Synnittömät vl,t ilmoittautukaa

Haluan että jokainen joka kokee itsensä synnittömäksi, ilmoittautuu tämän aloituksen alle.

Muistutan vaan mitä Raamattu sanoo asiasta:

1Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Rinnakkaisviitteet
1Kun. 8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollismaahan, kaukaiseen tai läheiseen,
Sananl. 20:9 Kuka voi sanoa: "Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synnistäni"?
Saarn. 7:21 Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
Room. 3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
Room. 3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

23

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesus on Heraa

Ehdotan Valmaa, onhan hän kulemma teologi ja viisus

Rauhaa

• Voe tokkiisa

en myö ole täyvelline, mutta parempaan pystyn joka päivä. Lueppa lokijani immeine.

• Pitäs tosiaan lukea lokiasi, mutta eipä ole tullut niillä sivuilla käytyä.

• Revolt

"Parempaan pystyn joka päivä", no kyllä sitä parantamisen varaa todella onkin.

• revolt

Ehtoopuolen avaus - ei kovin älykäs.

• 58+34

Miksi pitää vl:ien aina pilkata, kun ei voi katsoa totuutta silmiin!

• D, ei kirj.

En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?

• D, ei kirj. kirjoitti:

En pilkkaa! Huomasit kai hymiöni?

Minä kirjoitan kirjautuneena..

• Niinkö?
        Devoit kirjoitti:

Minä kirjoitan kirjautuneena..

Kiäh kiäh :-)

• se menee näin

Vaikka luulee kuinka olevansa synnitön, Raamatun mukaan ei tarvi kuin tuomita, tulee itse tuomituksi.

• 11+6

Synti on käsite, jolla uskovaiset syyllistävät ja leimaavat toisia ihmisiä joistakin teoista, esim. tanssi, alkoholi, ehkäisy jne.

Sen sijaan uskovaisilla on vaikeuksia ymmärtää tekevänsä oikeasti pahaa tuolla synnin käsitteellä: esim. homojen syrjiminen, lisääntymään pakottaminen jne.

Synnin käsite on vallankäytön väline.

Ja juu, en ole syntinen, ihan periaatteesta. En usko syntiin.

• 7 + 13

Onko Devoit itse synnitön?

• "Onko Devoit itse synnitön? "

Olenko väittänyt niin?

• Ken niin ajattellee

On aika onneton ajatus, että vajavainen ihminen voisi päästää kanssakumppaninsa synneistä. Sulle, mulle, sulle, mulle...

• raamattu kertoo

Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)

• raamattu kertoo kirjoitti:

Joh.20:23 Jos te annatte synnit anteeksi, hänelle ne on anteeksiannetut,
        jolta te kiellätte anteeksiannon,hän ei saa syntejään anteeksi.(Matt.16:19)

Raamattu sanoo myös näin:

Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

• Devoit kirjoitti:

Raamattu sanoo myös näin:

Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Tämän Raamatunkohdan esille tuonti toi hiljaisuuden..

• Hiljaiseksi vetää:-)
        Devoit kirjoitti:

Olipa kova veto sulta, kun osasit kopioida pätkän jostain vanhasta novellikokoelmasta.

• sivusta seurannut
        Devoit kirjoitti:

Taitaa olla monelle uskovaiselle se kynnyskysymys.

• syntinen

ainoa synti joka mieleen tulee on se, että olen ollut vl harhaopin vallassa ja tuominnut muita luterilaisia uskovaisia. voi olla muitakin syntejä mutta tuo on se joka mielessä pyörii eniten.

• Kunpa vanhoillislestadiolaisetkin käsittäisivät tuon toisten uskovien tuomitsemisen synniksi.

• Eipä tänne kovin monta synnitöntä ilmoittautunut, vaikka luulisi että joku synnit pois pantuaan kokisi olevansa synnitön..

• ????

Kuules devoit,mikä on argumenttisi? Lienee parempi ,että pohdit omaa
        kohtaasi,missä vietät iäsyytesi. Huolehtiminen toisten synneistä ei edistä
        omaa kohtaloasi.Muista,että ihmisellä on rajallinen määrä elinvuosia.
        Mikäli hapuileva toimintasi intohimoisena toisten vaelluksen tarkkailija
        jatkuu,voi aika loppua oman pelastuksesi löytämiseksi. Saatat luulevasi
        olevan oikeassa,mutta moni luulee ja erehtyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe