Kun ihmiset niin paljon palstoilta yrittävät saada vastauksia kysymyksiinsä sekä analyyttisia neuvoja toisen ihmisen persoonaan perustuen, niin ajattelin linkata tämän listan joka kertoo mielestäni aika hyvin narsistin käytöksestä:
http://www.healingeagle.net/Fin/Quotes/NarcisChar.html
Sekä kaikki-narsismista sivun tähän:
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Aapinen.html
Usea ihminen kysyy neuvoja kokemattomilta, tosiasia on että vain itse voit tunnistaa narsistin ja silloinkin se on vakava asia mainita julksesti.
Narsisti hahmona.
31
491
Vastaukset
- yksityisyyden suoja
"Usea ihminen kysyy neuvoja kokemattomilta, tosiasia on että vain itse voit tunnistaa narsistin ja silloinkin se on vakava asia mainita julksesti."
On vakava asia mainita, joku toinen julkisesti narsistiksi. Täysin yhtä vakavaa on määritellä narsistiksi edesmennyt salasuhteensa, jonkun toisen ihmisen mies tai vaimo. Kuvitella kirjoittavansa niin anonyyminä, näin ei valitettavasti aina ole asian laita.- lilja2
Ihan yhtä vakavaa on se, että narsisti haukkuu uhriaan mielenvikaiseksi ja hulluksi...
- omat viat toisiin
lilja2 kirjoitti:
Ihan yhtä vakavaa on se, että narsisti haukkuu uhriaan mielenvikaiseksi ja hulluksi...
Narsistin lempihaukkumasana onkin hullu. "Se on ihan hullu!" Narsisti tykkää kehoittaa toista menemään hoitoon. Hulluksi haukkuminen tulee kuin kaupan hyllyltä, etenkin jos narsisti joutuu tukalaan paikkaan pahoista puheistaan. Sitä leimaamista tulee ja monen henkilön kohdalle. Koskaan toisen syy vihaan ei ole narsistissa itsessään, eihän hänessä mitään vikaa voi olla!
Olisiko tässä kyse taas siitä kuuluisasta projisoinnista? Omat heijasteet toisiin? "Täysin yhtä vakavaa on määritellä narsistiksi edesmennyt salasuhteensa, jonkun toisen ihmisen mies tai vaimo. Kuvitella kirjoittavansa niin anonyyminä, näin ei valitettavasti aina ole asian laita."
Niin, pakkohan mun on tähän ottaa kantaa, koska taidan olla täällä lähestulkoon ainut, joka on reilusti kertonut suhteensa olleen salasuhde...
Kerros minulle, miksi erityisesti paheksut juurkin tuota, että salasuhteen toinen osapuoli tulee tänne kirjoittelemaan, nimeten sen toisen osapuolen narsistiksi...
Jäin vaan miettimään, että onko jotenkin hyväksytympää sitte nimetä puolisonsa, työtoverinsa, naapurinsa, jne. narsisteiksi...hekin saattavat olla jonkun puolisoita isiä, äitejä jne...
Ajattelisin, että yhtä tuon paheksuttavuuden periaatteesi mukaan pitäisi olla yhtä paheksuttavaa sitte määrittää ketään täällä narsistiksi...
Miksi erityisesti otit/paheksuit nimenomaan narsistiksi "määrittelyä" liittyen salasuhteisiin, mitä vahinkoa/haittaa siitä mielestäsi koituu ja erityisesti kenelle...
Asia kiinnostaa minua juurkin syystä, koska minulla on tämä oma kokemus asiasta...että mieluuusti tosiaan kuulisin perustelusi, miksi nimenomaan paheksut määrittelyä narsistiksi jos sen tekee ns. salasuhteen toinen osapuoli...silloin kun suhde on päättynyt...
Itse olen täällä useinkin paheksunut/kritisoinut taas sitä, että vuosikausia käydään täällä mollaamassa sitä aviopuolisoa/ihmistä jonka kanssa jakaa elämänsä...
Mitä muuten tulee näihin luulemisiin/tähän palstailuun, niin olen toki saanut muinoin spostiakin "joltain naiselta" joku on luullut, että puhun täällä hänen miehestään...
Samassa yhtydessä palstalle ilmestyi oitis joku komppaamaan, miten mukavaa kun yhteenlaskutoimitus saa tilaisuuden tutustua vielä ännänsä nyksäänkin tällä palstalla...
Että luuloja on kaikenlaisia ja joku mieluusti vielä niitä ruokkii, että omissa asioissaan kannattaa pitäytyä vain tosi asioissa mitä oikeasti tietää, ettei ne luulot muutu ihan harhoiksi...
- vihan syy on tässä
Narsistin kanssa kannattaa muistaa, että kaikki asiat vaihtavat muotoaan. Narsisti projisoi kaiken negatiivisen itsessään toiseen. Eräs narsisti on levitellyt juttua, jonka mukaan hänen kiusaamansa henkilö tuntee raivoa häntä kohtaan siitä syystä, että hän EI IHAILE kyseistä henkilöä.
Arvatkaapa mikä on totuus? Vihan syy on pitkäkestoinen (vuosia kestänyt) paskan puhuminen. Ei kukaan kaipaa narsistilta sen enempää positiivista kuin negatiivistakaan huomiota - lopettaisi vain sen paskan puhumisen.
Jokaisella ihmisellä on oikeus olla sellainen kuin on, ulkonäöltään, persoonaltaan, yksityiselämältään. Vain narsistinen henkilö puuttuu näihin asioihin yksi kerrallaan, hämmentäen, urkkien, vakoillen ja paskaa puhuen. Jokaisella ihmisellä on rajansa ja kun se mitta tulee täyteen...- Ties vaikka...
ja mistäköhän sekin paskan puhuminen on alun perin lähtenyt liikkeelle? Aiheet ehkä ovat noita - ulkonäköä, persoonaa, yksityiselämää - mutta ties vaikka syy olisi alun perin juuri tuo, että narsistin kiusaama henkilö EI IHAILLUT narsistia alun perin, vaikka hän on tottunut, että kaikki ihailevat tai edellytti, että tuo henkilö ihailisi.
He heijastavat niin kaiken paskan itsestään ulos. - Ties vaikka...
Ja tottakai ihmiset vihaavat paskanpuhujia ja valehtelijoita, jotka antavat ihmisistä täysin väärän kuvan tietoisesti ympärilleen. Tätä narsisti ei ehkä tiedä tai tajua, koska KUKAAN ei hänelle tee jatkuvasti niin.
Heidän tyylinsä on ottaa pari lausetta jonkun suusta vuodelta kivimurskain ja vääntää se joksikin aivan muuksi, mitä levitellä ympäriinsä. Sylettää sekä itse narsisti että jokainen hänen paskansa hovilevittelijälammas. - niin aivan...
Ties vaikka... kirjoitti:
ja mistäköhän sekin paskan puhuminen on alun perin lähtenyt liikkeelle? Aiheet ehkä ovat noita - ulkonäköä, persoonaa, yksityiselämää - mutta ties vaikka syy olisi alun perin juuri tuo, että narsistin kiusaama henkilö EI IHAILLUT narsistia alun perin, vaikka hän on tottunut, että kaikki ihailevat tai edellytti, että tuo henkilö ihailisi.
He heijastavat niin kaiken paskan itsestään ulos.Niin aivan. Ehkä hän itse edellyttikin kiusatulta HÄNEN ITSENSÄ ihailua. Projisointia siis, enpä ajatellutkaan asiaa tuolta kannalta. Kuulin narsistin itse puhuneen kuinka elämänkumppaninsa ihailee häntä. Ehkä kyse onkin juuri hänen itsensä tarvitsemasta ihailusta.
- sirkuspelle on
Ties vaikka... kirjoitti:
Ja tottakai ihmiset vihaavat paskanpuhujia ja valehtelijoita, jotka antavat ihmisistä täysin väärän kuvan tietoisesti ympärilleen. Tätä narsisti ei ehkä tiedä tai tajua, koska KUKAAN ei hänelle tee jatkuvasti niin.
Heidän tyylinsä on ottaa pari lausetta jonkun suusta vuodelta kivimurskain ja vääntää se joksikin aivan muuksi, mitä levitellä ympäriinsä. Sylettää sekä itse narsisti että jokainen hänen paskansa hovilevittelijälammas.Tiedän hänen tehneen sitä ja mahdollisimman laajasti, ja on ihmisiä, jotka uskovat häntä. On myös ihmisiä, jotka tietävät hänen tyylinsä ja puheensa ja näkevät henkilön lävitse. Kateus on pahin motivaattori narsistille, mutta hän ei ymmärrä, että eivät kaikki ihmiset tunne kateutta tai ihaile ketään, eivätkä tarvitse minkäänlaista ihailua vastavuoroisestikaan.
Narsistin pahimpia lässytyksiä on väittää, että joku haluaa huomiota ja ihailua, vaikka hän itse sitä kaipaa eniten.
Narsisti tonkii ja kaivaa ja puuttuu kaikenlaisiin virheisiin ja mokiin, vuosienkin takaa. Hän itse tekee virheitä yhtälailla, mutta ei niitä tunnusta, mutta juuri sen toisen ihmisen tekemät virheet ja asiat ovat niitä, joita kannattaa muistella ja nostaa esiin piikitellen.
Narsisti hovinsa kera vääntää kiusatusta ihan vaikka mitä - vaikka heistä kukaan ei tunne henkilöä kovin hyvin eivätkä tunne asioita ja henkilöitä, joista sylki suusta lentää kovasti paskaa jauhaen. Uskomatonta porukkaa kaikenkaikkiaan. Ja tuon sirkuksen pyörittäjä, narsisti, on täysi pelle.
- Aloittaja.
Kun se mitta tulee täyteen, tämä kusipää yrittää imeä itseensä viimeisetkin rippeet ihmisrauniosta jota on kohdellut kuin orjaa, kuin täyttä paskakasaa joka joko liikkuu hänen vuokseen tai maantuu jollei liiku.
Nostaisi joskus itse perseensä paskiaiset. :) hmm jotkut noista täsmää minuun muttei kaikki
Ehkä ite "loisella elämäntyylillä" osoitain jotain että haluan eroittua massasta siinä päällä mielenterveysongelmat.
Oudohko luonne, halu voittaa väittelyt, halu olla esillä internetin maailmassa, halu olla mystinen.
Ja elän hieman katkeruudessa.- Rageinside
Sulle, Juha. Ei, sä et ole narsisti.
Sä olet vain huomionkipeä, joka kirjoittelee joka ikiselle palstalle mitä sattuu saadakseen kiintiönsä täyteen.
Raivostutat minua, kun sanot olevasi loinen vain '' MASSASTA EROTTUAKSESI.'' Ei, sinä et erotu mitenkään omaksi eduksesi tästä nks. massasta täten.
Vituttaa tuollaiset spedet, ketkä kuvittelevat laiskuutensa tai jonkun muun tekosyyn vuoksi antavansa hyväksynnän itselleen olla korkeammalla ja kuvittelee vielä että joku olisi samaa mieltä ja nielisi tuon kaiken vain sinun mieliksesi... EI.- MrJuha82
Et sä tiedä mitään mun oikeista ongelmista.
Mut vaikka oisinki terve, niin en menisi töihin, koska kiusaajayhteiskunta.
Näen vain vihollisia ympärilläni.
Tuo oli paremminki humoristinen heitto multa, että olen loinen joka eroittuu massasta, ja kuten huomaat kirjoitin sen lainausmerkkien kanssa, eli se ei ole siis totta.
Älä siis väitä semmosta, mikä ei pidä paikkaansa kun annat uskoa että kyse laiskuudesta tai jostain muusta tekosyystä.
Ihan kuin vedättäisin päättäjiä, kusisin niitä silmään.
Narsistit tekee niin muuten, mutta ei se niin ole MUN KOHDALLA.
Kuhan joskus vain huumorilla heittelen näitä, jolla annan uskoa että oisin semmonen epeli, ku kirjoitain ristiriitaisesti.
Ihan piruuttaan kirjoitan ristiriitaisia kommentteja, jotta saisin aikaan ihmetystä.
Totuus on se, että mulle on diagnosoitu 4 eri sairautta.
Pitääkö mun tulla oikein paperien kera sulle näyttämään etten valehtele???
Kerro nimesi niin tulen tapaamaan sinut, ja saan sut näyttämään spedeltä.
Mulla on mm voimakas ahdistus, keskivaikea masennus, estynyt persoona, vaativa persoona sekä paranoidi persoonallisuus.
Nää on kylmiä faktoja.
Toki kuten sanoin, en muutenkaan menisi työelämään, koska siellä kiusataan.
Oon muutenki vittuuntunut kiusaajiin.
Jos tekisin työtä, niin vain isäni kanssa ja vähissä ja pienessä ihmiskontaktissa. - MrJuha82
Kun alan tekeen duunia, ni hermosto väsyy. Tulee masennus.
en tiiä onko tuo mitä, onko se laiskuutta vai heikkoa hermostoa/masennusta??
tuntuu että henkiset voimavarat loppuu, uupuu henkisesti. - MrJuha82
Itseasiassa sain sinut syöttiin.
Menit "trollin" provomaiseen syöttiin.
Provosoiduit.
Hehheh - Juhalle oma ketju
MrJuha82 kirjoitti:
Itseasiassa sain sinut syöttiin.
Menit "trollin" provomaiseen syöttiin.
Provosoiduit.
HehhehVoisitko MrJuha82 laittaa itsellesi oman ketjun, missä keskusteltaisiin sinusta. Vielä en hienotunteisuudesta sinua kohtaan tee sitä sinun puolestasi.
- Minusta taas on
Minusta taas on ihan sama, mitä ihmisestä väitetään. Väitetäänkö hänen kuuluvan jollekulle vai onko useamman omaisuutta vai kiertääkö omistajalta toiselle.
Ai niin kuin mitä tarkoitan? Tässä yhteydessä tarkoitan, että narsisti on narsisti, eikä narsistia voi mitenkään peittää kenenkään taakse piiloon ja suojaan omalta narsistiudeltaan.
Oma narsistini on koko elämänsä sitten nuoruutensa kiertänyt naiselta toiselle ja on jatkuvasti useiden sekä naisten että miesten "lähikaveri", jotka ihan tunnusmerkillisesti omivat hänet. Ja aina nämä läheiset Suuret Ystävät tuntevat hänet muka uhria paremmin. Jollain maininnalla narsisti maksaa tämän toiminnan, jolla hänestä pidetään yllä valheellista kuvaa jopa Hyvänä Ihmisenä.
Hänelle on siis mielettömän edullista jatkuvasti kuulua jollekin. Milloin ns. "vaimolle", toisessa tilanteessa taas kaveri puolustaa.
Kukaan lähellekään normaali ihminen ei tarvitse suurta kaartia taakseen puolustamaan itseään. - Aloittaja.
Kysymys kuitenkin sinulle, mrjuha..
Ristiriidan aiheuttaa eräs kohta kirjoituksestasi ja perustelustasi sille..
Tämä: '' Mut vaikka oisinki terve, niin en menisi töihin, koska kiusaajayhteiskunta.
Näen vain vihollisia ympärilläni. ''
Miksi kirjoittelet tälle/näille palstoille asioita, jollei sinulla ole mitään positiivista sanottavaa duuneista ja duunareista. Kaiken negativian purat tänne niin, että puntari värähtää 10-0 katkeruudestasi sekä elämänkatsomuksestasi. Onko siinä mitään logiikkaa, jollei ajattele asioita kokonaisuuksina ja tuomitset heti ihmiset ja lietsoat sitä täällä. Tottakai normaalikin ihminen ahdistuisi enemmän, jos viljelisi pelkkää negativiaa jo ilman edes sitä kaikkea suoltamatta. Kuinka voit päästää itsesi aiheuttamaan itsellesi paskaa?
Ehkä se, että selität sairauksistasi; '' mulla on voimakas ahdistus, keskivaikea masennus, estynyt persoona, vaativa persoona sekä paranoidi persoonallisuus.'' Saa todellakin minuun ragen.
Hienoa, että voit suoltaa täällä mitä sattuu vain koska annat itsellesi muutenkin hyväksynnän negativiaan, jos kauan jatkat omasta tahdosta/asenteesta, muutut sellaiseksi itse joka tarkoittaa sitä ettet voi parantua. Ihmis psykologiaa.
Itselläni on myös psyykkeen ongelmia,mutta en tule tänne käyttäytymään miten sattuu ja ojenna kuittia,jossa lukee kaikki ongelmani joille en voi tehdä mitään, silti sairastuttaisin itse itseäni ja kuvittelisin hyväksyntää.
Kukaan ei ole niin raukka, että kirjoittaisi jokaiselle palstalle koko elämäntarinansa, vaikkei koettaisi nostaa itseään henkisesti.
Sellainen ihminen, ketä näin tekee ei ensinnäkään:
(A.) Ota vastuuta itsestään.
(B.) Halua itseään henkiseen tasapainoon, koska olemalla rikkinäinen, voit yrittää saada huomiota,etkä muuttua vaan olla paikallaan ja jatkaa..- MrJuha82
Perusongelma on tilastoissa.
On tilastollinen fakta, että täällä Suomessa on PALJON henkistä väkivaltaa.
Perusongelma on myös ujoudessani ja arkuudessa, sillä arkana ja ujona erakkona en pärjää ihmisten seurassa.
Nämä on myös syitä, minkä takia en oo töissä.
Jos rupean töihin, valihen isäni työparikseni ja teemme vaikka matonmyyntiduunia tai rupeamme siihen samaan, mitä teimme aiemmin.
Fakta on kuitenki, että hermot ei oikein kestä pitkää päivää, koska mitä ilmeisemmin kyse on burn outista.
En liiku kodistani juuri mihkään paitsi pakollinen kaupassa käynti ja harrastukset, joita pari eli jääkiekon katsominen.
Muuten en liiku kodistani minnekään, koska en oikein halua enkä kykene.
Olen erakko, ujo ja arka.
Menikö nyt jakeluun ?? =)
ei pahalla, mut sun kommenteista voisin ottaa oppiakin hieman, että voisin tehä jotain ongelmilleni, mut helppohan se on sinun sieltä "huudella" toki.
Voisinhan mä yrittää jotain pientä duunia kenties, mutta ongelma on siinä etten halua yhteistyöhön työkkärin ja kelan kanssa, koska haluan ite päättää kuvioista ja haluisin tehä duunia VAIN ISÄNI KANSSA. - MrJuha82
Vieraan työhön ei minusta ole ikinä.
En pysty oleen isoissa työryhmissä.
En oo tiimityöntekijä ollenkaan.
Olen erakko vahvasti ja ujo ja arka autistin kaltainen tyyppi.
Mun isäni velivainaja oli sulkeutunut ihminen, josta tuli alkoholisti pian.
Suvussani on heikkohermoisuutta. - MrJuha82
Niin jälkimmäisillä kommenteillasi et vastannut mun muihin tärkeisiin pointteihin, vaan sivuutit ne, joten epäilen että kyseessä on vain mulle kateellinen ihminen, jota ottaa päähän se kun vejän kuntoutustukea.
6 vuotta oon menny kuntoutustuella.
Vai meinaako ne päättäjät viejä meiltä tuetki pois, että koko Suomi slummittuisi ja rikollisuus ja pahoinvointi lisääntyisi?
Sellaisiahan ne Kokoomusnuoret on ehdottaneet mm, mut koskee kai vain työttömiä, eikä eläkeläisiä.
Jos ei pysty tekeen työtä ihmismassoissa, niin ei pysty.
Onko se niin vaikeaa ymmärtää?
Vai meinaakko että vedätän kaikkia psykiatreja? - MrJuha82
MrJuha82 kirjoitti:
Niin jälkimmäisillä kommenteillasi et vastannut mun muihin tärkeisiin pointteihin, vaan sivuutit ne, joten epäilen että kyseessä on vain mulle kateellinen ihminen, jota ottaa päähän se kun vejän kuntoutustukea.
6 vuotta oon menny kuntoutustuella.
Vai meinaako ne päättäjät viejä meiltä tuetki pois, että koko Suomi slummittuisi ja rikollisuus ja pahoinvointi lisääntyisi?
Sellaisiahan ne Kokoomusnuoret on ehdottaneet mm, mut koskee kai vain työttömiä, eikä eläkeläisiä.
Jos ei pysty tekeen työtä ihmismassoissa, niin ei pysty.
Onko se niin vaikeaa ymmärtää?
Vai meinaakko että vedätän kaikkia psykiatreja?jos uupuu työnteosta, niin onko järkeä yrittää tehdä pitkää päivää??
- MrJuha82
Sanotaanko tähän loppuun, että en oikein tykkää ihmisistä, olen hieman katkera tai aika paljonkin vaikkei se viha näy minussa ulospäin, mut ehkä sisällä.
Olen myös poliittisesti aika vihainen nuori mies.
Rakastan paljon eläimiä, koska ne on kilttejä ja viattomia, mut ihminen voi tehdä pahuutta MONESSA eri muodossa. - Aloittaja.
'' Helppohan se sinun on huudella. ''
Jälleen kerran otat marttyyriaseman. Olemme kaikki tasavertoisia ja kaikki me olemme käyneet läpi monenlaisia asioita henkisesti.
Ihan edelleenkin sanon sinulle, että olemme yksiöinä erilaisia joten siis kaikilla on omat asiansa, et voi olettaa ettet koskaan pystyisi mihinkään. Katsotko joka päivä peiliin ja sanotko itsellesi, että et koskaan tule pystymään tekemään jotakin?
Sinä tarvitset terapiaa, jotta kykenisit ymmärtämään että se et ole sinä jonka voit tuntea viallisesti, se on erinäiset häiriöt. Häiriöihin haetaan tukea, ei sinua kukaan koskaan uusiksi luo tänne. Sinä itse tunnistat ongelmasi, joten miksi jatkaa enään taaksepäin kun voit mennä eteenpäin?
Kuvitteletko, että tarkoitan sinun olevan aivan välttämätöntä muuttaa työympäristöäsi? Käsitit väärin.
Fakta on kuitenkin se, että kukaan rikkinäinen ihminen ei pärjää maailmassa ympäristössä, jonka kokee vääräksi.
Toinen fakta on myös se, ettet voi koko elämääsi työskennellä isäsi kanssa. Elämä muuttuu, jos sinä et sitä mukaan kykene muuttumaan, tarvitset apua.
Itse olen suhteellisen antisosiaalinen ihminen, oikeastaan persoonallisuustestin mukainen ambivertti. Ymmärrän siis kaikenlaisia ihmisiä. Mutta joskus henkisyyteni on korkea ja joskus ei.
Luulin joskus, että minulle on vaikeaa mennä uuteen paikkaan. Se oli valhe, olin pettänyt itseni koska en ollut hoitanut itseäni henkisesti, olin antanut ihmisten hyväksikäyttää jnee koska en osannut muutakaan. Syytin siitä itseäni, nyt olen ymmärtänyt sen, että olemme jokainen yksilöinä tärkeitä.
Eniten merkitystä on sillä, että hoitaa itsensä.
Sillä jollei ihminen hoida itseään, _hoitelee_ joku hänet hänen puolestaan hyväksikäyttämällä, puhumalla pahaa, hyökkäämällä henkisesti, väkivalloin, syrjinnöin, sortaen, orjuuttaen, käskyttäen jne. Jos sielusi on terve, voit elää tasapainossa muiden ihmisten kanssa, muuten ihmiset aistivat heikkoutesi.
Voimia, ehkä nämä jutut eivät kuulu viestiketjuun,mutta tälle palstalle ne kuuluvat. - Naishenkilö
Luin tuon ensimmäisen linkin listauksen, ja joka toinen kuvaus sopii aviomieheeni. Luultavasti hän ei ole 'täysverinen' narsisti mutta ainakin sinnepäin.
- Aloittaja.
Narsisti on kykenevä asteittain vaihtamaan omaa käyttäytymismalliaan, sekä luomaan kuvan enemmän tasapainoisemmasta ihmisestä.
Koskaan et voi olla varma, onko hän täysverinen sillä esittäähän narsisti alussakin jotakin aivan muuta ihmistä ja sitten alkaa poikkihakoisesti tulemaan piirteet pikkuhiljaa ja luonnostellen esiin. Kun kuva on luonnosteltu, seuraava vaihe on sen rajojen piirtäminen sekä kuvan viimeistely, jolla tarkoitan että kaikki se väärinkäyttö tapahtuu psykoottisesti manipuloidulle ihmiselle joka ei pysty kaikkea käsittemään kokonaisuutena, muutakuin yleensä vasta lopussa.
Pidä kiinni verestäsi. - mies 32 v
Narsistin ominaisuudet lista oli todella hyvä. Tunnistin Ex-tyttöystävän käyttäytymistä. Jouduin eron jälkeen käymään psykiatrilla ja psykoterapeutilla ja sain terveen paperit. Tyttöystäväni väitti että minulla on mielenterveysongelmia. Luojalle kiitos että olen kuivilla vaikka edelleen olen surullinen 2 vuotisesta seurustelusta ja erosta vasta pari kuukautta. Kerroin sen narsismin ja hän totesi että en tunne yhtään häntä ja katkaisi keskusteluvälit. Narsisti kieltää olevansa narsisti. En oikeastaan kaipaa niitä keskusteluvälejä. Hyvä että saan olla rauhassa.
- Aloittaja.
Olen kokenut väärinkäyttävän ihmissuhteen, kaupanpäällisenä kun menneis on todella rankka. Koen siksi todella tärkeäksi kertoa ihmisille erilaisista persoonallisuushäiriöistä, koska kuka tahansa kadulla ohitsesi kävelevä voi olla erittäin häikäilemätön ihminen.
Tärkeintä on oppia pitämään puolensa, sillä jos yhtään huomaat väärinkäyttävää toimintaa tai käytöstä, pitää se katkaista.
Koulukiusaaminen tai työpaikkakiusaaminen, kuulostavat sanoina kovin arjen asioilta, ne ovat aina olleet osa monen ihmisen elämää sekä menneisyyttä.
Kuitenkin sana -kiusaaminen- voidaan ottaa niin monella tavalla. On olemassa leikkimielistä kiusaamista sekä tarkoituksen mukaista toisen mielenterveyden horjuttamisen yrittämistä sekä itsetunnon laskemista, esimerkiksi narsismissa omien tarpeidensa eteen.
On tärkeää ymmärtää henkinen asteikko, joka on jokaisella erilainen. Se tekee meistä meidät ja se on todella vakava asia, jos joku yrittää sen meistä pois ottaa oikeudetta.
Kannattaa perehtyä esimerkiksi näihin kyseisiin asioihin, jotta pystyisitte edes hieman analysoimaan kanssaihmisten tarkoitusperiä:
Käsite 1. Energiavampirismi:
http://z14.invisionfree.com/Human_Vampires/ar/t2.htm
Ihmisen henkiset voimat:
http://www.rakkaudentahti.net/Aurajachakrat.html - MrJuha82
Eikös toi yksi tyyppi kiusaa mua tässä ketjussa?
Tai ainaki hän yrittää kääntää tilanteen semmoseksi, että mä oisin keksimässä tekosyitä työttömyyteen.
Seki vaikuttaa kiusaamiselta, ku ei usko mua ja pitää mua laiskana tai valehtelijana.
Ajatuksia???- rikoslaki
Kiusaajista yleensä, voi että ovat tyhmää porukkaa. Oikein kerjäämällä kerjäävät vaikeuksia.
vainoaminen
kunnianloukkaus
yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen
http://www.nettilaki.com/t/yksityisyyden-rauhan-ja-kunnian-loukkaaminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1713457Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss412971Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie302086Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121934Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1571554Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo121515