Onko kaupungin katujen kunnossapidosta vastaava taho ajatellut, että pölyisiä katuja pitäisi kastella?
Esim. eilen juuri ennen sadetta ilmassa leijui niin valtavasti pölyä ja korkealla että hengittäminen oli vaikeaa. Kevyen liikenteenkin pitäisi pystyä liikkumaan kaduilla ilman terveyshaittaa.
En ole koskaan näiden Riihimäen vuosien aikana nähnyt että katuja kasteltaisiin. Muualla sitä kyllä näkee.
valtava katupöly eilen kaupungilla ruuhka-aikana
17
179
Vastaukset
- Kaup. Postimies
Turhaa veden haaskausta, kuten kenttien jäädyttäminen.
- Einsteini
Niitä katujahan kastellaan juuri ennen harjakoneen harjausta. Pelkkä kastelu vaikuttaa pöllyämiseen ehkä yhden tunnin, mitäköhän järkeä siinä olisi?
Tältä palstalta löytyykin yleensä ne parhaat insinöörit neuvomaan muita katujen kunnossapidossa ja monessa muussakin... - tilupi85
Maanantainahan satoi, ihmettelen mä
- opetelkaasisälukua
Voisit vähän lukea aloittajan tekstiä paremmin, niin ei tarvitsisi mitään ihmetellä:
"Esim. eilen juuri ennen sadetta ilmassa leijui niin valtavasti pölyä ja korkealla että hengittäminen oli vaikeaa. Kevyen liikenteenkin pitäisi pystyä liikkumaan kaduilla ilman terveyshaittaa."
Siis, "juuri ennen sadetta"!!!
- voisi olla hyvä tääl
Helsingissä katuja kastellaan pöynsidontaaineella.
- turha rutina
Ihan oikeestikko joku edes siivoaa katuja täällä Riksussa. Onkohan kuinkakin karehdittu työpaikka tämä homma.
Älä aina valita. - työnantaja
turha rutina kirjoitti:
Ihan oikeestikko joku edes siivoaa katuja täällä Riksussa. Onkohan kuinkakin karehdittu työpaikka tämä homma.
Älä aina valita.Juu. Karehdittu on!
Kaupungin velvollisuus on pitää kadut siistissä, liikennöitävässä kunnossa, jos nyt sitten ikinä olet sellaisesta kuullut. Sellaista on ennenkin tapahtunut Riksussa! Tosin eivät joka paikkaan ehdi yhtä aikaa. Oikeesti!
Senhän me maksamme (m.m.) sitten veromarkoistamme, jos nyt sitten sellaisestakaan olet ikinä kuullut.
- Joopati joo
Eilen oli täällä RIihimäellä, juuri ennen sadetta, niin kova tuuli ja myräkkä ihan luonnon toimesta, ettenpä usko, että kadunputsaajilla oli tähän myräkkään osaa eikä arpaa. Mutta olen samaa mieltä, että täällä suomi24:n palstalla ne kaikki asiantuntijat, tuomarit, yms. insinöörit löytyy.
- kokoomus
Voi juku, tänään ei ollut katupölystä tietoakaan.
Eikä tarvita edes insinööriä, voi itse ihan todeta
- Valittajille..
Löytyi asiallinen keskustelun kannanotto katupölystä toiselta osastolta.
Turhaa valitusta.
Ei se pöly taida niin vaarallista olla kuin väitetään. Itse olen 15 vuotiaasta asti muokannut peltoja traktorilla, ja useasti oli semmoinen pöly että piti traktori pysäyttää kun ei eteensä nähnyt, eikä ollut mitään suodattimia ja hyttiä traktorissa. Puinti hommissa oli sama juttu, valtava pöly. Nyt olen 73 v perusterve, enkä käytä mitään lääkitystä vielä, peflet mittarikin puhallan pohjaan, joten asteikko ei riitä.
Miettikääs tätä RUIKUTTAJAT- vanha ja huono
Mietitty on, se puhallus ei näytä mitään todellisia arvoja ompahan taitolaji, jonka paha astmaattikokin puhaltaa pohjille.
- Sankarille..
Jos ei halua suojautua pölyltä ja lialta, voihan sitä lajia nauttia tuolla katupölyssäkin ihan tarpeeksi, ei tarvitse mennä muokkaamaan peltoja traktorilla. Ei se kuitenkaan mitään sankaruutta osoita, pikemminkin tyhmyyttä.
Astmaatikoille, allergikoille tai muille keuhkosairaille pöly on todella hankala, paha ja lamauttava. Sen lisäksi se tunkeutuu vaatteisiin, ihoon, hiuksiin niin,että suihku ja pesukone on tällaisen pölypilven jälkeen tarpeen.
Mietis tätä "PERUSTERVE"! - kaksisuuntainen miel
Sankarille.. kirjoitti:
Jos ei halua suojautua pölyltä ja lialta, voihan sitä lajia nauttia tuolla katupölyssäkin ihan tarpeeksi, ei tarvitse mennä muokkaamaan peltoja traktorilla. Ei se kuitenkaan mitään sankaruutta osoita, pikemminkin tyhmyyttä.
Astmaatikoille, allergikoille tai muille keuhkosairaille pöly on todella hankala, paha ja lamauttava. Sen lisäksi se tunkeutuu vaatteisiin, ihoon, hiuksiin niin,että suihku ja pesukone on tällaisen pölypilven jälkeen tarpeen.
Mietis tätä "PERUSTERVE"!Onkos se juuri siitä pakko kulkea missä katusiivous on työn alla, tyhmyyttä kun on monenlaista. Itse en ainakaan juuri sen koneen viereen änkeä ,mielummin kierrän kauempaa ja tulee lenkkiäkin samalla.
Sankarille sanoisin: Mitä ihmeen tyhmyyttä muokata peltoja?
Kyllä ne aamupuurot ja vellit maistuu sinullekkin , jos muokkaajia ei olisi , pitkä nälkä taitaisi tulla sankarillekkin. Pure vaan sitä valmista hampparia ja ole hiljaa.
Äläkä autoile voit vaikka saada pölyhiukkasia. - terve mieli
kaksisuuntainen miel kirjoitti:
Onkos se juuri siitä pakko kulkea missä katusiivous on työn alla, tyhmyyttä kun on monenlaista. Itse en ainakaan juuri sen koneen viereen änkeä ,mielummin kierrän kauempaa ja tulee lenkkiäkin samalla.
Sankarille sanoisin: Mitä ihmeen tyhmyyttä muokata peltoja?
Kyllä ne aamupuurot ja vellit maistuu sinullekkin , jos muokkaajia ei olisi , pitkä nälkä taitaisi tulla sankarillekkin. Pure vaan sitä valmista hampparia ja ole hiljaa.
Äläkä autoile voit vaikka saada pölyhiukkasia.Ei nyt tainnut ihan mennä perille;
Sitä katupölyä on runsaasti jo ennen kuin hiekanpuhdistuskoneet tulevat paikalle. Ei kait kukaan tieten tahtoen änkeä koneen viereen sen työskennellessä.
Ainakin nykyään myös pölyisen työn tekijöille työsuojelumääräykset edellyttävät hengityssuojaimia.
En väittänyt, että on tyhmää muokata peltoja.
Hienoa, että jo 15-vuotiaasta lähtien läpinäkymättömässä pölyssä karaistunut ja kasvanut kansanosa tuo minulle "aamupuurot ja vellit" pöytään, siinä olit oikeassa. Vai tuleekohan sitä viljaa kuitenkin melkoisesti ulkoa???
Siinä "hampparin puremisessa"olit kuitenkin väärässä, koska "valmis hamppari" ei minulle maistu...niin enkä sinulta kysy lupaa, milloin olen hiljaa.
Autoilen, mutta ajan myös paljon polkupyörällä, jolloin olen vaarassa saada mainitsemiasi pölyhiukkasia enemmän kuin autoillessa.
- 2+9
Kysyisin ketjun aloittajalta, että pitäisikö näin muutaman asteen pakkaskelilläkin katuja erikseen kastella? Eikö se ole melko vaarallista varsinkin, jos lunta vielä tulee lisää?
- kokeile pihallasi
Älä viitsi saivarrella. Kaikkihan tietävät, mistä tässä on kysymys...tai ei kait kuitenkaan kaikki kommentistasi päätellen!
- pölykeuhko
Riihimäen kaupungin tulisi jakaa asukkailleen ilmaisia hengitys suojia kun kerran ei pysty huolehtimaan kaduista. Katupöly on joka keväinen ongelma. Ohi ajavat autot nostattavat pölyn ilmaan , niin kävele tai pyöräile sitten siinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661397
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761230EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152- 79865
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19860- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta84693Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26668- 30656