Serkkuni otti uros dalmiksen pennun! Pennulla on ikään n. 16 viikkoa! Kyllä tämä dalmis on osoittanut olevansa paikan pomo. Koiran kanssa eyöhytään suorastaan lattialla ja annetaan pöksytellä (koirahan alistaa tällä ihmisen että hän on pomo) ja serkkuni antaa vielä koiralle nallen mitä saa pöksytellä! Olen yrittänyt neuvoa parhaani mukaan mutta ei he kuuntele. Koira järsii kaikki mahdollisia paikkoja ja puree myös vierailijoita,olen huomauttanuttästäkin että teillä on ongelmakoira kasvamassa ellette kouluta. Toisiin koiriin suhtautuu ihan ok mutta helposti rupee näykkimäön niitäkin! Joten kysyn nyt viisaammilta neuvoa.. Voinko jotain yrittää tehdä asialle että serkkunikin tajuaisi. Mainittakoon että tämä on ensimmäinen koira eikä aiemmin ole koirakokemusta ja yritin jo sanoa että tämä ei ole se helpoin rotu
Vastaukset 4
- Näin tekisin
Osta sille lahjaksi koirakoulu kurssi
- Maysu
Tosi hyvä idea!
Maysu kirjoitti:
Tosi hyvä idea!
Rodussa esiintyy suojeluvaistokin. paremmin koira on kouluttaa ettei ongelma pahene. Dalluille on omia koulutuksia olemassa ja ilmaisia koulutuksia ainakin Kennelliittossa oli aikoinaan sekä maksullisia koulutuksia. Aina voi lahjaksi antaa myös maksetun koulutuksenkin
- 10+9
Jotain ideaa jutussasi kyllä on mutta tosiasia on se että pentu on ihan vauva vasta, en ihan täysillä usko kyllä että tajuaisi vielä alistaa tuon ikäisenä. Eiköhän nyt ole vielä pikkupennun touhuja, jos olisi 6kk ni olisi vähän eri juttu.
Toki rajat pitää asettaa pienestä pitäen, mutta noin pieni ei kyllä vielä oikein tajua mistään mitään. Jos omistajat jatkavat samaa rataa, on todennäköistä että siitä kyllä tulee ongelmakoira, itsepäinen perheen johtaja, mutta ei se sitä vielä ole. Auktoriteettia he tarvitsisivat koiran suhteen kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.993141Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt492551Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.501351Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3351150- 411091
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154921Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi11901Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587402 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk53704- 38675