäänkuin naureskelevat loispummituristeille. jotka kävelevät syyllisen näköisinä tullin läpi, ja ovat piilottaneen taskumattipullollisen viinaa ylimääräisenä vaatteisiinsa. kaikki perustuu siihen, tullilla aivan liian paljon tärkeämpääkin tekemistä, kuin tehdä ruumiintarkastuksia eläkeläisille, ei ne joka tapaukseen ehdi puuttumaan. Mutta kun puuttuvat, se menee sitten pitkän kaavan mukaisesti.

=DW=

Ai, sitten mie tupakoin, en yritäkään tehä bisnestä, enkä salakuljettaa Alkoa, ei kinosta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      74
      1185
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      835
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      636
    Aihe