Puhutteleva kirjoitus!
23
780
Vastaukset
- Saman kokenut
Niin on, todella puhutteleva. En koskaan unohda sitä kauhun ja pelon ilmapiiriä, joka näissä tilaisuuksissa vallitsi.
- Pelon aikaa
Silloin kaikki uskovaiset pelkäsi toisiaan...
- 17+16
Pelon aikaa kirjoitti:
Silloin kaikki uskovaiset pelkäsi toisiaan...
Niinpä. Niin pelkäävät vieläkin. Puhujatkin pelkäävät toisiaan. Miten tämän pelon voisi poistaa? En tiedä. :-(
- 8+18
pelon muurilaastilla meidät on liitetty yhteen
- Tyhymä ja pölijä
Joskus mietin että onko meillä tullut toisen uskovaisen pelko suuremmaksi kuin Jumalan pelko. Eikö silloin ole kyse epäjumalan palvelelmisesta...
- Ehkä?
Tyhymä ja pölijä kirjoitti:
Joskus mietin että onko meillä tullut toisen uskovaisen pelko suuremmaksi kuin Jumalan pelko. Eikö silloin ole kyse epäjumalan palvelelmisesta...
Voiko yhteisö olla ihmisen epäjumalana?
- Kaikki yhteisön puol
Ehkä? kirjoitti:
Voiko yhteisö olla ihmisen epäjumalana?
Tottakai vl-uskonnossa yhteisö on se jumala, mitä he palvovat. Todellinen jumalasuhde ja henkilökohtainen usko ei merkitse mitään, kunhan ansaitsee yhteisön hyväksynnän syntilistojen noudattamisella.
- Mietippä tätä
Kaikki yhteisön puol kirjoitti:
Tottakai vl-uskonnossa yhteisö on se jumala, mitä he palvovat. Todellinen jumalasuhde ja henkilökohtainen usko ei merkitse mitään, kunhan ansaitsee yhteisön hyväksynnän syntilistojen noudattamisella.
Uskonto on aina pohjimmiltaan oman itsensä, oman joukon palvontaa.
- 17,2
Mikä arvo on PELKOON kätketyllä aarteella?
- vl.
Usko karkoittaa pelon.
- Ei vl
vl. kirjoitti:
Usko karkoittaa pelon.
Yhteisö karkottaa uskon.
- Ikävä totuus
Ei vl kirjoitti:
Yhteisö karkottaa uskon.
Sellainen yhteisö ei voi olla muuta kuin harhaoppia. Ikävä totuus.
- Ei-vl
vl. kirjoitti:
Usko karkoittaa pelon.
Pelko karkottaa uskon.
- uskottava se on
VL-uskoa minä en ainakaan tarvi.
- Jumalan valtakunnass
100 000 suomalaista tarvitsee yhä tänä päivänä evankeliumia ja taivastoivoa...
- uskottava se on
Jumalan valtakunnass kirjoitti:
100 000 suomalaista tarvitsee yhä tänä päivänä evankeliumia ja taivastoivoa...
Yli 6 miljardia ei maailmassa tarvi vl-uskoa.
- Vl-jumalan aika?
uskottava se on kirjoitti:
Yli 6 miljardia ei maailmassa tarvi vl-uskoa.
Kun vl-uskovaisilta kysytään heidän lähetystyöstään, he sanovat että sen aika on sitten kun jumala näyttää siihen mahdollisuuden.
Nyt SRK on nähnyt vl-jumalan ajan olevan käsillä ja ajatteli Turkin Enkelin kautta liittää vl-jumalanvaltakunnan matkasaattoon kerralla ja ilman ponnisteluja 20.000-30.000 turkkilaista Kurdia. - Kukamitähä
Vl-jumalan aika? kirjoitti:
Kun vl-uskovaisilta kysytään heidän lähetystyöstään, he sanovat että sen aika on sitten kun jumala näyttää siihen mahdollisuuden.
Nyt SRK on nähnyt vl-jumalan ajan olevan käsillä ja ajatteli Turkin Enkelin kautta liittää vl-jumalanvaltakunnan matkasaattoon kerralla ja ilman ponnisteluja 20.000-30.000 turkkilaista Kurdia.Kerro lisää... Huhuja olen kuulut, mutten faktoja...
- Mene ja tiedä
Kukamitähä kirjoitti:
Kerro lisää... Huhuja olen kuulut, mutten faktoja...
Joskus pari kk sitten oli valtakunnallisissa lehdissä että oli uskovainen poliisi olisi jotenkin sekaantunut tähän Turkkilais asiaan.
- Kriisinpaikka
Ei niin huonoa, ettei jotain hyvääkin.
Olin epäillyt kauan, että ei tämä oikeasti mikään oikea usko ole,vaan ryhmä ihmisiä, joka harrastaa hartautta omilla säännöillään. Enhän epäilyistäni uskaltanut kenellekään puhua, kun jokainen kyttäsi toistansa. Mutta hoitokokoukset toivat vahvistuksen viimein. Kyllä se oli sellaista vihan, ilkeyden, pilkan, parjauksen ja katkeruuden lietsontaa. Todellista hengellistä raivoa se oli. Ja hoitajat näyttivät nauttivat teoistaan. Ja lähes koko seurakunta yhtenä päänä nyökytteli, peloissaan tietysti. Mutta vieläkin koen myöstähäpeää joakisen puolesta, myydä sielunsa johtajiensa oikuille. Oli meitä muutama kun totesi, että nyt ollaan pahasti eksyteyt. Ja lähdimme itse pois. Eikä kukaan meistä ole katunut päätöstään.
Sen jälkeinen aika on edelleen vahvistanut, että asiat ovat edelleen aivan huonosti tuossa ihmisvetoisessa opissa.- Leva livet
"...asiat ovat edelleen aivan huonosti tuossa ihmisvetoisessa opissa."
Joo, kyllä oppion täyttä potaskaa.
Mutta vl ihmisissä on fiksuja ihmisiä, aivan ihania kavereita ja oikeita ystäviäkin. Heistä olen kiitollinen. Juttelemme muista asioista, emme uskon "opista". Kunnioitan ja arvostan heitä kun pystyvät ylittämään ainakin jossain määrin sen "rajan"... - Entä se oppi?
Leva livet kirjoitti:
"...asiat ovat edelleen aivan huonosti tuossa ihmisvetoisessa opissa."
Joo, kyllä oppion täyttä potaskaa.
Mutta vl ihmisissä on fiksuja ihmisiä, aivan ihania kavereita ja oikeita ystäviäkin. Heistä olen kiitollinen. Juttelemme muista asioista, emme uskon "opista". Kunnioitan ja arvostan heitä kun pystyvät ylittämään ainakin jossain määrin sen "rajan"...Totta, uskovaisissa on aivan ihania persoonia ja syvällisesti hengellisiä, aitoja uskovia.
Mutta oppi? Missä on vanhoillislestadioalisuuden oppi? Mistä sen voi tarkistaa miten liikkeessä uskotaan? - tavallisesti
Entä se oppi? kirjoitti:
Totta, uskovaisissa on aivan ihania persoonia ja syvällisesti hengellisiä, aitoja uskovia.
Mutta oppi? Missä on vanhoillislestadioalisuuden oppi? Mistä sen voi tarkistaa miten liikkeessä uskotaan?Päivämiehestä ja suviseuroissa kuuntelemalla puheita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534270Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal813953- 703438
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963360Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1022369- 352238
- 362109
- 242109
- 382089
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231984