Hei.
MInulla on erittäin hankala tilanne... Velkoja on kaiken kaikkiaan 12 eri paikasta ja yhteissumma on 39 000e ja näiden lainojen kuukausimaksut ovat yhteensä 1300e. No palkkani ei tietenkään riitä maksamaan näitä kaikkia joka kuukausi kun on myös ne joka kuukautiset laskutkin..vesi, sähkö yms.. Mieheni saa kk:ssa 1000e eikä ole juurikaan kaverina maksamassa laskuja pois.. ja lisäksi hän on huijannut minua että olisi maksanut laskujani(eikä ollutkaan) ja jäi siitä kiinni kun hain postia, luottotietoni menivät hänen vuokseen!
Nyt kysynkin että onko minulla mitenkään mahdollista saada pankista järjestelylainaa näille lainoille? Nimittäin olen menettänyt yöuneni näiden vuoksi ja stressaan koko ajan tulevia laskuja.. olen joutunut tekemään tosi paljon maksusuunnitelmia ja eräpäivän siirtoja..
Järjestelylaina.
20
1982
Vastaukset
- Velkavelho
Jos kerran luottotietosi ovat menneet, et saa pankista enää lainaa. Velkasummasi ylittää jo nyt Takuu-Säätiön rajan 34 000 €. Maksusuunnitelmat ja eräpäiväsiirrot auttavat hetkellisesti, mutta niistä koituu turhaan kuluja, jos et niitä kuitenkaan kykene noudattamaan. Ulosotto voi olla sinulle paras vaihtoehto, ainakin se on vaihtoehdoistasi todennäköisin. Velkasummasi nousee perintä- ja oikeudenkäyntikulujen takia vielä usean tuhannen euron verran, siksi velkojen lukumäärää kannattaa pienentää. Päästä isoimmat velat raa'asti ulosottoon ja maksa koko maksuvarallasi pienimpiä kokonaan pois. Maksa kuitenkin ensin sellaiset pakolliset menot, kuten asunto, vesi ja sähkö, joita ilman et voi olla.
Miksi miehesi ei osallistu? Ovatko velat pelkästään omiasi? Hoitaako hän osuutensa asumiskuluista ja ruokalaskusta? - todellisuus satuttaa
Olet ottanut kulutusluottoa melkein 40k ja silti se on miehesi vika että sait luottohäiriömerkinnän ? tuo yhtälä vain oli tarkoitettu kaatumaan ja se että äijäsi jätti jonkun laskun maksamatta vain pelasti sinut entistä pahemmalta velkaantumiselta joten kiitos hänelle kuuluu.
- 5+12
Jotain vikaa on osamaksun ja lainan myöntäjissäkin. Viime kädessä me kuluttajat maksamme luottotappiot. Suomeen pitäsi kiireellisesti saada positiivinen luottorekisteri.
- luottotiedoton itse
Ei miehesi jousu sinun laskuja maksamaan ei edes eron tullessa.Kyllä ne jää kaikki sinun kontolle.Eli luottotiedot meni ja pitkäksi aikaa.Riippuu vielä kuinka nopeasti olet velkaantunut sillä vaarana törkeä petos jos olet ottanut vain kokoajan lisää etkä ole maksellut juuri ollenkaan.Et selviä silloin enään luottotietojen menetyksellä ja velkojen vanheneminen kestää 20 vuotta ja kun summa huomattava voi velkojat pyytää lisää 10 vuotta kun tuomio jos tulee törkeä petos tai petos.Voi olla jotta 30 vuotta ennen edes vanhenee noi.
- velkaneuvojalle
Juu ei tuossa ole mitään enää tehtävissä, jollei sitten löydy hirmuvakuudet lainalle esim. sukulaisilta niin sitten pankki saattaisi neuvotella mutta epäilen ettei sittenkään irtoa koska on luottohäiriö ja noin paljon velkaa.
Voit yrittää sinnitellä tuon n. 5000-6000e pois ja sitten hakeutua velkaneuvojalle. Jonne kyllä voit jo nytkin hakeutua mutta todellakin takuusäätiön laina ei vielä mahdollinen, mutta saat neuvoja sieltä miten toimia tulevaisuutta varten.
Yksi keino on päästää ulosottoon suoraan. Kuluja tulee melkein 'puolet' päälle, mutta sitten ne velat ainakin lyhenee ja joskus olet niistä vapaa. Tosin se vie vuosia.- 5+16
No tuskin kuluja tulee puolet päälle, mutta helposti kuitenkin muutama satanen/oikeuteen päätynyt laina. Viivästyskorko (joka näkyy lainapapereissa ja on monellakin firmalla aika kova esim. Ellos noin 26-27%) juoksee 180 vrk,minkä jälkeen (ainakin siinä tapauksessa,jos laina on päätynyt ulosottoon) korko on noin 7,5% ulosotossa. Lisäksi ulosotto perii 18 kk taulukkomaksuja jokaisen ulosottomaksun yhteydessä. Itselläni tämä summa on noin 50€ molemmin puolin/kk. Aloittajalle on ymmärtääkseni tulossa perintöä,joka kannattaa käyttää velkojen maksuun ja saattaa estää ulosoton aloituksen. Kannattaa ehkä sinnitellä niin kauan,että saa perinnön (jos se on oikeasti tulossa) ja sitten päästää velat ulosottoon,jos summa on vielä suuri. Joka tapauksessa luottotiedot ovat menneet. Ja varaa kunnalliseen velkaneuvontaan aika ja soita myös Takuusäätiön neuvontapuhelimeen - siellä osaavat antaa myös järkevia ohjeita,vaikka TS:n takaukseen ei olisi vielä mahdollisuutta. Itselläni on uo-velkaa noin 50 000 €, jota lyhennän ulosottoon noin 800-900€/kk ja lisäksi asumiseen menee noin 600 €/kk. Eli kutakuinkin samoissa tuloissa taidetaan ap:n kanssa olla.
- maksellen
Onpa kannustavaa väkeä täällä! No teidän perheen sisäiset asiat ei kai muille kuulu. mutta yritä siis edelleen sopia maksupäiviä suurimmille lainoille ja maksaa pois nuo pienimmät. tai päästä isoimmat ulosottoon ja hoida ne pienet.
ja velkaneuvonnalle yhteydenotto, Ei tosta nyt millään mikään 30 vuoden kakkua tule Jos pystyt maksamaan n 500 eur/kk niin alle 10 vuodessa velka varmaan on maksettu. ehkä nopeammin jos pääset Takuu Säätiön vakuuden piiriin.
Rahaahan se vain on - Miten selvitä
Joo on aika moista tekstiä kyllä. Siis miehenihän on manipuloinut minua jo monta vuotta ja yllyttänyt aina vaan ottamaan uusia lainoja. Hän on luvannut maksaa niitä kanssani pois mutta eipä oke maksanut!! Naureskelee aina kun minun nimisdä kaikki laskut tulee ja sanoo että siinäpä koita maksella!! Hänellä ei siis ole luottotiedot kunnossa, ei ole ollut koko pitkän suhteemme aikana joten jopa talolaina on yksin minun nimissäni!! Hän on myös vienyt säästöni 4 kertaa säästötililtäni ja parhaillaankin odottaa perintöä joka minulle on minun läheiseltä sukulaiselta tulossa. Olenkin ottamassa eroa hänestä koska en voi luottaa häneen ollenkaan!!
- No onnea vaan
"Olenkin ottamassa eroa hänestä"
Katsos perhana, sokea idiootti kana on vihdoinkin löytänyt jyvän.
Harmi vain että siihen meni monen monta vuotta. Täysijärkinen nainen olisi lähtenyt tuollaisesta "liitosta" kävelemään ajat sitten.
Mutta kai miehesi on sitten peto nussimaan kun noinkin kauan moista touhua katselit. Tai sitten olet vain keskimääräistä huomattavasti tyhmempi Luultavasti molemmat vaihtoehdot ovat oikein.
- Miten selvitä
Niin enkä minä miehelläni ole tosiaankaan laskujani maksattamassa mutta se että hän on ylllyttänyt minua ottamaan lainaa ja luvannut hoitaa sen takaisin maksun mutta ei olekaan hoitanut sovitusti, niin se on minusta väärin!! Minä olen ottanut suurimman osan lainoista hänen tarpeisiinsa silloin kun minulla oli vielä luottotiedot kunnossa, ne meni joulukuun puolessa välillä ja viimeisin 600e laina on otettu kesällä joilloin sanoin hänelle ettö nyt tämä saa riittää, yhtään lainaa en enää ota vaikka mikä olisi!! Tuntuu että minua on huijattu ja että minut on ajettu loukkoon eikä ulospääsyä tilanteeseen ole..... ainoa vikani oli kun luotin toiseen ihmiseen liikaa!!
- 234567
Paljonko hän maksaa sinulle vuokraa sinun talossasi asumisesta?
- maksellen
234567 kirjoitti:
Paljonko hän maksaa sinulle vuokraa sinun talossasi asumisesta?
No liiitossa onkin usein kysymys taloudellisesta hyödystä. Miten se teidän talolaina onko se mukana tuossa 39000 potissa vai vielä erikseen. Sun kannattaisi erityisesti panostaa hoitamaan talolainaa ettei se mene ulosottoon. Silloin on vaara että uo mies katsoo että saatavat saadaan parhaiten myymällä kiinteistö. Pakkomyynti ei olekaan hyvä juttu kun silloin ei usein saa hyvää hintaa. Tietysti voisit harkita laittaa talo myyntiin itse. Jos olette eroamassa kannattaa kuitenkin odottaa että mies on muuttanut pois koska naimisissa ollessanne hän kylllä voi vastustaa vaikkei omista taloa.
kämppää myymällä saat kertaheitolla lainat pois tietysti edellyttäen että jää nettoa sen jälkeen kun asuntolaina on maksettu pois. - Myyntiin menee
maksellen kirjoitti:
No liiitossa onkin usein kysymys taloudellisesta hyödystä. Miten se teidän talolaina onko se mukana tuossa 39000 potissa vai vielä erikseen. Sun kannattaisi erityisesti panostaa hoitamaan talolainaa ettei se mene ulosottoon. Silloin on vaara että uo mies katsoo että saatavat saadaan parhaiten myymällä kiinteistö. Pakkomyynti ei olekaan hyvä juttu kun silloin ei usein saa hyvää hintaa. Tietysti voisit harkita laittaa talo myyntiin itse. Jos olette eroamassa kannattaa kuitenkin odottaa että mies on muuttanut pois koska naimisissa ollessanne hän kylllä voi vastustaa vaikkei omista taloa.
kämppää myymällä saat kertaheitolla lainat pois tietysti edellyttäen että jää nettoa sen jälkeen kun asuntolaina on maksettu pois.Aloittajan muista viesteistä voi päätellä että avioehtoa ei tässä ah niin ihanassa liitossa ole, joten kyllä se kiinteistö menee myyntiin joka tapauksessa koska ei aloittaja muuten kykene maksamaan miehelleen tämän osuutta. Pankki tuskin lainaa tarvittavaa summaa kun luottotiedotkin ovat jo menneet.
Ositusta ei melko varmasti edes kummemmin sovitella kun on kuitenkin jo usean vuoden liitosta kysymys.
No toivotaan kuitenkin että se avioehto löytyy, tai että kyse on avoliitosta (tosin "olen ottamassa eroa" kuulostaa kovasti avioliitolta sillä eihän avoliitosta tarvitse mitään eroa sen kummemmin ottaa).
- Miten selvitä
Ei hän maksa vuokraa? No meidän liitossa oli kyse rakkaudesta alunperin eikä taloudellisestä hyödystä, koska pärjäsimme silloin molemmat taloudellisesti hyvin. Talo menee myyntiin ihan minun omaasta tahdosta muutenkin..
Tuo 39 000e ei sisällä talolainaa. Jos saisin talon myytyä niin sitten voisin maksaa lainani pois mutta kuinka kauan sitä joutuu odottamaan tämmöisenä aikana. Toivon toki että talo menee hetimiten kaupaksi!- Rahaa vaan
manipulointia on aika yleistä mutta että 39000 lainaa toisen tarpeisiin! Miksi miehesi ei muuten tienaa enempää, onko jollaki tuella vai onko lyhentänyt työaikaa esim lastenhoidon vuoksi. En tiedä miten tuo juridiikka menee, todennäköisesti erotilanteessa vähennetään laina talosta saatavasta rahasummasta ja loput jaetaan kahtia. (Siis jos ei ole aviohtoa).
Vaarana on siis että joudut omalla osuudellasi maksamaan "hänen" lainojaan koska velallinen on se joka lainan otti. Hän taas saattaa saada kivasti rahaa taskuun jatkaessaan uusia naisia valloittamaan. Mullakin oli vähän samanlainen tapaus muttta hän ei käyttänyt rahallisesti hyödyksi vaan keräsi haaremin ympärilleen.
No pääasia kai että pääset eroon ja kyllähän nuo velat aika nopeasti saa maksettua, sulla tuntuu olevan hyvä palkka kun tuollaista lainakuormaa hallitset. - sijoittaja
Voisin ostaa talosi. Riippuen tietenkin hinnasta ja paikkakunnasta. Laita sitten Se tingitty hinta niin katsotaan ollaanko yhtään samalla kartalla. Voidaan myös sopia vuokrasuhteesta jolloin et joutuisi muuttamaankaan.
- Miten selvitä
Joo manipulointi on yleistä kyllä. No osa lainoista olemme ottaneet kyllä yhdessä esim keittiön remonttiin mutta useat lainat ovat miehen manipuloinnista syntyneitä! Mieheni on kelan sairauspäivärahalla eikä siis juurikaan saa rahaa.. Jos myyn talon siitä toki jää rahaa jolla sitten voisi maksaa lainat pois.
Niinhän se menee, velallinen on se joka lainat otti....eli joudun maksamaan joka tapauksessa kaikki.. harmillista.
Rakkaus tekee sokeaksi..sanotaan ja näyttää pitävän paikkaansa.. - Aikuisen vastuu
Jos olet täysi-ikäinen, etkä holhouksen alainen esim. terveydellisistä syistä, niin tuollaiseen manipulointiin vetoaminen ei kyllä auta pätkääkään.
- Hei haloo!
Mitäpä jos ottaisit vastuuta ensimmäisen kerran itse omasta elämästäsi etkä koittaisi sisällyttää omia kevytmielisesti hankittuja velkojasi miehesi kontolle. Jos olisin miehesi, jättäisin sinut välittömästi. Ei aikuinen ihminen voi olla noin edesvastuuton!
- Kiristys, uhka
Näin vaikeista asioista ei kannattaisikeskustellä julkisilla foorumeilla, joissa suurimmalla osalla on vain pyrkimyksenä vittuilla. Kuka minkälaista perhehelvettiä tässä takana on, jos mies on sairastunut mielenterveydellisesti, tulot rmahtaneet ja arkipäivänkiintopisteet menneet. Helpostihan silloin sattuu että toinen painostaa ottamaan lainaa. Tyhmästi tehty tietty mutta josajatellaan että saapahan rauhaatupaan ja ehkä se paranee ja ehkä kaikki vielä muuttuu parempaanpäin.
Kun sitten on vain kasa velkapaereita, katkeruutta ja epätoivoa ei auta yhtään että jotkut haukkuu tyhmäksi ja edusvastuuntuntoiseksi.
Hyvä asiassa on jos tilanteeseen saadaan käänne, vaikka tiukkaa on ulosoton kanssa. Miehen kohtalo on vain aika surkea kun pitää pärjätä ominpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670