Pitää vuodattaa vielä ,ennenkuin pääsemme yhteisymmärrykseen.
Eikö me pystytä olemaan aikuisia ja hyväksymään toisemme ihmisinä sellaisina kuin olemme.
Se millainen olin ,ei ole oikea kuva siitä , annoin kuvan millaisena näin sinut ja mitä tunsin sisälläni. Anteeksi siitä mutten löytänyt sanoja kertoasiitä muuten. Ehkä huomasit sinäkin omat tuntemukset.
Voi haukkua ja ajatella että olen paha ja sen sellaista,mutta en sinusta mieti sellaista.Toivottavasti voisiit olla ystävä enemmän kuin vihamies.
Montako kyyneltä
24
662
Vastaukset
- Viestiä kaivatulle
sitten vaan ei palstalle.
- Halusin kertoa
- Ei kannata antaa
väärää kuvaa itsestään, se ei yleensä vie hyvään vaan pelkkään sotkuun.
- pitää varmaan sit
pikimmiten näyttää se millainen on se oma itse.
- Toteutumaton toive
Oli vain yksi toive täälläkin - kahden aikuisen ihmisen aikuinen yhteys.
Mutta se jäi toiveeksi joka ei toteutunut.- jäit tänne
Oma valintasi.Mitäs et ottanut yhteyttä!
- Koska toinen ei
jäit tänne kirjoitti:
halunnut yhteyttä.
- ihmettelen tätä_
jäit tänne kirjoitti:
miksi te jotkut puhutte aina niin rumasti?
- Mitä ihmettelet?
ihmettelen tätä_ kirjoitti:
miksi te jotkut puhutte aina niin rumasti?
Mitä rumaa oli tossa? Aiheellinen toteamus ja kysymys. Miksi jätit kaiken palstalle etkä ottanut ITSE yhteyttä?
- ehkä se vaan ei sit
kaikilla onnistu se yhteys, kenellä minkäkin syyn takia mutta tohon oikean kuvan tai
siis väärän kuvan antamiseen itsestä sanosin että aika vaarallisilla vesillä liikutaan
koska voi olla että sitä kuvaa ei saakaan oikaistua oikeanlaiseksi ja mitäs sitten, kannattaa ainakin miettiä. ystävyys on aina parempi kuin vihamies. - Tuskinpa sinä
sen pahempi olet kuin tässä kukaan muukaan, asiat ei vain ole tainneet natsata teillä mutta tuohon minäkin puuttuisin että et ole antanut itsestäsi oikeaa kuvaa,
onkohan se ihan viisasta. Saako sen korjattua vielä oikeanlaiseksi? - Montako kyyneltä
Jos hän leikittelee ajatuksellä annan sinulle tämän ja hetkessä ottaakin pois ennen kuin on antanut, ja sanookin se on väärin et saakkaan sitä.
Miten koet sen.
Halusin tehdä saman laisen hänelle että ymmätäisi ,miltä minusta tuntui.
Tämä on vertauskuvannollinen tähän tilanteeseen. - 5+12
Kirjoituksesi sopii varmasti monen tilanteeseen.
Ihminen on hyvin haavoittuvainen, kun on tunteita mukana.
Jos on kokenut aikaisemmassa elämässä loukkaamista toisen taholta, saattaa helposti ylireagoida.
Tarvittaisiin aimo annos kärsivällisyyttää, ymmärrystä ja anteeksiantoa.
Sitä ei nykymaailmassa aina ole tarpeeksi. Kaikki on muuttunut hyvinkin nopeasykliseksi ja sekin ahdistaa ja saattaa vaikuttaa käytökseen.
Olkaa ihmisiä toisillenne. Pyytäkää anteeksi ja antakaa anteeksi.
Jättäkää viha pois.
Minäkin tahtoisin pyytää eräältä mieheltä anteeksi omasta puolestani...- märkää rättiä
Teille kahdelle edelläkirjoittaneelle tämä...:
AUTS! Makeaksi tarkoitettu kosto kolahtikin lopulta omaan nilkkaan, kun jäljelle jäikin kitkerä kaipaus...Eiks vaan?
Ei siinä mikään anteeksipyyntö auta, varsinkaan, jos sitä ei koskaan edes aio oikealle henkilölle osoittaa.
Jatkakaa nyt "nautiskellen" sitä satoa, mitä niititte. - 5+12
märkää rättiä kirjoitti:
AUTS! Makeaksi tarkoitettu kosto kolahtikin lopulta omaan nilkkaan, kun jäljelle jäikin kitkerä kaipaus...Eiks vaan?
Ei siinä mikään anteeksipyyntö auta, varsinkaan, jos sitä ei koskaan edes aio oikealle henkilölle osoittaa.
Jatkakaa nyt "nautiskellen" sitä satoa, mitä niititte.Minuako tarkoitit edelläkirjoittaneella?
Jos näin on, en mmärrä mitä tarkoitat makeaksi tarkoitetulla kostolla.
En ole kostavaa sorttia, vaikka verbaalisesti saatan antaa takaisin jonkin verran. Meidän tapauksessa toisella osapuolella on ihan yhtä iso vastuu väleistämme, kuin minullakin.
Itse olen jo anteeksi pyynnön tavallani esittänyt. Hän ei ole sitä koskaan tehnyt. Suon sen hänelle, koska se positiivinen kuva, jonka hänestä alkuun sain, elää edelleen mielessäni. Toivon, että olemme vielä joskus puhe-etäisyydellä toisistamme.
On inhimillistä erehtyä toimimaan vastoin luontoaan joskus. Kukaan ei ole täydellinen.... - Halusin kertoa
märkää rättiä kirjoitti:
Jatkakaa nyt "nautiskellen" sitä satoa, mitä niititte.Myös me voisimme yhtälailla molemmat pyytää anteeksi.
En hänelle toivo märkää rättiä en katkeraa kalkkia.
On tässä ollut niin paljon hyvää joka mielessä päällimäisenä.
Toivoisin että pystyisimme vielä puhumaan ja pääsemään tästä ja hänkin ajattelisi asiaa molempien puolin.
Ikävöin silti ,mutten katkerasti. - muista se
Halusin kertoa kirjoitti:
Myös me voisimme yhtälailla molemmat pyytää anteeksi.
En hänelle toivo märkää rättiä en katkeraa kalkkia.
On tässä ollut niin paljon hyvää joka mielessä päällimäisenä.
Toivoisin että pystyisimme vielä puhumaan ja pääsemään tästä ja hänkin ajattelisi asiaa molempien puolin.
Ikävöin silti ,mutten katkerasti.Sinä ajattelit vain sinun puoleltasi.
- märkää rättiä
muista se kirjoitti:
Sinä ajattelit vain sinun puoleltasi.
En välttämättä kohdistanut vastausviestiäni kenellekään teistä.
Kirjoitukseni oli vain yksi mahdollinen skenaario, joka olisi näiden muutamien viestien perusteella ajateltuna voinut hyvinkin olla mahdollisesti pontimena tännekirjoittamiselle.
Hyvä sinulle "5 12", kun olet osannut jotenkin edes anteeksipyytää, vaikkakaan viestisi perusteella ei voi päätellä, oletko sen osoittanut suoraan sille ihmiselle, jolle sen tarkoitit..."Itse olen jo anteeksi pyynnön tavallani esittänyt", ei paljoa kerro.
Sen verran omaa ajatustani tänne avaan, että aloitus kosketti minua. Tunnen joo, olevani sellainen osatekijä yhdessä ihmis-suhdesopassa, jossa osakseni jäi syvä loukkaus ilman selitystä...ilman minkäänlaista anteeksipyyntöä...ilman edes yritelmääkään siihen suuntaan....ja-mikä mieltäni eniten nyppii- ilman mitään sellaista syytä, että olisin ansainnut joutua sellaista kokemaan.
Meitä on monenlaisia, jokainen käyttäytyy omalla tavallaan. En ole katkera, pettynyt hieman, mutta olen jo päässyt ylitse siitäkin.
Hyvää keväänodotusta kaikille tämänkin kirjoituksen lukijoille! Ollaan ihmisiä toisillemme. - Roooooosa
märkää rättiä kirjoitti:
En välttämättä kohdistanut vastausviestiäni kenellekään teistä.
Kirjoitukseni oli vain yksi mahdollinen skenaario, joka olisi näiden muutamien viestien perusteella ajateltuna voinut hyvinkin olla mahdollisesti pontimena tännekirjoittamiselle.
Hyvä sinulle "5 12", kun olet osannut jotenkin edes anteeksipyytää, vaikkakaan viestisi perusteella ei voi päätellä, oletko sen osoittanut suoraan sille ihmiselle, jolle sen tarkoitit..."Itse olen jo anteeksi pyynnön tavallani esittänyt", ei paljoa kerro.
Sen verran omaa ajatustani tänne avaan, että aloitus kosketti minua. Tunnen joo, olevani sellainen osatekijä yhdessä ihmis-suhdesopassa, jossa osakseni jäi syvä loukkaus ilman selitystä...ilman minkäänlaista anteeksipyyntöä...ilman edes yritelmääkään siihen suuntaan....ja-mikä mieltäni eniten nyppii- ilman mitään sellaista syytä, että olisin ansainnut joutua sellaista kokemaan.
Meitä on monenlaisia, jokainen käyttäytyy omalla tavallaan. En ole katkera, pettynyt hieman, mutta olen jo päässyt ylitse siitäkin.
Hyvää keväänodotusta kaikille tämänkin kirjoituksen lukijoille! Ollaan ihmisiä toisillemme.Muista, että meillä on vain meidän oma kokemuksemme aina siihen asti kunnes avaamme keskusteluyhteyden siihen toiseen ja kuulemme hänen version tarinasta.
Me ihmiset tuppaamme olemaan herkempiä toisten sanomisille, tekemisislle ja tekemättä jättämisille. Omamme painamme hieman villaisella. Toisen kokemus on aina toisen kokemus ja hänellä on oikeus siihen.
Tulemme eri kaveripiireistä, eri perheistä, eri suvuista, eri alueilta, eri kulttuureista jne. Nuo kaikki muovaamat meidän käytöstapojamme. Joillekin on ihan ok sanoa kaverilleen "Hei horo! " ja toisen mielestä tuo on loukkaus.
Loukkauksesta ei pääse ennen yli ennen kun keskustelee siitä.... jne ymmärtänette.
"Be the better person." on hyvä ohjenuora käytöksessä. Jos on tullut erimielisyys, kannattaa nostaa kissa pöydälle edes jollakin tavalla. Uskon, että elämä on sen jälkeen parempi. Miksi ei voisi riidan jälkeen lähettää toiselle viestiä ja sanoa esim näin "Taidettiin olla vähän hölmöjä... meillä oli paljon hyvää ennen sitä. Eihän anneta tuon tyhmän jutun pilata välejämme. Jutellaan ja unohdetaan koko juttu."
- hänelle :) 014
- Tarkennatko
Kenelle ja mitä 014 tarkoittaa?
- 014
Tarkennatko kirjoitti:
Kenelle ja mitä 014 tarkoittaa?
Ei enää mitään. Täällä.
- äMmmmmää
Sinä jätit vastaamatta viesteihini! Ole mies ja korjaa ihan itse tilanne. Minä en sitä enään tee.
- Joko tai
Toisilla se yhteisymmärrys ei synny millään ja toisilla taas heti. Ehkä te kuulutte
ensimmäiseen ryhmään .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735022Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33338Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372762