Tänä kesänä poistun jos onnistun.

itsemurah

Aion yrittää itsemurhaa tänä kesänä. En kerro keinoja sen enempää. Mä oon lopullisesti kyllästynyt kaikkeen ja laitan nyt kaikelle pisteen. Olen aloittanut kirjoittamaan semmosta jäähyväis kirjettä jonka joku sitten löytää kuka nyt sitten mut löytää kotoani ja niin edelleen. En tiedä voiko sitä kutsua manifestiksi, kun se on tosiaan semmonen jäähyväiskirje. Mulla on vielä toukokuussa psykiatrikäynti. En voi antaa sitä hänelle, koska olen muuten taas osastolla. Oon 36v. mieshenkilö enkä enää tosiaan jaksa. Olen miettinyt tätä ja suunnitellut jo pitkään ja todella yritän tehdän tämän. Henkisesti ja fyysisesti olen valmistautunut asiaa varten... EDES oma hoitaja ei tiedä asiasta. mä sitten vaan hiljasesti poistun täältä, koska oon muille vaan riesa ja haitta. No niin se kirje vasta noin 10 sivuinen, mut on täs vielä vähän aikaa kirjoitella sitä.

80

1439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+18

      Miksi sä poistut?
      Eikö sulla ole parisuhdetta?
      Onko rahahuolia?
      Vai miksi?

      Jos sinulla on naisen puute, neuvoisin sinua menemääm Thaimaahan Pattayalle tai Phuketiin. Siellä on paljon kauniita thai naisia, jotka olisivat onnessaan länsimaisesta kunnollisesta miehestä.
      Saisit oman rakkaan helposti sieltä, jos se on täällä suomessa ujouden takia esim vaikeata.

      Älä riistä henkeäsi ainakaan vielä.
      Sinulla on mahdollisuus löytää onni.
      Sinun pitää kokeilla kaikki keinot ennen kuin teet viimeisen päätöksen.

      • Huoralla käyminen ei mielestäni ratkaise mitään.

        1) Se ei korjaa emotionaalista puutetta.

        2) Siitä saattaa tulla yhä huonompi itsetunto ("joudun maksamaan siitä että joku suostuisi olemaan minun kanssani").


    • 20+17

      Voisin itsekin ihan tosissani yrittää tehdä itsemurhan mutta en tiedä onko vielä tänä vuonna sen aika. Toisaalta on tässä ollut ihan tarpeeksi jo kohta 10 vuotta vaikka olenkin "vasta" 25-vuotias mieshenkilö. Ei oikein itsekkään enää jaksaisi elää kun ei näe mitään ulospääsyä tästä ikuisesta noidankehästä.

      • 20+17

        Siis ihan tarpeeksi raskasta on ollut piti sanomani. Turha sitten kenenkään tulla kommentoimaan että kaikkien elämä on raskasta kun ette tiedä tarkemmin minun tilanteestani.


    • Näin on.

      Itsekin olen monia kertoja miettinyt itsemurhaa mutta pelko helvetistä on pitänyt minut elossa. Itsemurha on yksi pahimmista synneistä siinä heität elämänlahjan hukkaan. Sinun pitää löytää jotain sisältöä elämällesi, esimerkiksi tekemällä hyväntekeväisyyttä, monille on myös usko tuonut paljon lohtua vaikeina aikoina. Meillä on asiat vähän liian hyvin täällä ei tajuta kuinka onnellisessa asemassa oikeasti olemme. Hyvinkin pienillä asioilla pystyt mahdollisesti jo tekemään muutoksia olotilaasi. Nukkumaanmeno aikaisin esimerkiksi, terveellinen ruokavalio, ja liikunta. Ihmisten tapaaminen ja uusiin ihmisiin tutustuminen. Passiivisena vain kotona yksin makoileminen saa kenet vaan ajattelemaan itsemurhaa ja masentumaan. Tai ehkäpä maisemanvaihdos vähäksi aikaa tai jopa pysyvästi jos tuntuu siltä tuo vaihtelua. Toivon todella että mietitte nyt tarkkaan, kuka vain niistä nälkäänäkevistä ja vakavasti sairaista tekisi mitä vain jotta voisi vaihtaa paikkaa kanssanne..

      • 20+17

        Se, että joissakin maissa ollaan nälkäkuoleman partaalla ei tee Suomesta vielä millään tavalla hyvää maata elää. Itse olen ateisti enkä usko tuollaisiin juttuihin helvettiin joutumisesta. Minulle elämä on ennemmin rangaistus kuin lahja.


      • 20+17
        20+17 kirjoitti:

        Se, että joissakin maissa ollaan nälkäkuoleman partaalla ei tee Suomesta vielä millään tavalla hyvää maata elää. Itse olen ateisti enkä usko tuollaisiin juttuihin helvettiin joutumisesta. Minulle elämä on ennemmin rangaistus kuin lahja.

        Mitä se hyödyttää pelotella jo valmiiksi ahdistuneita ihmisiä tuollaisilla kauhutarinoilla?


      • sdfgsdf 30 v
        20+17 kirjoitti:

        Mitä se hyödyttää pelotella jo valmiiksi ahdistuneita ihmisiä tuollaisilla kauhutarinoilla?

        Kannattaa se kuitenkin ottaa huomioon että myös ajaton helvetti voi olla totta. Saatana se on joka ihmistä itsemurhaan houkuttaa. Ja sehän ei halua hyvää ekenellekään. Se haluaa kaikki helvettiin koska sitä itseäänkin pelottaa horna ja on kateellinen ihmiselle jolle on kuitnekin annettu mahdollisuus valita iankaikkinen kohtalonsa.


      • srgergt

        Ohan se tavalllaan hyvä jos helvetti pelottaa. Siitä ainakin tietää sen ettei vielä ole Jumala sallinut paatua semmoseksi joka ei välitä vähääkään iankaikkisesta kohtalostaan. Vielä on mahdollisuus pelastua. Kukaan vaan ei tiiä montako pelastumismahdollisuutta eli niitä etsikonaikoja elämässä hänelle tulee. Kannattaa tietenkin valita se ensimmäinen. Jokaisen kutsun laiminlyönti on hirviä riski.


      • varoitan itsarista
        20+17 kirjoitti:

        Mitä se hyödyttää pelotella jo valmiiksi ahdistuneita ihmisiä tuollaisilla kauhutarinoilla?

        Ei ole pelottelua vaan rakkautta. Jos joku on palavassa talossa nukkumassa, niin onko pelottelua jos naapurit jyskyttävät ovia kaikin keinoin, että palvan talon väki heräis. Helvetti on totta.
        Ei kuolema ole päätepiste olemassaololle. On se epätoivoinen elämänkatsomus tuo ateismi - ei anna ihmissielulle mitän syytä viettää täällä muutam vuosikymmenen.
        Etsikää apua ja myös Luojaa niin uusi toivo alkaa sarastaa elämäänne.


      • LOLZ

        Onneksi olkoon! Olet vasta tuossa vaiheessa. Tuo vaihe on ohitettu meikäläisellä jo 10 vuotta sitten.


      • Anna mennä, jos se s

        Kuka Sinä olet syyllistämään kavereita? -He on sentään vakaan ja syvällisen harkinnan jälkeen päättäneet "riistää" hengen itseltään.
        Voisit kunnioittaa heidän vakaasti harkittua päätöstään.

        Minut ainakin tuollainen "kova" päätös tekee "nöyräksi".
        Ajattele, tuo toinen kaveruksista; on nähnyt - muka - jo kaiken täällä tarjoiltavan, ja vain 25. ikävuotta elettyään. Huimaa!!!

        Näkeeköhän hän muutoin tulevaisuuteen, että elämänsä jatkuu kuinkakin moniaita vuosia yhtä tympeänä, mitä luulet?
        Onkohan hän ottanut huomioon että elämässähän voi tapahtua vaikka kuinka mukava käänne heti seuraavassa hetkessä.

        Minä en aina kaan tuollaista riskiä ottaisi, mutta kaverilla on vissiin tietoa, - ettei elämä muutu suuntaan parempaan?


      • pummiharmonia

        Iha sama millä tavalla tämä biologinen paska kone sammuu, loppu tulos on sama, maatuminen.


      • pummiharmonia
        varoitan itsarista kirjoitti:

        Ei ole pelottelua vaan rakkautta. Jos joku on palavassa talossa nukkumassa, niin onko pelottelua jos naapurit jyskyttävät ovia kaikin keinoin, että palvan talon väki heräis. Helvetti on totta.
        Ei kuolema ole päätepiste olemassaololle. On se epätoivoinen elämänkatsomus tuo ateismi - ei anna ihmissielulle mitän syytä viettää täällä muutam vuosikymmenen.
        Etsikää apua ja myös Luojaa niin uusi toivo alkaa sarastaa elämäänne.

        Voi ny hyvänen aika, vielä 2k luvulla uskotaan johonkin jota ei kukaan ole ikinä pystynyt todistamaan, hallusinaatiot on mielen tuote, ei todiste


    • matter of choice

      No tässä maassa on tehty itsemurhia parisuhteenkin päättymisen vuoksi (melko pienestä mielestäni) joten en jaksa murehtia lähtijöistä kun vaihtoehtoja on aina. Naisena itse käyn hellyyttä hakemassa rajan takaa missä valikoimaa miehistä on sekä naisistakin.

      • 20+17

        No se onkin melko pieni murhe jos parisuhde päättyy kun itselläni ei edes koskaan ole sellaista ollut. Sen sijaan lähes 10 vuotta jatkunut päivittäinen ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko on mielestäni parempi syy luovuttaa.

        Kyllä ainakin itsestäni tuntuu siltä että kaikkea on jo yritetty eli kaikki kortit on katsottu elämän parantamiseksi. Mitä järkeä sitten on enää loputtomasti hakata päätään kiviseinään? Tilanteille itsensä altistaminen pahentaa niin paljon olotilaa että ajaudun vielä varmemmin lähemmäksi itsemurhaa ja jos en tapa itseäni niin jossain vaiheessa minut varmaan laitetaan pakkohoitoon.


    • siili1

      "Tilanteille itsensä altistaminen pahentaa niin paljon olotilaa"

      Kerrankin kuulen tuon joltakulta muultakin. Kaikki aina vannovat sen altistuksen nimeen. En tiedä sitten missä vika, mutta minulla altistus pahentaa oloa selvästi ja seuraava kerta on vielä vaikeampi. Seuraus voi olla toinen, jos turrutan itseni bentsolla eikä tilanteesta jää niin kamalaa muistikuvaa, mutten halua syödä niitä voidakseni tehdä asioita jotka ovat muille normaalia arkea.

      Minunkin kohdallani kaikki mahdolliset hoitokeinot on jo kokeiltu pitkää terapiaa myöten. Tajusin kuinka pohjalla olen, kun huomasin, että lukiessani jonkun kuolleen aloin tuntea kateuden piston.

      • 20+17

        Käyttäisin bentsoja mennäkseni sosiaalisiin tilanteisiin mutta kun lääkärit ovat laittaneet bentsot boikottiin.


    • Näin on

      Tätä kesää ei kyllä enää jaksa.

    • eiköhän niin

      MIksi kirjoittelette täällä jos olette asian niin päättäneet? Kyllä teillä vielä toivona on että jokin "porsaanreikä" ilmestyisi elämän jatkumiselle. Ja hyvä että sellainen onkin? Tulkoon se valaisemaan tienne.

      • 20+17

        Pitäisikö sitten olla kirjoittelematta? Ainakin niin kauan minussa vielä henki pihisee niin varmaankin jatkan kirjoittelua. Sitten kun en enää kirjoittele niin minua ei luultavasti enää ole olemassa.


      • 20+17
        20+17 kirjoitti:

        Pitäisikö sitten olla kirjoittelematta? Ainakin niin kauan minussa vielä henki pihisee niin varmaankin jatkan kirjoittelua. Sitten kun en enää kirjoittele niin minua ei luultavasti enää ole olemassa.

        Lisään vielä sen verran, että ehkä yritän saada täältä rohkeutta tehdä itsemurha.


      • kysyn vain
        20+17 kirjoitti:

        Lisään vielä sen verran, että ehkä yritän saada täältä rohkeutta tehdä itsemurha.

        Mitä rohekutta palsta voi sinulle antaa tehdä tuo epätoivoinen teko. No ihan hyvää kirjoittelu tekee. Ennen kirjoiteltiin päiväkirjaan ja nyt tapa on laittaa sanansa näin ja voi joku toinenkin lukea.
        Liittyykö sinulla tuo paha olo juuri elämäntarkoituksettomuuteen?


    • Tsemppiä

      Toivon kans, että löydät rohkeutta itselläni tuntui olevan tuossa reilu 2 viikkoa sitten, mutta erilaiset vastoinkäymiset vei pohjan suunnitelmalta ja nyt keksin uutta keinoa, mutta miksi haen kuolemalleni merkitystä? Eihän tällä elämälläkään sellaista ollut. Alkaa jo kuulostaa todella säälittävältä, mutta kävelen jo niin tummien pilvien alla, että edes tämä ei onnistu haluamallani tavalla. Ensimmäinen itsemurhayritys oli 2007, josta heräsin teholta ja päädyin 2 viikoksi suljetulle josta pakkohoitoon ja sit yllättävän tapahtumaketjun seurauksena johon tuo hoito ei kyllä liittyny millään tavalla sain muka motivaatiota jatkaa, mutta aina kun jotain yrittää jotain tekee niin kaikki kusee ei täs ole oikeasti mitään järkeä, että matematiikkakin kusee kohdallani, kun olen niin huono tuurinen...

      Ei paljoa auta, että tiedän kaiken olevan päänsisällä, kun tässä 15v sitä yritetty hoitaa tuloksetta. Liian rikottu ihminen jolla luottamus yhteiskuntaan ja sen ihmisiin on mennyt lopullisesti tän prosessin aikana. Lääkkeitä lääkkeitä lääkkeitä, niitä kyllä saa aina. Liikuntaakin on kokeiltu ja terve ruokavalio on jo nyt pelkästään sen takia, että elimistökin alkanut reagoimaan melko lujasti masennukseen(oksentelua jatkuvaa yökkimistä päivät pitkät). Oikeasti vituttaa nää suomi24 trollajat jotka tulee antaan jotain elämänohjeitä tänne vaikkeivat tiedä mistään mitään, koska eivät ole tätä itse todellisuudessa kokeneet. Jotain seurustelusuhteiden päättäneitä tulee muka antaan vertaistukea masennukseen comoon me ei pystytä edes puhumaan ihmisille saati katsomaan edes omia vanhempia silmiin. Kaikille itsemurhaa yrittäville siis tsemppiä toivon todellakin, että meille suotaisiin eutanasia, että meidän lähipiirikin oppis hyväksyyn tän kuoleman. Kuolin jo 7vuotiaana kun koulumaailmaan päädyin. Nyt mittarissa 29

    • jeejee.

      Olen 26-vuotias nainen, ja ajattelin myös tehdä itsemurhan tänä vuonna. Aion odottaa syksyyn asti, että täytän 27 ja pääsen samaan klubiin Jim Morrisonin, Janis Joplinin, Kurt Cobainin ja muiden kanssa.

      • 20+17

        "Olen 26-vuotias nainen, ja ajattelin myös tehdä itsemurhan tänä vuonna. Aion odottaa syksyyn asti, että täytän 27 ja pääsen samaan klubiin Jim Morrisonin, Janis Joplinin, Kurt Cobainin ja muiden kanssa."

        Voisit sitten vaikka viimeisenä hyvänä tekona harrastaa seksiä minun kanssa. Olen itse 25-vuotias mies ja olen myös ajatellut tappaa itseni. Miksipä ei voisi tehdä mitä vain jos joka tapauksessa aikoo riistää hengen itseltään.


      • Kokkei Laanko
        20+17 kirjoitti:

        "Olen 26-vuotias nainen, ja ajattelin myös tehdä itsemurhan tänä vuonna. Aion odottaa syksyyn asti, että täytän 27 ja pääsen samaan klubiin Jim Morrisonin, Janis Joplinin, Kurt Cobainin ja muiden kanssa."

        Voisit sitten vaikka viimeisenä hyvänä tekona harrastaa seksiä minun kanssa. Olen itse 25-vuotias mies ja olen myös ajatellut tappaa itseni. Miksipä ei voisi tehdä mitä vain jos joka tapauksessa aikoo riistää hengen itseltään.

        Niin, olisihan siinä sekin mahdollisuus että rakastuisitte ja päätätisitten hankkia lapsia ja elämä kääntyisi. Hyvä idea kaikenkaikkiaan. Kannattaa kokeilla kaikkea mikä voi pelastaa elämän.


      • jeejee.
        20+17 kirjoitti:

        "Olen 26-vuotias nainen, ja ajattelin myös tehdä itsemurhan tänä vuonna. Aion odottaa syksyyn asti, että täytän 27 ja pääsen samaan klubiin Jim Morrisonin, Janis Joplinin, Kurt Cobainin ja muiden kanssa."

        Voisit sitten vaikka viimeisenä hyvänä tekona harrastaa seksiä minun kanssa. Olen itse 25-vuotias mies ja olen myös ajatellut tappaa itseni. Miksipä ei voisi tehdä mitä vain jos joka tapauksessa aikoo riistää hengen itseltään.

        Sori, oon lesbo.


      • 15+19
        jeejee. kirjoitti:

        Sori, oon lesbo.

        No kyllähän ne lesbotkin joskus miehiä kokeilee.


      • jeejee.
        15+19 kirjoitti:

        No kyllähän ne lesbotkin joskus miehiä kokeilee.

        Ei tämä lesbo. Ja ne on kyllä sitten biseksuaaleja, jos miehiä kokeilevat. Heteromiehiltä menee aina nää luokittelut vähän sekaisin.


    • Seriously dah!

      Pitäisikö tämän palstan olla täynnä synkyyttä ja murhetta? Itsekin käyn masentuneena täällä lueskelemassa vailla itsetuhoisia ajatuksia eli en saisi käydä täällä? Oma osasto sitten pitäisi olla elämää haluaville ja tuhoisille jos ei kerran mahdutan saman palstan alle :D

      Miksi elämästä pitää tehdä vakavaa ihan oikeasti? Jos itse lähtisin täältä lähtisin ilolla ja naurulla koska ottaisin irti viimeisistäkin minuuteista.

    • Tsemppiä

      Heh joo itsellä oli vähän samankaltainen suunnitelma. Tosin kingston wall fanina oli tarkoitus tuolta kirjajulkkareilta(surunauhan järjestämä tapahtuma) siirtyä töölön kirkolle, mutta ehti mennä liput ja töölön kirkko oli niin pahasti remontissa ettei sinne oikeen päässy...

    • skitsobo

      Tiedän tunteen kun on loppu eikä mikään kiinnosta. Psykiatrilla käynnit myös turhia kun ei osaa kuvata tunteitaan. Sitä on niin sulkeutunut omaan pahaan oloonsa, ettei apu auta. Itse yritin itsemurhaa kun olin loppu. Epäonnistuin. Mulla oli sittenkin hyvä ystävä joka olisi ollut valmis auttamaan. Nykyään kun olen vaikeasti vammautunut olen saanut valtavasti apua. Mietin vieläkin uusintayritystä, huvittavalta saattaa kuulostaa niin en vain kehtaa. Kertokaa aikeistanne läheisille ja puhukaa mikä vaivaa. Ongelmat ovat kuitenkin suhteellisia ja toivottavasti teillä on fiksuna läheisiä jotka jaksavat kuunnella ja kääntää asioita ympäri. Itse en sitä uskaltanut tehdä. Olin paskahousu. Koulussa sanoin kerran että masentaa. Silloin minulle sanottiin, että ei kiinnosta vaikka tekisin itsemurhan. Masennuin siitä enemmän luulemalla miten välinpitämättömiä ihmiset ovat. Minusta välittävät ihmiset eivät kuitenkaan koulussa olleet joten nyt voisin jopa vetästä sitä koulukaveria turpiin. Ammattiauttajilla on huono puoli kun he eivät tunne asiakasta.

    • iidu3

      miten pääsen nopeiten hengestä

    • lusi

      Samaa mielta asiasta ettei masennukseen aina tarvita jotain tapahtumaa. Monesti ihmiset luulee etta jotain on tapahtunut. En itse edes tieda mita mulle on tapahtunut.. mieli on maassa. Olen syonyt mielialalaakkeita jo monta vuotta. Mietin joskus etta tatako on elama, kokoaikaista taistelua masennusta vastaan. On aikoja jolloin on parempi olla mutta sitten se taas tulee ja vetaa olotilat maahan. Mielessa on myos kaynyt itsemurha mutta en edes ole ajatellut pidemmalle miten sen toteuttaisin. Odotan vain paivaa jolloin voisin taas paremmin. Olen yleensa syonyt aina terveellisesti... liikuntaa on toki hyva ehdottaa masentuneelle mutta usein masentunut ei paase edes ylos sangysta... saatika sitten urheilemaan.

      Joskus mietin mika tassa elamassa on tarkoitus ja miksi taalla ollaan. Luulen kun kuolen, tulee tilalle tyhjyys ja pimeys toisin kuin ihmisten pelottelema Helvetti. Luulen etta kun kuolemme, emme enaa tunne/nae mitaan.

      Kirjotan tanne etta saan ilmaista ajatuksia joillekin jotka ehka tuntevat olevan samassa jamassa. Tsemppia kaikille...

    • kaippis

      Vaikka ymmärrän hyvin miten itsemurha voi tuntua ratkaisulta, niin pyydän kuitenkin, ettet tekisi sitä. En usko, että olet kenellekään riesa ja toivon että löydät itsestäsi vielä sen verran elämänhalua, että kerrot ajatuksistasi esim. hoitajallesi. Kaikki me ollaan arvokkaita eikä kukaan halua että tappaisit itsesi. Kovasti toivon että muutat mielesi.

    • Palvelija 2

      Älä hyvä ystävä tee itsaria, jos sen teet, niin joudut ojasta allikkoon. Käyppä YouTubessa googlaamassa itsemurhaa yrittäneiden kertomuksia, niin huomaat, missä mennään. Mitkään ongelmat täällä maan päällä eivät ole kymmenettä osaakaan siitä ongelmävyyhdistä, jonka joudut kohtaamaan, jos teet itsemurhan.

      Mikset sitä paitsi voisi ottaa JEESUSTA KRISTUSTA KAVERIKSESI, niin loppuisi toi sun kauhea yrittäminen, ja pääsisit ihanaan uskon lepon ja rauhaan ?

    • 20+17

      Minulle on joskus joku sanonut ainakin epäsuorasti että minun pitäisi tappaa itseni.

      • 20+17

        Tosin se sanoja oli sellainen tyyppi jolla ei itsellään ole todellakaan kaikki muumit laaksossa.


      • Omanarvontunto
        20+17 kirjoitti:

        Tosin se sanoja oli sellainen tyyppi jolla ei itsellään ole todellakaan kaikki muumit laaksossa.

        Mitä väliä sillä on mitä joku on suorasti tai epäsuorasti sanonut?! Ei mitään! Vaikkei ehkä siihen sillä tavalla olekaan pystynyt suhtautumaan.


    • uncleben

      pistäkääs ny itsenne kaulakiikkuun,piruako täällä siittäkin täytyy kertoa..

    • der1

      Miksi pitää odottaa kesään?

    • NASU58

      OO, NIIN MIÄKIN. OLEN YRITTÄNYT HAKEA APUA, MUTTA LÄHISAIRAALANI, JORVIN, HOITAJAT OVAT SUORAAN SANOEN PERSEESTÄ. EIVÄT YMMÄRÄÄ, HAUKKUVAT, VITTUILEVAT, JOTEN AI OAKSI KEIOKSI .E TODE HUT ITSE AHRKLUAY¨PÄRA-,BMF.ASJGHFN ILASYFN .OIAUSKÖGLJAS K'FÅTLÄHEN T TÄÄLTÄ NYT 0OMAN KÄDer-JLAÄM IASERI'AS RO
      ,ASÅ
      O,TRQWKE 'TRÖWE ÄTBWE,K
      TQ23W
      I'TSGD¨
      M 4TGY

    • Elämä

      Nyt sit oikeesti..... Jotkut taistelee hengestään ja toivoo et voisi jatkaa elämää! Ja te luovutatte! :( nuoret terveet ihmiset!! Ikinä ei saa luovuttaa!! Mihin luulette pääsevänne kun tapatte ittenne? Johonkin kuolleitten hall of fameen ?! EI sit te vaan ootte kuolleita!! Te ette tiedä mitä elämä antaa, ette ees viitti etsiä :( elämä on lahja, juu tiedän välillä menee huonosti ja ihmiset on paskoja, mut mitä si..... Kaikki on joskus paskoja! Ei pidä koskaan lopettaa yrittämästä, muuten ei oo koskaan ees eläny. Kokeilkaa tehä joka päivä jotain mikä on teille uutta ja jännää ja kattokaa miten elämä muuttuu! Te ette nää nyt ollenkaan kokonaisuutta, Eläkää! Sit voitte vasta kuolla! Olen kokenut tosi kurjia ja ahdistavia juttuja ja oon ollu kiusattu syljetty ja halveksittu niinku kaikki meistä joskus, mut olen löytänyt onnen koska en luovuttanut! Kokeilkaas elää 50 v niin ootte aivan eri mieltä! Itsari on itsekkäin teko minkä tiiän, miettikää perhettänne ja mitä niille kuolemanne aiheuttaa!

      • pakotettu

        Kuolema näyttäytyy helpotuksena tähän onnettomaan kitkuttamiseen. Itsekin haluaisin kuolla mutta en voi. Menin hyvinä aikoina hankkimaan lapsen, ja hänelle en voi tehdä samaa, mitä isäni teki minulle. Nyt se vasta on paskarasti, täytyy elää kunnes kuolee. Haha.


      • .....

        Naiset taitaa tehdä eniten itsemurhia juuri tuossa viidenkympin hujakoilla.

        Tuo "toiset taistelee hengestään"-moralisointi on naiivia ja yksisilmäistä. Eihän se hengestään taisteleva ole elänyt sen elämänsä lopettamista haluavan elämää. Entäs jos sankarillinen "hengestään taisteleva" ei kestäisi päivääkään sitä itsemurhaa suunnittelevan elämää? Miten voi moralisoida, jos ei edes tiedä, missä jatkuvassa tuskassa toiset voi elää?

        Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään. Kenelläkään toisella ei ole oikeutta vaatia esim. hengissä pysymistä.


    • Yks ehdokas?

      Riittääkö 10 kaljaa ja 10 Tenoxia? Vai pitääkö kaasuttaa? Olen ajatellut jos laittais muovipussin päähän ja kaasua sisään. Mä en haluaisi jäädä kasvikseksi lasteni riesaksi!

      • 20+17

        "Riittääkö 10 kaljaa ja 10 Tenoxia?"

        Ei tuolla määrällä kukaan pääse hengestään, tai ainakin se on erittäin epätodennäköistä.


      • 20+17
        20+17 kirjoitti:

        "Riittääkö 10 kaljaa ja 10 Tenoxia?"

        Ei tuolla määrällä kukaan pääse hengestään, tai ainakin se on erittäin epätodennäköistä.

        Hyvät unet varmaan saa jos ei muuta.


      • youip
        20+17 kirjoitti:

        Hyvät unet varmaan saa jos ei muuta.

        Minä vedin kerran 80 tenoxia ja paljon muita lääkkeitä päälle eikä henki lähtenyt.Tuon 10 tenoxia kun otat niin olet sekaisin seuraavan päivän,ei muuta.Ei kannata.


    • terapianvastainen

      Ota olotila puheeksi vaan. Voit saada paremman lääkityksen. Elämähän on rangaistus, ja paremmin sen kestää oikein lääkittynä. Lääkkeen syönti on parempi kuin itsemurha.

      Minä olen kymmenvuotisen psykoterapian läpikäynyt, eikä siitä ollut mitään hyötyä. Samaa lohdutonta kärsimystä elämä on siitä huolimatta. Voisin sanoa jopa olevani terapian uhri ja invalidisoitunut sen vaikutuksesta.

      Tarvitsen lääkitystä siitä yksinkertaisesta syystä, etten tappaisi itseäni. Olen 37-vuotias, ja kärsinyt parikymppisestä asti näistä masennusjutuista, peloista, huonosta opintomenestyksestä ja sitä myötä syrjäytymisestä työmarkkinoilta.

      Riittämättömällä lääkityksellä olo on niin paha, että kuolemaa toivoo päivittäin. Ei se ole mikään tahdon asia tuo kuolemantoive, niin kuin jotkut terveet tai lievästi masentuneet luulevat. Todennäköisesti ap:lla on jo nyt mielialalääke plus antipsykootti. Niistä pitää vain löytää sopiva yhdistelmä.

      Lääkitys voi ihan oikeasti poistaa kuolemantoiveen.

    • yksilensiylikäenpesä

      Olen aikoinaan ajatellut pakkomielteisesti elämän lopettamista. Onneksi en tehnyt mitään. Kun ei voi koskaan tietää miloin alkaa parempi vaihe, viikon vai vuoden päästä. Kannattaa jäädä odottamaan, itsemurhan voi tehdä liian aikaisin muttei koskaan liian myöhään. Eikä elämä ajattelemalla muutu vaan teoilla.

    • Kirjeet ovat turhia

      Aina ei voi voittaa - silti jättäisin tekemättä ja varsinkin kirjoittamatta mitään tilityskirjeitä. Jos joku tuttuni tekisi vastaavan - en avaisi kirjettä vaan laittaisin takkaan palamaan. Ei kuulu minulle jos joku haluaa välttämättä lopettaa elämänsä - luultavasti sen ainoa. Eli hei hei.

    • terapianvastainen

      "Kun ei voi koskaan tietää miloin alkaa parempi vaihe, viikon vai vuoden päästä."

      Tuota samaa roskaa minullekin kerrottiin erään pikkukaupungin nuorisopsykiatrian polilla jo kaksikymmentä vuotta sitten, ja sitten hiukan eri muodossa psykoterapiassa (terapiat ovat valheellista bisnestä ja voivat invalidisoida pysyvästi toisin kuin lääkkeet). Ei ole mitään mitään parempia aikoja - se on masennuksen ominaisuus. Jos parempia aikoja on, masennus on ollut alunperin lievää ja parannettavissa jollakin pa$katerapialla (eli parantuu pa$kasta hoidosta huolimatta) ja kevyellä lääkityksellä ja reippailla elämäntavoilla.

      Sitä paitsi kaikki "parempi aika" maksaa, ja jos ei ole menestynyt opinnoissa mielenterveyssyistä alle kolmikyppisenä, ei sitä omaa elämää tule myöhemminkään, kun ei tule niitä töitäkään, joihin opiskelun olisi tarkoitus johtaa. Sosiaalisesti kömpelönä taas saa tuntea olevansa jälkeenjäänyt, eikä niitä taitoja oikein voi missään harjoitellakaan, jos on oikein sekavassa kunnossa.

      Joidenkin kohtalona vaan on toistuva masennus ja psykoosit. Eikä psykooseja tarvitse olla kuin yksi, niin siinä on syytä murheeseen seuraaviksi vuosiksi. Elämä ON rangaistus joillekin. Aloittajakin sanoi jo, ettei jaksa, joten turha siinä tilanteessa on toivoa tarjota. Ei ole mitään toivoa. Vain pa$katerapeutit tarjoavat toivoa rahaa vastaan, mikä on valheellista teeskentelyä.

      Oikeasta masennuksesta ei voi parantua! Ei vaikka laittaisi omaisuutensa pa$katerpioihin (sekin raha olisi kannattanut laittaa vaikka maksullisiin naisiin.) Ei ole mitään parempaa elämää luvassa. On vain kärsimystä lievittäviä keinoja, kuten ylensyönti- ja juonti sekä ennen kaikkea tukevat lääkkeet.

      Ei voi muuta kuin kärsivällisesti kärsien odottaa elämänsä loppua, kun ei voi edes kirjan lukemiseen keskittyä. Vain odottaa, odottaa...

    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Hei,
      vaikeassa elämäntilanteessa voi hakea keskusteluapua myös auttavilta tahoilta.
      Alla muutama vaihtoehto.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin, jonka numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

      • 12345e

        Puhelut ei auta vittuakaan syvästi masentunutta.


    • itsemurhaajan vaimo

      Näkemiin sitten vaan itsemurhaa aikovalle. Mitä luusereita ja miehiä mukamas.

    • Keissa

      Muistan teitä, rakkaat kärivät lähimmäiseni, rukouksin: teitäkin joilla ei riitä uskoa. Uskon että Taivaallinen Isä tarttuu elämäänne ennen lopullista väsymistänne. Tämä on teille viesti, että olette tärkeitä ja teitä rakstetaan näin ja myös Korkeimmalta taholta.

      • Lapamato

        Tässä näkyy maailman tekopyhyys.

        "Rukoillaan" "luusereiden" puolesta, että joku näkymätön henkiolento heitä auttaisi, koska he ovat niin vastenmielisiä ettei heitä voi muutenkaan ottaa huomioon.
        Voisi mennä oma status jos sellaisten kanssa on tekemisissä!
        Apua!! Siis rukoillaan, että jumala jotenkin hoitaisi nämä ongelmatapaukset.
        Problem solved.

        Tyhmyys on ymmärtämättömyyttä ja siis pahuutta.
        Miksi Jumala (jos sellainen siis on) siis loi meistä niin tyhmiä??

        Kaikki on vaan aikuisten oikeasti täyttä puhdasta sattumaa.
        Juuri Siksi kannattaa elää. Sen jackpotin toivossa.


    • Hubuukiakose

      Miksi vasta kesällä , mielestäni vakavat päätökset ja teot toteutetaan nopeasti. Venyttely vesittää myös sinun aikeesi , sinäkin palaat joopas eipäs ajatuksiin . Kuolema ei ole leikittelyä siinä poistutaan elävienkirjoista ja kaikki päättyy , mitään autuasta tuonpuoleista ei ole kukaan löytänyt . Tokkopa sitä edes tarvitsee kukaan .

    • pena6

      Jumala voi eheyttää ja parantaa vaikka hetkessä. Suomessa on alkanut herätys ja nyt ei kannata edes ajatella mitään itsetuhoisia ajatuksia koska paljon ihmisiä tulee uskoon ja meno muuttuu ja tulee ilo kirkkoihin ja hengellisiin ohjelmiin ja niidenkin kautta voi kokea Jumalan avun. Tässä linkissä vaikuttaa Pyhä Henki ja auttaa masentuneita. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

    • juup1

      sä oot kova jätkä todella,,oltko tehnyt testamentin,,, muista tehdä,, onnea vaan,, kyl se siitä tai sit ei,muista vesi on kylmää koeta vaikka varpalla,,

    • Järkyttäviä!

      Nämä pitäisi ilmoittaa poliisille nämä palstan itsemurhauhkauskirjoitukset,

      • Ajattelitko

        että ihminen, joka haluaa kuolla, pelkää poliisia?


    • Ei h-i !

      On sellainen sanonta, että sääli on sairautta. Itsensä sääliminen on vieläkin sairaampaa.

    • Vaihtoehto?

      Jos elämä nykyisellään tuntuu liian raskaalta niin onko poistuminen ainoa vaihtoehto? Jos tämän hetkinen elämän taakka on liikaa niin mikset pistä kaikkea maallista rahoiksi ja muuta vaikka johonkin halpaan maahan aloittamaan kaiken alusta? Omaisuuden myynnistä saaduilla rahoilla saat aikaa järjestellä uudessa elämässä asiat mallilleen ja voit unohtaa kaikki ikävät asiat täällä. Suomalaiset ovat hyvässä maineessa työntekijöinä ulkomailla ja jos ei ole niin nirso sen suhteen mitä tekee niin töitä löytyy varmasti. Kesken pelin ei kannata luovuttaa kun voit kuitenkin aloittaa uudelta pöydältä.

    • Oikea lääkitys

      Masennus valitettavasti periytyy.Itse menetin elämänhaluni vuosia sitten.Lääkärit tiesivät tilanteestani mutta sain kunnon hoitoa vasta sitten kun sain psykoosin.Olin suljetulla os.6 viikkoa ja muutaman kerran myöhemminkin.Pikkuhiljaa oikea lääkitys löytyi ja nyt olen täynnä elämäniloa! Tosin muutin elämässäni myös asioita ollakseni onnellinen.Mun pitää olla sinkku(en luota miehiin) ja vaihdoin paikkakuntaa ym.ym..Nyt elämä hymyilee! Älä luovuta,joskus saatat huomata että aurinko rupeaa pikkuhiljaa paistamaan risukasaankin!

    • sepi6

      hello!on nuo ajatukset mullekin tuttuja,mut vielä elän ,elän uhallakin.ei nuo asiat oo villasella painettavia. itsemurha on oma valinta,mutta se koskettaa monia ympärilläsi.ei mulla oo taikasanaa ,että pääsisit pois noista asioista,mutta toivon,etää jaksat antaa elämän kantaa luonollisesti.t.sepi

    • Älämene

      Älä lähde vielä. Ikinä ei tiedä mitä nurkan takana odottaa. Itse olen vasta 20-vuotias, kärsinyt syömishäiriöstä ja masennuksesta. Liian moni tuttavapiiristä on lähtenyt oman käden kautta, setäni, serkkuni ja 6 muuta tuttua. Jokaisen ihmisen menettäminen sattuu, vaikkei olisi oltukkaan niin läheisiä. Itsellänikin oli lähellä viime vuonna ja otinkin muutaman kerran yliannostuksen, mutta olen kuitenkin liian utelias kuolemaan.

      Itselläni auttoi uuden urheilulajin aloittaminen, lemmikin osto ja aloin käymään erilaisilla kursseilla. Hanki rakas elämään jotain uutta. Uusi harrastus, johon voit panostaa. Ota joku tavoite, haasta itsesi tai liity johonkin ryhmään. Jos tykkäät kirjoittaa, niin kirjoita novelleja nettiin tai bloggaa. Keksi joku päämäärä mitä tavoitella! Hanki koira, käy koirapuistossa... Mene sukututkimus kurssille... Ala opiskelemaan uutta kieltä..

      Älä lähde vielä.

    • rukoileva

      Käykää katsomasa youtupesa jotka on käyny rajan takana,..On näkymätön ja näkyvä maailma,.Jumala meitä kaikkia auttakoon.

    • Haist vittu

      Kuulostaa tosi homolta toi sun juttus.. Koitas nyt sitten runkkari tehdä jotain kivoja juttuja ennen harakiriä.
      eli kun oot jo valmis kuolemaan niin voit siis käydä laskuvarjohyppäämässä tai benji hässäköissä tai muissa.. haist vittu

      • Haist itte

        Mielestäni te itsenne murhaavat pelkurit oletttoe äysiä luusereita. Luulis että kun ei ole mitään hävitttävää niin tekis jotain vitun kivaa lopuks.. ei vaan juoksis halaaan vrrää tai imeskelis mummun sydänlääkkeitä luuserit-


    • Haist itte

      Tosin te kauniit naiset. Voitais harrastaa anaaliseksiä... viellä kun ette oo kokeillu..Itsennemurhaamista. Pullukat,.

    • Kirkonmiees

      Ota Jeesus vastaan!

    • auta itseäsi

      Elämä on ihmisen parasts aikaa sanos matti nykänen teille..

    • säälin kerjääjät.

      Jos todella haluaa lopettaa itsensä niin sen voi tehdä monella tapaa.JOS TODELLA HALUAA.Jos täällä kirjoittelee ja kerjää sääliä niin ei sellainen halua muuta kuin SÄÄLIÄ. JOS LOPPUA HALUAT TEE SE ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ RUIKUTA !!!!!!!!!!

    • apua tarjolla

      http://www.healingeagle.net/indexfi.html

    • tuntematon64

      Tervemenoa sitten vaan, jos olet kerta siihen tulokseen päätynyt. Eikö elämässä muka ole yhtikäs mitään mitä haluaisit vielä kokea? Ketään, kenen vuoksi elää?

    • harmaaa

      ITSEMURHA ON ITSEKKÄINTÄ MITÄ VOIT TEHDÄ. mieti millaisen tuskan tulet tuottamaan kaikille läheisillesi, loputtoman tuskan. koskaan ei saa luovuttaa vaikka elämä tuntuisi kuinka pahalta! koita nyt jaksaa, kyllä valoisammat ajat tulevat vielä. tsempit sulle

    • 12+15=27

      oletko kokeillut kaikkee. itse sain kuulla rose terapiasta sieltä vois kokeilla .googlettamalla sen löytyy lähin terapeutti.. turkoosi vahvistaa itsetuntoa ,keltainen aktivoi jne katso väri terapia. liikunta . voimaharjoittelu nostaa endromysiinin tuotantoa aivoissa(hyvän olon tunne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4810
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      52
      3227
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2442
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2016
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1622
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1227
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1131
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1106
    Aihe