5kk vanha E98 tankissa

Sgike

Skootterissa on tankki täynnä E98 bensaa, lillunu siellä 5kk.. Uskaltaaks skootterin käynnistää ja toimiikse normaalisti vai pitääks tankki tyhjentää ja ostaa uutta bensaa ?

t. Tietämätön :D

11

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • o olemassa

      bensan säilöntäainetta, jota suositellaan talvivehkeiden bensan sekaan kesäksi ja kesävehkeisiin talveksi.

      • Sgike

        on vissii vähä myöhästä käyä laittamassa sitä :D


      • hjweioöj
        Sgike kirjoitti:

        on vissii vähä myöhästä käyä laittamassa sitä :D

        Säilytyslisäaineet pitäis laittaa heti, jos meinaa niistä hyötyä. Suurin osa niistäkin on humpuukia, tuskin tuo oikeita hyötyjä. Jos saisit pikkaisen uutta bensaa sekaan, niin tällä elvyttäisit höyrynpaineen kuntoon. Sehän se suurin ongelma on, että kevyet ainesosat bensiinistä katoaa taivaan tuuliin ja jäljelle jää kaikkea muuta. Jos ei ole mahdollisuutta heittää paria litraa tuoretta tavaraa sekaan, niin laita käyntiin suoraan. Pitäisi sen toimia vielä. Sitten tankille ja uutta sekaan.

        Pienmoottoribensiini olisi hyvä vaihtoehto seuraavaan säilytysjaksoon, ei haihdu ihan samalla tavalla ja säilyttää koostumuksensa paremmin.


      • Mopojulli
        hjweioöj kirjoitti:

        Säilytyslisäaineet pitäis laittaa heti, jos meinaa niistä hyötyä. Suurin osa niistäkin on humpuukia, tuskin tuo oikeita hyötyjä. Jos saisit pikkaisen uutta bensaa sekaan, niin tällä elvyttäisit höyrynpaineen kuntoon. Sehän se suurin ongelma on, että kevyet ainesosat bensiinistä katoaa taivaan tuuliin ja jäljelle jää kaikkea muuta. Jos ei ole mahdollisuutta heittää paria litraa tuoretta tavaraa sekaan, niin laita käyntiin suoraan. Pitäisi sen toimia vielä. Sitten tankille ja uutta sekaan.

        Pienmoottoribensiini olisi hyvä vaihtoehto seuraavaan säilytysjaksoon, ei haihdu ihan samalla tavalla ja säilyttää koostumuksensa paremmin.

        Tekisin näin tyhjentäsin tankin sopivaan pönttöön ja hakisin uutta pensaa tankin täyteen ajelisin meneen sitten kun noin litra menny kaatasin sitä vanhaa uuden sekaan ja ajasin sitte kun taas tankkauksen aika uutta pensaa ja sitä vanhaa jonku verran sekaan näin saat sen vanhan käytettyä pikku hiljaa pois.


    • ajoa vaan....

      Ei tarvi tyhjentää. Ajoa vaan ja uutta sekaan ku pystyy

    • erkka.

      Ei mitään merkitystä, prätkässä ja ruohonleikkurissa aina vähintään 7 kk talvella samat 95 bensat sisässä ja laakista käyntiin, auto seisonnassa 3,5 vuotta, eikä mitään ongelmia siinäkään.

    • rigori

      Merkitystä on, kuten "hjweioö" edellä toteaa. Bensan ns. kevyet hiilivetyjakeet haihtuvat säilytyksessä ekana, ja se vaikuttaa höyrystymiseen ja sitä kautta käynnistyvyyteen. Mutta niinkuin todettiin, laita mieluusti tuoretta sekaan, mutta jos kone lähtee käyntiin, niin siitä vaan ajoa.

      Tämä toimii vuodeta toiseen hyvin myös yli 30 perusmopon sylinteritilavuuden omaavassa kawassa... Ei tarvi lisäaineita, mutta ei kai niistä haittaakaan liene...

    • kljl2

      Minä olen ajanut yli puolitoista vuotta vanhalla pensalla.Ei olut mitään vaikutusta toimi hyvin

    • Nolo tapaus.

      Mulla jäi 12kk sitten moottorikelkkaan kans pensaa ja sit mie menin ja nykäsin narusta. Ikävästihän siinä kävi, ei lähtenyt käyntiin. No nykäsinpä toisen kerran jo vain lähti, oli se vain aika nolo kun ei ekalla lähteny.Sen vanhan pensan tyhjensin ajamalla pois ja sitte panin uutta pensaa, nyt kysynkin että tuliko jokin vaurio kun vieläki pitää nykästä pari kertaa ennenkuin lähtee käyntiin.

    • tuoretta vielä

      Minulla oli auto liikennekäytöstä poisto. Pistin tankin piripintaan täyteen, ettei kosteutta muodostuisi ja ajoin hirsitalliin. Auto oli 3vuotta ja 2 kk seisonnassa. Otin käyttöön nyt joulukuussa ja toisella yrittämälläkin lähti käyntiin. Ei se bensa niin vanhene kun jotkin väittävät. Tankissa oli nesteen 98 bensaa.

    • hölmöläiset

      Lässynlässyn, kaasua vaan ja menoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe