Viinanpiru kuiskii korvaan, että marsmars hakemaan pottu väkevää ja pari mäyräkoiraa. Pitäisköhän tuota totella? Päiväkänni kyllä houkuttaisi kovasti...
Lähes 3 kk selvin päin ja nyt suuta napsaa!
27
790
Vastaukset
- nopeasti
kannattaa hakea
- OLLAKKO VAI OTTAAKO
ole tämä päivä ottamatta mieti uudestaan huomenna.
- sisätauti lääkäri
Tottakai haet. Mikäs sen parempaa pitkän tauon jälkeen ku vetää tumut.
- pikapaukku
Mielenkiintoinen aihe. Harvoin kukaan mitään pohtii. Ottaa vaan heti!
- doctor tohtori
Kolmen kuukauden raitistelun jälkeen olet ansainnut vaikka kaksi "pottua väkevää" Kolmessa kuukaudessa olet muutenkin parantunut jo alkoholismista, joten nyt voi taas pikkuhiljaa ostaa alkoholin kulutusta normaalille tasolle. (4 x 0.7 l leijona ja 48 olutta kuukaudessa)
- Sepskukka
Kuka tuollaisella määrällä pärjää kuukauden? Tulee vain vihaiseksi ja puutostiloja.
Viina on parasta huumetta jos sitä tajuaa juoda tarpeeksi usein! - Puliakka.
Sepskukka kirjoitti:
Kuka tuollaisella määrällä pärjää kuukauden? Tulee vain vihaiseksi ja puutostiloja.
Viina on parasta huumetta jos sitä tajuaa juoda tarpeeksi usein!Samaa mieltä. Ei tuo määrä riitä ainakaan tälle muijalle - amatööritouhua. Ite join aikanani 70-100 tölkkiä olutta viikossa ja useammman viikon putkeen. Nykyään kun juon niin juon kunnolla ja niin että lähtee muisti. Aamulla virkavalta antaa lappusen mitä "hauskaa" tuli taas tehtyä. Kun on eläkkeellä niin pienillä sakoilla selviää. On vaikka mitä, saanut häädöt esimerkiksi.
Itelläkin aukes korkki kun yks mummo tarjosi shampanjaa reilun puolen vuoden raittiina olon jälkeen. Siis yhden lasin juhlissa. Se jäi siihen yhteen sinä päivänä.
Sen jälkeen ollaan menty vauhdilla ja maine mennyt lopullisesti. Rikosrekisterikin tullu korkattua samalla. Muun muassa kanavarkaissa käyminen tavaratalossa.. Mukava niille on naureskella. AA:han löytyy tarinaa jos saan joskus mentyä, pääsee äijäporukkaan retostelemaan - sellanen cv löytyy, että moni pitkän linjan ammattilainen kalpenee. Enemmän taidan uskoa pullon henkeä kun pyhää henkeä. Ainakin se koskettelee mua.
Kannattaa pitää korkki kiinni. Yrittää saatana! - hyi olkoon
Puliakka. kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei tuo määrä riitä ainakaan tälle muijalle - amatööritouhua. Ite join aikanani 70-100 tölkkiä olutta viikossa ja useammman viikon putkeen. Nykyään kun juon niin juon kunnolla ja niin että lähtee muisti. Aamulla virkavalta antaa lappusen mitä "hauskaa" tuli taas tehtyä. Kun on eläkkeellä niin pienillä sakoilla selviää. On vaikka mitä, saanut häädöt esimerkiksi.
Itelläkin aukes korkki kun yks mummo tarjosi shampanjaa reilun puolen vuoden raittiina olon jälkeen. Siis yhden lasin juhlissa. Se jäi siihen yhteen sinä päivänä.
Sen jälkeen ollaan menty vauhdilla ja maine mennyt lopullisesti. Rikosrekisterikin tullu korkattua samalla. Muun muassa kanavarkaissa käyminen tavaratalossa.. Mukava niille on naureskella. AA:han löytyy tarinaa jos saan joskus mentyä, pääsee äijäporukkaan retostelemaan - sellanen cv löytyy, että moni pitkän linjan ammattilainen kalpenee. Enemmän taidan uskoa pullon henkeä kun pyhää henkeä. Ainakin se koskettelee mua.
Kannattaa pitää korkki kiinni. Yrittää saatana!Olet vain surkea luuseri ja ilmeisesti ryypännyt aivosi jo muusiksi, kun kehtaat retostella palstalla törppöilyistäsi. No, kunhan jatkat samaan tyyliin niin kuolo korjaa tavalla tai toisella parin vuoden sisään.
- puliakka.
Puliakka. kirjoitti:
Samaa mieltä. Ei tuo määrä riitä ainakaan tälle muijalle - amatööritouhua. Ite join aikanani 70-100 tölkkiä olutta viikossa ja useammman viikon putkeen. Nykyään kun juon niin juon kunnolla ja niin että lähtee muisti. Aamulla virkavalta antaa lappusen mitä "hauskaa" tuli taas tehtyä. Kun on eläkkeellä niin pienillä sakoilla selviää. On vaikka mitä, saanut häädöt esimerkiksi.
Kannattaa pitää korkki kiinni. Yrittää saatana!Tuli mieleen, että pääsen varmaan AA:han lehtoriksi luoennoimaan. Maallikko saarnaajaksi kun en oikeen korkeampaan voimaan tai Jumalaan usko - siis maallikoksi en hengen sisareksi. Se on vaikea sulattaa AAssa tuota uskonnollisuutta. Jollain tavalla sen ymmärrän ettei sen ´korkeamman voiman' tarvii olla Jumala. Mutta vähän outoa. Jotkut joo retostelee siellä ja jotkut itkee. Minäkin itken näkymättömiä kyyneleitä päivittäin. Naiseni kärsii vieressä. Oon tietty tuurijuoppo niin katkasta osaan, mutta kun se korkki aukenee niin se aukenee kuin pandoran lipas.
Nostan hattua ihmisille jotka pystyy olemaan vuosia juomatta. Vaatii sisua. Toisaalta tuo reilu puol vuotta näytti, että hampaiden kiristely vähenee hitaasti mutta tippakin on liikaa - ainakin itelleni. 3kk on semmonen raja, että silloin alkaa tekee mieli aika paljon alkoa. Siitä pari kuukautta niin helpottaa. Ei pidä ajatella, että olisi homma hanskassa. Tietty nostan hattua suurkuluttajille joilla homma pysyy lapasessa. Sitten kun se lähtee lapasesta, niin ei oo paluuta. Mutta se on se tietty prosentti joilla on huono viinapää. - puliakka.
hyi olkoon kirjoitti:
Olet vain surkea luuseri ja ilmeisesti ryypännyt aivosi jo muusiksi, kun kehtaat retostella palstalla törppöilyistäsi. No, kunhan jatkat samaan tyyliin niin kuolo korjaa tavalla tai toisella parin vuoden sisään.
Tiedän, oon kai varottava esimerkki mitä alkoholi tekee aivoille - ei ainakaan hyvää. Viikatemies on aina välillä ollut matkassa ja se juopon suojelusenkeli herra Gabriel. Joutunut kärsimään sulkasatoa kun on suojellu tällästä maan matoa. Irwinin laulun sanoja, olisko suojelusenkeli herra gabriel tai pelkkä suojelusenkeli.
Mä oon oikeasti ihan loppu juomisen suhteen ja valmis AAhan tai A-klinikalle. Tiedän, että venäläistä rulettia pelaan kun korkki aukenee. Jossain vaiheessa se luoti osuu päähän sitten. Toisaalta se olisikin hyvä, niin pääsen tästä helvetistä eroon.
Muijallakaan ei enää huumorin taju kestä. On tuossa hiljaa. Uhkaillu erolla. Toisaalta vitun sama. En haluaisi sitä, mutta menköön jos hän niin tahtoo. Muutan sinne sillan tai veneen alle - viittä vaille siinä pisteessä. Ehkä tuo kuullostaa retostelulta ja vielä naisen suusta niin ei varmaan ole kaunista... kun oikeasti menee kaikki elämässä niin voi puhella pehmeitä miettimättä, että mitä siitä seuraa. Ei sillä ole enää mitään väliä.
Kuten laulussa sanotaan, niin rukous on vain tuhina tuulessa, ei sitä kukaan kuule. Helvetistä itään tai jotain sinne päin ala kotiteollisuus.
Niin ja onhan tässä tullut jo 32 vuoden ikään, niin joutaahaan sitä haudan lepoon kun jo vuosia ollut eläkkeellä. Luonnollista poistumaa.
Huutele sinä täällä muille retostelijoille. Minä vaan satuin välittämään aloittajasta, että ei ole hyvä juttu aloittaa juomista. Jos nyt sattuu kuulumaan siihen muutamaan prosenttiin, niin joo lopputulos voi olla hauta, vankila, hullujen huone tai sitten elämästä tulee niin monimutkaista ja hullua.
HALUAN RAITISTUA!! Pieni askelin, toistaiseksi kompuroiden ja päivä kerrallaan ilman viinaa. Eipä tää ole oikea paikka puhua alkoholismista. Eikä kannata suuttua jos väritän tekstiä. Tämäkin on vain mutinaa tuulessa - ei sitä kukaan kuule. Rappiolla on sitä paitsi hyvä olla ei huolet paina ei rasitu polla. Hassisen kone laulaa taas niin.
Haluan vaan auttaa muita alkkiksia puheillani ja ehkä itteäni samalla. EN TODELLAKAAN OLE YLPEÄ ITESTÄNI. Olen luuseri - tiedän. - puliakka.
hyi olkoon kirjoitti:
Olet vain surkea luuseri ja ilmeisesti ryypännyt aivosi jo muusiksi, kun kehtaat retostella palstalla törppöilyistäsi. No, kunhan jatkat samaan tyyliin niin kuolo korjaa tavalla tai toisella parin vuoden sisään.
Aika tyhmälta tuntuu taas päässä perjantain juomisen johdossa. Ehkä erä korttia auttaa aivosolujen lisäämisessä - mitä ihmisen aivoista ymmärrän.. Tämä sulle tiedoksi.
- lopetusapsi
puliakka. kirjoitti:
Tuli mieleen, että pääsen varmaan AA:han lehtoriksi luoennoimaan. Maallikko saarnaajaksi kun en oikeen korkeampaan voimaan tai Jumalaan usko - siis maallikoksi en hengen sisareksi. Se on vaikea sulattaa AAssa tuota uskonnollisuutta. Jollain tavalla sen ymmärrän ettei sen ´korkeamman voiman' tarvii olla Jumala. Mutta vähän outoa. Jotkut joo retostelee siellä ja jotkut itkee. Minäkin itken näkymättömiä kyyneleitä päivittäin. Naiseni kärsii vieressä. Oon tietty tuurijuoppo niin katkasta osaan, mutta kun se korkki aukenee niin se aukenee kuin pandoran lipas.
Nostan hattua ihmisille jotka pystyy olemaan vuosia juomatta. Vaatii sisua. Toisaalta tuo reilu puol vuotta näytti, että hampaiden kiristely vähenee hitaasti mutta tippakin on liikaa - ainakin itelleni. 3kk on semmonen raja, että silloin alkaa tekee mieli aika paljon alkoa. Siitä pari kuukautta niin helpottaa. Ei pidä ajatella, että olisi homma hanskassa. Tietty nostan hattua suurkuluttajille joilla homma pysyy lapasessa. Sitten kun se lähtee lapasesta, niin ei oo paluuta. Mutta se on se tietty prosentti joilla on huono viinapää.Mitäs jos menisit kuuntelijaksi sinne etkä lehtoriksi.
Oppisit oleen raittiina päivän kerrallaan. - ratki rahaisaa
Raha on mennyt 3 kk ihan muihin tuhlauksiin. Äläpä silti ota.
- puliakka.
lopetusapsi kirjoitti:
Mitäs jos menisit kuuntelijaksi sinne etkä lehtoriksi.
Oppisit oleen raittiina päivän kerrallaan.No oon ujo - enempi kuuntelija. Enempi sitten kirjoittelija täällä. ;)
Hyvä idea niin päin. Tarvii apua lääkkeestä tai olusesta, että musta livenä saarnaajan saa tai lehtorin..
- doktoristohtori
Tuo määrä on siis työssäkäyvälle kohtuukäyttäjille sopiva. Aloittaja tuntuisi olevan terveysintoilija, koska on ollut kolme kuukautta selvinpäin, joten nyt ainakin aluksi olisi kulutus nostettava ainakin tuolle kohtuukäytön tasolle.
- Roihiksen ruhtinas
Haluaisin pontikkaa keitellä itse.
- viiinaaaahhhhhhh
Jos suuta napsaa juo tapsaa !!!
- häntotesi
Tuntuu, että sellaisia juomattomuuteni haittaa eniten, joilla itsellään alkoholinkäyttö ei pysy käsissä.
- Olen alkoholisti lopun elämäni ja muistutan siitä itselleni joka päivä. Kaikkihan me täältä lähdetään, mutta mä en halua lähteä kännissä, hän totesi
- Kylmät kädet
Ottakaa vasta huomenna. Ootte mun seurana, kun huomenna iltapäivästä pitää olla kondiksessa, mutta sitten illemmalla tulen tänne riehu.. *krhm* ..keskustelemaan teidän kanssanne.
Malttakaa huomiseen. - perseenhaju.
Itse otan loivennusta tällähetkellä. Kannattaa kaljaa ainakin juoda, sillä olo paranee ja musiikki kuullostaa hyvältä.
- pastis
no mites homma on edennyt
- en kerro ; )
Korkeampi voima on ihmisen itsensä sisältä löytämänsä voima joka tukee vaikeuksissa.Uskoon että pärjää päivän kerrallaan.Tällä asialla tämä nimitys eikä uskonnollisuus ole AA:n aate.En itse käy enään AA:ssa,aikansa kutakin.Kokeilematta ei tiedä joten suosittelen.Oli paikka mikä vaan niin aina porukkaan mahtuu mahtailijoita ja vähättelijöitä kuten esim baareissakin.Suodatusta kannattaa käyttää ja tarvittaessa hakeutua muualle.AA:ssa saa puhua jos haluaa,mitään pakkoa ei ole.Nimeäsikään sun ei tarvitse kertoa jos et halua.Kesken saa pois lähteä selittämättä.Kun ovesta sisään pääsee,on se todellakin kynnys ylitetty.Jos käynnin jälkeen ei homma napannut ja juoma maistuu niin siitä turha itseään liikaa ruoskia.Raittius ei tule tilaamalla vaan se viimenen pisara on juotava ihan itse.Henkisellä tasolla juominen lopetettava,silloin kroppa ei halua juoda enään.Voimia kaikille jotka kokevat alkoholin ongelmaksi!
- _maitokaakao
Päiväkänni ei siihen jäisi. Siitä alkaisi uusi juomakierre. Jos vielä olet selvä, kirjoita paperille ylös vaikka raskalaisilla viivoilla mitä seuraisi jos alat juomaan. Vaikka viisi hyvää asiaa ja viisi huonoa asiaa tai kymmenen huono asiaa. Kirjoittamisen jälkeen lue vielä jokainen kohta ajatuksella läpi, ja ajattele halutko kokea asiat uudestaan. Lukemisen jälkeen päätös voi olla yllättävän helppo tehdä ja motivaatio päätöksen pitämisessä yllättävän korkealla.
- haenko vai en
En muuten silloin hakenut viinaa ja raittiina ollaan vieläkin. Pari kertaa on tehnyt mieli mutta olen saanut vaimennettua viinanpirun ajattelemalla että katsotaan huomenna uudestaan. Tämä ajattelutapa näyttää toimivan ainakin mulla! Ja tosiaan, korkkaamista estää aika tehokkaasti, kun tietää että päivien putki olisi hyvin todennäköisesti taas edessä.
- pilllerikermaa
olis mukava nähä tuon puliakan naama
- pillerikermaa
ei pystyysi mitää juomaankaa ku räkättääsin varmaa loppu elämäni
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850