Moi!
Olen 21v tenniksenpelaaja, jolla on keskivaikea akne jo kolmatta vuotta. Treenaan vähintään 6 kertaa viikossa todella tavoitteellisesti lajiani. Akneen olen kokeillut monia itsehoitotuotteita ilman vaikutusta, ja 4. oricykliinikuurikin on jo käytössä.
Viime aikoina akne on pahentunut entisestään, ja nyt harkitsen ihotautilääkärille menoa ja roacuttan kuuria.
MUTTA luettuani roacuttanista, se ilmeisesti lisää lihas-, ja nivelkipuja runsaastikkin. Itselläni näitä kipuja on tenniksen vuoksi jo melko paljon, viime aikoina taukoakin on tullut pidettyä vähintäänkin tarpeeksi.
Kysymys kuuluu, kannattaako tavoitteellisesti harjoittelevan pelaajan harkitakkaan roacuttania, vaikuttaako se liikaa suorituksiin/lisääkö se olennaisesti kipuja lihaksissa ja nivelissä?
Kiitos vastauksistanne!
Olen 21v tenniksenpelaaja, jolla on keskivaikea akne jo kolmatta vuotta. Treenaan vähintään 6 kertaa viikossa todella tavoitteellisesti lajiani. Akneen olen kokeillut monia itsehoitotuotteita ilman vaikutusta, ja 4. oricykliinikuurikin on jo käytössä.
Viime aikoina akne on pahentunut entisestään, ja nyt harkitsen ihotautilääkärille menoa ja roacuttan kuuria.
MUTTA luettuani roacuttanista, se ilmeisesti lisää lihas-, ja nivelkipuja runsaastikkin. Itselläni näitä kipuja on tenniksen vuoksi jo melko paljon, viime aikoina taukoakin on tullut pidettyä vähintäänkin tarpeeksi.
Kysymys kuuluu, kannattaako tavoitteellisesti harjoittelevan pelaajan harkitakkaan roacuttania, vaikuttaako se liikaa suorituksiin/lisääkö se olennaisesti kipuja lihaksissa ja nivelissä?
Kiitos vastauksistanne!
Vastaukset 2
Vanhimmat
Itse olen syönyt vähän yli 2kk enkä ole huomannut mitään kauheen pahoja kipuja. Käyn pyöräilemässä joka päivä enkä ole joutunut hidastamaan tahtia. Mutta tietenkin sivuvaikutukset ovat myös hyvin yksilölliset. Pahimmat sivuoireet ovat minulla olleet päänsärky ja nenäverenvuodot.
Just kun pääsin sanomasta... Viime päivinä onkin ilmaantunut aika ikävää selkäkipua. Kannattaa varmaan punnita kumpi on sinulle tärkeämpää. Toisaalta vaikka söisitkin kuurin se ei takaa ettet sen jälkeen enää kärsisi aknesta. Mutta voihan kuurin myös jättää kesken jos oireet ovat liian pahat.