Heips! Ajattelin kysäistä apua muilta jos jollakin samanlainen ongelma..
Mulla todettiin 2v sitten ärsyyntynyt paksusuoli ja koko 20v olen kärsinyt erinnäisistä vatsavaivoista aivan pienestä pitäen. Välillä on ripulia ja välillä ummetusta, ilmavaivoja tiettyinä aikoina aivan julmetusti ja limaakin välillä tulee ulostaessa/pieraistaessa jos maha on kipeä tai uloste kovalla.
Haavaumia mulla löydettiin peräsuoren tähystyksessä ja annettiin siihen rasva. Vaivat hieman helpoittivat, mutta edelleenkin sitä verta tulee ulostaessa jos on maha kovalla tai löysällä kun joutuu pyyhkimään moneen otteeseen monien ulostuskertojen takia. Välillä verenvuoro katoaa 2kk ja välillä se taas iskee kuin ilmasta, vuoto on vähentynyt. Mutta tänään kävin vessassa ja tunsin kuinka kirpaisi todella pahasta takamuksesta ja arvasin, että nyt on aivan varmasti tullut verta no olihan sitä tullut ja aika paljonkin verrattaen edellisiin kertoihin.
Ajattelin, että on taas aika ruveta rasvailemaan rasvallani peräaukkoa, jotta haavaumat toipuisivat. Rasvaani pitää myös levittää hieman peräaukon sisäänkin ja tunsin siellä aivan pienen patin, patti oli about pienen helmen kokoinen ja se oli kova, mutta ei kipeä. Onkohan kyseessä pukama vai voiko jolla jotain vakavampaa?
Mulla on kyllä viimeaikoina ollut vähän lieviä kipuja peräaukossa ja ulostamisen jälkeen tuntuu aina, että peräaukonsuulle jäisi joku kökkö joka ei vaan tule ulos.
Mulla on myös nykyisin ollut tosi usein vatsa umpisuolen kohdilta "kipeä" kivuksi en sitä kutsu, koska siinä on vain hyvin epämukava olo, vähän niinkuin siellä olisi kamalasti painetta mikä tekisi mieli painaa vain ulos.
Lääkäriin kyllä olen menossa taas kerran, koska minua tämä vaivaa. Haluaisinkin siis mielipiteitä ja apuja joa jollain on tuommoinen patti ihan lähellä peräaukkoa, mutta sielä sisällä vain ja onko tuommoisia vatsakipuja teillä tuossa umpisuolen kohdilla?
Patti pyllyssä
3
252
Vastaukset
- parannusta.
peräpukama?
Prosessoitu maito, viljojen gluteeni, sokeri, keinomakeutusaineet, prosessoidut kasvirasvat (margariinit ja kasvirasvakermat) ja lisäaineet. Ne kun jättää pois, rauhoittuu elimistö aika monella.
Viljat ja/tai maitotuotteet pois 4-8 viikoksi. Kokeile kumpi oireet aiheuttaa. Voi olla, että kumpikaan ei sovi. Jo 1-2 viikossa huomaa eron entiseen, jos jokin ruoka-aine ei sovi.
Jos jopa kolmasosa suomalaisista kärsii vatsa- ja suolisto-oireista tai muista ongelmista joissa viljojen välttäminen auttaa, niin sinä voit olla niistä yksi. Lisäksi viljojen gluteeni (vehnä, ruis ja ohra), peruna sekä maito tuottavat limaa elimistöön, joka pahentaa allergioita, astmaa, infektioita, lasten korvatulehduksia ja reuman oireita.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
Maitotuotteet ovat monella yksi keskeisistä syistä suolisto-oireisiin, allergioihin, astmaoireisiin sekä erilaisiin iho-ongelmiin. Maitotuotteiden eliminointi helpottaa usein näitä oireita, ja moni vuosia oireista kärsinyt pääsee pysyvästi eroon sekä ongelmasta että lääkityksestä. Lisäksi maitotuotteet keräävät limaa ja ovat usein merkittävänä tekijänä kroonisissa ylähengitystieinfektioissa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Kannattaa huomioida, että mitään koetta ei ole olemassa, joka näyttäisin yliherkkyyden viljoille ja/tai prosessoidulle lehmänmaidolle.
Näiden diagnoosi perustuu aina välttämisaltistuskokeeseen. - ongelmayksi
Pieraistaessa uloste karkaa.
- nypykkäinen
Jos olet kärsinyt ummetuksesta ja muutenkin istunut pöntöllä paljon niin veikkaisin tuota peräpukamaksi! Tietty jos huolestuttaa niin käy lääkärillä näyttämässä.
Itse olen paineen vähentämiseksi ryhtynyt pskomaan kyykkyasennossa. Tästä voi ihan googlata, paljon löytyy juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664