En tiedä, auttakaa. Opiskelen jo tällä hetkellä mutta en pärjää opinnoissa. Valinta pitäisi tehdä hiton tarkkaan koska sitten ei enää saa vaihtaa alaa näiden nykyajan lakien takia.
Mikä ala minulle sopisi?
7
258
Vastaukset
- mikmikmik
Saa sitä alaa vaihtaa vielä uudestaankin. Don't panic.
- Täältä tulee
Mikset pärjää? Annas kun arvaan, et jaksa tai viitsi eli motivaatio-ongelmat.
Kuten olen monesti kertonut, niin sitä "ainoaa oikeaa alaa" on vain hyvin harvoille, ja nämä yleensä alansa tietävät. Kaikki muut valitkoot alansa sieltä, mihin sattuvat pääsemään ja mitkä alat työllistävät. Tärkeintä on, että ihmisellä on jokin koulutus, työtehtävät vievät sitten useammankin mihin vievät.- .piste.
Minun ongelmani on kuulemma se, etten pysty pitkäjänteiseen työskentelyyn saavuttaakseni jonkun päämäärän vaan palkinnon on oltava melkein heti ja nyt edessäni. Käyn siis psykoterapiassa ongelmiini. Olen koukussa kaikenlaiseen kilpailuun jossa voin murskata vastustajani ja tuottaa heille mielipahaa. Yleensä tämä tapahtuu internetissä ja erilaisissa peleissä. Siinä yksi syy miksi opintoni kärsivät. En pysty tätä samaa suorittamaan opinnoissa tai työssä. Minusta olisi varmasti ihanaa olla joku norjalainen doping-hiihtäjä joka tulee 2 minuuttia muita ennen maaliin jokaisessa kisassa :) Taas joku pitkän esseen kirjoittaminen on niin puuduttavaa kuin olla ja osaa.
Mutta niin, en pääse noista ongelmista eroon vaikka mitä tekisin. Mieleni vain tekee koko ajan ''kiusata'' muita ja irvuilla taustalla. - Ehdotin vain
.piste. kirjoitti:
Minun ongelmani on kuulemma se, etten pysty pitkäjänteiseen työskentelyyn saavuttaakseni jonkun päämäärän vaan palkinnon on oltava melkein heti ja nyt edessäni. Käyn siis psykoterapiassa ongelmiini. Olen koukussa kaikenlaiseen kilpailuun jossa voin murskata vastustajani ja tuottaa heille mielipahaa. Yleensä tämä tapahtuu internetissä ja erilaisissa peleissä. Siinä yksi syy miksi opintoni kärsivät. En pysty tätä samaa suorittamaan opinnoissa tai työssä. Minusta olisi varmasti ihanaa olla joku norjalainen doping-hiihtäjä joka tulee 2 minuuttia muita ennen maaliin jokaisessa kisassa :) Taas joku pitkän esseen kirjoittaminen on niin puuduttavaa kuin olla ja osaa.
Mutta niin, en pääse noista ongelmista eroon vaikka mitä tekisin. Mieleni vain tekee koko ajan ''kiusata'' muita ja irvuilla taustalla.Sinun kannattaisi suuntautua ammattimaisesti televisioviihteen heikoin lenkki -kilpailuihin. Niissä tuollaisista luonteenpiirteistä olisi arvaamatontta hyötyä. Tosin saattaisit saada kilpailuissa kunnon vastuksen, koska muillakin kilpailijoilla on havaintojeni mukaan samanlaisia luonteenpiirteitä. Mutta me katsojat viihtyisimme...
- gladiaattori1
Talous tai markkinointi voisi sopia noihin kilpailu- ja murskausvietteihin.
- kandi
Oikikseen. Siinä onkin sulle haastettta ja jengissä on just samanlaista väkeä. No ei tietty kaikki, varmaan alle 30% pystyy myös empatiaan, mutta suurinosa on just tälläisiä, joille se oman egon paisuttelu sekä muiden voittaminen, ainakin tulevan tilipussin hekumoinnin ja yhteiskunnallisen aseman, että sisäänpääsyn vaikeuden perusteella. Sinne siis.
- Näin juuri
Tuli mieleen näitä vaihtoehtoja: yrittäjä, pokerinpelaaja, urheilija, lakimies, toimitusjohtaja... Lisääkin löytyy toki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029