Serkkuni otti uros dalmiksen pennun! Pennulla on ikään n. 16 viikkoa! Kyllä tämä dalmis on osoittanut olevansa paikan pomo. Koiran kanssa eyöhytään suorastaan lattialla ja annetaan pöksytellä (koirahan alistaa tällä ihmisen että hän on pomo) ja serkkuni antaa vielä koiralle nallen mitä saa pöksytellä! Olen yrittänyt neuvoa parhaani mukaan mutta ei he kuuntele. Koira järsii kaikki mahdollisia paikkoja ja puree myös vierailijoita,olen huomauttanuttästäkin että teillä on ongelmakoira kasvamassa ellette kouluta. Toisiin koiriin suhtautuu ihan ok mutta helposti rupee näykkimäön niitäkin! Joten kysyn nyt viisaammilta neuvoa.. Voinko jotain yrittää tehdä asialle että serkkunikin tajuaisi. Mainittakoon että tämä on ensimmäinen koira eikä aiemmin ole koirakokemusta ja yritin jo sanoa että tämä ei ole se helpoin rotu
Dalmis
4
82
Vastaukset
- Näin tekisin
Osta sille lahjaksi koirakoulu kurssi
- Maysu
Tosi hyvä idea!
Maysu kirjoitti:
Tosi hyvä idea!
Rodussa esiintyy suojeluvaistokin. paremmin koira on kouluttaa ettei ongelma pahene. Dalluille on omia koulutuksia olemassa ja ilmaisia koulutuksia ainakin Kennelliittossa oli aikoinaan sekä maksullisia koulutuksia. Aina voi lahjaksi antaa myös maksetun koulutuksenkin
- 10+9
Jotain ideaa jutussasi kyllä on mutta tosiasia on se että pentu on ihan vauva vasta, en ihan täysillä usko kyllä että tajuaisi vielä alistaa tuon ikäisenä. Eiköhän nyt ole vielä pikkupennun touhuja, jos olisi 6kk ni olisi vähän eri juttu.
Toki rajat pitää asettaa pienestä pitäen, mutta noin pieni ei kyllä vielä oikein tajua mistään mitään. Jos omistajat jatkavat samaa rataa, on todennäköistä että siitä kyllä tulee ongelmakoira, itsepäinen perheen johtaja, mutta ei se sitä vielä ole. Auktoriteettia he tarvitsisivat koiran suhteen kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409