Olen lupaillut kirjoittaa uuden jutun kaupunkimme taloudesta ja siitä miten se saataisiin nousukiitoon. Olen yrittänyt selvittää tämän hetken tilannetta, kuitenkaan siinä onnistumatta. Olen ollut yhteydessä tarkastuslautakunnan jäseniin ja tilintarkastajaan, mutta kellään ei tunnu olevan selvää kuvaa tilanteesta. On pakko odottaa viimevuoden tilinpäätöstä, jotta selviäisi onko tämä vuosi alibudjetoitu ja miten paljon.
Kun huomioidaan, että ne toimet joilla taloutta piti tasapainottaa sote puolella (organisaatio uudistus ja uusi johtaja) eivät toteudu ainakaan ensimmäisen vuosi neljänneksen aikana ja hyödyt siitä alkavat näkyä vasta muutaman kuukauden viiveellä.
Talous ei korjaannu sillä, että valtuustolle tuodaan epämääräisiä ja kiistanalaisia säästö ehdotuksia ilman minkaanlaisia selkeitä kiistattomia laskelmia joiden onnistumista ei jälkeen päin pystytä todentamaan. Tällaisilla toimenpiteillä ei saada muuta aikaan kuin repiviä riitoja valtuustossa.
Hallituksen olisi jo nyt viimeistään ryhdistäydyttävä ja sovittava keskinäiset kiistansa ja alkaa sovussa miettimään miten Varkaus pelastetaan.
Vaalikarjaa harhautetaan
3
71
Vastaukset
- Sampi soikoon
Niin, tuntuu siltä että kukaan ei (Varkaudessa) oikein tiedä mitä pitäisi tehdä ja mikä on se ihan oikea tilanne. Tai sitten koko totuutta ei vieläkään ole myönnetty, ainakaan ääneen (julkisesti).
No, valtio ei enää työnnä kunnille rahaa, niin paljon mitä tähän saakka. Kuntien on itse hoidettava enemmän vastuita, myös Varkauden. Siinä onkin tekemistä.
Muutama esimerkki. Miten käy Varkauden aluesairaalan? Homehtuu ja lahoaa vanha rakennus, mistä rahat katon täysremonttiin tai jopa suurempaan remonttiin tai laajennukseen? Ei maksa valtio ainakaan.
Eikä nouse Joroisten lentoasemalta enää lentokoneita, loppu tuli.
Mistä leikataan, suljetaanko Varkaudessa lisää kouluja?
Mistä verotuloja lisää kun vuosi vuodelta pienenevät? Uusia työpaikkoja, ainakaan satoja, ei tunnu syntyvän, vaikka kuinka kivia käännellään ja hankkeita puuhastellaan. Verotulot nimenomaan tulisi saada nousemaan ja todella paljon. Mutta kun muuttoliike alkaa olla nyt enemmän pois päin kuin Varkauteen päin, niin aika utopistiselta alkaa tuntua verotulojen kasvaminen.
Melko ahdistavalta ja todellakin kurjistuvalta näyttää Varkauden lähitulevaisuus, sanotaan vaikka vuodet 2014-2019. Veroäyriä on nostettava mutta ei kai sitäkään rajattomasti voi nostaa? Työttömyyden hoitamiseen kuluu enemmän ja enemmän rahaa, vastuut on hoidettava siläkin alueella. Työttömyysprosentti on jo nyt hirmuinen Varkaudessa... - kaikki uurnille
SUOMI VIEDÄÄN VALEHTELEMALLA JA PETOKSELLA LIITTOVALTIOON? TÄMÄ KANNATTAA LUKEA JA JAKAA.
Sampo Terho (alla olevasssa kirjoituksessaan):
"Liittovaltiosta puhuminen on eurooppaministerin mielestä muuttunut siis höpöttämiseksi vasta joskus meppiuran jälkeen. Voisiko mielenmuutos itse asiassa johtua siitä, että hallituspuolueissa liittovaltiosta ei ainakaan kotimaassa jostain syystä HALUTA keskustella ääneen? Syy voisi olla esimerkiksi se, että suomalaisista vain 9 % kannattaa liittovaltiota, mutta samanaikaisesti hallituspuolueista 100 % istuu europarlamentissa liittovaltiota ajavissa ryhmissä."
------------
"MTV3:n Pekka Karhuvaara kertoi median tehneen poliittisen johdon kanssa salaisen sopimuksen ennen EU - jäsenäänestystä.
Sopimuksen mukaan EU:sta ei julkistettu negatiivisia uutisia viimeisen puolen vuoden aikana ennen ratkaisevaa äänestystä. Sen sijaan suitsuttaa sai niin paljon kuin kehtasi.
Karhuvaara kertoi asian yleisötilaisuudessa Porissa 2000-luvulla. Samalla Karhuvaara ilmoitti häpeävänsä sitä, että media (MTV3) lähti mukaan tuollaiseen kansalaisia halveksuvaan toimintaan. "
http://sampoterho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/162704-hopo-stubb-ja-alyllinen-eparehellisyys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512366Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755075Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283679Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963524Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss453056Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082779Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132148Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372117Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935