Synnittömät vl,t ilmoittautukaa

Haluan että jokainen joka kokee itsensä synnittömäksi, ilmoittautuu tämän aloituksen alle.

Muistutan vaan mitä Raamattu sanoo asiasta:

1Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Rinnakkaisviitteet
1Kun. 8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,
Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
Saarn. 7:21 Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

23

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesus on Heraa

      Ehdotan Valmaa, onhan hän kulemma teologi ja viisus

      Rauhaa

    • Voe tokkiisa

      en myö ole täyvelline, mutta parempaan pystyn joka päivä. Lueppa lokijani immeine.

      • Pitäs tosiaan lukea lokiasi, mutta eipä ole tullut niillä sivuilla käytyä.


      • Revolt

        "Parempaan pystyn joka päivä", no kyllä sitä parantamisen varaa todella onkin.


    • revolt

      Ehtoopuolen avaus - ei kovin älykäs.

    • 58+34

      Miksi pitää vl:ien aina pilkata, kun ei voi katsoa totuutta silmiin!

      • D, ei kirj.

        En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?


      • D, ei kirj. kirjoitti:

        En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?

        Minä kirjoitan kirjautuneena..


      • Niinkö?
        Devoit kirjoitti:

        Minä kirjoitan kirjautuneena..

        Kiäh kiäh :-)


    • se menee näin

      Vaikka luulee kuinka olevansa synnitön, Raamatun mukaan ei tarvi kuin tuomita, tulee itse tuomituksi.

    • 11+6

      Synti on käsite, jolla uskovaiset syyllistävät ja leimaavat toisia ihmisiä joistakin teoista, esim. tanssi, alkoholi, ehkäisy jne.

      Sen sijaan uskovaisilla on vaikeuksia ymmärtää tekevänsä oikeasti pahaa tuolla synnin käsitteellä: esim. homojen syrjiminen, lisääntymään pakottaminen jne.

      Synnin käsite on vallankäytön väline.

      Ja juu, en ole syntinen, ihan periaatteesta. En usko syntiin.

    • 7 + 13

      Onko Devoit itse synnitön?

      • "Onko Devoit itse synnitön? "

        Olenko väittänyt niin?


    • Ken niin ajattellee

      On aika onneton ajatus, että vajavainen ihminen voisi päästää kanssakumppaninsa synneistä. Sulle, mulle, sulle, mulle...

      • raamattu kertoo

        Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)


      • raamattu kertoo kirjoitti:

        Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)

        Raamattu sanoo myös näin:

        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.


      • Devoit kirjoitti:

        Raamattu sanoo myös näin:

        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

        Tämän Raamatunkohdan esille tuonti toi hiljaisuuden..


      • Hiljaiseksi vetää:-)
        Devoit kirjoitti:

        Tämän Raamatunkohdan esille tuonti toi hiljaisuuden..

        Olipa kova veto sulta, kun osasit kopioida pätkän jostain vanhasta novellikokoelmasta.


      • sivusta seurannut
        Devoit kirjoitti:

        Tämän Raamatunkohdan esille tuonti toi hiljaisuuden..

        Taitaa olla monelle uskovaiselle se kynnyskysymys.


    • syntinen

      ainoa synti joka mieleen tulee on se, että olen ollut vl harhaopin vallassa ja tuominnut muita luterilaisia uskovaisia. voi olla muitakin syntejä mutta tuo on se joka mielessä pyörii eniten.

      • Kunpa vanhoillislestadiolaisetkin käsittäisivät tuon toisten uskovien tuomitsemisen synniksi.


    • Eipä tänne kovin monta synnitöntä ilmoittautunut, vaikka luulisi että joku synnit pois pantuaan kokisi olevansa synnitön..

      • ????

        Kuules devoit,mikä on argumenttisi? Lienee parempi ,että pohdit omaa
        kohtaasi,missä vietät iäsyytesi. Huolehtiminen toisten synneistä ei edistä
        omaa kohtaloasi.Muista,että ihmisellä on rajallinen määrä elinvuosia.
        Mikäli hapuileva toimintasi intohimoisena toisten vaelluksen tarkkailija
        jatkuu,voi aika loppua oman pelastuksesi löytämiseksi. Saatat luulevasi
        olevan oikeassa,mutta moni luulee ja erehtyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe