masennus ja ihastus

yksinjäämisenpelko

tiedän erään miehen joka on osoittanut olevasta kiinnostunut minusta ja minäkin olen jollain asteella kiinnostunut hänestä, mutta en uskalla ilmaista sitä enkä tiedä miten sen voisin tehdä..
asumme kohtalaisen lahellä toisiamme, mutta näemme aika harvoin. olemme ns. puolituttuja. Olen sairastanut kuusi vuotta masennusta ja pelkään että kun/jos saisin kerrottua hänelle masennuksestani hän ei haluisikaan olla kanssani..minulla on erittäin huno itseluottamus enkä ole koskaan seudustellut. Olen muutenkin aika epäsosiaalinen tai en ehkö epäsosiaalinen, mutta minulla ei ole juuri kavereita ja pelkään että kukaan ei pidä minusta joten olen sen vuoksi sulkeutunut ja hiljainen ja miellytän muita..

olen monesti ollut ihanstunut masennukseni aikana (jotain ihanaa onneksi elämässä myös tapahtuu) mutta koskaan en ole uskaltanut lähestyä ihastuksen kohdetta koska ajattelen että hän näkee minussa vain huonot piirteeni (tai siis mielestäni minussahan on vain huonoja piirteitä...)

kaiken lisäksi sairastan syömishäiriötä, olen itsetuhoinen ajoittain ja mieliala muutenkin aaltoilee paljon... uskon ettei kukaan haluaisi olla kanssani.. :/

Onko samanlaisia kokemuksia teillä ja miten olette päässeet eteenpäin niistä?

6

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akkum

Kokeilemalla selviää. Ihmissuhteista ei koskaan tiedä etukäteen, niin kuin harvasta muustakaan asiasta tässä maailmassa. Vedätkö jotain "psyykenlääkkeitä"? Nehän saavat tunnetusti mielialan aaltoilemaan voimakkaasti.

• Rakkautta vain

Itse olen psykoosista kärsivä ja masentunut parisuhteessa elävä. Avoimuus on ollut avain asemassa jotta kumppani ymmärtää paremmin. Tietää että välillä voi yöllä herätä mun harhoihin vaan että ne menee ohi kyllä enkä satuta. Syön lääkeitä kylläkin niin pahimmat oireet pysyy kurissa.

Puhukaa ja katsokaa :)

• 12+8

Sama juttu vain sillä erotuksella että minulla ei ole syömishäiriötä ja olen mies. Tuskinpa sitä enää 25-vuotiaana mitään seurustelusuhdetta saa kun olisi pitänyt olla asialla jo paljon nuorempana.

• 12+8

Pahinta on tietenkin tämä ahdistuneisuushäiriö ja raju sosiaalisten tilanteiden pelko jonka takia serusuteleminen olisi mahdotonta.

• 12+8
        12+8 kirjoitti:

Pahinta on tietenkin tämä ahdistuneisuushäiriö ja raju sosiaalisten tilanteiden pelko jonka takia serusuteleminen olisi mahdotonta.

Siis seurusteleminen. :)

• mies73

Ihan turhaan mietit asioita noin monimutkaisesti.

eikun sanot suoraan ihastuksellesi ja jos tuntuu että haluat kertoa masennuksestasi niin kerro mutta voithan olla myös kertomastta mitä se haittaa.jos ihastuksesi tuntee samoin on hän sinuun tykästynyt ja sinun luonteeseesi.

ja jos ei synkaa niin hän ei ole sinua varten.

ja mitä haittaa yksinolossa on?

saa tehdä mitä haluaa ja yms.

peittoat pelkosi ja kokeilet.

ei kannata pelätä epäonnistumisia ja itselleen pitää osata nauraa.

kaikilla meillä aaltoilee mielenalat johan täällä suomessa muuttuu kun joka päivä kelitkin ja sää on mitä sattuu.sou what?:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4360
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      82
      4049
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3518
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3450
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      107
      2465
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2318
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2199
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2189
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2179
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2064
    Aihe