Mitä järkeä elää?

Kertokaa............

Kertokaa mitä järkeä on elää jos:

- Ei mahdollisuutta saada töitä
- Ei mahdollisuutta seurustelusuhteisiin
- Ei mahdollisuutta kaverisuhteisiin
- Ei mahdollisuutta harrastuksiin tai mihinkään tekemiseen
- Ei mahdollisuutta onnellisuuteen
- Ei mahdollisuutta normaaliin elämään
- Ei mahdollisuutta mihinkään mikä herättäisi mielenkiintoa itselle
- Ei mahdollisuutta pois syrjäytymisestä


Eli kun tilanne on tämä niin mitä helvetin järkeä elää? Itse en keksi mitään syytä.

Pyydän että elkää vastatko jos aiotte sanoa että älä luovuta tai vastaavaa, olen luovuttanut jo vuosia sitten.

69

6072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+19

      Ei mitään järkeä elää. Tätä kai toivoitkin vastaukseksi.

    • no rain

      Minä en pidä töistä,ei ole kiinnostusta kaveri tai seurustelusuhteisiin.Erakkona parempi,ei tule pettymyksiä.Luen,pyöräilen,kuuntelen musiikkia ja katson televisiota.Syrjäytyminen on pop,yhteiskunta on hanurista.Syrjäydy oikein perusteellisesti,saat vapauden tunteen.

      • Anonyymi

        Kyllä vapaa kaikesta. Joku voi soittaa ja voit itsekin jos haluat. Älä vastaa puheluihin jos et halua.


    • iel

      Tähä en osaa kertoa kuin itsestä, kävi nimittäin niin hullusti että kuolin parin päivää syntymäni jälkeen. Ambulanssi miehet sanoivat etteivät ota kuollutta lasta. Kuitenkin sitten heräsin ja lääkärit sanoivat etten koskaan oppisi kirjoittamaan tai laskemaan. Ennenkuin pääsin maailmaan takaisin minulla on muisto jostakin tapahtumasta, Jumala sanoi että olen liian heikko kun sanoin hänelle että lähetä minut. Niin olen aina uskonut ja etsinnyt tietoa.
      Kaikesta huolimatta vaikka minulla oli neljä 4 todistuksessa lähdin yrittäjäksi, perustin oman yrityksen 23 vuotiaana.
      Jos sinulla on taitoja jossain sinäkin voita alkaa pienyrittäjäksi, minä sain silloin apua tilitoimistosta, sinne kannattaa mennä kyselemään esim vaatealasta korualasta, kampaajanalasta tai kosmetologin.... tai niin monesta muusta, uskon että olet minua älykkäämpi. Katso noita minun numeroita, ei se ole este ja kuka niitä kyselee.

      • reborn

        iel. Mielenkiintoista. Mulla on muistikuva hetkestä ennen syntymääni. Olin jossain tilassa joidenkin "olentojen" kanssa. Olin juuri syntymässä ja ajatus taas tänne maailmaan tulemisesta oli vastenmielinen, mutta pakko oli tulla. Sellaista elämäni on ollutkin eli vastenmielistä pakkoa ja odotusta että kun pääsisi jo pois täältä. En luota juuri kehenkään kun aina on matto vedetty pois alta.


      • Anonyymi

        No jos mikään noista hertomistasi pitää paikkansa nimontako konkurssia on jo takana olisit ny koittan jonkun uskottavamman sadun keksiä mun kohdalla kusit jo tuossa kun väitit muistavasi keskustelleesi jumalan kanssa synnyttyäsi vittu sinä et muista edes syntymästäsi kun sen mitä äitisi tai idäsi on sinulle siittä kertonut


      • Anonyymi
        reborn kirjoitti:

        iel. Mielenkiintoista. Mulla on muistikuva hetkestä ennen syntymääni. Olin jossain tilassa joidenkin "olentojen" kanssa. Olin juuri syntymässä ja ajatus taas tänne maailmaan tulemisesta oli vastenmielinen, mutta pakko oli tulla. Sellaista elämäni on ollutkin eli vastenmielistä pakkoa ja odotusta että kun pääsisi jo pois täältä. En luota juuri kehenkään kun aina on matto vedetty pois alta.

        Mistä hoitolaitoksesta te olette karanneet


    • tootired

      ota ryyppy niin huomaat kuinka ihanaa elämä on.pienessä hutikassa elämä menee kuin siivillä

      • Anonyymi

        Tämä on niin totta. Alkoholi puuduttaa otsalohkon. Ihanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on niin totta. Alkoholi puuduttaa otsalohkon. Ihanaa.

        Ei ole tuon vain säälittävä ja surullista että alkoholi tuo sinulle onnen Ei se tuo


      • Anonyymi

        Mistäs olit ajatellu rahat juomiseesi saada omalla kokemuksella mitä enemmän juo sitä enemmän tarttii et saa edes muistin pois


    • Uutisia

      Onko elämässä järkeä? Eihän tässä oikeasti mitään järkeä ole... elämän perimmäinen tarkoitushan on ollut vain geenien siirtäminen eteenpäin.

      Ihmiseläimen lisäksi täällä roikkuu aivan tyhjän panttina eläimet, kalat, kasvit, hyönteiset, bakteerit, virukset jne

      Miksi tämä kaikki on syntynyt, onko tällä kaikella jokin tarkoitus? Mietihän koko maailmankaikkeutta, mikä järki senkään olemassa ololla on?

      Nämä ovat kysymyksiä joihin ei ole vastauksia, on opittava vain olemaan tässä mielettömyydessä.

      Nyt sitten onkin mietittävä miten elää tätä mieletöntä elämää menettämättä järkeään.

      Elämähän olisi hirveän helppoa ja mukavaa, jos ihminen kohtelisi lähimmäistään arvokkaasti ja kunnioittavasti. Tämä on jatkuvaa kilpailua paremmuudesta, suorittamista.. ja mielestäni suurin osa taitaa elää ilman tietoisuutta, siitä tämä on vain elämää. Pysähtyyköhän nykyihminen (ilman kriisin tuomaa pakkoa) pohtimaan mistä tässä onkaan kyse?

      Liikaa ei tietenkään pidä syvällisiä miettiä, järkihän siinä sammuu, kun tajuaa ettei tämä maallinen tallustelumme täällä merkitsekään oikeasti mitään. Kukaan tuskin muistaa minuakaan 100 vuoden päästä.

      Joten minä elän tätä pientä vaatimatonta elämääni niin kuin parhaaksi näen, loukkaamatta ketään, olemalla sopusoinnussa itseni kanssa. Oman pahan loppuunpalamisen jälkeen osaan katsoa tätä kaikkea aivan uusin silmin. Minusta on hienoa tarkkailla vuoden aikojen vaihtumista, eläinten huoletonta oleilua tarkkailemalla voi oppia paljon.

      Omanlainen selviytymisleirihän tämä on, kunnialla kuitenkin kohti maalia menossa. Kuolema ihan varmasti korjaa minutkin ajallaan, en minä sitä joudata tekemällä itselleni pahaa.

      • FilosofienQfilosofi

        Mä ajattelen joka pv niin pitkälle että on jo järki lähtenyt. Välillä kun tajuaa et millään ei oo väliä niin alkaa ahdistaa se niin pirusti ja että meidän aivoissa vaan tapahtuu synapsien välillä signaaleja jotka pitåvät tietoisuuden. Mua ahdistaa jo että ahdistun tästä.


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu


      • Anonyymi

        Kirjoitat viisaasti hyvää joulun odotusta sinulle🥰😊🐦🐿🦆🐇🐈🌞🌝👍❄️☃️🛷


    • Mielikuvitusta

      onhan mahdollisuus nauttia alkoholista yms...opiskella asioita netissä
      tehdä nigerialaiskirjeitä ja rikastua

      • eutan. laill.

        Jos sauna, viina ja terva ei auta, tauti on kuolemaks. Psykiatrien on tarkoitus tappaa lähimmäisensä, koska he eivät salli näitä hoitokeinoja. He eivät myöskään hyväksy eutanasiaa, joka on halvin ja kivuttomin keino päästä heidän mielestään tarpeettomista ihmisistä.


      • allekirj.
        eutan. laill. kirjoitti:

        Jos sauna, viina ja terva ei auta, tauti on kuolemaks. Psykiatrien on tarkoitus tappaa lähimmäisensä, koska he eivät salli näitä hoitokeinoja. He eivät myöskään hyväksy eutanasiaa, joka on halvin ja kivuttomin keino päästä heidän mielestään tarpeettomista ihmisistä.

        http://www.adressit.com/azz_09
        Eutanasia laillistettava-adressiin toivotaan allekirjoituksia.


    • iel

      Niin olet arvokas kuten edellä sanoo ja elämä on lahja. Suunniteltiin se jo tuonpuoleisessa ja luvattiin et ollaan täällä auttamas jos joku eksyy. Elämä on koetustila, niistä kasvetaan ja niin voidaan kestää useita muita koettelemuksia, jotka Jumala antoi meille, niin hän katsoo et pääsisimme takas hänen luokseen sitten kun on aika. Miksi antaisit lahjasi pois? Oletko kenties sänkypotilas, kuulostaa aika kurjalle jos noi kaikki sanomasi pitää paikkansa. Rukoilen puolestasi. Jumala tekee tässä asiassa kuin tahtoo, ei ole minun tahdostani kiinne.

    • Ahdistunut mies

      Itsekkään en voi muuta vastata kuin että ei ole järkeä elää kun ei voi tehdä mitään. Pelkkää kurjuutta tiedossa vielä vuosikymmenien ajan ennenkuin kuolema armahtaa. Ellen sitten saa tehtyä itsaria.

    • sama täällä

      Olen aikalailla samassa tilanteessa, kuin ap, mutta pidän harrastuksinani niitä ilmaisia juttuja, joita pystyn ja toisinaan jaksan tehdä. Ei kai tässä ole mitään mieltä.

    • terapian vastainen

      Ei tuossa tilanteessa olekaan järkeä elää. Mutta ei ole järkeä itseäänkään murhata, sillä se voi epäonnistua, ja onnistuessaankaan ei ole tietoa tuonpuoleisesta...

      Olen suurinpiirtein samassa tilanteessa. Suunnilleen kaikki hoidot masennukseen alkaa olla kokeiltu. Iän myötä mahdollisuudet vaan vähenevät. Nuorena sentään saattoi olla jotain toivoa. Kärsimys ja sairaus ja kuolemantoive tulee jatkuvasti pahemmaksi tai ei ainakaan lievity... Elämä tuntui turhalta parikymppisenä ja on sitä tänäkin päivänä.

      En keksi muuta ratkaisua kuin vahva lääkitys, joka poistaa kuolemantoiveen, ja mitä ehdottelin tuolla toisessakin ketjussa. Sitten jaksaa paremmin.

      • Anonyymi

        Hyppää junan alle


    • skitsobo

      Et maininnut opiskelua. Käy lukio ja sen jälkeen yliopistoon, vaikka lääkäriksi!

      • 34534535

        Niin, koska sinne yliopistoonhan voi vaan kävellä sisään eikä tarvitse läpäistä mitään kokeita tai saada mitään pisteitä mistään.... urpo.


    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Ulkopuolisen kanssa keskustelu saattaisi auttaa määrittelemään omaa tilannetta tarkemmin ja auttaa myös löytämään ehkä uudenlaista näkökulmaa umpikujalta tuntuvaan tilanteeseen.
      Tässä linkki Suomen Mielenterveysseuran tarjoamiin palveluihin. Valtakunnallinen kriisipuhelin saattaisi olla noista palveluista yksi varteenotettava vaihtoehto. http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus

      • rypiä

        Miksei ihmiset saa rauhassa rypeä masennuksessaan. Aina joku kriisikeskus tai kirkko tulee jeesustelemaan että kyllä se siitä. Elämä on ihanaa. Ja vitut oo. Ei se miksikään muutu.


      • Anonyymi

        "Ulkopuolisen kanssa keskustelu saattaisi auttaa määrittelemään omaa tilannetta tarkemmin ja auttaa myös löytämään ehkä uudenlaista näkökulmaa umpikujalta tuntuvaan tilanteeseen."

        Jepjep. Hain apua vakaviin lääkehaittoihin. Ei uskottu, ei kuunneltu. Naureskeltiin ja kaasuvalotettiin. Kärsimystä ja oireita vähäteltiin. Ei ollut uusia näkökulmia ainakaan minun tilanteeseeni. Vain sitä samaa lääkekeskeistä "hoitoa". Tämä oli minun kokemukseni. Ehkä jollain toisella on parempi tuuri.

        Omalta kohdaltani sanon kiitos, mutta ei kiitos. Menetelmä on jo katsottuna.


      • Anonyymi
        rypiä kirjoitti:

        Miksei ihmiset saa rauhassa rypeä masennuksessaan. Aina joku kriisikeskus tai kirkko tulee jeesustelemaan että kyllä se siitä. Elämä on ihanaa. Ja vitut oo. Ei se miksikään muutu.

        Ei muutu, ei.
        Samaa ympyrää.
        Synnyt huonoon porukkaan, jossa ei ketään avita vähääkään.
        Ja semmoisissa porukoissa pysyt.
        Paremposaiset tulevat kiertämään sinut aina.
        Oliko se lapsen vika, kun kasvoi likaojassa, ei.
        Sääli.


    • pummiharmonia

      Joutuu antamaan tieteen vastauksen, "tunne elimen" stimulointi tarpeeksi säännöllisellä kanssa käymisellä on ainoa tie sillä kyseinen osa aivoissa surkastuu ajan kanssa jonka jälkeen liikunta ja terveet valiot antaa ainoastaan vahvan ja terveen olon mutta hymy ei ole nousemassa ennen aivojen treenaamista.

    • zyzz

      Toteuta sun unelmat mitkä ne onkaaan, sä pystyt siihen jos oikeesti haluat... me eletään vaan kerran täällä jote nauti elämäst

    • Saman huomannut

      Ei elämässä mitään järkeä olekkaan..Mutta vielä kanattaa ennene viimeistä tuomiota kokeilla huumee,huorat ja haistattelu.

      Eikä se vaikka olisikin..ketä kiinnostaa? Täältä sivusta on jo huomantu mistä tässä kaikessa on kysymys..Ei järin mieltä ylentävää..En halua sen enempää lampaaksi kun pääministeriksikään ja muuta tämä maa ei sitten tarjoakkaan. Enkä myöskään halua pois maasta ,joten en kyllä keksi miksi odotta sitä ,että pääsee nauttimaa vanhustenhuollosta jota ei ole?

    • palstaa seraileva

      oNo minä ainakin odotan sitä hetkeä, kun istun jossain eläkeläisten loukussa ja robotti roksuttaa kohti, irvistää: hyvä huomenta, rouvakulta, ja alkaa vetämään haarojeni välistä vaippaa ja siinä viheessa moksautan komeutta turpaan.
      Kokemus se on sekin.

      Lapsuudesta muistan erään viinamäen miehen, joka eleli naapurinamme. Hän aina sanoi, että elämässä ei ole paljoa hohtoa, mutta vittuusillaan haluaa katsoa sen loppuun. Ja niin mies kaselikin ja eli jopa verrattain iäkkääksi ottaen huomioon rankan elämäntapansa ja kun ei vielä ollut näin tehokasta sairaanhoitoa.

      Jos ei niin, elämää kannattaa kokea. Aina se tarjoaa jotain. Ja huumorilla voi kurjuuttakin höystää.

    • tir1

      Minulla ei ole ikinä ollut lähellekään noin pahaa tilannetta, mutta puoli vuotta sitten minusta tuntui samalta.
      Omalla kohdallani vastauksina lähes olivat:
      1) Sairaala. Ongelmani oli fysiikasta johtuva masennus, joten kun lääkkeet eivät enää tehonneet, niin olin hyvin lähellä itseilmoittautumista sairaalan "suljetulle osastolle". Listasta päätellen ongelmasi ei välttämättä ole vastaava, joten lääkkeet eivät välttämättä auta (minulla lääkkeiden vaihto auttoi).
      2) Ajattelin kirjoittaa tai vastailla SOS-kriisikeskuksen tms puhelimeen, koska uskon oman osaamiseni riittävän siihen ja se voisi auttaa myös minua. Jos sinulla ei ole osaamista tällaiseen, voi miettiä myös vaikka vanhusten kävelyttämistä, mennä soppajonoon tarjoilemaan tms harrastusta missä saa ja joutuu auttamaan muita. Jos pystyt siihen niin uskon että se auttaisi sinua pitämään omaa elämääsi kasassa myös.

    • Marttiina

      Ei enaa mitaan. Hullu lestakodin ukko tuhosi lopulta lapset minut kaiken. Suomi ei tarvitse eika halua alykkaita ja empaattisia. Kierot ja haikailemattomat tai muuten tyhmat hallitsee. Luonnehairioiset ja 'kuulu meidan uskontoon tai eristamme sinut'
      Saat virtuaalitietoa videoita tms. ohjeeksi. Ei se riita. Tarvitaan elava rinnallakulkeva ihminen. Mina ainakin tarvitsen. Hanelle pitaa myos olla huumoria ja alykkyytta. Niita miehia kuole villa paikka kunnilla ei ole. En ole mina ainakaan loytanyt. Haluaisin elaa, olla hyodyllinen. Unipillerien syonti loppuisi tai radikaalisti vahenisi. Normaalielamassa tulee uni, mutta ei helvetillisessa stressista. On nukuttava laakkeilla ja patkaunta. Kuntouttaisin oma lla vankalla tiedolla itseani ja myöhemmin myos muita.
      Tata ei suomi salli. Hyodyttomat panna an hautaan. Hjalliksella hyvia mielipiteita. Videoiden perusteella pidin Hanesta paljon. Liike Nyt.

    • Olikohantoimittaja

      Minä sain yhden vanhemman rouvan kiinni kun oli viemässä kärryistäni banaaniterttua.

      Kun kysyin mitä ihmettä hän tekee niin tuo selitti että oli itse unohtanut ostaa banaanit eikä jaksanut enää kävellä takaisin hakemaan niitä.

      Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin?


      Aika vitun aivokuollut täytyy olla, jos noin menee tekemään.

    • Tottelenlakia

      Juuri eilen vietiin korista mansikat ja pensasmustikat. Viimeiset rasiat otin laarista. Paistopisteellä laskin korin hetkeksi maahan ja joku ehti viedä marjat.

      Vittu mikä urpo. Toivottavasti jäi auton alle.

    • Ymmärrätkövitunvammainen

      Ilman muuta syyllistyy rikokseen.

      Ostajat ostaa ostajan ja kauppiaan kanssa tekemän sopimuksen mukaan tuotteita. Ostotapahtuma tapahtuu siten että kuluttaja laittaa tuotteen koriinsa ja siirtyy maksamaan kassalle.

      Kauppias voi myös purkaa tuon ostotapahtuman erinäisistä syistä. Esim. olutta ei myydä tietyn kellonajan jälkeen ja kassa ei suostu ottamaan maksua vastaan. Tai että kuluttajalla ei ole rahaa kun pitäisi maksaa ostamansa tuote.

      Myös asiakas voi perua kaupassa liikkuessaan tuon ostotapahtuman laittamalla tuotteen takaisin hyllyyn.

      Toinen asiakas varastaa jos ronkkii tuotteita toisen kärryistä.



      Ime paskaa luuseri:D

    • Ihmeluuseri

      On, kerran Prismassa kello oli jotakuinkin 20.55 ja ainoa kassatyöntekijä hidasteli. Minulla oli jaloissani kori, jossa oli muiden ostosten lisäksi sixpakki siideriä. Joku parikymppinen heppu ryntäsi siitä, otti sen sixpackin ja sanoi "sori mun on pakko ottaa nää tästä että kerkeän" ja kiilasi eteeni. :D No, sama se minulle oli, oli sen verran janoisen oloinen kaveri että tarpeeseen meni.


      Aika juoppo täytyy olla, jos ei malttanut odottaa seuraavaan päivään.

      • SaaraAaltoonniinseksikäs

        Mietipä, kun olisi ollut alkoholitonta ja olisi huomannut vasta kotona =D Niissähän lukee älyttömän pienellä se alkoholiton.


    • Onneksikuoli

      Minä tunnen tällaisen äidin, hän antaa kaikessa periksi lapsille. Ei jaksa kasvattaa näitä, vaan antaa periksi jotta pääsee helpommalla. Sanoo aina että ei vaan jaksa, helpommalla pääsee kun antaa tehdä mitä tahtovat. Ei ajattele lainkaan pidemmällä tähtäimellä, ainoastaan sitä tilannetta ja sen rankkuutta. Minä kasvatan lapsiani pidemmällä tähtäimellä, vaikka nyt on rankkaa ja ei jaksaisi, ajattelen että mieluummin rankkaan pari päivää-pari vuotta riippuen mikä vaihe menossa, kuin rankkaa seuraavat 40 vuotta kasvatuksen puutteen takia.


      JUURI NÄIN!


      Miksi minulla piti olla luuseriäiti, joka ei jaksanut kasvattaa minua:((((((

    • Hyväettäkuolevat

      Minulle sattunut ssmantyyppinen tapaus kuin maustepurkkia siirrellyt tyttö. Minua esti etenemästä pieni lapsi, laittoi jalkansa eteeni, kun olin menosaa pakkaamaan samalla huomasin maahanmuuttajaäidin kurottavan maksamaani juustoa käteensä vaikka oli jo oman puolen ostoksensa pakannut. Sanoin: anteeksi, mutta juusto on minun. Selvästi toistettu kuvio heillä ja varmaan käytettykin. En ehkä olisi huomannutkaan, mutta sillä kertaa minulla oli vain juusto ostoksenani.


      Vittu mikä kusipää!

      Toivottavasti saa syövän.

    • heitä---

      mielen pahoittajat helevettiin pois mielestä.

      ei muuta mahdollisuutta.

    • Anonyymi

      Senkus kuolet pois.


      Muista lukea Ilta-Sanomia.

    • Anonyymi

      syö karkkia, juo viinaa, testaile huumeita, myy persettä, älä unohda tupakkaa, katso kivoja sarjoja ja leffoja, lue suomi24 keskustelupalstoja, lue seiskaa, iltasanomia, katso kardashianeita ja muita loveisland paskoj, ÄLÄ KOSKE OIKEISIIN TÖIHIN. YOLO

    • Anonyymi

      Aloittaja luettelee mihin kaikkeen ei ole mahdollisuutta.
      Oletko siis kuollut? Kuoleelta tuo kaikki on mahdotonta, ei elävältä.

      Jos ja kun olet itse päättänyt että näin nyt on, elät sitten siinä vakaumuksessasi.
      Kenen syy? Omasi.
      Lopeta toisten syyttely sillä sitä sinä tuon kaiken takana teet. Leikit marttyyria ja uhria.
      Sinulle on tehty ja tehdään jonkin sortin vääryyttä, et varmasti osaa itse edes sanoa mitä, mutta jotain kumminkin. Voi olla että olet joutunut pettymään. Voi olla että sinulle on tehty vääryyttä. Kukaan meistä ei siltä säästy. Et rakasta itseäsi vaan vihaat, ja se on suuri ongelma ja vääryys jota itseäsi kohtaan teet.
      Luettelet vikoja ja virheitä itsestäsi, tongit niitä ja jollakin tapaa nautit siitä. Entä jos etsisitkin jotain hyvää itsestäsi? Yhden asian?
      Sillä joka ikisessä on jokin pieni hyvä nurkka, ja sitä kautta voi sitten alkaa etsiä niitä lisää. Keskittyä niihin, ei itsensä haukkumiseen ja mollaamiseen.
      Nyt sanot "mahdotonta. Ei ole mitään. Ei se kannata" Huomaatko?

      Maailma ja elämä on mahdollisuuksia täynnä. On vain lakattava tuijottamasta sitä omaa surkeaa napaansa ja nostettava katseensa siitä. On vain luovuttava herkullisesta nautinnollisesta itsesäälistä ja katkeruudesta vaikka miten makeaa se onkin syytellä elämää ja kohtaloa ja mitä kaikkea kun minulla raukalla ei ole mitään eikä mitään mahdollisuutta mitään saadakaan tai saavuttaakaan.
      Niin kauan ei ole kun ryömit siellä kurassasi ja kieltäydyt näkemästä muuta.

      Ja usko pois, mikään kohtalo maailmassa ei ketään mihinkään kurjuuteen pakota! Ihminen on oman onnensa seppä, pitää vain tajuta että ehkä kaikkea sitä ihanaa loistoa ja upeutta et voi koskaan saavuttaa mutta tosi paljon hyvää ja onnellista kyllä jos näet vaivaa sen eteen ja HALUAT tehdä!
      Minä jos kuka sen tiedän. En tässä ala kertoa mistä olen noussut mutta jos en olisi, on hyvin todennäköistä että olisin vankilassa tai kuollut. Lähtökohtani elämään on olleet harvinaisen huonot. Niistä on jäänyt syvät arvet ja haavat aukeaa välillä, mutta siltikin olen päättänyt elää ja toteuttaa haaveitani ja tehdä tästä elämästäni parhaan mahdollisen.
      Katkeruuttakin olen tuntenut niitä kohtaan jotka minut yrittivät kuraan polkea, syvää vihaakin, mutta nyt lähinnä säälin heitä. Ei ollut heilläkään helppoa itsensä kanssa, ja samanlaista elämää en missään tapauksessa itselleni halunnut enkä halua.
      Minulla ei ollut koskaan turvallista hyvää lapsuutta ja jouduin ottamaan vastuun itsestäni hyvin pienestä alkaen, vihan ja kaunan ilmapiirissä.
      Se kasvatti luonnetta ja päätin että selviän. En siedä epäoikeudenmukaisuutta enkä minkäänlaista kiusaamista ja sortamista. Tiedän mitä on joutua uhriksi mutta uhrin rooliin en ole suostunut.

      Saavutin unelmani eli työs jota rakastan, ihan mukavan toimeentulon, oman asunnon ja ystäviä. Vaikka todella huonoista asemista lähdin ja todella helposti olisi toisinkin voinut käydä olen selvinnyt haavoineni ja arpineni.

      Nyt sitten kimppuuni hyökätään ja minua syytellään kovaksi ja ilkeäksi. Se on normaali reaktio. Ehkä se kuitenkin toimii pienenä silmien avaajana jollekin, entä jos...?
      En hauku ketään ja tiedän että kaikilla ei vahvuutta ole mutta sen verran takuulla löytyy että negatiivisen omakuvan kanssa pystyy työskentelemään vaikkei se niin kivaa olekaan. Se kuitenkin palkitsee monin kerroin ja elämästä alkaa nähdä muutakin kuin ei-se-kannata. Ei-ole-mahdollista. En-koskaan-kuitenkaan.
      Kokeile, ei maksa mitään ja ainahan voi palata takaisin itsevihaan.

      • Anonyymi

        Tuo 09:13 on hyvä kirjoitus.

        Tosin joku itseensä tyytymätön voi siitä vetää " herneen nenään ".

        Jutusta tuli vähän oma tilanteeni mieleen, helppoa ei ole ollut, mutta en ole antanut periksi.
        En koskaan nuorempana saavuttanut mitään, sotkin elämäni ja sähläsin.
        Se oli silloin se. Ainoa, että en ole edelleenkään saavuttanut mitään, ja edelleenkin " potkitaan päähän " joissain tilanteissa.
        Joskus mietin, miksi ja miten kestän tuon kaiken, ja myönnän, että heikkoina hetkinä on joskus tullut mieleen luovuttaa, ei toki tappamalla itseäni, mutta muuten vain luovuttamalla.

        Omalta kohdaltani kuitenkin tiedän, ettei se auta mitään, ja joku ( ehkä sisu ja oma halu pärjätä ) joka tapauksessa auttaa vain jaksamaan.
        Ei tässä oikein muukaan auta, kuin puskea eteenpäin. Jos haluaisin katkeroitua tai vihastua, minulle tulisi vaan todella paha olo henkisesti.
        Vähemmällä olen päässyt, kun pidän huolen omasta olemisesta ja elämisestä, enkä niin välitä mitä jotkut toiset ehkä ovat mieltä, tai miten minua kohtelevat.


    • Anonyymi

      No eihän tässä mitään järkeä olekaan. Meille elämän surkimuksille pitäisi tarjota luotettava palvelu avustettuun itsemurhaan, niin kenenkään ei tarvisi täällä kärsiä turhaan. Mutta niin kauan kun tätä ei ole, niin on valittu se tie, että aiheutetaan tarkoituksellisesti valtavia inhimillisiä ja taloudellisia kärsimyksiä suurelle joukolle ihmisiä. Mutta sehän tuntuu olevan se kaikista tärkein asia täällä, että pääsee oikein käyttämällä käyttämään valtaa toisiin ihmisiin.

      • Anonyymi

        Mitään järkeä ei ole, eikä tulekaan, jos aina vaan pitää itse itseään surkimuksena.
        Tuntuu pahalta mainitakin tää asia, mutta kun se on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään järkeä ei ole, eikä tulekaan, jos aina vaan pitää itse itseään surkimuksena.
        Tuntuu pahalta mainitakin tää asia, mutta kun se on totta.

        Ja juuri siksi meidän pitäisikin saada apua itsemurhan tekemiseen. Päästäisiin täältä rasittamasta itseämme ja teitä muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri siksi meidän pitäisikin saada apua itsemurhan tekemiseen. Päästäisiin täältä rasittamasta itseämme ja teitä muita.

        Ei kukaan voi auttaa, koska kukaan muu ei halua sinun tekevän itsemurhaa.
        Se on vain yksin sinun ajatuksesi.

        Miksi ajattelet, että olisit muiden rasitteena ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan voi auttaa, koska kukaan muu ei halua sinun tekevän itsemurhaa.
        Se on vain yksin sinun ajatuksesi.

        Miksi ajattelet, että olisit muiden rasitteena ?

        Ei sitä kaikkia muitakaan töitä välttämättä kukaan halua tehdä, mutta jonkun ne on silti pakko tehdä. Siksi itsemurhaan olisi hyvä saada asiantuntevaa palvelua, että asia hoituisi arvokkaasti ja turvallisesti.

        Minulle riittää ihan omana rasitteenani olo. En halua olla minä enkä olemassa enää päivääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä kaikkia muitakaan töitä välttämättä kukaan halua tehdä, mutta jonkun ne on silti pakko tehdä. Siksi itsemurhaan olisi hyvä saada asiantuntevaa palvelua, että asia hoituisi arvokkaasti ja turvallisesti.

        Minulle riittää ihan omana rasitteenani olo. En halua olla minä enkä olemassa enää päivääkään.

        Voisin väittää, että kyseessä olevaa asiaa ei voi verrata muuhun työntekoon.
        Eihän toisen itsemurhan avustaminen ole kenenkään näkökulmasta työtä.

        Oletko ikinä ajatellut miksi sinusta tuntuu, ettet halua olla sinä ?
        Onko se tunne ollut jo vuosia, vai onko se jonkun ahdistusjakson seurauksena tullutta ?
        Mikä saa sinut tuntemaan itsesi rasitteeksi itsellesi ?

        Olen kova kyselemään, koska olen iitsekin " paininut " itseni ja ajatusteni kanssa nuorempana.
        Ja jos olisin lakannut olemasta ( esim. tappanut itseni ), olisin kaikkia vuosien varrella kokemiani asioita köyhempi.
        En myöskään olisi tutustunut niihin ihmisiin, joihin olen saanut vuosien myötä tutustua.
        Tosin ei kaikki niin mukavia, mutta enemmän kuitenkin niitä mukavia tyyppejä.

        Jos olisin lakannut olemasta, en olisi nyt enää olemassa, ja vaikka ajoittain vaikeaa onkin, niin haluan ihan uteliaisuudesta katsoa kuinka pärjään tulevat viikot, kuukaudet, vuodet. Koska jos lakkaisin olemasta, ei sekään olisi mahdollista.

        Olenhan minä, niinkuin sinäkin, tähänkin asti selvinneet, niin miksi se olisi mahdotonta tästä eteenpäinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin väittää, että kyseessä olevaa asiaa ei voi verrata muuhun työntekoon.
        Eihän toisen itsemurhan avustaminen ole kenenkään näkökulmasta työtä.

        Oletko ikinä ajatellut miksi sinusta tuntuu, ettet halua olla sinä ?
        Onko se tunne ollut jo vuosia, vai onko se jonkun ahdistusjakson seurauksena tullutta ?
        Mikä saa sinut tuntemaan itsesi rasitteeksi itsellesi ?

        Olen kova kyselemään, koska olen iitsekin " paininut " itseni ja ajatusteni kanssa nuorempana.
        Ja jos olisin lakannut olemasta ( esim. tappanut itseni ), olisin kaikkia vuosien varrella kokemiani asioita köyhempi.
        En myöskään olisi tutustunut niihin ihmisiin, joihin olen saanut vuosien myötä tutustua.
        Tosin ei kaikki niin mukavia, mutta enemmän kuitenkin niitä mukavia tyyppejä.

        Jos olisin lakannut olemasta, en olisi nyt enää olemassa, ja vaikka ajoittain vaikeaa onkin, niin haluan ihan uteliaisuudesta katsoa kuinka pärjään tulevat viikot, kuukaudet, vuodet. Koska jos lakkaisin olemasta, ei sekään olisi mahdollista.

        Olenhan minä, niinkuin sinäkin, tähänkin asti selvinneet, niin miksi se olisi mahdotonta tästä eteenpäinkin.

        Emme ole alkuunkaan samalla sivulla tässä keskustelussa emmekä tule sinne pääsemään. Keskustelua on siis turha jatkaa. Hyvää loppuelämää!


    • Anonyymi

      Minusta hassu aloitus. Kysyjä kysyy että mitä järkeä on elää ja sitten käskee olla vastaamatta. Jokainen löytää ne omat järjen syyt itse, ei tämä elämä anna kaikille samaa. Kaikilla omat vaikeudet, mitä. Kelläkin sitten. Jokaisella joku toivon kipinä. Vaikea tietää kun toisen pään sisään ei pääse.

      • Anonyymi

        Onhan se loogista hyvänen aika!
        Keskustelu on avattu 6v sitten. Kirjoittaja oli silloin 74v. Nyt 80v.
        Jatkaa omaa ketjuaan kun ohutta "hämärtymistä" on nähtävissä jo taivaanrannassa - noin kuvaannollisessa mielessä.

        Riittävä eläke juoksee vanhemman opettajan työstä ja lapset ja lapsenlapset muistavat sopivin välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se loogista hyvänen aika!
        Keskustelu on avattu 6v sitten. Kirjoittaja oli silloin 74v. Nyt 80v.
        Jatkaa omaa ketjuaan kun ohutta "hämärtymistä" on nähtävissä jo taivaanrannassa - noin kuvaannollisessa mielessä.

        Riittävä eläke juoksee vanhemman opettajan työstä ja lapset ja lapsenlapset muistavat sopivin välein.

        Ei aloituksesta näe että aloittaja on vanhus. Päin vastoin.

        Aloittajalle ja samanmoisiin ongelmiin vastaisin että elämän tarkoitus on kokea juuri se mitä nyt koet. Yksinäisyys, työttömyys jne. Kun sen hyväksyy ja ymmärtää niin helpottaa kun ei koko ajan taistele. Hyväksyminen elämän asenteena helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloituksesta näe että aloittaja on vanhus. Päin vastoin.

        Aloittajalle ja samanmoisiin ongelmiin vastaisin että elämän tarkoitus on kokea juuri se mitä nyt koet. Yksinäisyys, työttömyys jne. Kun sen hyväksyy ja ymmärtää niin helpottaa kun ei koko ajan taistele. Hyväksyminen elämän asenteena helpottaa.

        Tässä tuli asiaa. Hyväksynyt olen osani ja se hieman helpotti. Eri asia jaksanko kauaa jatkaa mutta eipähän tarvitse päätä raapia enempää. Osani oli taistella masennusta vastaan koko elämäni. Muuta sisältöä minulla ei ole.


    • Anonyymi

      Ok. Miten ajattelit päättää päiväsi? Oliko joku päivä tiedossa? Kai on hautauskulut säästettynä?

    • Anonyymi

      Me mediassa toivomme ihmisten kuolemaa

      Yle

      • Anonyymi

        Onko media kohdellut sua huonosti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko media kohdellut sua huonosti ?

        Sitä ne haluaa mutta eivät sitä suoraan sano. Epäsuorasti kylläkin. Kaikki toimet tässä maassa menee kohti sitä päämäärää, suomalaisten epäsuoraa eutanasiaa kohti.


    • Anonyymi

      Iltalehden toimittajan on toivottavasti huumeissa kirjoittaessaan uutisia. Ihmeellistä sekasotkua.

    • Anonyymi

      Iltasanomien miestoimittajien vahingoittaminen vahingossa on erittäin hyvä asia.

    • Anonyymi

      Jos juoksee 100 m alta 10 s
      Niin saa ainakaan n kisoja
      Tai 4700 m coopertesti no in kisoihin ja kuumaa naiserss no eurijacpot 100miljoonaa

    • Anonyymi

      Ota ei sana pois jokaisesta lausahduksesta. Mieti onko sinulle kuitenkin joku pieni mahdollisuus saavuttaa jotakin. Itseni oli pakko yrittää nauttia pienistäkin onnistumisista, koska isoja ei tule/ ole tullut. Jos torjut kaiken noin voimakkaasti, et voi saada apua. Anna ihmisille mahdollisuus tulla lähellesi, oli se sitten naapurin mummo tai ärsyttävä "kaveri". Ei ole helppoa, ei. Tulevaisuudessa voi kuitenkin olla joku ihminen, tyä tms. jossa saat kokea jotain positiivista. Päätä katsoa elämää uusin silmin -edes hetki.

      Tsemppiä! Toivon, että tulet kokemaan jotain, joka saa elämisen tuntumaan edes siedettävältä.

    • Anonyymi

      Hyppää vaan junan alle se on paras ratkaisu

    • Anonyymi

      Jaa saas se iästäsi riippuen miksi et ole keksinyt syytä elää ja vielä oikkei veistä haavassasi kiertääkseni kuinka syvän ojan olet itsellesi jo kaivanut eli siis joko olet elämästäsi tehnyt niin mahdotonta ettei ole mitään mahdollisuutta yrittää elämässään noista mitään saavuttaa jos näin ni mikä olisi mielestäsi fiksuin ratkaisu että elämäsi helvetin saisit päättymään

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe