Kiusaaja on voittaja

menestynytmies

Ihmisluonteeseen kuuluu vahvana piirteenä toisten alistaminen. Kiusaaminen on yksi vallankäytön muotoja, joka osoittaa sisäistä vahvuutta ja johtajuutta, sillä kiusaaja on aina kiusattua korkeammassa asemassa. Itsekin kiusasin peruskoulussa muutamia nössöjä ja nyt olen työelämässä johtavassa ja hyväpalkkaisessa asemassa - tähän asemaan en olisi päässyt ilman itsetuntoani vahvistavaa kiusaamista. Joten on turha väittää, että kiusaaminen olisi aina jotenkin negatiivinen asia. Se on yksi vahva tapa, jolla jyvät erotetaan akanoista.

27

635

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs trotskilainen

Taipumus kiusata on ikävä kyllä luonnollinen osa ihmisluonnetta, mutta sen ei voida ajatella olevan hyvä asia yhteisölle. Syrjäytynyt yksilö maksaa yhteiskunnalle paljon, ja kiusaaminen edesauttaa syrjäytymistä. Yhteskunta ette ole vain Te, Arvon Toveri Menestynyt ja Teidän Itsetuntonne sekä Egonne.

• (Vinkki setältä: älä käytä ilmaisua "edesauttaa", kun seuraus on ei-toivottu tai negatiivinen. Lukio- ja yliopistotason tekstinhuoltoa, mutta sinä nyt... olet millainen olet.)

Paranemista, toipumista, kehittymistä, edistymistä ja sen sellaista edesautetaan.

Sairastumista, syrjäytymistä ja epätasa-arvon lisääntymistä aiheutetaan. Kun eihän sairastumaan auttaminen ole mitään auttamista.

• Eräs trotskilainen
        nasse_seta kirjoitti:

(Vinkki setältä: älä käytä ilmaisua "edesauttaa", kun seuraus on ei-toivottu tai negatiivinen. Lukio- ja yliopistotason tekstinhuoltoa, mutta sinä nyt... olet millainen olet.)

Paranemista, toipumista, kehittymistä, edistymistä ja sen sellaista edesautetaan.

Sairastumista, syrjäytymistä ja epätasa-arvon lisääntymistä aiheutetaan. Kun eihän sairastumaan auttaminen ole mitään auttamista.

Omituista, etten itse näe tässä sanassa sellaista merkitystä. Näh.

• Eräs trotskilainen kirjoitti:

Omituista, etten itse näe tässä sanassa sellaista merkitystä. Näh.

Hmmh, sanomalehdissäkin olen nähnyt tuon "virheen", joten se on ilmeisen hankala asia. Olen silti varma siitä, että kielenhuollollisesti se on vältettävä ilmaisu.

Ensinnäkin siitä huomautti aikoinaan lukion äidinkielen opettaja, sen jälkeen yliopiston suomenkielen lehtori. - Jos nyt halutaan tarkastella kieltä normatiivisesti. Periaatteessahan kukin saa puhua ja kirjoittaa ihan miten haluaa.

Minusta ajatus on ihan selkeä: auttaminen on hyvän tekemistä, ja tulos on positiivinen.

• nasse_seta kirjoitti:

Hmmh, sanomalehdissäkin olen nähnyt tuon "virheen", joten se on ilmeisen hankala asia. Olen silti varma siitä, että kielenhuollollisesti se on vältettävä ilmaisu.

Ensinnäkin siitä huomautti aikoinaan lukion äidinkielen opettaja, sen jälkeen yliopiston suomenkielen lehtori. - Jos nyt halutaan tarkastella kieltä normatiivisesti. Periaatteessahan kukin saa puhua ja kirjoittaa ihan miten haluaa.

Minusta ajatus on ihan selkeä: auttaminen on hyvän tekemistä, ja tulos on positiivinen.

Hyvä nasse_seta, tekstisi on kieliopillisesti väärin.

(Vinkki Jyyrkkeniltä: Suosi suomalaista: positiivinen --> myönteinen, negatiivinen --> kielteinen)

Ilmaisu "edesauttaa" on svetisismiä. Käytä sen sijaan ilmaisua "edistää".

• jyyrgen kirjoitti:

Hyvä nasse_seta, tekstisi on kieliopillisesti väärin.

(Vinkki Jyyrkkeniltä: Suosi suomalaista: positiivinen --> myönteinen, negatiivinen --> kielteinen)

Ilmaisu "edesauttaa" on svetisismiä. Käytä sen sijaan ilmaisua "edistää".

No se, onko se svetisismi tai ei, on toinen asia. Millä lailla tekstini on kieliopillisesti väärin? Muistathan, että kielioppi ja kielenhuolto ovat kaksi eri asiaa.

Siitä olen samaa mieltä, että edistää on parempi kuin edesauttaa. Mutta sehän ei ollut alkuperäinen aihe.

• Joo, se on yksi tapa erottaa moraalittomat paskat ihmisistä.

• vsfss

menestynyt mies vittu sä oot mulkku vaikka oisikkin menestyjä. mikä siinä kiusaamisessa on niin helvetin hienoo. olen ollu kiusattu 4 vuotta ja monia kertoja oon jotunu turvautuun väkivaltaan ku otti niin paljo päähä tappelunpoikaisia tinttailuja sun muuta.

• Provosoija

Ei se mikään menestyjä ole! Kunhan yrittää pönkittää omaatuntoaan täällä.

• Emma.

Sulle, idiootti:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12121770

Tässä elämässä voi menestyä kato monella muullakin tavalla kuin tolla sun jyräämisellä, voi myös menestyä sisäisellä kauneudella, pehmeillä arvoilla ja toisen huomioon ottamisella.

Niin kummallakohan meillä on nyt terveempi suhtautuminen tähän elämään: sulla vai mulla?

Mä kyllä kykenen sanomaan niille tyypeille haista paska, keille pitää sanoo, mut silti mun ei tarvii kiusata toisia ihmisiä.

Toivottavasti sulta on laitettu piuhat poikki!

Kaikella hyvyydellä. c:

• cherryberry

Jos se on susta niin hienoa, niin annapas mäkin kiusaan sua C:
        Erotellaan jyvät akanoista juu, toisin sanoen erotellaan kusipäiset mulkerot normaaleista, viattomista yksilöistä.
        Enpäs kuule arvon aloittaja usko, että mikään menestyjä olet, jo ei sitä panokertojen määrää tuntemattomien kanssa lasketa. Olet luultavasti entinen peruskoulun kiusaaja, joka tuli tänne mussuttamaan ja itkemään "menestystään", koska nyt amiksessa sai turpaansa entisen vittuilun takia.
        Saat vielä jonakin nättinä pilvettömänä päivänä nähdä, kuinka entiset kiusattusi nousevat ylitsesi ja on sinun vuorosi olla ovimattona. Katsos elämä pyörii sillä lailla, että te moraalittomat paskaläjät kuljette aina patterin välistä. Se aika tulee enemmin tai myöhemmin, khyllä se vielä tulee.
        Joten mene muualle itkemään, ketään ei kiinnosta sönkötyksesi "menestyksestä".
        Olet säälittävä.

• yksin pahassa maailmassa

Kiusaaminen on vakava asia! Ketään ei saa kiusata. Kiusaaja voi pahimmassa tapauksessa olle murhaaja. Ei välttämättä itse tapa kiusattua, vaan osoittaa tälle, ettei tämän elämällä ole merkitystä. Silloin kiusattu voi tehdä itsemurhan, joka on täysin jonkun onnettoman kiusaajan syy.

• sweet prince

Toisten alistaminen saadakseen paremman itsetunnonko muka on vahvuutta?

• Vinkki Siiliöltä: Älkää provosoituko provoista. Silloin provoilija voittaa. :)

• Entinen kiusattu

Tuollaiselta narsistilta pitäisi rikkoa muutama nivel, niin ehkä oppisit.

• Janne.

"Ihmisluonteeseen kuuluu vahvana piirteenä toisten alistaminen. Kiusaaminen on yksi vallankäytön muotoja, joka osoittaa sisäistä vahvuutta ja johtajuutta, sillä kiusaaja on aina kiusattua korkeammassa asemassa. Itsekin kiusasin peruskoulussa muutamia nössöjä ja nyt olen työelämässä johtavassa ja hyväpalkkaisessa asemassa - tähän asemaan en olisi päässyt ilman itsetuntoani vahvistavaa kiusaamista. Joten on turha väittää, että kiusaaminen olisi aina jotenkin negatiivinen asia. Se on yksi vahva tapa, jolla jyvät erotetaan akanoista. "

No kun olet kerran noin vahva persoona niin todistapas se sitten minulle?
      Laitapas sähköpostiosoitteesi nössykkä tänne niin lupaan tulla mätkimään sinua turpaan niin että jyvät todellakin erottuu akanoista.
      Et olisi ensimmäinen netissä lörpöttelevä apina joka kadulla puhuteltaessa silmästä silmään pissii housunsa märäksi.

Ota tästä opiksi ennenkuin v*ttuilet, et ole niin kova mitä yrität selittää.
      Minä olen.

• kannattaa muistaa

"Vinkki Siiliöltä: Älkää provosoituko provoista. Silloin provoilija voittaa. :) "

Kyllä nämä netissä provoilevat v*ttupäät tunnistetaan myöhemmin. Tiedän itse muutaman provoilijan ja kiskaisen niitä vielä turpaan kunnolla silmästä silmään niin voivat opetella provoilemaan silmätysten.
        Opin aika koittaa vielä jokaiselle jonka tiedän netissä v*ttuilleen.

Asiat muistetaan 40 vuoden päästäkin!

voi tulla pelko pöksyyn kun niistä asioista tullaan muistuttamaan sitten astalon kera, ei olisi kannattanut leikkiä netissä kovista niin että muut tunnistaa....

lätty lätisee vielä

• Provosoija
        kannattaa muistaa kirjoitti:

"Vinkki Siiliöltä: Älkää provosoituko provoista. Silloin provoilija voittaa. :) "

Kyllä nämä netissä provoilevat v*ttupäät tunnistetaan myöhemmin. Tiedän itse muutaman provoilijan ja kiskaisen niitä vielä turpaan kunnolla silmästä silmään niin voivat opetella provoilemaan silmätysten.
        Opin aika koittaa vielä jokaiselle jonka tiedän netissä v*ttuilleen.

Asiat muistetaan 40 vuoden päästäkin!

voi tulla pelko pöksyyn kun niistä asioista tullaan muistuttamaan sitten astalon kera, ei olisi kannattanut leikkiä netissä kovista niin että muut tunnistaa....

lätty lätisee vielä

Hui nyt pelottaa! Oletko sama kiusaaja kuin aloittaja? Viestin sisältö on yhtä laadukasta kuin tämän menestyneen kiusaajan. Voisitte olla hyviä kavereita. Kannattaa hakea apua, yhteiskunalle on parempi, että sinun kaltaiset ihmiset ovat jossain hoidossa.

• Säälinkö? En

Mun kiusaaja pissis kadulla housunsa märäks kun mä satuin käveleen siitä ohi "oikeessa seurassa". Oli kuulkaa terapeuttista!

• Provosoija

Ei se kiusaaminen ainakaan järkeä tuonut päähäsi :D Kuitenkin omantunnon tuskat ajoivat sinut tälle palstalle.

• "Tuollaiselta narsistilta pitäisi rikkoa muutama nivel, niin ehkä oppisit. "

Kaikki kiusaajat eivät ole narsisteja & kaikki narsistit eivät ole kiusaajia!!! D:
      Alkaa kyllästyttää, kun netissä käytetään mielisairauksia haukkumaniminä, vaikkei oikea narsisti voi tilalleen mitään.

• Entinen kiusattu

Käytetään sitten oikeita termejä. Kaikki kiusaajat ovat paskiaisia vaikka ehkä kaikki paskiaiset eivät ole kiusaajia. Kiusaajat ovat paskiaisten alaluokka.

Ja mielestäni heiltä saa rikkoa muutaman nivelen. Opetelkaa kiusatut karatea, ja tehkää niin.

• 12 + 12

Suurin osa ihmisistä ei kiusaa toisia. Kiusaamisella ei ole mitään yhteistä hyvän johtajuuden kanssa. Kiusaajissa on perustavaa laatua olevia geenivirheitä, minkä takia kiusaajat yrittävät vahvistaa itsetuntoaan alistamalla muita. Kiusaajien itsetunto ei yksinkertaisesti taivu siihen, että pärjäisi ilman muita ihmisiä joita pystyy kiusaamaan. Koska jos ei pysty kiusaamaan, romahtaa itsetuntokin. Kirjoituksesi perusteella tiedän kuitenkin, ettet ole missään hyväpalkkaisessa työssä saati edes esimiehenä. Jos olisit, et käyttäisi aikaa tuommoisen roskan kirjoittamiseen.

• -.,,.--.,,.--.,,.-

Tai sitten kiusaajat on biologisesti "jäljessä" ja toteuttavat apinana opittua alistamisviettiään???

• 12 + 12
        -.,,.--.,,.--.,,.- kirjoitti:

Tai sitten kiusaajat on biologisesti "jäljessä" ja toteuttavat apinana opittua alistamisviettiään???

Nykytiedon mukaan ihminen polveutuu jonkin sortin apinasta. Kiusaajilla alkuapinoiden geenit ja vaistot toimivat vielä haitaten normaalia elämää ja aiheuttaen ongelmia muille jos kiusaavat tai häiriköivät. Nämä samat tyypit remuavat usein juna-asemilla ja muissa julkisissa tiloissa. Niin paljon näitä on elämän aikana tullut nähtyä, että voin sanoa asian pitävän paikkansa.

• Katri---

Arvoisa aloittaja, saatat hyvin ollakin yhteiskunnassa menestyneessä asemassa, mutta mites kotona menee? Onko läheiset välit vaimoon? Veikkaatko että lapset tulee usein käymään vanhainkodissa sitten kun sinne asti pääset? Onko sulla hyviä ystäviä? Tollasella arvomaailmalla ei välttämättä nimittäin ihmissuhteissa pitkälle pötkitä.

• vihainen1

KIUSAAMINEN ON AINA NEGATIIVINEN ASIA! NÖSSÖT KIUSAA! OLET EPÄ KEKSELIÄ S KOSKA ET VIITSINYT KEKSIÄ MITÄÄN PAREMPAA TAPAA HARJOITTAA "MAHTAVAA EGOASI". KIUSAAJA AIHEUTTAA KIUSATULLE IKUISET TARUMAT JA SAATTAA JOPA JOHTAA ITSEMURHAAN! NE OVAT VAHVIMPIA JOTKA SELVIÄVÄT KIUSAAJIEN TYPERISTÄ TOUHUISTA. SE ON LAPSELLISTA KUN ISO IHMINEN KIUSAA JOTAIN TOISTA KU SE ON MUKAMAS "NÖSSÖ"! SE ON TOSI SÄÄLITTÄVÄÄ KUN KOULUIKÄISET JA LUKIO IKÄISET EIO TAJUA TOLLASTA ASIAA! MÄ OON 13 VUOTIAS JA TAJUAN!! SITÄ PAITSI! KIUSATUILLA EI OLE HYVÄÄ OMATUNTOA KIUSAAJIEN TAKIA! ETKÖ IKINÄ OLE TAJUNNUT TÄTÄKÄÄN RISTIRIITAA! KIUSAAJAT JO VOIVAT PILATA KOKO KIUSATUN ELÄMÄN! IME SIITÄ EGO KUNINGAS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe