Raskaus ja oksennustauti

Huonovointinen

Onko jollakin kokemusta raskausajan oksennustaudista? Siis ihan taudista, ei raskauteen liittyvästä oksentelusta.
Esikoiseni on sairastanut juuri oksennustaudin ja nyt epäilen että olen itse sairastumassa (huono olo, ruoka ei maistu, mahassa kiertää yms).

Olen rv26 menossa ja ihan vain asioita mitä pohdin valmiiksi on paljonko tarvii nestettä raskaana oksennustaudissa? Voiko osmosaalia ottaa? Miten voimakas oksentaminen voi vaikuttaa sikiöön? Entä jos tulee supistuksia? Vaikuttaako raskaus siihen kauan kotona sairastetaan, eli pitääkö lähteä sairaalaan nesteytykselle ennen vuorokauden kulumista jos tässä nyt tulee pahin mahdollinen oksutauti?

En ole esikoista odottaessa ollut kertaakaan sairaana ja nytkin olisi eka kerta. En ole myöskään oksennellut raskauksian aikana joten siksi asiat mietityttää vaikka oksentanu en ole vielä!

4

4598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy tuosta

osmosaalista apteekista. Eikä normi vatsatauti kestä kuin päivän pari, jos muistaa vain tankata nestettä riittävästi. Sikiö siitä tuskin kärsii.

• kokemus..

Itse sairastin vatsataudin raskausaikana, olisko ollut siellä 28-30 viikkojen tienoolla. Molemmista päistä tuli pihalle eikä oikein mikään pystynyt sisällä. Vettä piti kuitenkin tankanata ettei ihan huonoon kuntoon menisi. Ei mulle itselle kyllä tullut mieleenkään että olisi sairaalaan pitänyt lähteä ja onhan se niin että niin pitkään kun tunnet että sinulla on kaikki hyvin ja voit hyvin niin kotona voi olla huoletta. Sitten jos alkaa kovasti pyörryttämään yms niin tietysti olisi hyvä käydä näytillä. Et sinä vahingossa pääse kuivahtamaan, kyllä sun kroppas kertoo sen että millon olet tilassa jollon tarvitset lääkäriä. Ja vaikka ajatellana että mikään ei pysy sisällä, niin siitä huolimatta nestettä imeytyy joka kerta kun juot vaikka oksentaisitkin sitten lähes samantien.

Ripuli saattaa laukaista supistuksetkin, joillakin voimakas ripuli on käynnistänyt synnytyksen. Eli supistuksia kannattaa tarkkailla.

Päälähtökohta nyt kuitenkin on se, että älä hyvä ihminen stressaa etukäteen :) Ehkä se vatsatauti tulee, ehkä ei. Toivotaan nyt kuitenkin että ei tule, kun ei se mitään herkkua ole edes ilman sitä masuasukkia saatika sitten se kun ison vatsan kanssa halailee wc pönttöä :)

• huonovointinen

Kyllä se tauti nyt tuli :( 30-vuotias ja ensimmäinen oksutauti lapsi-iän (oman muistin) jälkeen.. Kamalaa! Miten tuota taaperoa lohduttaa ja rauhottaa?
      Olen kahdestaan lapseni kanssa, mies on ulkomailla ja isovanhemmat reissussa. Lapsi itkee ja koittaa syliin päästä kokoajan (nyt nukahti) :(

• 78uykhg

Auts, koita jaksaa!

Itselläni oli oksennustauti jotakuinkin rv 27 tienoilla. Rajua oksennusta, mutta onneksi vain vuorokauden ajan. Häijyn tuntoista oli oksentaa "ison" mahan kanssa. Supisteluja ei tullut kuitenkaan, joten en lähtenyt näytille, kun vuorokaudessa alkoi rauhoittua.

Meilläkin esikoinen itki silloin ja pelkäsi, kun oksensin. Eipä siinä auttanut, kun lohdutella virne naamalla, että ei mitään hätää, äiti vähän yöööööööö.... Onneksi se ei montaa päivää yleensä kestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2268
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1517
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1244
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1184
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe